כתב נושא: האפליה נגד האשכנזים בישראל  (נקרא 5781 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
האפליה נגד האשכנזים בישראל
« ב- : נובמבר 21, 2010, 13:38:30 »
המאמר הבא לא נועד להסית בין מזרחיים לאשכנזים. חס וחלילה. חשוב לזכור שכולנו אחים יהודים. המאמר הבא גם לא בא לבטל או לגמד את העוול שנגרם למזרחיים, כי בפירוש נגרם להם עוול. נתחיל.

קודם כל, הנה סרטון של הרב כהנא מול צ'רלי ביטון:

דקה 2:48 עד 3:16

צ'רלי ביטון היה חבר בולט בתנועת הפנתרים השחורים בתחילת דרכה:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A4%D7%A0%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%94%D7%A9%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D
במאמר רשום שראובן אברג'ל - חבר התנועה, נתן לתנועה את שמה בהשראת התנועה האמריקאית בעלת השם הזהה, בעקבות פגישה עם אנג'לה דייוויס.
בדקתי מיהי אנג'לה דייוויס בויקיפדיה האנגלית, מסתבר שהיא קיבלה השכלה בין היתר גם מאוניברסיטת פרנקפורט שבגרמניה - המקום ממנו צמחה אסכולת פרנקפורט - היא הפוליטיקלי קורקט כפי שאנו מכירים אותו היום.

על אסכולת פרנקפורט תמצאו כאן:

"ההיסטוריה של הפוליטיקלי קורקט" באתר הימין האמיתי:
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,29112.0.html

אותו מאמר באתר נפרד:
http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=716478

לתנועת הפנתרים השחורים יש קשר ישיר עם השמאל החדש.

אני יכול לומר מניסיון שלהשפעתה של תנועה זו בארץ, יש השפעה עד היום. ראיתי לא מעט מקרים של אנשים שחושבים שהם קופחו, לא ע"י הממסד שגזל מהם את יהדותם, או ע"י תנועת הפנתרים השחורים - שהיטעתה אותם לחשיבה שגויה, אלא ע"י אשכנזים. משוכנעים שהבעיות שלהם נובעות "הגמוניה אשכנזית", הם לא יקבלו את הרעיון שאולי האשכנזים הגיעו לאן שהם הגיעו, כי הם פשוט התאמצו ולא ויתרו לעצמם. אבל הגרוע מכל בעיני, הוא חוסר הרסן המוחלט שלהם נגד האשכנזים: לכנות אותם מניאקים, לכנות אותם נאצים!!! וזה בפירוש קורה. יש מונח חדש בארץ: אשכנאצי. איך מזרחי היה מרגיש לו היו משווים אותו למחבל? רע, נכון? חשוב לי שתבינו את עומק ההשפלה שנגרם לנו. וזה עוד אחרי כל מה שהאשכנזים היקרים עשו בשביל הארץ הזאת. מי הביא את המזרחיים לארץ? מי הכניע את צבאות ערב תוך 6 ימים? - תושבי הארץ אז, (600 אלף איש) היו ניצולי שואה - אשכנזים. מי עצר את השואה? הפרטיזנים - שחלקם היו יהודים. אם השואה לא הייתה נעצרת בזמן, היטלר היה מגיע לצפון אפריקה. ואם זה היה קורה, אז כל מה שהוא צריך היה לעשות בשביל להשמיד את היהודים שם, היה לעודד את המוסלמים לדבוק בדתם. אבל במקום להכיר לנו תודה, אנחנו מקבלים יריקה בפרצוף. פעם אחר פעם.

הנה דוגמה מחיי האישיים: שני בחורים במכללה שלי, אחד בן 28 והשני בן 30, לומדים לתואר מהנדס אלקטרוניקה - אנשים מבוגרים ורציניים.
אחד מהם, בן 28, אקרא לו א' (זו האות הראשונה בשמו), אוהב לומר "אשכנזים" בטון מזלזל. ואף אחד לא מגיב למתקפה הכוללנית הזאת. ויש מספיק אשכנזים בכיתה. בסופו של דבר בחורה מהכיתה אמרה לו בצד שהוא לא בסדר, אז הוא נרגע (היא אשכנזיה).
והשני, אקרא לו ז', מזלזל בשואה בלי חשבון, אמר למרצה למתמטיקה כך:
המרצה: אבא שלי עוד היה באירופה.
ז: נו אז מה...[עוד כל מיני שטויות, אבל אז אני ואחרים צעקנו עליו והשתקנו אותו]
אותו ז' זועק "אשכנזי מניאק" לכל עבר, אבל לי הוא גם קרא "אשכנזי נאצי". (אני לא יכול לתת את המלל המדויק שבו נאמרו הדברים, כי זה יחשוף שם של מרצה מהמכללה שלי).
לא יכולתי לסבול את זה. כתבתי מכתב למנהל המכללה (אשכנזי), בו הסברתי מה קרה, הצעתי לסלק אותו לאלתר מבית הספר להנדסה, וגם קראתי לאשכנזים בכלל להתאחד נגד התופעה הזאת. ז' קיבל נזיפה, ובזה נסגר העניין. בסופו של דבר הוא גם גילה שזה אני. חצי שנה הוא קיטר וקיטר על המכתב. בעיקר הוא טען שהייתי צריך "לבוא לדבר איתו". שקר! אדם כל כך חסר כבוד, שקורא לי "אשכנזי נאצי", ואחרי שאני אומר לו בפרצוף: "ז', זה מוגזם!" הוא אומר לי: "אז מה, ואתה יכול לקרוא לי [עדה כלשהי] שמטפס על העצים." לאדם כזה אני לא חייב כלום! אני לא צריך לנהוג עם נבלה כזאת בשום יחס של כבוד! האם כשערבי יצעק לי "איטבח אל יאהוד" אני אמור "לבוא לדבר איתו"? לא נראה לי!
תבינו כמה מעוות המוסר שלו: כשהוא משווה אותי לנאצי, בלי שעשיתי לו בכלל משהו, זה תקין בעיניו. אבל כשאני תוקף אותו בחזרה - כמו שאני אמור לעשות, זה נראה בעיניו לא בסדר. (כשהתירוץ הוא, ששלחתי מכתב ולא באתי לדבר איתו, אבל האמת היא, שהוא חושב שהוא יכול ללכלך על אשכנזים באופן חופשי, והיה המום מהמעשה שלי כי זו כנראה הפעם הראשונה שאשכנזי גם החזיר מלחמה על העוולה שלו). חצי שנה קישקש לי על זה בכיתה - "מכתב ל[שם מנהל המכללה], מכתב ל[שם מנהל המכללה]".
>:(

פה קבור הכלב, התנועה הזאת השפיעה קשות על אנשים מסוימים. אדם יכול להיות נחמד וטוב לגבי כל נושא שבעולם, אבל כשזה מגיע לאשכנזים, להפוך לחלאה. - זה מדהים אותי!

יש גם טיעון ידוע בארץ, שגם אני האמנתי בו עד לא מזמן: הטענה שאשכנזים הם שמאלנים. טענה זו היא ניסיון מרושע להכתים את האשכנזים. האמת היא שהאשכנזים הם אשכנזים, ושהשמאלנים הם שמאלנים. הנה סרטון המנסה להציג את אחינו האשכנזים כשמאלנים:


האפליה היא גם מערכתית: ראיתי שמלגות מחולקות לפי עדות ומינים. נשים שלומדות בתחומים מסוימים, ו- "סטודנטים למשפחות יוצאות ארצות-איסלם" וגם "יוצאות צפון-אפריקה". אבל אין מלגות ליוצאי ארצות-נצרות או ליוצאי ארצות-אירופה. ובוודאי שאין מלגות לגברים. ואני תוהה מדוע לא קובעים מלגות על פי מצב כלכלי של הסטודנט. ההנחה-מראש שאלו שזקוקים לתמיכה כלכלית הם מזרחיים ונשים, אבל לא אשכנזים או גברים, מעלה בי כעס ותהיות. אני במוצא שלי, חצי מזרחי. האם אקבל חצי מלגה? - תופעה כזו היא כה שערורייתית ומגוחכת, עד שניתן לסתור אותה במשפט אחד. וכמובן שצדק אין בה. היא גם לא התחילה מהתקופה האחרונה, מרצה למתמטיקה (בת 50 פלוס אני מעריך) סיפרה לי על מקרה שבו היא הייתה צעירה, של "העדפה מתקנת" מהסוג הזה, שבה שובץ בחור לטכניון על סמך העדה שלו. שערו בנפשכם איך אמור להרגיש הבחור שלא התקבל כי הוא היה שייך לעדה "הלא נכונה" - כי מישהו מהעדה הכביכול כן נכונה תפס את מקומו, ולא כי הוא פחות מוכשר.  :old_angry: זה מה שהממסד עושה! טרור! אבל אני לא יודע על איזה אנשים פרטיים לשים את האצבע, כי אני לא מתמצא במתן מלגות וב"העדפות מתקנות".
« עריכה אחרונה: נובמבר 22, 2010, 00:35:42 על ידי yossso »
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
האפליה נגד האשכנזים בישראל
« להגיב #1 ב- : נובמבר 22, 2010, 00:26:43 »
הייתה גם מלגה עבור אשכנזים, אבל רק אם הם ממערב אירופה או רק אם הם ממזרח אירופה (אני לא זוכר אם זה היה מזרח או מערב). בכל אופן, זה לא הוגן. מה אם אני אשכנזי ששייך לצד "הלא נכון" של מפת העולם? האם בגלל זה לא מגיעה לי מלגה ולאחר כן מגיעה? זו הרי שערוריה.
ברור שיש כאן רצון לקפח בני עדה מסוימת, וגם מין מסוים. כי אחרת המלגות לא היו מחולקות לפי עדה ומין, אלא רק לפי מצב כלכלי.

אם כל העדות ושני המינים היו מקבלים מלגות, אז לא היה טעם להעניק מלגות על בסיס מין ועדה של הסטודנט.
« עריכה אחרונה: נובמבר 22, 2010, 00:36:48 על ידי yossso »
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק Anti_Islam

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 100
האפליה נגד האשכנזים בישראל
« להגיב #2 ב- : נובמבר 22, 2010, 15:13:15 »
שערוריה.

מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
האפליה נגד האשכנזים בישראל
« להגיב #3 ב- : נובמבר 23, 2010, 13:16:07 »
אנשים בארץ לא מבינים משהו: האווירה שהשמאל החדש יצר בארץ - התחושה בקרב כולנו שהמזרחיים הם מקופחים (בין אם היא נכונה או לא) נותן לגיטימציה גמורה לכל מזרחי לעלות למעלה, אם הוא רק מתלונן מספיק על קיפוח נגדו. אבל איזה סוג של מזרחיים ינצלו את זה? מזרחיים טובים? או מזרחיים רעים? כמובן, מזרחיים רעים. כמו למשל... הקומוניסט: עמיר פרץ. ברור לי כשמש, שאם אידיוט כמוהו, שאפילו לא משכנע אף אחד כי הוא פשוט מקשקש שטויות (כלומר הוא אפילו לא צריך ללקק לנו), היה לא-מזרחי, אז הוא לא היה יכול להתקדם מטר. אני שמעתי אותו מדבר - הוא נשמע כאילו הוא אמר משהו אמיתי ורציני, אבל אתה עומד מול המרקע ומנסה לשאול את עצמך מה הקשר בין הקשקוש שהוא נתן, לבין השאלה שהמראיין שאל אותו.
בתקופת המלחמה, עמיר פרץ נהיה שר ביטחון, במקום בנימין בן אליעזר. עמיר פרץ שר ביטחון. - אדם שכל חייב עסק בקומוניזם וניסיון למהפיכות בארץ תחת הטיעונים ל"קיפוח ממסדי" ועוד שטויות, אדם שלא מבין כלום בביטחון. אדם שמסתכל דרך משקפת סגורה . יכול להיות שבגללו נהרגו לנו חיילים. אבל לא רק הוא אשם. האשם הוא גם האווירה הזאת בעם שלנו ששוררת בין האנשים, שאם כל אדם בעל חזות מזרחית טוען לקיפוח (בין אם דבריו נשמעים לך הגיוניים לבין אם לא) אז יש מיד לתת לו את המגיע לו, כי הוא מזרחי, לא כי הוא הוכיח שהוא אכן נדפק. אתם יודעים איזה חור ענק במערכת זה גורם?
בואו נניח הנחה הגיונית ומתקבלת: יש מנוולים בכל עדה.
העניין הוא, שהאווירה הנוכחית מאפשרת שמנוולים בעדה מסוימת יהיה אפשר לעצור אבל מנוולים בעדה אחרת לא ניתן יהיה לעצור. - זה לא באמת איכפת לי, מאיזו עדה הגיע המנוול, מה שאיכפת לי הוא שאפשר יהיה לעצור אותו בזמן לפני שהוא גורם נזק לעם ולארץ. זה לא עניין של קיפוח עדתי, זה עניין של לשמור עלינו - על עם ישראל.

ובכלל, החלוקה הזאת לעדות. שמתי לב שהתקשורת אוהבת לחזק את זה - לחזק את התודעה העדתית של כל אחד מאיתנו. פעם בתוכנית המבחילה "יומן" עם גאולה אבן, הופיעה פינה על עדות, מוצאים, מכל המינים. נשאלת השאלה למה. למה שהם יעשו את זה? הרי "יומן" היא תוכנית חדשות.

ניצולי השואה, שבנו את המדינה הזאת, אני לא חושב שהתודעה העדתית שלהם ('אשכנזים') הייתה חזקה כמו התודעה הלאומית שלהם ('יהודים'). אבל כשהגיעו עדות המזרח, התאפשר לקומוניסטים בארץ (אבא של שלי יחימוביץ' למשל) לקיים את חיזוק התודעה העדתית. כולנו הושפענו מהטלויזיה או מהרדיו או מהעיתונים, ובהדרגה התחזקה ביהודים מארצות הגולה, התודעה העדתית שלהם (שהיא למעשה, בפועל, לא רלוונטית כל עיקר), ונחלשה התודעה הלאומית שלהם. הקומוניסטים הכינו בעורמה את הקרקע לקראת שנים של בלבולי מוח על קיפוח-עדתי במטרה ליצור מהפיכות בעם ישראל ולהחריב את החברה. החברה שלנו הרוסה מסיבה ברורה - המטרה של חברי אסכולת פרנקפורט - מייסדי הפוליטיקלי קורקט, מלכתחילה הייתה הרס החברה המערבית.

והיום, כאשר החברה היהודית בארץ אינה מאוחדת ביהדותה אלא קשורה יותר אל ארץ המוצא שלה (פולני, מרוקאי, רוסי, תימני, אתיופי, וכן הלאה), קל להם יותר מתמיד למשול בנו. זה נקרא 'הפרד ומשול'.

גם בבסיס הניסיונות שלהם לערער תחת אחדות המשפחה ולפרק אותה, עומד אותו העיקרון. - להפריד את האשה מהגבר (לעודד אותה שיותר כדאי לה להתגרש) ואז לחטוף לה את התינוק או את הילד באמצעות מוסדות ה"רווחה", כי הרי אין גבר בבית שיגן עליה, אז זה קל, זה לא חשוב כמה כסף יש לה.

אנשים פה עוסקים יומם וליל עם השמאל הישן (תמיכה בערבים), ולא מבינים שהשמאל החדש הוא בעיה חמורה מאד שמפרקת אותנו מבפנים.
למה יש 1200 ארגוני נשים בארץ? (חוץ מאשר ויצ"ו ונעמ"ת ימח שמם וזכרם). אמא שלי היא עובדת סוציאלית, שאלתי אותה פעם: "למה יש ארגונים לנשים? מה, להיות אשה זה סוג של נכות?". (כי יש ארגונים לקשישים ולמפגרים ולחירשים וכדומה). היא לא ידעה לענות לי.




הגיע הזמן להשמיד את השמאל החדש

« עריכה אחרונה: נובמבר 23, 2010, 13:36:55 על ידי yossso »
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק G

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 167
האפליה נגד האשכנזים בישראל
« להגיב #4 ב- : נובמבר 23, 2010, 14:14:27 »
תשמע ידידי אני גם גדלתי עם דברים כאלה והערות כאלה,פגשתי את זה ביסודי בתיכון ובצבא.

מדובר בקומץ אנשים מלוכלכים ומקופחים שסוחבים מיטען כבר זמן רב,הם קיבלו את זה מהבית ויורים מידי פעם חצי רעל לכל מי שלא מזרחי,
הם מעתיקים מאשכנזים מבחנים,הם עושים דברים כמונו כדי לנסות להצליח אכשהו,אבל הקופסא שלהם ריקה,אתה מבין?
פעם עוד הייתי ילד ולא הגבתי להם,היום פשוט אני קם ומוריד להם סטירה שהם לא יתעוררו ממנה.

קח הכל בקלות,הם לא שווים את זה.
נֶפֶשׁ יְהוּדִי הוֹמִיָּה : לִהְיוֹת עַם חָפְשִׁי בְּאַרְצֵנוּ

מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
האפליה נגד האשכנזים בישראל
« להגיב #5 ב- : נובמבר 24, 2010, 03:26:12 »
זה יותר גדול מחבורת מנוולים, זה עניין פוליטי עם אג'נדת-שמאל ברורה. אותם קבוצת אנשים שטוענים לקיפוח, תבין משהו, הם באמת מאמינים שהם מקופחים. למה? כי בטלויזיה אמרו להם שהם מקופחים, ועד היום כל הזמן מנסים לומר להם את זה, אני זוכר שרביב דרוקר, ימ"ש, עשה "כתבת תחקיר" על העניין. זה לא ייגמר אם אנשים ימשיכו לראות טלויזיה. יש את הדוגמה הידועה מהתוכנית האח הגדול - "אין כניסה לפרידמנים". תאר לך איזה רעש היה קם במדינה, גם מצד מזרחיים וגם מצד אשכנזים, אם הייתה תוכנית שאומרים "אין כניסה לביטון-ים". זה לא גועל נפש? אין כניסה לאשכנזים? מה זה מזכיר לך? לי זה מזכיר את "אין כניסה ליהודים" מהשואה. ומה שעצוב, הוא שמקפחים פה בדיוק את אותה קבוצת אנשים שאותם קיפחו בשואה. בגרמניה ובפולין ובאוסטריה קראו להם 'יהודים', ופה קוראים להם 'אשכנזים'. זה פוליטי, זה מכוון, זה לא בא משום מקום, נכון שאמרת שזה קומץ קטן בבית הספר, אבל תחשוב על זה - יש אלפי בתי ספר בארץ, אם בכל בית ספר בארץ קיים קומץ קטן כזה, אז מאיפה הם הגיעו? זו גם לא אשמתם - הם בעצם נפלו לשקר הזה שהם מקופחים. הם מעצבנים, בא לי להכניס להם אגרופים, זאת אמת. אבל... הם כאלה כי ניצלו חולשות מסוימות שהיו להם, בשביל לגייס אותם ל'צבא השמאל החדש'. (כן, ערסים זה בעצם אחד הנשקים של השמאל. אם זכור לך, הייתה פעם תוכנית שעודדה להיות ערס - קומדי-סטור - זבל, ומי היה הערס הראשי? צביקה הדר - האפס מכוכב נולד  :old_cheesy2: שעד היום הוא לא עוזב אותנו. ומה שהכי מגוחך, זה שהוא בהיר עם עיניים כחולות. - כלומר הנה עוד הוכחה לכך שזה הכל ממוסד ומסודר.)
ההורים שלהם, אגב, או הסבים שלהם - כלומר המקופחים האמיתיים, לא עושים עניין מכל הסיפור, ובטח שלא שונאים אשכנזים.

רוצה לדעת את האמת? תקרא את הפנתרים השחורים בישראל, בויקיפדיה האנגלית. כי שם יש דברים שבויקיפדיה העברית לא יעיזו לכתוב. הנה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Panthers_%28Israel%29

והנה דברים מפי הרב כהנא על הקיפוח האמיתי של המזרחיים:

מתוך הסרטון: "להחזיר להם את הכבוד האישי, ורק כך נוכל לבנות כאן מדינה של החזון של שיבת ציון". אמן. כולנו יהודים. 'פולנים' ו'מרוקאים' ו'רוסים'? זה היה פעם. אנחנו בארץ. יהודים. אני די משוכנע שבאו יהודים לארץ מארצות הגולה, לא בשביל להישאר '[הכנס עדה]', אלא בשביל לקיים בלי פחד את התורה. זה אכן אפשרי כיום - הוכח כבר שאנחנו באופן יחסי מוגנים מאויבינו כאשר אנחנו בתוך המדינה. באירופה תוך 12 שנה נרצחו 6 מיליון יהודים, בארץ תוך 12 שנה נרצחים, לצערי, אבל במספרים הרבה יותר קטנים. יש סיבה למה האדמה הזאת נקראת 'הארץ המובטחת':
http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=3183874
אני כל הזמן בוכה כשאני רואה את הסרטון הזה, בעיקר בסופו. לא 'מזיל דמעה' אלא בוכה ממש.

ואכן, אותם קומץ מנוולים שתוקפים יהודים רק כי אותם יהודים מוגדרים 'אשכנזים', לרוב אינם דתיים. הממסד עקר מהמזרחי את יהדותו.

ציטוט של הרב כהנא: "אנחנו נחזיר את הכבוד האבוד של עם ישראל"

דקה 4:18 עד 4:22


מה שאני אומר הוא, שאין טעם להילחם בקומץ המנוולים - יש לעקור את הבעיה מהשורש - לשלוח מכתבי תלונה לרשות השידור בכל פעם שיש הכפשה של עדה מסוימת (לא בהכרח 'אשכנזים'), אגב, אפשר לעשות זאת בקלות דרך האינטרנט, זה נקרא "הרשות השניה לטלויזיה ורדיו", לא זוכר כרגע איפה זה, אבל התלוננתי פעם אליהם (על פרסומת עם איזו בלונדינית שמנה שמסירה בהתלהבות את טבעת הנישואין שלה - הפרסומת עודדה נשים להתגרש), ונשלח אליי מהם בחזרה מכתב בתיבת הדואר (זאת הלא וירטואלית, זאת שליד המכולת).

יש גם את הפנינה: "אל תשתכנז" (אל תהיה דומה בהתנהגות שלך, להתנהגות הכללית של האשכנזים). נו.. ככה אפשר להתקדם? אוי ואבוי לנו.
« עריכה אחרונה: נובמבר 24, 2010, 03:53:53 על ידי yossso »
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
האפליה נגד האשכנזים בישראל
« להגיב #6 ב- : נובמבר 24, 2010, 08:06:27 »
תרגום מלא שלי, של "הפנתרים השחורים" מויקיפדיה האנגלית:

התנועה החלה בתחילת שנת 1971 בשכונת מוסררה (Musrara) בירושלים, כתגובה על הרגשה של אפליה נגד יהודים מזרחיים, שלטענתם הייתה קיימת מאז קום המדינה. הפנתרים השחורים הרגישו שהאפליה מתבטאת בכך שהממסד האשכנזי התייחס בצורה טובה יותר אל אנשי העלייה הרוסית. מייסדי התנועה מחו כנגד "התעלמות הממסד מהבעיות החברתיות הקשות" ורצו להילחם למען עתיד שונה.

בתחילת מרץ 1971, המשטרה לא נתנה לפנתרים השחורים רשות להפגין, הפנתרים התעלמו מההחלטה והמשיכו להפגין באופן לא חוקי, כשהם מוחים על מצוקת העוני, הפער בין העניים לעשירים, והיחס העוין בין העדות. התנועה הצליחה לגרור אחריה תומכים, בציבור וגם בתקשורת.

ב- 18 במאי 1971, "ליל הפנתרים השחורים", בין 5000 ל- 7000 מפגינים התכנסו בכיכר ציון בירושלים והפגינו בצורה אלימה נגד האפליה העדתית. הם אף דרשו לשנות את שם הכיכר ל- "כיכר יהדות המזרח". גם הפגנה זו התקיימה ללא מתן רשות מהמשטרה. כוחות הביטחון שבאו לפזר את ההפגנה נתקלו בהמון זועם שזרק אבנים ובקבוקי תבערה. גם שוטרים וגם מפגינים נפצעו בעימות, 20 אנשים נשלחו לאישפוז, ו- 74 מפגינים נעצרו.

לפני ההפגנה הזאת, נציגי הפנתרים נפגשו עם גולדה מאיר (שהייתה אז רה"מ) ב- 13 באפריל, שם היא אמרה ש- "הם אינם בחורים נחמדים". היא ראתה במנהיגי התנועה פורעי-חוק וסירבה להכיר בתנועתם כתנועה חברתית. המחאה האלימה ב- 18 במאי הובילה לכך שהממשלה תדון ברצינות על טיעוני הפנתרים והוקמה ועדה ציבורית למציאת פתרון לבעיות שהם הציגו.

לפי מסקנות הועדה, אכן הייתה אפליה בדרגות רבות בחברה. בהתאם לזאת, הוגדלו משמעותית תקציבי המשרדים העוסקים בבעיות חברתיות. אך עקב פרוץ מלחמת יום הכיפורים, המששלה שינתה מיד את סדר העדיפויות שלה, ורוב התקציבים שלעיל גוייסו בחזרה למטרות ביטחוניות.

בסופו של דבר הפנתרים הלכו לפוליטיקה, אך לא הצליחו, בין היתר עקב מאבקים פנימיים. בבחירות 1973 זכתה הסיעה ב- 13,332 קולות (0.9%) אחוז החסימה דאז היה 1%. בבחירות 1977 צ'רלי ביטון רץ לממשלה ברשימת חד"ש (החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון - الجبهة الديمقراطية للسلام والمساواة).
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%93%22%D7%A9
הוא נבחר מחדש לראשות הסיעה 3 פעמים, עד שעזב אותה במטרה להפוך את הפנתרים השחורים לסיעה נפרדת ב- 1990.
חלק ממנהיגי התנועה חברו אל מפלגות ראשיות, או אל מפלגות עדתיות כמו ש"ס (התאחדות הספרדים העולמית שומרי תורה) ותמ"י (תנועת מסורת ישראל), ודרכן קידמו את אג'נדת יהדות המזרח.
ומאז ראובן אברג'ל היה פעיל במאבק לצדק חברתי ושלום בישראל ובשטחים כחבר במגוון תנועות וקבוצות.
נכון להיום הוא עובד במועצת המנהלים של הקשת הדמוקרטית המזרחית:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A7%D7%A9%D7%AA_%D7%94%D7%93%D7%9E%D7%95%D7%A7%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%AA_%D7%94%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99%D7%AA

הפעילים הצעירים של הפנתרים השחורים העלו את המודעות הציבורית ל"שאלה המזרחית" שלאחר מכן מילאה תפקיד בדיונים הפוליטיים בשנות השבעים והשמונים, ותרמה באותה תקופה להצלחתה של מפלגת הליכוד. למרות שעוד נותרו פערים, מזרחיים רבים שולבו במהלך השנים בפוליטיקה, בצבא, בחברה ובכלכלה, למשל עמיר פרץ (יליד מרוקו) ודויד לוי, ילידי-עירק שלומו הילל, בנימין בן אליעזר ויצחק מרדכי, וילידי פרס שאול מופז ומשה קצב.

--------------

ולמי שלא הבין: אחרי שהממסד גנב מהמזרחיים את יהדותם, הוא הביא ערבים-בלי-מבטא שהוליכו אותם שולל. ואפשר גם לראות "בין השורות" את המאפיינים הנאו-מרקסיסטיים המובהקים של תנועת הפנתרים השחורים (ה.א. התעסקות ב- 'בעיות חברתיות', טיעון לקיפוח, הסתכלות על עדות בישראל כעל 'מעמדות'. בדיוק כמו שיחסי גברים ונשים מוגדרים כמעמדות בעיניי המרקסיסטים, אני חושב שזה היה אנגלס שקבע את השטויות האלה. בכל אופן, לקחת משהו ולהגדיר אותו 'מעמדית' זהו דפוס מרקסיסטי קבוע שיש להיזהר מפניו.).

ערבים-בלי-מבטא. פגשתי כאלה כבר, וגם הרב כהנא מדבר עליהם:
[אני מחפש את הסרטון, כשאמצא אותו, אשים אותו כאן. זה אמור להיות סרטון על כהנא שמדבר על ערבים שמפתים יהודיות, והרב נותן דוגמה לערבי בשם איברהים שמציג את עצמו כ- 'אבי', ומפתה אותה.]

כשאנחנו לא מאוחדים, קל לשבור אותנו. תזכרו - הפרד ומשול.
« עריכה אחרונה: נובמבר 24, 2010, 09:45:04 על ידי yossso »
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)