זו תאורייה מעניינת, ויכול מאוד להיות שהוא היה מנסה להמשיך עם המסורת המרקסיסטית. אבל אתה מתעלם מהעובדה שרוב הסיכויים שבכלל לא היו לו את האמצעים לחלק את ירושלים, כי אתה צריך לקחת בחשבון שש"ס היו מתקשים לעבור את אחוז החסימה ב-96 אילו היו נמנעים (תומכים?) מאוסלו וגם נמנעים/תומכים בחלוקת ירושלים והכל באותה קדנציה, הסיכוי שזה היה קורה שואף לאפס.
בנוסף לכך, ביום של ההתנקשות כבר נשארה לרבין פחות משנה לסיום הקדנציה (שבכל מקרה הוא היה מתחלף בסיומה).
קודם כל, הבה נכיר בעובדה, לרבין היה את הרצון ואת הכוונה להשמיד את המדינה מעצם היותו קומוניסט נאלח וסוכן סובייטי, גם אם לא היה ביכולתו, ולכן זה לא משנה אם יכל או לא, כי לא על זה הדיון (וכך אתה מתעלם מהנקודה שלי בכך שאתה עובר לפרקטיקה בעוד אני מדבר על המוסריות בלבד).
והרי שוב שיש"ע כשלעצמה, בלי ירושלים ובלי הגולן, תחת שליטתה של מדינה ערבית עצמאית, היא חיסול המדינה היהודית, אנחנו מתעסקים בקקה כמו שאומרים.
עכשיו לסיפא -
לרבין היו את האמצעים לחלק את ירושלים, את ש"ס ירושלים לא מעניינת כפי שלא עניינה חברון, המשחק הפוליטי הוא
הצגה לא רלוונטית, שכן מה שקובע בסוף אלו לא גחמותיה של מפלגה אחת, אלא רצון האליטה כשלעצמה, אבל אם זה היה תלוי בש"ס, היא הייתה מוכרת את ירושלים וארץ ישראל כולה, שכן ארץ שיראל לא מעניינת אותה, אלא רק אינטרסיים פוליטיים, כיסא, מרצדס ו-$$$.
והרי ישיבתה של ש"ס בממשלת אוסלו וישיבתה של ש"ס בממשלת הגירוש אכזבה את הבוחרים, אבל זה לא היה שונה מכל סיטואציה אחרת.
ש"ס נשארתה והייתה בוגדת בבוחריה כמו כמעט כל מפלגה אחרת,
בלי חברון אין ירושלים.
בין אם זה מוסרי ע"פ היהדות או לא, אני מניח שכן לפחות לפי מה שהסברת לי מקודם, אבל אני לא מתכוון לתמוך בזה וגם לא לגנות את זה.
אז אתה גזען.
לא תהיה לך בעיה עם חיסולו של רוצח ערבי אבל יש לך בעיה עם חיסולו של רוצח יהודי?
במילא תנועת כ"ך נפסלה, עוד לפני שהוכרזה כ"ארגון טרור" בעקבות המקרה עם גולדשטיין, והנזק שזה עשה אפילו לא קרוב למה שכבר הסברתי.
הפסילה מהכנסת לא רלוונטית, כי גם ככה השלטון יתחלף באמצעות העברת המסר לעם, כש"כך" נפסלה מהכנסת זה דווקא היה טוב לתנועה, כיוון שהישועה לא תגיע מהכנסת, ובזבוז זמן בכנסת היה מזיק לה.
עכשיו כשכך גם לא חוקית, כלומר אי אפשר להעביר את המסר במלואו מבלי להיעצר ולשלם קנס של 5,000 שקלים כמינימום, ואסור אפילו ללבוש את החולצה של התנועה, הדרך למהפכה
רחוקה עוד יותר. מאז שהתנועה הוצאה אל מחוץ לחוק הרעיון היהודי כמעט חוסל, פעילים נעצרו ונאסרו בכל מקום, אתרי אינטרנט של הרעיון נסגרים, יש מעקב שיטתי של השב"כ, ומה לא.
כל זה לא היה לפני ההוצאה אל מחוץ לחוק.
ולכן ההוצאה אל מחוץ לחוק גרועה מהפסילה.
שוב, העובדה שהשמאל משתמש בזה כטיעון דמגוגי נגדי כל שני וחמישי לא סותר פסיק ממה שאמרתי, כי זה עוד כלום..
התדירות לא מעניינת אותי, הפואנטה של הטיעונים מעניינת אותי.
כל הפואנטה בשימוש בשני המקרים (עמיר וגולדשטיין) הוא כדי ליצור דה-לגיטימציה לימין (בראשון משתמשים כדי לקדם את תהליך ההתאבדות הלאומית, ובשני משתמשים כדי לחזק את ההבלגה היהודית נגד הטרור, כדי לא להיחשב "מחבלים יהודים" כמו גולדשטיין) ובשני המקרים משתמשים כל הזמן (דרך אגב, אתה בעצמך נופל לטיעון הזה, אח"כ אל תתפלא שהשמאל משתמש בו, כי זה לא שונה מאיש ימין שמסכים עם השמאל שצריך למסור שטחים), סה טו.
זה שמשתמשים במקרה כלשהו כהסתה, לא אומר שצריך להיכנע לה (כמו שאתה עושה, כי אתה מסכים עם השמאל שעמיר פושע ורוצח), אתה צריך לעמוד על שלך שלבוגדים אין זכות קיום.
אם אתה בעצמך מסכים עם הטענה למה אתה מתבכיין עליה?
לא צריך להיבהל מהטיעון הזה כמו שלא צריך להיבהל מהטיעונים האנטישמיים שהיהודים לא רוצים נישואי תערובת כי הם רואים גויים כתת אדם (להבדיל) - אנחנו לא נפסיק להתנגד להתבוללות רק בגלל שמשתמשים בה בשביל הסתה.
בקיצור, התפלספנו. הפואנטה שלי היא כזאת -
חיסול רבין היה מוסרי, כיוון שזה חיסולו של בוגד, חיסולו של מחבל יהודי אמיתי, אבל לא יעיל (תלמד להבדיל), ולכן אני לא תומך בו אבל לא מגנה אותו.