כתב נושא: עוד שיחה עם שמאלני,אתם מוזמנים להגיב כאן  (נקרא 2826 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק G

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 167
ציטוט
אתה אומר שהפלסטינים לא קיבלו את תוכנית החלוקה. מי העלה את תוכנית החלוקה הזו? האם זה לא היה העולם, אותו עולם שאתה לא שם עליו קצוץ? אתה היום לא מקבל את תוכנית החלוקה שהעולם מציע לפתרון הסכסוך. האם זה אומר שאתה מאבד בכך את זכותך למדינה, כשם שאתה מנסה לטעון לגבי הפלסטינים?

אתה אומר שהם מפירים אינסוף הסכמים. למה לך מותר ולהם אסור?

אתה אומר שהם רצחו אלפים. אנחנו, להזכירך, הרגנו בהם הרבה יותר. אתה מן הסתם תטען שההרג שאנו ביצענו היה ברובו מוצדק. אבל השאלה היא: לפי איזו מערכת ערכים? אם אתה מתכחש לכך שיש מערכת ערכים אוניברסלית שאנו כפופים לה, אין לך שום בסיס לטעון שההרג שהפלסטינים עושים בנו הוא פשע. אתה בעצם חי לפי חוקי הג'ונגל, שבהם החזק יותר הוא השורד. יש לי חדשות בשבילך: אנחנו לא מספיק חזקים כדי לשרוד עם חוקים כאלו.

אתה אומר ש"העולם לא חי כאן ולא את המציאות הקשה שיש כאן". זה טיעון לגיטימי כאשר העולם מגנה את המדיניות שלך. העולם לא מבין את מורכבות המצב, ולכן אינו יכול להבין עד הסוף את הפעולות שאנו נוקטים בהן. אבל בשיחה הזו אנו לא דנים במדיניות, אנו דנים בזכויות. אנו דנים בשאלות בסיסיות: האם הפלסטינים הם עם, והאם יש להם זכות למדינה? בשאלות הללו, העולם הוא הסמכות הקובעת, ויש לו גם הסמכות לכפות עלינו את דעתו.

אני שוב חוזר לנקודה שלי: אנו גורמים נזק עצום לעצמנו ולעולם. יש באזורנו גורמים מסוכנים מאוד, שמנצלים את המצב כדי לשגשג. בכך שישראל מצטיירת כמדינה תוקפנית שלא שמה קצוץ על העולם, היא מסייעת לאותם גורמים, המציירים עצמם כפועלים מתוך הגנה עצמית. אנו צריכים לנהוג ביותר אחריות, ולהיות חלק מן העולם הנאור במלחמתו נגד הגורמים הללו. זה גם אומר שאנו צריכים להתחשב בדעתו.

אתה אומר ש"העולם מעולם לא היה לטובת היהודים". יש בזה הרבה, ואולי עמדתו של העולם אינה הוגנת גם במקרה זה. אבל זו המציאות, ועם זה צריך לעבוד. אם, כדבריך, העולם "מעולם" לא היה לטובת היהודים, אין סיבה שזה ישתנה מתישהו. צריך לקחת את זה כנתון.

ולכן, לא תשכנע אף אחד עם הטיעונים שהבאת לגבי זהות הפלסטינים. שמענו את זה אלף פעם, והעולם שמע את זה אלף פעם. זה לא משכנע.

"העם הערבי זוהי קבוצתם האתנית" - לא משכנע. עובדה שהעם הערבי מחולק (ותמיד היה מחולק) להרבה עמים שונים. יש הרבה קבוצות אתניות המחולקות להרבה עמים שונים, והם כולם מוכרים.

"התרבות אינה שונה" - דווקא כן. לעם הפלסטיני יש זהות משלו, והיא ייחודית לו. זה מייצר תרבות שונה.

"אין חגים שונים" - לא משכנע. לעם הפלסטיני יש היום היסטוריה משלו, ויש בה תאריכים אותם הוא מציין. עם הזמן, יהיו לו גם חגים משלו.

"אין שפה שונה" - לא משכנע. לרוב העמים בעולם אין שפה הייחודית רק להם.

שו איסמו מאש"ף אמר שהם לא עם - לא משכנע. יש גם כל מיני אנשים מהתנועה הציונית שהיו להם רעיונות מוזרים על מהותה של הציונות ושל העם היהודי. מה שקובע את זהותו של עם הוא תודעתו הלאומית הקולקטיבית, לא דעתם של כל מיני אינדיבידואלים בתוכו.

מקור השם פלסטינים - לא רלוונטי. כל עם מתגבש מתוך מקריות היסטורית, הקובעת את שמו.

"בתוכנית החלוקה, הציעו לחלק את המדינה למדינה ערבית, אשר כללה יותר מחצי מהשטח של המנדט הבריטי (כולל ירדן, כלומר טרנס ג`ורדן) ומעט מאוד שטח יהודי, שגם כך רובו מדבר, אז, לא היו קיימים פלסטינים" - לא נכון. ירדן הייתה כבר מדינה עצמאית. הציעו לחלק את א"י לשני גופים: מדינה אחת ליהודים, והשנייה לפלסטינים (או "ערביי פלסטין", כפי שהם נקראו אז).

"מה גרם להיווצרותו הפיתאומית של העם הזה ב1967 ?" - הוא לא נוצר פתאום. התגבשות התודעה הפלסטינית התחוללה לאורך דורות. ותן לי לשאול אותך: כאשר בני ישראל ירדו מצריימה, הם לא היו עם. מה פתאום משה רבנו בא לפני פרעה ודורש "שלח את עמי"? איך פתאום בני ישראל, שלא היו עם, נהיו עם? לפי ההגיון שלך, פרעה צודק, והיינו צריכים עד היום להישאר עבדים.

"שום דבר שהם אומרים לא אמין, גם קיומם כעם לא אמין ." - כן, גם סיפור הווצרותו של עם ישראל לא ממש אמין בעיניי. כל עם נוצר על בסיס מיתוסים. זה נכון שהפלסטינים משקרים כל הזמן, אבל גם אנחנו עושים את זה. למשל, התחייבנו שנפסיק לבנות בהתנחלויות, ולא קיימנו. אז איזו זכות יש לנו להלין על הפלסטינים?
נֶפֶשׁ יְהוּדִי הוֹמִיָּה : לִהְיוֹת עַם חָפְשִׁי בְּאַרְצֵנוּ