כתב נושא: איראן לאסד: הטילים שלנו, שלכם  (נקרא 1127 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
איראן לאסד: הטילים שלנו, שלכם
« ב- : מרץ 11, 2007, 18:35:18 »
נשיא סוריה נפגש היום בדמשק עם שר ההגנה האיראני, לדיון על הידוק הקשרים הצבאיים. השר האיראני: "ארצי מציבה את כל יכולות ההגנה שברשותה לטובת סוריה".


נשיא סוריה, בשאר אסד, נפגש היום (א') עם שר ההגנה האיראני, הגנרל מוסטפא מוחמד נג'אר, לדיון על הידוק הקשרים הצבאיים בין המדינות. כך מסרה סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה.


בסוף השבוע נועדו בדמשק שר ההגנה הסורי ועמיתו האיראני. לאחר הפגישה אמר השר האיראני כי ארצו "מציבה את כל יכולות ההגנה שברשותה לטובת סוריה". לפי דיווח בעיתון הלבנוני "א-נהאר", השר האיראני ציין עוד כי השיחות בין השניים "התרכזו בשיתוף הפעולה בתחום הייצור הצבאי ושיפור יכולות ההגנה של סוריה".


דיפלומטים מערביים בדמשק אמרו כי סוריה עוסקת לאחרונה בשיפור מערכות הנשק שבידי צבאה ותהליך זה אף הואץ לאחר העימות בקיץ האחרון בין ישראל וחיזבאללה. גם איראן עוסקת לאחרונה בשידרוג הצבא, לאור האפשרות שמתקני הגרעין שלה יותקפו, אפשרות שארצות הברית לא פוסלת על הסף.


גם בישראל עוקבים בדאגה אחר מסע ההתחמשות של הסורים. בסוף השבוע דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי סוריה הציבה בגבול ישראל אלפי טילים לטווח בינוני וארוך, המסוגלים לפגוע בערים וביישובים גדולים בישראל. הצבא הסורי האיץ את הצבת הטילים בעקבות מלחמת לבנון, שבמהלכה ירו אנשי חיזבאללה יותר מ-4,000 טילים אל צפון ישראל. בצה"ל הזדרזו הבוקר להכחיש את הדיווח. 


הפגישות הביטחוניות בין הבכירים בדמשק היא חלק מקשרים הדוקים שמקיימות המדינות בתקופה האחרונה. סגן נשיא איראן ביקר בדמשק בשבוע שעבר וראש הממשלה הסורי צפוי לבקר באיראן בימים הקרובים.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i