כתב נושא: מופז לאיראנים: המצב תלוי בכם  (נקרא 1434 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מופז לאיראנים: המצב תלוי בכם
« ב- : מרץ 11, 2007, 15:24:58 »
שר התחבורה פנה בפרסית לאזרחי איראן בשידור רדיו וקרא להם לפעול נגד המצב שמוביל לבידודם.

שר התחבורה שאול מופז התארח אמש בתוכנית בתחנת הרדיו של קול-ישראל בפרסית, והתריע באוזניהם של מיליוני מאזינים באיראן כי תוכנית הגרעין של ההנהגה בטהרן תביא לחנק מוחלט של ארצם.

מופז, בעצמו יליד טהרן, דיבר בתוכנית אל מספר מאזינים שנע, לפי הערכות, בין שניים לשישה מיליון בני אדם באיראן. את השידור הוא פתח בברכה שנשא בפרסית, ובהמשך הוא שוחח עם כמה מאזינים שעלו לשידור מאיראן. "אזרחי איראן צריכים להבין שהיום המשטר האיראני, הכוונות שלו והיכולות שהוא מנסה לייצר הפכו את איראן ללב הבעיה העולמית", אמר מופז.

"מי שיכול לעזור לאיראן יותר מכל להשתחרר מהמציאות הנוכחית של המשטר הם אזרחי איראן. מטרת הראיון הזה היא להסביר לאזרחי איראן עד כמה המציאות תלויה בהם".


"ישראל תדע להגן על עצמה"
 
 
 אחד המאזינים שאל את מופז האם קיימת אפשרות שישראל תבצע תקיפה צבאית באיראן. מופז השיב כי "מדינת ישראל רוצה שלום, והיא הוכיחה זאת על פני שנים בהסכמי השלום עם מצרים וירדן. אנחנו מאד מקווים שהמנהיגות באיראן תגיע למסקנה שהדרך שאיראן מובילה היום, 
שהיא מעורבות עמוקה מאד בטרור, אמירות קיצוניות הקוראות להשמדה של ישראל וחתירה להשגת נשק גרעיני, היא מציאות שהעולם ובטח מדינת ישראל לא יכולים לקבל".


שר התחבורה הוסיף עוד כי "מדינת ישראל תדע להגן על עצמה, אך הדרך הנכונה כרגע היא סנקציות כלכליות, שיכולות להיות אפקטיביות כפי שהוכיחו עצמן בצפון קוריאה".


במהלך השידור פנה מופז ישירות למאזינים האיראנים. "המדיניות של נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד מובילה אתכם למצב שבו אתם הולכים להיפגע מסנקציות כלכליות ומטבעת חנק כלכלית. ואני שואל, האם האזרחים באיראן רוצים שהמנהיגות תביא לכך שאיראן תהיה מבודדת, מנודה ומנותקת מן העולם?".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i