כתב נושא: "אולמרט עיכב פעולת קרקע במלחמה"  (נקרא 1505 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"אולמרט עיכב פעולת קרקע במלחמה"
« ב- : מרץ 12, 2007, 07:17:00 »
קצין בכיר טוען, שלמרות שמניעת ירי הרקטות נכשלה ואף שראש הממשלה הכיר את תוכניות הפעולה, הוא נמנע מפעולה קרקעית.

קצין בכיר בצה"ל תקף אתמול את התנהלות ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בזמן המלחמה. לדבריו, במשך שלושה שבועות אולמרט נמנע מלהורות לצבא לפתוח בפעולה קרקעית משמעותית, אף שתוכניות הפעולה היו מוכרות לו והוכח כי נכשל הניסיון להפסיק את ירי הקטיושות בהפצצות מן האוויר ובפעולות קרקעיות מוגבלות.


ראש הממשלה טען בפני ועדת וינוגרד כי ההכנות למלחמה החלו ארבעה חודשים לפני פריצתה וכי על פי התוכניות, צה"ל היה אמור לפעול בעיקר מן האוויר ובפעולה קרקעית מוגבלת. לדברי הקצין, אם ראש הממשלה הורה לצה"ל להתכונן למלחמה, הוא לא חש בכך ויותר מכך, בפיקוד צפון ובאוגדת הגליל המשיכו להתריע במשך כל התקופה על מחסור בכוח אדם ועל חשש מפני חטיפות בגבול הצפון, אך קריאותיהם לא נענו.

לדבריו, לפני המלחמה, ראש הממשלה דיבר על תגובה חריפה לחטיפה בגבול, אך כלל לא הבין מה המשמעות של תגובה מעין זו וכיצד יתנהג חיזבאללה במקרה כזה. "אז תגובה חריפה פרושה היה מטוס שחג מעל ביירות ועושה 'בומים'. האם מישהו שאל מהי אותה תגובה ומה המשמעות שלה? איך הצד השני יתנהג? אם מסתכלים על תוצאות המלחמה, אף אחד לא בדק את זה", אמר הקצין.


אולם הטענות העיקריות של הקצין הן על תפקוד ראש הממשלה בזמן המלחמה, ועל כך שלא דרש מהצבא להוציא לפועל את התוכנית שהיתה מוכנה בפיקוד צפון לפלישה קרקעית נרחבת לדרום לבנון.

הרמטכ"ל התנגד, רה"מ לא לחץ
לדברי הקצין, ראש הממשלה הכיר את התוכנית. "אני לא יודע אם הוא הכיר את פרטי התוכנית, אבל כולם ידעו שיש לצה"ל מהלך קרקעי מוכן לביצוע", אמר הקצין. "בשבוע הראשון, הרמטכ"ל מסביר שתקיפה אווירית ומהלך קרקעי מוגבל יפתרו את הבעיה, ראש הממשלה לא מגיב, בסדר, בשבוע השני הוא כבר צריך להתחיל לשאול שאלות ובשבוע השלישי הוא צריך להבין שזה לא עובד ולתת לצבא כיוון אחר".


לדבריו, לאורך המלחמה היו כל מפקדי האוגדות הלוחמות ואלוף פיקוד צפון בעד התוכנית הקרקעית הנרחבת וגם שר הביטחון, עמיר פרץ, שוכנע בנחיצותה. אולם הרמטכ"ל דן חלוץ התנגד לה ולא הביא אותה כלל בפני ראש הממשלה, שמצדו לא לחץ להפעילה.


"לצה"ל היו את הכלים לבצע את המהלך. היו לו מפקדים וחיילים טובים, טכנולוגיה טובה ותוכניות טובות, הבעיה היתה בדרג מקבלי ההחלטות, שלא לחץ על הכפתור בזמן", אמר הקצין.


לשכת רה"מ: ביקורת לא רצינית
גם ח"כ יובל שטייניץ, יו"ר ועדת חוץ וביטחון לשעבר, אמר אתמול שראש הממשלה הכיר את התוכנית הקרקעית, אף שהיא נחשבה לתוכנית ב', אך הוא נמנע מלהורות לצבא להפעיל אותה. "ראש הממשלה טען שהוא אישר כל מה שצה"ל ביקש, אבל זה לא התפקיד שלו, התפקיד שלו היה לבדוק האם התוכניות של הצבא ריאליות או לא ומה המשמעות שלהן", אמר שטייניץ.


מלשכת ראש הממשלה כינו את הביקורת "בלתי רצינית" ומסרו בתגובה: "למר שטייניץ ולקצינים בכירים עלומי שם אין את עדות ראש הממשלה בפני ועדת וינוגרד, שוודאי תיחשף בבוא היום ותעמיד דברים על דיוקם. מותר לציין כי עדות ראש הממשלה בפני ועדת וינוגרד נסמכה על פרוטוקולים ומסמכים המגבים לחלוטין את הדברים שנאמרו בעדות".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i