האלקשי -שלום
מסכים שהוא תת אדם ,זה שהוא קובע את מדיניות צה"ל בגזרה לא בהכרח אומר שהשקפתו מייצגת כל חייל או מפקד בגזרה.
בקשר לחלק השני "על החיילים לפשוט מיד את המדים ולערוק - בלי גמגומים ובלי תירוצים.חייל שלא פושט את מדיו כבר היום, כאילו הצדיק את הפיגוע בעצמו."
תשמע ,זה נושא רגיש, והאירוע טרי , אני לא רוצה שישתמע חלילה מדברי שאני לא שותף לביקורת על הנהלים הפושעים שאיפשרו למחבלים לעשות דברים כאלו ,כי אני כן שותף לביקורת הזאת . אבל יש לי כמה הערות על מה שכתבת :
על פי איזה בסיס הלכתי מי שנשאר חייל ולא עורק שותף לפשע שנעשה על ידי אויב ?
מצטער,אני לא רואה את הקשר.ולא מבין כיצד אפשר לקרוא הלכתית לעריקה בעקבות נוהלים דפוקים,אפילו פושעים בתפקידם, מדוע גדולים כגון הרב מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד התגייסו לצבא, אף על פי ההתנהגות הפושעת של הממשלה אז? למשל.
מחילה על הוויכוח, אבל הוראות כאלה תשאיר לגדולי הדור , אם הם יורו לערוק,זה סיפור אחר,כרגע אין הוראה כזאת.
להבדיל,אם היית ממליץ עריקה כ"מחאה" (בטווח זמן מסוים,לא לנצח) על הנוהלים המועלים בתפקיד ההגנה על הציבור,שייתכן שהיה להם חלק בלתי מבוטל בכך שהתאפשר לאויבנו לבצע פשע כזה , בזה דווקא אני לא רואה שום פסול,ואף הייתי ככל הנראה תומך