כתב נושא: קטע מתוך ספרו של הרב כהנא לשיכים-בעיניכם על הטבח בחברון בשנת 1929  (נקרא 1155 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק IRON_MAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 12823
  • L.F בשטח הערבים במתח
חיי שרה: "שבת חברון" - על פרעות תרפ"ט

מחוץ לבית ניצבים מאות ערבים מוסתים התובעים דם יהודי. הם עולים במדרגות האבן הצרות המובילות לפתח הבית. רבע שעה דופקים על הדלת, מכים בה במוטות ברזל, מזעזעים אותה בקורות, בפנים נעמדים בחורי ישיבה, בחפזון מול הדלת, בנסיון לחסום את דרכם של המרצחים, פתאום נשמע קול נפץ רם. נפער חור גדול בפתח הבית! נשמעות יריות. אברהם ינאי בן ה-56, יהודי פשוט מקושטא, נפגע בזרועו. יריה אחת פוצעת את פניו של זלמן וילנסקי בן ה-27, מזכיר ישיבת "כנסת ישראל", הנופל מתבוסס בדמו. קליע נוסף קורע את בטנו של תלמיד הישיבה, ישראל מרדכי קפלן בן ה-22, מווילקומיר בליטא. בעוד הוא מתמוטט, הוא נאחז בדלת בעוד הוא מנסה לעצור בעד רוצחיו. אך נסיון זה נמשך רק רגע קט, הוא נופח את נשמתו ומת.

תלמידי הישיבה מגלים אומץ לב וכח על - אנושיים בהדפם את המוני הפורעים. אך תחת מטר כדורים הם נאלצים לסגת עם היתר לחדרים הפנימיים. ברגע זה נפרצת הדלת לגג והערבים פורצים פנימה. שני תלמידי ישיבה נוספים נופלים חלל, דב בסר ליפין בן 26 מוויטבסק ואלתר חיים שור בן 24 מרוזליה בליטא. גוויותיהם נרמסות בידי ההמון האץ פנימה. אליעזר דן סלונים שומר עד הסוף על קור רוחו ועל כוחו. הוא יורה מאקדחו על ההמון, אך נפגע בראשו מצינור ברזל כבד ומתמוטט.

עתה לא נשארה שום תקווה אך בחורי הישיבה לוחמים כאריות.קולות מעורבים בוקעים השמימה - קולותיהם של חרבות מונפות ושל פגיונים דוקרים, עם צווחותיהם של נשים וילדים. המילים "שמע ישראל...!" נשמעות בחלל החדר. ישראל לזרובסקי, תלמיד בן 17 מלטץ' רוסיה, נדקר באכזריות ומחזיר את נשמתו לבוראו. ישראל הלל בפלינסקי מבוגר יותר, בן 21 בשכבו על האדמה, פצוע מיריות קליע, הוא נדקר שוב ושוב על ידי תריסר ערבים. עדותו של אחד שעבר נזכר בצעקותיו: "אני בין כך ובין כך כבר מת... והם עוד מכים אותי...", ואילו בפינה עטוף בטליתו שוכב בשלולית דם רבה של זכרון-יעקוב הרב אברהם יעקב אורלינסקי ליד אשתו הגוססת. הם הגיעו לחברון רק ביום חמישי לפנות ערב, לבלות שבת שקטה בחברת בתם וחתנם, אליעזר דן סלונים...

(מתוך הספר "לשיכים בעינכם" - אפשר לקנות ספר דרך המערכת)
ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל.

ערבים לערב,סודנים לסודן,שמאלנים לאירופה!