כתב נושא: הוא אחי!  (נקרא 1865 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק MATAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2868
הוא אחי!
« ב- : ינואר 12, 2011, 15:57:53 »
ב"ה יומיום =]


כשאתם רואים מישהו שלא עומד
בסטנדרטים הרוחניים שלכם, רק
זכרו: "הא" – הוא אחי! כי יום יבוא וכל
הוויכוחים השונים והמשונים לעולם,
אבל לעולם, לא יפרידו יותר בינינו!

 
לא מזמן אשתי ואני חויינו ארוחת ערב מעניינת עם עמיתים חדשים בתחום העסקים. והמדובר בזוג נחמד מתל אביב. אנחנו, שהגענו מלב יהודה ושומרון, לא ידענו למה לצפות במפגש הזה. ידענו שלקהל התל-אביבי יש את הדעות שלהם בכל הקשור "להתיישבות בשטחים" (התנחלויות), וידענו שגם לנו יש את הדעה הלאומית המגובשת עליהם. מצד אחד התרגשנו, ומצד שני היינו מתוחים.
 
המפגש איתם הפך לחוויה מדהימה. את ההרגשה שהכל יהיה בסדר קיבלנו כבר מהרגע בו הזמנו את האוכל, שכלל גם לחם. כי המלצרית, שהבחינה בכיסוי הראש של אשתי, הובילה אותנו באדיבות רבה אל המקום בו נוכל ליטול ידיים לפני אכילת הלחם.
 
החברים החדשים שלנו סיפרו לנו על צדיק קדוש שכדאי לנו מאוד לפגוש, שרבים וטובים מאחינו בית ישראל זכו לברכות שלו ואף ראו ישועות וניסים של ממש. כל כך היה נעים ומפתיע לחזור הביתה עם הרושם החיובי שהאנשים האלה עשו עלינו.
 
ישנם רבים מ"האליטה התל אביבית" שמרגישים כך כלפינו. לא מזמן פורסמה כתבה באחד העיתונים המפורסמים, בה מחבר הכתבה מדבר על המפגש עם תושבי הישוב בית אל, והכוונה למפגש פנים אל פנים. הוא כתב שלאחר הפגישה איתם הוא שקל מחדש את הדעות הקודמות שלו על המקום, האנשים ועל כל הנושא הזה בגדול. הוא גילה שחלוצים אלה הם בין האנשים הטובים שארצנו מציעה. למרות שדעותיו הפוליטיות לא השתנו, הוא הודה שכעת הוא אוחז בהן בלב כבד.
 
חבר חדש נוסף סיפר לי שהוא קרא את ספרו של רבי נחמן מברסלב – "ליקוטי מוהר"ן". הוא אמר לי שזה "הרג לו את הקריאה למשך שנים". הוא התלונן בפניי ואמר כי לאחר שקרא את כל העבודות של כל מיני מומחים ל'עזרה בשיטת עשה זאת בעצמך', גורויים למיניהם ושאר יועצים בתחום ה"החיים האלטרנטיביים", הכל היה בזבוז זמן. כל מה שהאנשים האלה הציעו כבר כתוב בספרו של רבי נחמן. כיסוי מדברי רבי נחמן לדבריהם ולרעיונות שהציגו בספרים ובשיטות שלהם.
 
מעניין לגלות כמה משותף יש בינינו.
 
מצד אחד, זה מרגיש שכאילו אנו מוותרים כל כך הרבה בגלל שאנו דוחים מעלינו את אותם אנשים שאינם דוגלים בסטנדרטים של הקדושה אותה אנו מכירים. ואני מודה, אני אוהב את תל אביב. אני אוהב את הבניינים הגבוהים שיש שם שנראים כמו גורדי השחקים בארצות הברית, אני אוהב את החופים, ואני אוהב את המסעדות 'השיקיות' והמסוגננות שמזכירות לי את המקום בו גדלתי.
 
ומצד שני, אנו יודעים את האמת. חשיפה יתירה לחיים שבחוץ, ולא משנה עד כמה הם יוצגו כמיוחדים והוגנים, מסוכנת. זה יכול להוות מחסום בקשר שלנו עם השם. החופים, אמנם יפים ומושכים את העין, אך מלאים במראות אסורים שפוגעים בעיניים ומרעילים את הנשמה. רוב המסעדות אמנם מעוררות ומגרות את התיאבון, אך אבוי, גם לא כשרות...
 
איך מסתדרים עם זה? איך מסתדרים ומשלימים עם מה שמצד אחד גיליתי – יהודים נפלאים שהיה לי הכבוד להכיר אותם, ליהנות מאדיבותם, יושרם ועוד תכונות יפות, ומצד שני – איך אשיג ואפתח את המטרות הרוחניות שהצבתי לעצמי בעצם חשיפה שכזו?
 
האם יש פתרון?
 
כן. ומדובר בפיתרון אחד ויחיד: לזכור תמיד שכל אחד מעם ישראל – דתי ושאינו דתי, הוא אחי. נקודה. להתפלל עליו ועל כלל עם ישראל. את בית המקדש איבדנו בגלל שנאה חסרת בסיס ויסוד - שנאת חינם, אבל בית המקדש הבא, בעזרת השם, נקבל מתוך אהבת חינם.
 
כשאתם רואים מישהו שלא עומד בסטנדרטים הרוחניים שלכם, רק זכרו: "הא" – הוא אחי!
 
ברגע שמשיח יבוא, במהרה בימינו, דברים רבים ישתנו. כל השינויים הללו יהיו טובים ויועילו לכל מי שחי כאן. כל מסעדה לא כשרה תהיה כשרה. כל החופים יהיו נגישים ובטוחים מבחינה רוחנית לכולם. וחשוב מכל, אף לא אחד מהוויכוחים הפוליטיים/דתיים/עדתיים לעולם, אבל לעולם, לא יפרידו בינינו או יעוררו מחלוקת שתגרום לשנאה וריחוק.
 
בעזרת השם, בין כל הנושאים החשובים שאנו מעלים בתפילות להשם – בית המקדש, משיח בן דוד, נתפלל גם על הדבר הכי חשוב מכל – לאהוב תמיד את אחינו ואחיותינו, עם ישראל.







לקוח מהאתר- http://www.breslev.co.il/default.aspx?language=hebrew