כתב נושא: שמאלנות כדרך חיים  (נקרא 14059 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
שמאלנות כדרך חיים
« ב- : ספטמבר 11, 2010, 19:58:59 »

למשל 'אוכל חזיר וגאה בזה'. איזה מן שם זה? זה חיקוי של 'נץ וגאה בזה'. כי הוא כנראה מעריץ את נץ. אף אחד לא מנסה להתחקות אחרי משהו לא מרשים או אחרי מישהו שמקיים את השיגרה.

והשם עצמו: 'אוכל חזיר וגאה בזה'. גאה במה? אם הייתי קורא לעצמי 'אוכל צ'יפס וגאה בזה' זה היה נשמע אידיוטי, נכון? כלומר הגאווה פה היא לא אכילת החזיר עצמה, אלא זה ניסיון ליצור פרובוקציה. כאילו שזה מעניין מישהו מה בנאדם אוכל... זה כמו ההומואים שתמיד רוצים להראות שהם הומואים... בכוונה לעצבן דתיים - זה פגיעה ברגשות של אנשים. בזה 'אוכל חזיר וגאה בזה' בעצם גאה. הוא גאה בלפגוע ברגשות של אנשים. זה גורם לו להרגיש חזק. זה לא חשוב לו שזה פוגע באנשים. העיקר זה ש*הוא* ירגיש חזק. - לדרוך על רגשות של אנשים רק בשביל לקדם את עצמו. זה בדיוק השמאל. וזה בדיוק ההגדרה של אדם רע.

יש לו גם סלוגן:
"אל תתווכח עם ילדים קטנים כי אחרת אנשים לא יידעו להבדיל ביניכם"

כותבים ידעו, ולא 'יידעו', אבל לא חשוב. והנה עוד נקודה: לשמאלני חשוב יותר האם עשית שגיאות בדקדוק או בהגייה של המילים, ולא חשוב לו בכלל מה אמרת. זה טריק ישן, גם אחותי השתמשה בזה עליי. (היא שמאלנית ומהסוג הרע), אמרתי לה מה אני חושב, וכשבעצם לא היה לה שום דבר טוב לומר, אז היא נצמדה לעובדה שהגיתי מילה מסוימת בצורה לא נכונה, ואז התרכזה בלרדת עליי חזק בגלל זה. זאת עולבת נפש.

דרך אגב, אדם שבאמת אומר את האמת שלו, הוא לפעמים מתרגש, מתעצבן, בוכה, מייבב, נקטע לו חוט המחשבה באמצע, מתבלבלות לו המילים.. בדיוק ההיפך ממה שמלמדים אותך בסרטים האמריקאים. בסרט אמריקאי, דווקא כשמישהו אומר את האמת, הוא אומר אותה בשיא האדישות, ברצף מושלם, ובלי להשמיט אף אות. ככה בעצם מלמדים אותנו לא להיות מסוגלים להבחין מתי בנאדם במציאות הוא דובר אמת. ואז אנחנו לא יודעים במי לתמוך כשיש מריבה בין אדם צודק לבין איזה בן זונה.

עוד טריק שמאלני, מאד ישן. להראות לנו בטלויזיה בכל הסדרות, ובכל משחקי המחשב, כאילו יש 'טובים' ו- 'רעים'. הלוואי שזה היה כ"כ פשוט. יש המון אנשים שהם גם טובים וגם רעים, כמה אחוז טוב וכמה רע, זה בשבילכם להחליט. חוץ מזה, האדם מיסודו הוא טוב, (או לכל הפחות, חסר איכפתיות). תסתכלו על תינוק.. (זה *מאד* קשה לבלוע את זה, שבנאדם הוא מיסודו טוב, במיוחד ליהודי, וזה ברור למה. קחו את הזמן. גם לי זה לקח מלא זמן להאמין בזה. מקסימום אל תאמינו בזה. - לא קרה כלום.)

אה.. בקשר לסלוגן: "אל תתווכח עם ילדים קטנים כי אחרת אנשים לא יידעו להבדיל ביניכם"
השמאלני חושב שילדים הם טיפשים ומבוגרים הם חכמים. הוא מרבה להשתמש במושגים כמו "[תכניס פה מה שבא לך] כמו ילד קטן". השמאלני מאמין, שהאדם צריך 'להתבגר, להשתנות, ולקחת את עצמו ברצינות.' אבל לא בהכרח בקטע של למצוא עבודה, אלא יותר בקטע של לוותר על חלומות הילדות שלך כי 'הם מטופשים' ו- 'אתה כבר לא ילד יותר'. כל ההבדל ביני לבין הילד שהייתי, הוא שהמיניות שלי יותר מפותחת, הגוף שלי גדול יותר, יש לי יותר ניסיון חיים, וגם יותר מסקנות מאותו ניסיון חיים. חוץ מזה, אני לא רואה הבדל מהותי בין הילד שהייתי אז, בן 4.5, לבין מי שאני היום. הייתי גאון אז, ואני גאון גם היום. יש מחשבות שחשבתי בילדות שלי, שלא שיניתי עד היום. למשל הבלבול שלי בעקבות argunum ad numerum (החשיבה שאם המון אנשים חושבים משהו, כנראה שהוא נכון.), 'אם כולם ככה, מן הסתם שהם צודקים, שהם רואים משהו יותר מדויק ממני, אבל מה? אני ישר, ואני מוסרי, אז מה אני
לא רואה? האם כולם בעצם מעמידים פנים'? - זאת הייתה אחת הדילמות הגדולות בחיי, היא התחילה בגיל 6 (כיתה א'). היום ברור לי ש- argunum ad numerum הוא שקר. לילד קשה לנחש את זה. כילד בן 6 גם הפסקתי להאמין בקיום אלוהים, כנראה כי חינכו אותי שאלוהים גם שומר
עליי. אבל זה לא ככה - יש אלוהים, אבל הוא לא שומר עליי, לפחות לא ממה שראיתי.

יש משפט שמאלני ידוע: "אל תהיה צודק, תהיה חכם."
תרגום: תחזיק את הכעס שלך בפנים כי אתה לא מעיז לתקוף, ותספר לעצמך שזה לא נובע מפחדנות, אלא מתוך סוג של גדולה (gdula) נפשית.
(ואז תחיה עם השקר הזה כל החיים, ולא תבין מאיפה יש לך סרטן. - אתה לא יכול *באמת* לשקר את עצמך - הגוף מרגיש. אם אתה מאמין במשהו הרבה זמן, ואח"כ מסתבר שטעית זה סיפור אחר. אבל ממש מראש לשקר את עצמך על מנת להסתיר אמת מסוימת שכואבת לך. זה אמנם דבר שלפעמים עושים, אבל אי אפשר להמשיך עם זה כדרך חיים.)

כבר יותר בריא לנפש פשוט להודות שאתה לא מספיק חזק, לפחות כרגע, בשביל לעשות משהו בנדון. מאשר לשקר את עצמך. גם אני כשהייתי ילד, ואבא נתן לי סטירה כי שאלתי 'אבא איך היה בעבודה.', לא ממש יכולתי לעשות לו משהו, כי הייתי בן 6. אבל הדבר החשוב הוא, שלא שיקרתי לעצמי. (או שאולי כן שיקרתי לעצמי, ואחרי כן הבנתי ששיקרתי לעצמי, ושזה לא כדאי, ואז שיניתי כיוון. לא זוכר כבר.)

משפט שאני יותר אוהב הוא "אם אתה לא יכול להיות צודק, אז תהיה חכם, עד לרגע שבו תוכל לחזור ולהיות צודק." אבל זה ארוך ולא קליט. ואנשים היום אוהבים מוטו. מוטו זה דבר מטופש.

אני לא נזכר בעוד. אבל חשוב להבין את ראשו של שמאלני. גם אני עצמי אולי לוקה בשמאלניות כלשהי, כי הנה: נורא חשוב לי דיוק של המילים, לפעמים יותר מאשר המסר עצמו.
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק שלמה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6051
  • ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #1 ב- : ספטמבר 11, 2010, 20:12:54 »
בגדול אתה צודק.
גם לי העניין של שגיעות הכתיב תמיד הציק אני דיסלקט ואנשים רבים (במיוחד שמאלנים) צחקו עלי לא מעט אמרו שאני צריך לחזור לכיתה א' או ללמוד לכתוב לפני שאני מנסה להבין משהוא זאת שיטה ישנה וטובה שלשמחתי כבר איבדה את השפעה ב-4/5 השנים האחרונות עלי.
אתה רוצה משפטים קצרים וטובים נגד שמאלנים הנה כמה:
חרפה בחרתם מפחד מלחמה, הרי לכם חרפה ומלחמה גם יחד.
- וינסטון צ'רצ'יל
פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון.
- וינסטון צ'רצ'יל
כשאנשים קטנים מטילים צל גדול, זה סימן שהשמש שוקעת.
- לא ידוע (על הטרור)
האסטרטגיה הטובה ביותר היא תמיד להיות חזק למדי. תחילה בכללות, ואחר כך בנקודה המכרעת.
- גנרל קרל פון קלאוזוביץ
להתפשטותו של הריקבון הכללי באומה אין סימן מובהק יותר מן העובדה שתושביה אינם קנאים לטובת ארצם.
- ריצ'ארד סטיל
אם נשכח את גדולתנו, אנו שוכחים את עצמנו.
- הרב קוק
ואחרון אחרון חביב ממש
הבעיה עם העולם היא שהמטומטמים הם בעלי ביטחון עצמי מופרז והחכמים מלאי ספק.
- ברטרנד ראסל
יהודים מכול העדות תיתאחדו!
שמאלנות זה אופיום להמונים!

מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #2 ב- : ספטמבר 12, 2010, 04:56:07 »
בגדול אתה צודק.
גם לי העניין של שגיעות הכתיב תמיד הציק אני דיסלקט ואנשים רבים (במיוחד שמאלנים) צחקו עלי לא מעט אמרו שאני צריך לחזור לכיתה א' או ללמוד לכתוב לפני שאני מנסה להבין משהוא זאת שיטה ישנה וטובה שלשמחתי כבר איבדה את השפעה ב-4/5 השנים האחרונות עלי.
אתה רוצה משפטים קצרים וטובים נגד שמאלנים הנה כמה:
חרפה בחרתם מפחד מלחמה, הרי לכם חרפה ומלחמה גם יחד.
- וינסטון צ'רצ'יל
פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון.
- וינסטון צ'רצ'יל
כשאנשים קטנים מטילים צל גדול, זה סימן שהשמש שוקעת.
- לא ידוע (על הטרור)
האסטרטגיה הטובה ביותר היא תמיד להיות חזק למדי. תחילה בכללות, ואחר כך בנקודה

המכרעת.
- גנרל קרל פון קלאוזוביץ
להתפשטותו של הריקבון הכללי באומה אין סימן מובהק יותר מן העובדה שתושביה אינם

קנאים לטובת ארצם.
- ריצ'ארד סטיל
אם נשכח את גדולתנו, אנו שוכחים את עצמנו.
- הרב קוק
ואחרון אחרון חביב ממש
הבעיה עם העולם היא שהמטומטמים הם בעלי ביטחון עצמי מופרז והחכמים מלאי ספק.
- ברטרנד ראסל

שלום שלמה. (נמאס לי לומר 'היי' ו- 'אהלן' ו- 'וואלה' ו- 'יאללה', אפשר לומר 'שלום', 'באמת?' ו- 'קדימה')

בגדול אני נגד משפטים בנויים. אולי 0.1% מהם הם באמת מוצלחים.

לגבי המשפט של ברטרנד ראסל, אני חכם בעל ביטחון עצמי רב. אבל זה שיש לי ספקות ואני לא לגמרי נעול על דברים, זה גם יתרון, כי אני ממשיך להיות אדם חושב. החשוב הוא לא כ"כ הבטחון העצמי שלך, אלא כמה אתה צודק במה שאמרת - לכמה זמן מה שאמרת ימשיך להחזיק מעמד. (למרות שמצד שני גם דברים שנכונים רק לתקופה הנוכחית, יש צורך לומר אותם, לפעמים אפילו יותר מאשר את הדברים האלמותיים.)
המטומטמים הם בעלי ביטחון עצמי מופרז? זה לא בדיוק נכון. שמע, אני יותר מתמחה בפמיניזם ומעמד האישה, ופמיניזם זו לא פחות מאשר כת (אולי שמעת את הביטוי מצד גברים ש- 'נשים הן עם'), ותן לי לומר לך, אשה ששבוייה בכת הזאת, איננה בעלת בטחון עצמי מופרז בחיים האמיתיים, היא רק בעלת ביטחון עצמי מופרז בכל הנוגע למה שהפמיניזם טיפטף לה, אבל בשאר הדברים בחיים, ממש לא נראה לי. כת גורמת לך להרגיש חזק כשאתה נצמד אליה, ולהרגיש חלש כשאתה מחוץ לה. כת משגשגת במדינות כמו ארה"ב וישראל - מדינות שבהן אנשים מרגישים רע. הכת מציעה להם אושר וסיפוק. בכל אופן, ההטפה הפמיניסטית נעשתה בארץ רוב הזמן מתחת לאף של הגבר הישראלי, עם עיתונים כמו 'לאשה', ואח"כ כש'הכינו את הקרקע' - הישראליות כבר היו מספיק שטופות, אז הפמיניזם קפץ לטלויזיה. יש סיבה למה ישראלית בת 30 היא כזאת קשה ולא יוצא ממנה כלום, אבל ישראלית בת 90 זכתה בפרס נובל. זה נכון שאז היה 'דור נפילים' אבל... לא רק. בשביל דור גדול אתה גם צריך נשים גדולות, כמו שרה אהרונסון, ואין לנו היום בארץ אחת כמוה, ואם כן, היא לא גדלה בבית ספר חילוני.
היום אני מרגיש את הפמיניזם מעט דועך, אני לא מסתכל בטלויזיה, אבל אני רואה את הבנות הצעירות שסביבי. - הן *יותר* נורמליות מאשר בנות גילי. להיות סנובית זה כבר לא *עד כדי כך* מקובל ביניהן, ולכן בעצם יש להן חופש רב יותר.

בקשר למשפט של ריצ'ארד סטיל, אני מודה ומתוודה, אין לי הרבה קנאות לטובת ארצי. אולי אני אכן קצת.. לא בריא. אני יותר פרו ישראלי בשביל להגן על עצמי, וכי אני מפונק - אני יודע עברית כשפת אם, ולא אוהב לזוז, לכן אני רוצה לשמור על הארץ. אבל כואב לי לשמוע על מעשי טרור נגד יהודים. זה נורא. וטרור זה גם דבר נורא. מעניין מה יותר גרוע, טרור ערבי או כל הפוגרומים שהיו באירופה לפני מלחה"ע ה- II (נגיד גזירות ת"ח ת"ט בפולין). יש פה אדם אחד שיכול לענות על זה.
הסיבה שאין לי הרבה קנאות לטובת ארצי יכולה לנבוע מזה שראיתי הרבה מדי מניאקים,
שונאי אשכנזים, ופמיניסטיות, כשגדלתי פה בארץ. אבל לכל מניאק יש סיבה. ראיתי סרטונים בהם מופיעים ישראלים משנות ה- 50 וה- 60, ובהם רוח התקופה הייתה שונה לגמרי מאשר זו בה גדלתי: שנות ה- 90. - התקופה הכי בולשיטית שאי פעם הייתה בארץ. אני בפירוש זוכר שכילד בן 11 הייתי גאה להיות ישראלי.

השמאל מתוחכם: הוא הורס את האנשים של המדינה, עם הקשקושים שלו. ואחרי כן, עמנואל רוזן אומר בטלויזיה משהו כמו "נו.. תראו את הישראלים היום.." אז אתה נאלץ להסכים.. אבל תראו סרטון ביוטיוב משנות ה- 70 או ה- 80 בישראל, איזה הבדל היה פעם... מנסים לתת לך תחושה של 'זה תמיד היה ככה, לישראלים יש אופי דפוק (בטבע שלהם.)'. זאת גזענות בהגדרה. - להפלות עם ולהציג אותו כרע, רק מעצם היותו הוא. וחוץ מזה, ה- 'ישראלים' זה תירוץ, מה שהתקשורת באמת רוצה לומר זה 'יהודים', אבל עוד לא הגענו למצב שבו הישראלים יקבלו דבר כזה. (אבל גם שמעתי ישראלי אומר משהו כמו 'הוא זה היהודי: בדיבורים הוא עשר.' (כאילו לרמוז שבמעשים הוא גרוע)).

אם יש פה ישראלים שחושבים שגם ערבים הם לא מטבעם דפוקים, ויש הסתה המונית נגדם מצד האיסלם. אז באותה נשימה הם גם מוכרחים להסכים שגם הישראלים לא דפוקים מטבעם, והם רק כאלה בגלל שיש הסתה המונית נגדם.
אבל זה לא המצב. הישראלים חושבים שהישראלים דפוקים מטבעם, ושהערבים רק מושפעים.

דרך אגב, אף אחד לא שם לב שאותם סטריאוטיפים של יהודים, הם בעצם מאפיינים של ערבים?
סטריאוטיפ של יהודי: אף גדול ומאונקל, אוהב כסף, אי אפשר לסמוך עליו.
זה בדיוק המאפיינים של ערבי. לערבים יש אף גדול ומאונקל. הם אוהבים כסף. ואי אפשר לסמוך עליהם.

חוץ מזה, כל אחד אוהב כסף. לשייך תכונה כזאת רק לישראלים וליהודים זאת גזענות.
כל אחד שמבין מה הוא יכול להשיג עם הרבה כסף, רוצה שיהיה לו הרבה כסף.

הרבה פעמים שמעתי ישראלי אומר על איזה מניאק: 'אין מה לעשות, זה אופי ישראלי'.
1. לא צריך להגזים, בכיתה כלשהי (בית ספר, הנדסאים, אקדמיה) יש מניאקים, יש את אלה שמושפעים מהם, ויש את השתקנים - הישראלים שלא רוצים להיות מניאקים. והם מנותקים מהכיתה. הכמות של המניאקים בכיתה של 20 זה כולו 1 או 2. אחרי כל ההסתה החולנית הזאת, 1 או 2 זה מעט.

חוץ מזה, המניאק איננו חזק, בניגוד למה שמקובל לחשוב:
הוא הולך לפי רוח תקופה מסוימת. קשה להתנגד לרוח התקופה. אז בהתאמה קשה להתנגד למניאק. אבל אם הוא לא נצמד לרוח התקופה, הוא חוזר להיות השבר כלי שהוא היה מקודם. כל ההבדל אין המקובל ללא מקובל, הוא שהמקובל הוא חסר מוסריות. - ולרוב אין לו בכלל דיעות משל עצמו. זה לא כוח, פשוט רוח התקופה היום לא עוברת. יש שגעונות חולפים, עוברים תוך שנתיים (צבי הנינג'ה, דינוזאורים) ויש שגעונות שלא חולפים.

מה הסיפור עם 'קומדי סטור'? באותה תקופה שהיא שודרה, שודרה גם תוכנית שהייתה יכולה להציל את המדינה מעוד נפילה רוחנית, קראו לה 'החמישיה הקאמרית'. אבל אנשים צפו בקומדי סטור. המושג 'ותחשבו על זה' השתרש בכל חור. למה לעודד את הדמות של הערס?  מה טוב הערס? מה כ"כ רע ב'לפלף'? זה גורם לערסים - אנשים חולים, להרגיש שהמחלה שלהם היא איזה משהו חיובי.. בנאדם שמשקיע בלימודים והוא רציני, והוא לא נסחף לשטויות כמו שרשראות על הצוואר, זה רע? אני לפלף גאה, אני אוהב מוצרי חלב. יש לי משקפיים. ואני אלבש מה שבא לי, ולא 'מנומר'.

למשל יש את הקטע הזה ששואלים 'מה עניינים' ולא מתכוונים לזה. לא קרה לך ששאלו אותך 'מה עניינים' ובכלל לא בא לך לענות? יודע למה לא בא לך לענות? כי הוא לא באמת מתעניין בשלומך. זה לא באמת 'מה עניינים':
איש א': 'מה עניינים'.
איש ב': 'בסדר.'
איך שאני רואה את זה:
איש א': 'שלום, אני איש גסטפו, תוכיח שאתה גרמני.'
איש ב': 'הייל היטלר.'

האם אתה באמת יכול לא לענות, כששואלים אותך 'מה עניינים'? תחשוב על זה לרגע.. הוא הרי יתעצבן ויצעק עליך, זה לא יעבור לך בשתיקה. אתה חייב לקוד את הקידה היומית שלך, ואתה יודע את זה. מילא אם זה היה איזה בוס בעבודה.. אבל לא - כל מטומטם שרוצה בכך, אתה חייב לקוד לו קידה.. זה חרטה!

בנות לא עונות לפעמים, כשמנסים להתחיל איתן. (התעלמות מכוונת. נובע מביישנות.) אז האם אני יכול להיות כמו אותן בנות? - לא לענות כששואלים אותי 'מה עניינים'? (התעלמות מכוונת. נובע מחוסר רצון לענות על השאלה הדפוקה הזאת.)

מאדוקס:
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=smalltalk

עוד לא ראיתי שאומרים על טרוריסט 'ככה זה, זה אופי ערבי...'.
וזה דווקא נכון: טרור, זה אופי ערבי. זה נובע גם מהאיסלם, וגם מהאופי הערבי.

לגבי דיסלקציה, אני חושב שאני צריך להעיר לך על שגיאה רק אם השגיאה לא מאפשרת לי להבין את המסר שניסית להעביר. אבל אם כן הבנתי את המסר שלך, אז לתקן אותך זה או ניסיון להעליב, או דייקנות.

יש גם שיטה ידועה אחרת: לחזור על מה שאתה אמרת, אבל בקול מזלזל. היא לא עובדת באינטרנט :-). וגם כשהיא עובדת, היא עובדת גם עבור הימין וגם עבור השמאל. מה.. אני *לא* יכול לחזור אני מה שמישהו אמר, בקול מזלזל? מה זה דורש ממני?
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק לוחמת

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 35
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #3 ב- : ספטמבר 12, 2010, 13:15:41 »

הבעיה עם העולם היא שהמטומטמים הם בעלי ביטחון עצמי מופרז והחכמים מלאי ספק.
- ברטרנד ראסל

אני אתייחס רק לציטוט האחרון שהבאת. או איך שיוסו קורא לזה "משפט מובנה" בסך הכל ציטוט של אדם אחר. לטעון במין הכללה כזו שרק 0.1% נכונים זו בשות טיפשות לשמה. אין הבדל בין ציטוטים לבין כל שורה שנכתבת פה, אם יוסו טוען מה שהוא טוען אז רק 0.1% ממה שהוא כותב נכון. אז להבדיל ממה שהוא כותב הציטוטים הללו נבחרו ונזכרו ועברו איזשהו סינון אבולוציוני חברתי ולכן נשמרו ונזכרו. יש הרבה יפים ויש הרבה מכוערים. אבל יוסו נוטה להכליל כמעט בכל משפט שהוא כותב ועל כן הבאתי לו ציטוט: "כל ההכללות שגויות, כולל זאת" מארק טווין.

לגביי הציטוט של ראסל, אני מתפלא שאתה מגייס אותו לטובתך ולטובת אחרים פה בפורום הימין.
אסביר:
המטומטמים הם בעלי ביטחון עצמי - מכיוון שביטחון עצמי הוא עניין של הגדרה, אני אקח את המקרה הכי קיצוני של ביטחון עצמי והוא מקרה של מוות, כלומר אדם כל כך בטוח בעצמו ובמה שהוא מאמין שהוא מוכן להרוג או להיהרג למענו, אך כמו שאמר אוסקר ווילד : "דבר לא הופך לאמת רק מפני שמישהו מוכן להרוג או להיהרג בגינו" וזה בדיוק העניין. רוב האנשים פה בפורום כך חדורי שינאה לערבים ולשמאלנים ולנאצים ומסתבר שגם לכלבים שהם מוכנים להרוג בשבילו וזו הרמה הגבוהה ביותר של ביטחון עצמי. אמונה דתית קנאית פאנטית זו דוגמא קלאסית לציטוט שהבאת ולזה התכוון המשורר.
חוץ מזה תודה על הציטוט, לא הכרתי אותו והוא באמת יפה. אז אתה חכם? או מלא בביטחון עצמי?

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #4 ב- : ספטמבר 12, 2010, 14:20:56 »
אני אתייחס רק לציטוט האחרון שהבאת. או איך שיוסו קורא לזה "משפט מובנה" בסך הכל ציטוט של אדם אחר. לטעון במין הכללה כזו שרק 0.1% נכונים זו בשות טיפשות לשמה. אין הבדל בין ציטוטים לבין כל שורה שנכתבת פה, אם יוסו טוען מה שהוא טוען אז רק 0.1% ממה שהוא כותב נכון. אז להבדיל ממה שהוא כותב הציטוטים הללו נבחרו ונזכרו ועברו איזשהו סינון אבולוציוני חברתי ולכן נשמרו ונזכרו. יש הרבה יפים ויש הרבה מכוערים. אבל יוסו נוטה להכליל כמעט בכל משפט שהוא כותב ועל כן הבאתי לו ציטוט: "כל ההכללות שגויות, כולל זאת" מארק טווין.

לגביי הציטוט של ראסל, אני מתפלא שאתה מגייס אותו לטובתך ולטובת אחרים פה בפורום הימין.
אסביר:
המטומטמים הם בעלי ביטחון עצמי - מכיוון שביטחון עצמי הוא עניין של הגדרה, אני אקח את המקרה הכי קיצוני של ביטחון עצמי והוא מקרה של מוות, כלומר אדם כל כך בטוח בעצמו ובמה שהוא מאמין שהוא מוכן להרוג או להיהרג למענו, אך כמו שאמר אוסקר ווילד : "דבר לא הופך לאמת רק מפני שמישהו מוכן להרוג או להיהרג בגינו" וזה בדיוק העניין. רוב האנשים פה בפורום כך חדורי שינאה לערבים ולשמאלנים ולנאצים ומסתבר שגם לכלבים שהם מוכנים להרוג בשבילו וזו הרמה הגבוהה ביותר של ביטחון עצמי. אמונה דתית קנאית פאנטית זו דוגמא קלאסית לציטוט שהבאת ולזה התכוון המשורר.
חוץ מזה תודה על הציטוט, לא הכרתי אותו והוא באמת יפה. אז אתה חכם? או מלא בביטחון עצמי?

יש לך הרבה ביטחון עצמי לרמוז שאנחנו נאצים ומטומטמים.

אז הנה, הצלחת להוכיח שאתה אהבל.

מנותק לוחמת

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 35
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #5 ב- : ספטמבר 12, 2010, 15:25:04 »
רון,

אני לא טוען שאנחנו נאצים, אני כן טוען שהאדם הוא יצור לפעמים קצת אומלל בדרכו האבסורדית.
לפי הניסוי והמסקנות של מילגרם רוב בני האדם ימצאו את עצמם תחת מצבים מסויימים מגיבים בצורה דומה, במקרה הנ"ל- סמכות.
השתמשתי בחיילי צה"ל כדוגמא להראות שגם אנחנו יכולים להיות כאלו, כמו כולם. ההשוואה היא עקרונית בלבד, אם בני האדם יבחנו היטב את חייהם הם ימצאו את עצמם כקורבנות של הרבה דברים, במודע או שלא במודע, כולנו קורבנות של תרבות הצריכה, של התקשורת, או של אלפי רבנים שכל אחד טוען משהו אחר...
אני כן מרמז - כלומר גם יש בי ספק לגביי אם מדובר בכולם או לא. אבל הפורום הזה בהחלט עשיר באנשים, שלפחות מבחינתי ומבחינת ברנרד שו וראסל שלהם הציטוטים, מלאי ביטחון להוציא אל הפועל תוכניתם, גם אם חייהם של מיליוני בני אדם תלויים בכך ומבלי להטיל ספק באמת שלהם.

אין לי בעיה להודות שאני לא יודע כלום ואני לא יודע לאן דרכי בהכרח תוביל, אבל גם אתה לא יודע..ואם לאחרונה לא ניפגשת עם הקב"ה וכל מה שיש לך לתת לי זה מה שכתוב בתורה או בכל מקום אחר, אז כל פיסת מידע כזו הערך שלה הוא כקליפת השום, מפני שבני האדם הם שטופי מוח לאורך כל ההסטוריה שלהם ומנגנון שטיפת המוח עובד כבר אלפי שנים.

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #6 ב- : ספטמבר 12, 2010, 15:27:11 »
גבר,

לפני שאני עונה לך, יש לי שאלה אליך - האם זה החשבון הראשון שלך בפורום?

מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #7 ב- : ספטמבר 12, 2010, 16:03:31 »
גבר,

לפני שאני עונה לך, יש לי שאלה אליך - האם זה החשבון הראשון שלך בפורום?

אהבתי את הדגל חחח. כן... תורכים יש בגרמניה הרבה. (או 'טורקים' אם אתה רוצה להציג אותם בצורה חיובית יותר. שמאלנים הם אמני השפה בין היתר. אבל גם אני. ואצלי זה מולד ;-)
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #8 ב- : ספטמבר 12, 2010, 16:05:42 »
אהבתי את הדגל חחח. כן... תורכים יש בגרמניה הרבה. (או 'טורקים' אם אתה רוצה להציג אותם בצורה חיובית יותר. שמאלנים הם אמני השפה בין היתר. אבל גם אני. ואצלי זה מולד ;-)

הפואנטה היא מוות לגרמניה

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #9 ב- : ספטמבר 12, 2010, 16:32:29 »
רון,
אני לא טוען שאנחנו נאצים, אני כן טוען שהאדם הוא יצור לפעמים קצת אומלל בדרכו האבסורדית.
לפי הניסוי והמסקנות של מילגרם רוב בני האדם ימצאו את עצמם תחת מצבים מסויימים מגיבים בצורה דומה, במקרה הנ"ל- סמכות.
השתמשתי בחיילי צה"ל כדוגמא להראות שגם אנחנו יכולים להיות כאלו, כמו כולם. ההשוואה היא עקרונית בלבד, אם בני האדם יבחנו היטב את חייהם הם ימצאו את עצמם כקורבנות של הרבה דברים, במודע או שלא במודע, כולנו קורבנות של תרבות הצריכה, של התקשורת, או של אלפי רבנים שכל אחד טוען משהו אחר...
אני כן מרמז - כלומר גם יש בי ספק לגביי אם מדובר בכולם או לא. אבל הפורום הזה בהחלט עשיר באנשים, שלפחות מבחינתי ומבחינת ברנרד שו וראסל שלהם הציטוטים, מלאי ביטחון להוציא אל הפועל תוכניתם, גם אם חייהם של מיליוני בני אדם תלויים בכך ומבלי להטיל ספק באמת שלהם.
אין לי בעיה להודות שאני לא יודע כלום ואני לא יודע לאן דרכי בהכרח תוביל, אבל גם אתה לא יודע..ואם לאחרונה לא ניפגשת עם הקב"ה וכל מה שיש לך לתת לי זה מה שכתוב בתורה או בכל מקום אחר, אז כל פיסת מידע כזו הערך שלה הוא כקליפת השום, מפני שבני האדם הם שטופי מוח לאורך כל ההסטוריה שלהם ומנגנון שטיפת המוח עובד כבר אלפי שנים.
גיבוב של מילים לנסות להראות שאתה יודע משהו ובסוף לא לומר דבר, לא ייקח אותך רחוק.
גם אני יכול ללכת לערער על הכל, לומר ששום דבר לא הכרחי ושום "פיסת מידע" איננה בהכרח בגדר מידע ובאמת לא אומרת דבר, לא ניתן לראות את העולם "כשהוא לעצמו" כדברי קאנט, רק את מה שנראה לעינינו, לפיכך שום דבר לא קיים באמת, הכל בלוף, ואפילו השאכול הזה לא באמת קיים.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק לוחמת

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 35
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #10 ב- : ספטמבר 12, 2010, 16:44:34 »
גיבוב של מילים לנסות להראות שאתה יודע משהו ובסוף לא לומר דבר, לא ייקח אותך רחוק.
גם אני יכול ללכת לערער על הכל, לומר ששום דבר לא הכרחי ושום "פיסת מידע" איננה בהכרח בגדר מידע ובאמת לא אומרת דבר, לא ניתן לראות את העולם "כשהוא לעצמו" כדברי קאנט, רק את מה שנראה לעינינו, לפיכך שום דבר לא קיים באמת, הכל בלוף, ואפילו השאכול הזה לא באמת קיים.


השאלה האם אני אמור להגיע לאנשהו, היכן ומהו הרחוק הזה אליו אני חפץ או צריך להגיע? האם אינני מושלם עכשיו כפי שנולדתי?
הלוואי וכולם היו רואים כך את הדברים, שהכל הבל הבלים.
אם אתה טוען שאתה יכול לערער על הכל אז מין הסתאם אתה מסכים...

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #11 ב- : ספטמבר 12, 2010, 17:44:12 »
השאלה האם אני אמור להגיע לאנשהו, היכן ומהו הרחוק הזה אליו אני חפץ או צריך להגיע? האם אינני מושלם עכשיו כפי שנולדתי?
הלוואי וכולם היו רואים כך את הדברים, שהכל הבל הבלים.
אם אתה טוען שאתה יכול לערער על הכל אז מין הסתאם אתה מסכים...
ואולי את בכלל צריכה להשאר למקום ולא לצעוד ולו צעד אחד? ואולי הירח עשוי מגבינת פטה? ואולי את בכלל לא קיימת?
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק לוחמת

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 35
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #12 ב- : ספטמבר 12, 2010, 18:08:17 »
ואולי את בכלל צריכה להשאר למקום ולא לצעוד ולו צעד אחד? ואולי הירח עשוי מגבינת פטה? ואולי את בכלל לא קיימת?

אם היה כך, אולי אנשים היו טיפה פחות רציניים בעולם אבל לפחות לא היינו הורגים אחד את השני על דברים לא רציניים שאנחנו עושים כאילו הם רציניים...

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #13 ב- : ספטמבר 12, 2010, 20:31:33 »
אם היה כך, אולי אנשים היו טיפה פחות רציניים בעולם אבל לפחות לא היינו הורגים אחד את השני על דברים לא רציניים שאנחנו עושים כאילו הם רציניים...
אם הכל היה בדיחה, היית עדיין תקועה ערומה במערה אחרי שגבר שדומה יותר לשמפנזה, נתן לך נבוט בראש שעה שקטפת תותים וגרר אותך לשם כדי להפוך אותך לפלגש שלו.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק לוחמת

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 35
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #14 ב- : ספטמבר 13, 2010, 16:41:28 »
אם הכל היה בדיחה, היית עדיין תקועה ערומה במערה אחרי שגבר שדומה יותר לשמפנזה, נתן לך נבוט בראש שעה שקטפת תותים וגרר אותך לשם כדי להפוך אותך לפלגש שלו.

בודהה היה חולק עליך

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #15 ב- : ספטמבר 13, 2010, 21:31:39 »
בודהה היה חולק עליך
אינני בודהיסט וזה לא מטריד אותי מה היה לו לומר.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק לוחמת

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 35
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #16 ב- : ספטמבר 14, 2010, 13:24:38 »
אינני בודהיסט וזה לא מטריד אותי מה היה לו לומר.

אלו לא דברים מטרידים לשמוע.

אני ממליץ דווקא מדיי פעם להיפתח לדברים חדשים..אולי תאהב..
לא צריך ישר לשלול...

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #17 ב- : ספטמבר 14, 2010, 16:41:18 »
אלו לא דברים מטרידים לשמוע.
אני ממליץ דווקא מדיי פעם להיפתח לדברים חדשים..אולי תאהב..
לא צריך ישר לשלול...
דווקא בשל העובדה שאלו לא דברים מטרידים כשלעצמם אינני מטריד את מנוחתי להתייחס אליהם.
אני נפתח למי ולמה שראוי שאפתח אליו, ולא הכל נמדד במדד של "אהבה", אינני נוצרי, מצטער.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק לוחמת

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 35
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #18 ב- : ספטמבר 14, 2010, 18:34:41 »
דווקא בשל העובדה שאלו לא דברים מטרידים כשלעצמם אינני מטריד את מנוחתי להתייחס אליהם.
אני נפתח למי ולמה שראוי שאפתח אליו, ולא הכל נמדד במדד של "אהבה", אינני נוצרי, מצטער.


על תחמיא לנוצרים יותר מדיי, הלוואי והכל אצלהם היה מאהבה...כמו כל שאר הדתות...אותו הבלוף....

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #19 ב- : ספטמבר 14, 2010, 18:35:32 »
על תחמיא לנוצרים יותר מדיי, הלוואי והכל אצלהם היה מאהבה...כמו כל שאר הדתות...אותו הבלוף....

גם בודהה בלוף?

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #20 ב- : ספטמבר 14, 2010, 19:03:10 »
על תחמיא לנוצרים יותר מדיי, הלוואי והכל אצלהם היה מאהבה...כמו כל שאר הדתות...אותו הבלוף....
והבלוף הכי גדול הוא של קרל מרכס
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק לוחמת

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 35
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #21 ב- : ספטמבר 14, 2010, 19:12:16 »
גם בודהה בלוף?

בודהה הוא בן אדם...במקרה דמות חיובית והוא לא דת

בדיוק כמו שישו הוא לא הנצרות

מנותק לוחמת

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 35
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #22 ב- : ספטמבר 14, 2010, 19:13:08 »
והבלוף הכי גדול הוא של קרל מרכס

אשמח לשמוע מה הבלוף

ולמה הוא הכי גדול

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #23 ב- : ספטמבר 14, 2010, 20:42:10 »
בודהה הוא בן אדם...במקרה דמות חיובית והוא לא דת
בדיוק כמו שישו הוא לא הנצרות
שמחת זקנתי בראש חוצות.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
שמאלנות כדרך חיים
« להגיב #24 ב- : ספטמבר 14, 2010, 20:45:55 »
אשמח לשמוע מה הבלוף
ולמה הוא הכי גדול
ד"ש ממרכס


ועוד משהו קטן-


ואחרון חביב-
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.