כתב נושא: ראאד סלאח יש"ו - כץ בעקבותיך  (נקרא 1423 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
ראאד סלאח יש"ו - כץ בעקבותיך
« ב- : מרץ 11, 2007, 19:36:45 »
ח"כ ישראל כץ מן הליכוד יוזם הצעת חוק להוצאת הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק. ראאד סלאח, כץ בעקבותיך.

השר לשעבר ח"כ ישראל כץ, מעלה בכנסת הצעת חוק להוצאת הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק. המהלך בא בין היתר על רקע העימותים שהיו בשבוע שעבר עם מנהיג התנועה שייח' ראאד סאלח, המנהל קמפיין נגד הגשר בשער המוגרבים.

בראיון לעוזי ברוך ביומן ערוץ 7 מתייחס כץ להצעת החוק, לסיכוייה לעבור בכנסת וגם למה שנראה כנכונות של יו"ר הליכוד נתניהו לבצע ויתורים ולהשתלב ב'הסכם שלום'.

הצעת החוק להוצאה מחוץ לחוק של הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית יגדיר אותה כ'התאגדות אסורה', אומר כץ. בכך אפשר יהיה למנוע ממנה לגייס כספים, ולפעול במישורי החינוך הדת והרווחה כביכול. בכך יימנע מהתנועה "להכין את התשתית לחיסול מדינת ישראל". מדינת ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון, בהשוואה לירדן, מצרים ואפילו סוריה, המאפשרת בגלוי את פעילותה של התנועה האיסלאמית הקיצונית. באותן מדינות הוצאה תנועה זו מחוץ לחוק.

השייח' סאלח, מהווה חלק מציר הרשע האזורי של אירן חיזבאללה חמאס, המכריז בגלוי על כך שישראל צריכה להעלם, ושבמקומה תהיה מדינה איסלאמית בהנהגת אנשים תואמי השקפותיו. "אדם כזה מנצל את הדמוקרטיה כדי להרוס אותה מבפנים. מדינה נורמלית צריכה להוציא גורמים כאלה מחוץ לחוק".

עד כמה התנועה האיסלמית ומי שעומד בראשה השייח' ראאד סאלח מייצגים את ציבור ערביי ישראל?
איני שופט את ציבור ערביי ישראל ע"פ חלומותיו, שאיפותיו וזיקותיו הנפשיות. אני מניח שחלקם רואים עצמם כפלסטינים. זהו נושא שיש להתמודד איתו בבוא העת. תפקידו של שלטון הוא למנוע מתן פרס לקיצוניים כמו שייח' סאלח. במאבקו האחרון במעלה המוגרבים, הצליח השייח' סאלח 'להוכיח' לציבור שהוא זה ש'בולם' את היהודים ואינו מאפשר להם 'להרוס' את מסגד אל אקצה. הממשלה שעמדה לבנות גשר נבלמה תחת מתקפת השייח' סאלח וחבריו. בהצהרותיו: 'הצלחתי לעצור את היהודים מלבצע את 'המזימה' שעליה התרעתי', יכול הוא לסחוף אליו רבים מהציבור הערבי הרדום.

השייח' סאלח אינו לבד, מעשי חבריו אינם פחות גרועים..
צריך לטפל בנושא בכמה מישורים. בזמנו העברתי חוק אפקטיבי הקובע שכל יחיד או סיעה התומכים במאבק מזויין של ארגון טרור או מדינת אויב נגד מדינת ישראל, אינם יכולים להבחר לכנסת. מאז הם נזהרים בהתבטאויותיהם. יש לנקוט בצעדים שיבטיחו שבכנסת לא יושבים אנשים הפועלים נגד קיומה של מדינת ישראל או נגד קיומה כמדינה יהודית דמקורטית.

עם זאת, השייח' סאלח הוא 'משהו אחר'. "הוא תואם חיזבאללה ישראלי". הוא הפך לגיבור עפ"י מודל החיזבאללה. החיזבאללה הפך ל'גיבור' עקב כשלון המלחמה בלבנון בשל הטענה כי 'בלם את האויב הציוני מלכבוש את לבנון'. נכון שהחיזבאללה גם ספג, אבל בעולם הערבי גבורה היא ענין יחסי והוא נחשב גיבור כי בלם את ישראל.

השייח' סאלח נכנס לקטיגוריה של 'מי שבלם את ישראל מלהרוס את המקום הקדוש לאיסלאם, את מסגד אל אקצה'. לכן יש לנקוט בפעולה.
הייתי מצפה שהממשלה היא זו שתיזום את הצעד אך לצערי איני בטוח אפילו שהיא תתמוך ביוזמה שלי. בכנסת יש ניתוק גדול ממה שקורה בציבור. הציבור הציוני תומך ביוזמה אך כדי לקדמה בכנסת יש לעבוד קשה.

המסר החשוב בהצעת החוק הוא ששייח' סאלח אינו גיבור אלא אדם שיושלך לכלא ותנועתו תוצא אל מחוץ לחוק. אם עשו זאת לרב כהנא בתואנה של גזענות, בודאי שיש לנהוג כך כלפי מי שפועל נגד המדינה, יש להוציאו מחוץ לחוק.

האם ח"כים יהודים יתנגדו לחוק או רק הערבים?
שאלתך מעידה על תמימות. אמרתי שיש פער בין חברי הכנסת לבין ציבור בוחריהם. הם לפעמים אפילו לא מייצגים את בוחריהם. אני בטוח שרבים ממצביעי מרץ חושבים שהצעת החוק נכונה אך לא תמצא חבר כנסת אחד ממרץ או מהעבודה שיתמוך בחוק. כל אחד עושה את שיקוליו. בעיקר מפלגת העבודה, בגלל אופי מתפקדיה. הם אינם רוצים להרגיז את המתפקדים שלהם. 'בלחש הם אומרים לי אתה צודק, בפועל הם לא תומכים'.

אתה שותף לדברי יו"ר הליכוד נתניהו בראיון ל'הארץ', המביע נכונות לויתורים מסויימים, ומצביע על 'הזדמנות ייחודית' להתקדמות בתהליך השלום?
בעבר הבעתי את דעתי שכדי למנוע מצבי מתח הנובעים מאי בהירות בעמדות הליכוד לאחר שהוא מגיע לשלטון, הליכוד צריך להבהיר מספר עקרונות יסוד. המצע האידיאולוגי של הליכוד אינו משתנה אבל צריך להבהיר עקרונות יסוד אשר ניתנים לאימוץ לא רק בליכוד אלא גם בקרב ציבורים רחבים. למשל העקרון שגם בהסדר קבע, 'אם יהיה, כשהיה עם מי לדבר', לא יורד ישוב ישראלי כלשהו ממקומו.

הליכוד צריך להגיד את העקרונות הללו באופן ברור. לצערי בליכוד כבר מספר קדנציות יש מצב של פער בין מה שמאמינים באורח קבע, בין מה שנאמר לפני הבחירות, ומה שנעשה אחריהן. נכון שהליכוד תומך בהסדרים מדיניים אך יש מספר עקרונות שצריך שיהיו ברורים וראש וצריך לעמוד מאחוריהם.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i