כתב נושא: מדרש-תחיית המתים  (נקרא 4118 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
מדרש-תחיית המתים
« ב- : יוני 03, 2010, 15:33:42 »
כל מה שרציתם לדעת על תחיית המתים!

ואלו עשר שאלות ששאל ר' אליעזר בתחית המתים, וזו היא הראשונה, אם יחיה הקב"ה קצת מישראל או כולם? ואמרו כל מי ששב בתשובה לפני בוראו קודם מיתתו, אפילו עבר כל מצות עשה ולא תעשה, כריתות ב"ד וחילול שם שמים בכולם, מיתה מכפרת לו עם התשובה שנאמר הנני פותח את קברותיכם עמי, מכאן שתחית המתים לכל ישראל. השניה, לאחר שיחיה את כולם אם ימותו עוד? וא"ל שוב לא ישובו לעפרם שנאמר לא תקום פעמים צרה אלא הקב"ה מוליכם לחיי עולם הבא. השלישית, אחר שיחיו כולם איך יספיק להם ארץ ישראל? וא"ל משיצאו ישראל לעולם כ"ה מאות שנה וט"ו שנים מימות יוסף הצדיק שהתחילו להפרות ולהרבות עד אלף שנה לחורבן בית שני, שהיה כשיעור ל"ב דורות, כמאה ועשרים רבוא אנשים ונשים בכל דור ודור, ואעפ"י שהיו כולם צדיקים ובעלי תשובה יגיע לכל זוג וזוג אלפים וארבע מאות אמות וחצי טפח על אלפים וארבע מאות אמות והצי /וחצי/ טפח, והן יותר לפי שעתידה א"י שתתרחב ותתארך בכל הישוב שהוא מהלך קס"ו שנה וח' חדשים לאדם בינוני שהוא עשר פרסאות ליום. ומי הוא שיבקש יותר מזה השיעור בין לבית שדה וכרם? ולמאן דתני שיתרחב כל העולם יהיה לכל אחד פי שלשה. הרביעית, אם כל אחד ואחד יכיר את קרובו? א"ל שבעה רועים ושמונה נסיכי אדם יחזרו כל אחד ואחד למשפחתו שנאמר והגבול אשר תתנחלו את הארץ לשנים עשר שבטי ישראל. החמישית, מי שמת סומא או מוכה שחין מה יהיה ממנו? א"ל יעמדו ויקומו במומם ואח"כ מתרפאין, שנאמר אני אמית ואחיה מחצתי ואני ארפא, הקדים תחיה לרפואה, וכתיב אז תפקחנה עיני עורים, וכתיב אז ידלג כאיל פסח. הששית, אם יאכלו ואם ישתו ואם ישאו נשים? א"ל כמו שמצינו בבן השונמית שהחיה אליהו ובן הצרפתית שהחיה אלישע שאכלו ושתו ונשאו נשים, כן יהיה. השביעית, לאחר ימות המשיח איך יהיו לחיי עולם הבא בלא אכילה ושתיה ובלא פריה ורביה? א"ל מצינו במשה רבנו שלא אכל מ' ימים שהיה בהר סיני וחי ונהנה מזיו השכינה, כן יחיו גם הם. השמינית, המתים שעתיד להחיות הם ובניהם הנולדים אם יהיו כולם צדיקים או יהיו מהם רשעים? א"ל גלוי וידוע לפני המקום קודם תחייתם שלא יהיה אחד מהם רשע אלא כולם צדיקים, שנאמר ועמך כולם צדיקים לעולם ירשו ארץ. התשיעית, באותן צדקות שיעשו לימות המשיח אם יהיה להם שכר פעולתם? א"ל כשם שבעולם הזה מי שעשה צדקה שכרו ספון לימות המשיח, כך העושה צדקה או מצוה לימות המשיח שכרו ספון ונצור לעולם הבא. העשירית, כשהישועה באה החיים שהם חיים בימים ההם מה יהיה בהם? א"ל לא ימותו שלא יהיה עוד מיתה לעולם שנאמר ובלע המות לנצח, ויש אומרים שהקב"ה ימיתם ואח"כ יחיה אותם להשוותם אל החיים באותו הזמן, ויש אומרים יחיו שנים רבות ימים ארוכים כשנותיו של אדם הראשון ויותר ואח"כ ימותו עד שיביאם לחיי עולם הבא שנאמר כימי העץ ימי עמי ואין עץ אלא אדם שנאמר כי האדם עץ השדה.


לקוח מתוך אוצר המדרשים.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק בת ימי 1

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1447
מדרש-תחיית המתים
« להגיב #1 ב- : יוני 03, 2010, 16:04:24 »
כל מה שרציתם לדעת על תחיית המתים!

ואלו עשר שאלות ששאל ר' אליעזר בתחית המתים, וזו היא הראשונה, אם יחיה הקב"ה קצת מישראל או כולם? ואמרו כל מי ששב בתשובה לפני בוראו קודם מיתתו, אפילו עבר כל מצות עשה ולא תעשה, כריתות ב"ד וחילול שם שמים בכולם, מיתה מכפרת לו עם התשובה שנאמר הנני פותח את קברותיכם עמי, מכאן שתחית המתים לכל ישראל. השניה, לאחר שיחיה את כולם אם ימותו עוד? וא"ל שוב לא ישובו לעפרם שנאמר לא תקום פעמים צרה אלא הקב"ה מוליכם לחיי עולם הבא. השלישית, אחר שיחיו כולם איך יספיק להם ארץ ישראל? וא"ל משיצאו ישראל לעולם כ"ה מאות שנה וט"ו שנים מימות יוסף הצדיק שהתחילו להפרות ולהרבות עד אלף שנה לחורבן בית שני, שהיה כשיעור ל"ב דורות, כמאה ועשרים רבוא אנשים ונשים בכל דור ודור, ואעפ"י שהיו כולם צדיקים ובעלי תשובה יגיע לכל זוג וזוג אלפים וארבע מאות אמות וחצי טפח על אלפים וארבע מאות אמות והצי /וחצי/ טפח, והן יותר לפי שעתידה א"י שתתרחב ותתארך בכל הישוב שהוא מהלך קס"ו שנה וח' חדשים לאדם בינוני שהוא עשר פרסאות ליום. ומי הוא שיבקש יותר מזה השיעור בין לבית שדה וכרם? ולמאן דתני שיתרחב כל העולם יהיה לכל אחד פי שלשה. הרביעית, אם כל אחד ואחד יכיר את קרובו? א"ל שבעה רועים ושמונה נסיכי אדם יחזרו כל אחד ואחד למשפחתו שנאמר והגבול אשר תתנחלו את הארץ לשנים עשר שבטי ישראל. החמישית, מי שמת סומא או מוכה שחין מה יהיה ממנו? א"ל יעמדו ויקומו במומם ואח"כ מתרפאין, שנאמר אני אמית ואחיה מחצתי ואני ארפא, הקדים תחיה לרפואה, וכתיב אז תפקחנה עיני עורים, וכתיב אז ידלג כאיל פסח. הששית, אם יאכלו ואם ישתו ואם ישאו נשים? א"ל כמו שמצינו בבן השונמית שהחיה אליהו ובן הצרפתית שהחיה אלישע שאכלו ושתו ונשאו נשים, כן יהיה. השביעית, לאחר ימות המשיח איך יהיו לחיי עולם הבא בלא אכילה ושתיה ובלא פריה ורביה? א"ל מצינו במשה רבנו שלא אכל מ' ימים שהיה בהר סיני וחי ונהנה מזיו השכינה, כן יחיו גם הם. השמינית, המתים שעתיד להחיות הם ובניהם הנולדים אם יהיו כולם צדיקים או יהיו מהם רשעים? א"ל גלוי וידוע לפני המקום קודם תחייתם שלא יהיה אחד מהם רשע אלא כולם צדיקים, שנאמר ועמך כולם צדיקים לעולם ירשו ארץ. התשיעית, באותן צדקות שיעשו לימות המשיח אם יהיה להם שכר פעולתם? א"ל כשם שבעולם הזה מי שעשה צדקה שכרו ספון לימות המשיח, כך העושה צדקה או מצוה לימות המשיח שכרו ספון ונצור לעולם הבא. העשירית, כשהישועה באה החיים שהם חיים בימים ההם מה יהיה בהם? א"ל לא ימותו שלא יהיה עוד מיתה לעולם שנאמר ובלע המות לנצח, ויש אומרים שהקב"ה ימיתם ואח"כ יחיה אותם להשוותם אל החיים באותו הזמן, ויש אומרים יחיו שנים רבות ימים ארוכים כשנותיו של אדם הראשון ויותר ואח"כ ימותו עד שיביאם לחיי עולם הבא שנאמר כימי העץ ימי עמי ואין עץ אלא אדם שנאמר כי האדם עץ השדה.


לקוח מתוך אוצר המדרשים.
מה? בשום מקום בתורה לא מצאתי פסוק אחד שתומך בדבר הזה.

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
מדרש-תחיית המתים
« להגיב #2 ב- : יוני 03, 2010, 16:22:04 »
ז שלא מצאת זה לא אומר שאין ''וְרַבִּים מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת־עָפָר יָקִיצוּ"
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק בת ימי 1

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1447
מדרש-תחיית המתים
« להגיב #3 ב- : יוני 03, 2010, 16:23:00 »
ז שלא מצאת זה לא אומר שאין ''וְרַבִּים מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת־עָפָר יָקִיצוּ"
אני לא מכחיש שהפסוק הזה קיים.אבל איך הוא תומך בהתרחבות ארץ ישראל ובזה שכל עם ישראל יקום? אתם לקחתם פסוק אחד והוצאתם אותו מכלל פרופרוציה.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
מדרש-תחיית המתים
« להגיב #4 ב- : יוני 03, 2010, 17:05:22 »
אני לא מכחיש שהפסוק הזה קיים.אבל איך הוא תומך בהתרחבות ארץ ישראל ובזה שכל עם ישראל יקום? אתם לקחתם פסוק אחד והוצאתם אותו מכלל פרופרוציה.
ארון הספרים היהודי על שלשלת המסורה שלו, כולל הרבה יותר ספרים מ-רק התנ"ך, הציטוט שלמעלה הוא רק דוגמא אחת לכך.
על גמרא שמעת? תלמוד בבלי וירושלמי? משנה? זוהר? תוספתא? מכילתא? פרקין דרבי אליעזר? ואלו רק דוגמאות על קצה המזלג.......
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
מדרש-תחיית המתים
« להגיב #5 ב- : יוני 03, 2010, 17:06:49 »
ארון הספרים היהודי על שלשלת המסורה שלו, כולל הרבה יותר ספרים מ-רק התנ"ך, הציטוט שלמעלה הוא רק דוגמא אחת לכך.
על גמרא שמעת? תלמוד בבלי וירושלמי? משנה? זוהר? תוספתא? מכילתא? פרקין דרבי אליעזר? ואלו רק דוגמאות על קצה המזלג.......

מה אתה מצפה מנמרוד?

מנותק בת ימי 1

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1447
מדרש-תחיית המתים
« להגיב #6 ב- : יוני 03, 2010, 18:21:03 »
ארון הספרים היהודי על שלשלת המסורה שלו, כולל הרבה יותר ספרים מ-רק התנ"ך, הציטוט שלמעלה הוא רק דוגמא אחת לכך.
על גמרא שמעת? תלמוד בבלי וירושלמי? משנה? זוהר? תוספתא? מכילתא? פרקין דרבי אליעזר? ואלו רק דוגמאות על קצה המזלג.......
אמממממ,לא מכיר לא את המכילתא ולא את פרקי דרבי אליעזר.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
מדרש-תחיית המתים
« להגיב #7 ב- : יוני 03, 2010, 18:22:27 »
אמממממ,לא מכיר לא את המכילתא ולא את פרקי דרבי אליעזר.
בינגו
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
מדרש-תחיית המתים
« להגיב #8 ב- : יוני 03, 2010, 18:24:51 »
 :laugh: :::D