כתב נושא: פנייה לחיים בנוגע לסרטון שעשה על שנאת חינם בין ימנים לשמאלנים  (נקרא 3909 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק קישקשתא

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 77
הסרטון הזה:


אני מזדהה עם דעותיו של בית"ר, והייתי מאוד רוצה לשכנע את חיים להפסיק את השנאה לאחינו מהצד השני,
אבל אני לא מאמין שאני יכול לנסח תשובה או להעלות טענה שתזיז אותו ממקומו. אני מקווה שברור לכולם, למרות
שחיים לא יגיד את זה במפורש, שהוא בעד פגיעה בשמאלנים.

בקיצור, מצאתי את הקטע הבא מהדף הזה: http://vitaminim.org/1/index.php?topic=1523.0
חיים, מה דעתך?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
בס"ד

"ברית שלום – יהודי לא הורג יהודי"
שכרו של פנחס בן אלעזר, כמתואר בתחילת הפרשה, היה רב מאוד וז"ל הכתוב: " לָכֵן אֱמֹר הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת בְּרִיתִי שָׁלוֹם: וְהָיְתָה לּוֹ וּלְזַרְעוֹ אַחֲרָיו בְּרִית כְּהֻנַּת עוֹלָם" (במדבר כ"ה יב-יג) מאידך, חז"ל מוסרים לנו כי פנחס נזקק להגנה מיוחדת של הקב"ה כדי שלא יפגע בגלל קנאותו.
ג´ אב ה´תשס"ז - הרב יוסף כרמל, ראש כולל "ארץ חמדה"

שכרו של פנחס בן אלעזר, כמתואר בתחילת הפרשה, היה רב מאוד וז"ל הכתוב:

"לָכֵן אֱמֹר הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת בְּרִיתִי שָׁלוֹם:   וְהָיְתָה לּוֹ וּלְזַרְעוֹ אַחֲרָיו בְּרִית כְּהֻנַּת עוֹלָם" (במדבר כ"ה יב-יג)

מאידך, חז"ל מוסרים לנו כי פנחס נזקק להגנה מיוחדת של הקב"ה כדי שלא יפגע בגלל קנאותו.

ה"סייעתא דשמיא" המיוחדת באה לידי ביטוי בכמה תחומים:

א. "אמר רבי יוחנן: ששה נסים נעשו לו לפנחס" (סנהדרין פב ע"ב). ללא נסים אלה פנחס היה יוצא חייב בדינו כרוצח ולבית הדין של משה לא הייתה ברירה אלא לחייבו מיתה.

ב. "בקשו מלאכי השרת לדחפו, אמר להן: הניחו לו, קנאי בן קנאי הוא, משיב חימה בן משיב חימה הוא" (שם). על פי דעה זו גם בבית דין של מעלה היה פנחס יוצא חייב לולא התערב הקב"ה בדינו וציוה הניחו לו.

ג. "התחילו שבטים מבזין אותו: ראיתם בן פוטי זה, שפיטם אבי אמו עגלים לעבודה זרה, והרג נשיא שבט מישראל! בא הכתוב ויחסו: פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן. אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה: הקדם לו שלום" (שם).

 

גם מבחינת המעמד הציבורי ואולי מה שנקרא היום "יחסי ציבור", נזקק פנחס לסיוע מיוחד. ההשמצות שהתבססו על יחוסו הלכאורה מפוקפק, הושתקו רק לאחר פעילותו הנמרצת של משה בשליחות המקום.

 

אחד הלקחים מכך הוא, שמי שמתיימר ללכת בעקבותיו של פנחס ולפתור בעיות, יהיו חמורות ככל שיהיו, על ידי מעשה קנאות, כדאי שיקח בחשבון שהתערבות אלוקית אינה מובטחת גם לו.

 

גם לאחר "סייעתא דשמייא" מיוחדת זו, מנהיגותו של פנחס נמצאת בצל תוצאותיה הקשות של קנאותו. הרי פנחס לקח על עצמו את הסמכות והאחריות השמורה רק לסנהדרין של עשרים ושלשה, אשר קיבלו עדות של שני עדים כשרים שהתרו בחוטא שקיבל את ההתראה. פנחס היה גם הדיין וגם העדים וגם שליח בית הדין המוציא לפועל את ההחלטה.

מצד שני, אי פעולה מצידו של פנחס ואי תגובה על "נישואי התערובת" של נשיא שבט שמעון, ערב הכניסה לארץ ישראל, הייתה עלולה לשדר מסר של התבוללות שעלול היה לסכן את עתיד העם, גם בארצו.

פנחס הנהיג את עם ישראל רוחנית בתקופת השופטים לאחר הסתלקותם של יהושע ואלעזר אביו. על פי חז"ל, מנהיגותו נמשכה במשך רוב רובה של תקופה זו. הפסוקים המזכירים את פנחס כתובים בדרך האומרת דרשני.

וז"ל הכתוב בספר שופטים:

"וּפִינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן עֹמֵד לְפָנָיו בַּיָּמִים הָהֵם (ימי פלגש בגבעה)" (כ' כח)

גם עזרא הסופר בדברי הימים נוקט לשון דומה:

"וּפִינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר נָגִיד הָיָה עֲלֵיהֶם לְפָנִים יְקֹוָק עִמּוֹ" (א ט' כ).

 

על פי סדר עולם רבה, המאורעות הקשים של ימי פלגש בגבעה התרחשו בתחילת תקופת השופטים. למרות זאת חז"ל טוענים שגם כשלש מאות שנה מאוחר יותר, בימי יפתח הגלעדי, פנחס היה הכהן הגדול שעמד בראש המערכת הרוחנית של העם. וז"ל בעלי התוס' המבוססת על המדרש:

"אלא מתוך גסות רוחו (של יפתח) אמר לא אלך אצלו שאני שופט ונגיד אלא יבא אצלי, ופנחס אמר יבא אצלי שאני נביא ועל ידי תהא פטורה שהייתי מתיר הנדר ופוטר אותה. לבסוף נענשו שניהם יפתח נענש שנפלו אבריו קודם מיתה כדכתיב ויקבר בערי גלעד ופנחס נענש דכתיב לפנים היה ד' עמו" (תוספות  תענית דף ד ע"א).

 

מה מיחד שתי תקופות אלה? בתקופות אלה ניתשו מלחמות אחים נוראיות אשר בכל אחת מהן נפלו עשרות אלפים בידי אחיהם. לצערנו, המנהיג הרוחני, הכהן הגדול, של אותה תקופה לא יכול היה להנהיג מערכה ציבורית תחת הסיסמא "יהודי לא הורג יהודי".

 

דווקא בימים טרופים אלה של משבר מנהיגות מתמשך, הבה נפנים, במיוחד, בפרשת פנחס את כלל הברזל
"יהודי לא הורג יהודי".

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מנותק חיים בן_פסח

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8063
בס''ד

שכנעת אותי. עלינו לאהוב מלשינים, בוגדים ורשעים מרושעים כל עוד שהם נולדו כ"יהודים". כמו האח שלנו מרדכי ואנונו. אתה אוהב אותו, לא? הרי הוא נולד כיהודי!

אבל בילבלת אותי קצת כשכתבת שיהודי לא הורג יהודי. האם באלטלנה יהודים לא רצחו 16 ניצולי שואה מהאצ''ל בדם קר? האם יצחק רעבין לא עשה את זה במו ידיו, ודוד בן גוריון לא ציווה אותם לרצוח את כל גיבורי האצ''ל באלטלנה? אז אני קצת מבולבל כשאתה אומר לנו שיהודי לא הורג יהודי.

אך אתה צודק. במשך השואה למשל, כשהיו יהודים שממש שיתפו פעולה עם הגרמנים הנאצים, היינו צריכים אז לאהוב את הקאפואים האלה.

עכשיו כשיש לא מעט קאפואים שמשתפים פעולה עם הערבים הנאצים שמנסים לבצע עוד שואה נגדנו, עלינו לאהוב את כל הבוגדים והמלשינים.

כן שכנעת אותי!

 

מנותק 500sw

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 648
לדעתי אנשים שלא שונאים אנשים מגעילים ששונאים אותם ומזיקים להם רק בגלל מה שהם דומים לסוג ההפוך של אנשים ששונאים אנשים שאין להם שום בעיה איתם או משהו שקשור אליהם רק בגלל מה שהם.מי שבעל דעות נגדך ובעד האויבים שלך הוא האויב שלך ויש לשנוא אותו בחזרה,ככה זה,אתה תאהב מישהו שיזיק לך וישנא אותך רק בגלל שהוא יהודי??.
אל תצביע תשפיע

מנותק קישקשתא

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 77
חיים, יש הבדל בין יהודי שרוצח בפועל יהודי לבין יהודי שמפגין בעד ערבים.
תשמיץ אותם, תוציא אותם מחוץ לחוק, אבל תבין את עולם הבעיה!

יש היום יהודים תמימים שגדלו לחינוך שמאלני, חינכו אותם שהם לא יהודים יותר אלא ישראלים!
מראים להם בערוץ הילדים יהודים מחבקים ערבים ועושים להם טיולים בבית ספר לבקר בדואים בשטחים שלא שייכים להם.
ויש לך את את הקרן החדשה לישראל שדואגת להטמיע שמאלנים בעמדות מפתח כדי להביא את מדינת ישראל למצב "נאורות" לטענתם.
זו שרשרת כי אותם ילדים הופכים להיות מובגרים ודואגים להפיץ את מה שהם חונכו אליו.

אנחנו צריכים להכנס לתודעה שלהם מתוך הבנה, אהבה ורחמים ולא מתוך שנאה!
עכשיו אני לא רוצה שתתפוס אותי בנקודה ותגיד "אה! אז גם צריך להבין רוצחים".. לא.
יש פשעים שאין עליהם מחילה, ואם יהודי רצח יהודי או גרם לרצח של יהודי בכוונה אז הוא צריך לשלם מחיר כבד.






מנותק 500sw

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 648
אי אפשר לבוא כל הזמן בצורה של אהבה במיוחד לאנשים שאין להם כל קשר אל העם או מבט מוסרי או הגיוני כל שהוא על המציאות ורק אוהבים לתקוף את ישראל מתוך התנשאות והליכה אחר הזרם העיקרי של שנאת ישראל,עם אנשים כאלה אין לך מה לדבר חבל על הזמן,יש כמה אנשים שנשארו הילדים של אמא ואבא והלכו אחרי השטויות שלהם כמו מפגרים בלי קשר למה שהם אבל זה לא פותר אותם מאשמה ובטח לא אומר שנתייחס לכל השמאלנים ככה למרות שברור מה רובם.אגב גם למחבלים היו הורים שהסיתו אותם לכך למעשה זה נורא נפוץץ הערבים מסיתים את הילדיםם שלהם בכוונה כדי שישנאו את ישראל אז אולי גם עליהם נרחם כי הם רק כמו ההורים שלהם??.
אל תצביע תשפיע

מנותק hebraic

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 575
שלום קישקשתא "אני מקווה שברור לכולם, למרות שחיים לא יגיד את זה במפורש, שהוא בעד פגיעה בשמאלנים."

או שלך נח לחשוב כך. זה שכהניסטים לא מקבלים עוולות בסובלנות ובחיוך כמו שאתה רוצה שנקבל, לא אומר שאנחנו רוצים לפגוע בשמאלנים ,אנחנו רוצים שהם יחזרו בתשובה ויהיו יהודים טובים , כל עוד שזה לא קורה, יש עלינו חובה להזהיר את הציבור שלא יתפתו אחרי השקרים וההסתה השמאלנית ולא יתנו לשמאל הקיצוני להחריב את הארץ ולכפות את דעת המיעוט שלו על עתיד עם ישראל ומדינת ישראל .

בקשר למאמר שהבאת ,אין לי בעיות עם המאמר , זה מאמר תורני, אבל אתה משתמש בו שלא כראוי . אין לי בעייה עם המסר של "יהודי לא הורג יהודי" ,אני בהחלט מסכים ...אבל מקרים כגון המקרה הזה שנדונים שם כדוגמה , זה אכן היו מקרים קיצוניים, ולולי התערבות פנחס והמעשה שעשה ההשלכות של זה היו חמורות (וכבר על ידי מה שנעשה שם נהרגו עשרים וארבע אלף יהודים בגלל החטאים והחילול השם שהיה אז , ואם פנחס לא היה עושה מה שעשה ,העונש יכל להיות חמור בהרבה

בוא נדון קצת במה באמת דברים אמורים , שאתה שהבאת את המאמר , כנראה לא בקיא בהם :

במאמר שהבאת כתוב "א. "אמר רבי יוחנן: ששה נסים נעשו לו לפנחס" (סנהדרין פב ע"ב). ללא נסים אלה פנחס היה יוצא חייב בדינו כרוצח ולבית הדין של משה לא הייתה ברירה אלא לחייבו מיתה."

עקרונית, זה עניין של פרשנות תורנית, הפרשנות הזאת לא פסולה, אבל השימוש שלך בה כדי להוכיח כביכול שהמעשה הזה "בלתי מתקבל על הדעת" ואף "ראוי" שהיו מוציאים אותו להורג כביכול במשפט בגלל ה"חטא" שעשה , הוא בכלל לא מדויק

"א"ר יוחנן ששה נסים נעשו לו לפנחס אחד שהיה לו לזמרי לפרוש ולא פירש ואחד שהיה לו לדבר ולא דבר ואחד שכוון בזכרותו של איש ובנקבותה של אשה ואחד שלא נשמטו מן הרומח ואחד שבא מלאך והגביה את המשקוף ואחד שבא מלאך והשחית בעם"

רש"י ז"ל מסביר מה כל נס בעצם בא לעשות :

מזה "שהיה לו לזמרי לפרוש ולא פירש"   ?  רש"י מסביר "מן האשה ושוב אין ניתן להורגו"  ,זאת אומרת , זמרי היה צריך לפרוש מהאישה המדינית, ולא פרש , ואם הוא היה פורש , לא היה ניתן להורגו   , ועל מה דברים אלה של רש"י מבוססים ? מה בכלל נתן רשות להורגו לכתחילה לפנחס ?  כנראה על דברי חז"ל "הבועל ארמית הקנאים פוגעין בהן" ירושלמי סנהדרין, פ"ט, כז ע"ב ובעצם זה מוסב על "וירא פינחס בן אלעזר בן אהרן הכהן"  את מה הוא ראה ?  את זה בדיוק ,ולכן היה מותר לו "לקנא" ולפגוע במחלל שם שמים שעושה את זה  , ולמה כל זה היה נחוץ ? (וכפי שנראה בעזרת השם זה אכן היה נחוץ )  בוא נתחיל מהשורש של מה באמת קרה אז  

כתוב "וְהִנֵּה אִישׁ מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל בָּא וַיַּקְרֵב אֶל אֶחָיו אֶת הַמִּדְיָנִית לְעֵינֵי מֹשֶׁה וּלְעֵינֵי כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְהֵמָּה בֹכִים פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד "

למה הוא קירב אותה אליהם ? ולמה הם בכו ?  עונים חז"ל :"תפשה בבלוריתה, והביאה אצל משה. אמר לו: בן עמרם! זו אסורה או מותרת? ואם תאמר אסורה - בת יתרו מי התירה לך? נתעלמה ממנו הלכה, געו כולם בבכיה, והיינו דכתיב (במדבר כ"ה) והמה בכים פתח אהל מועד" (סנהדרין פ"ב, ע"א)
 זאת אומרת שהיה כאן מצב מסוים שבו בעצם זמרי  בא לעיני משה והסנהדרין והראה להם שהוא חוטא ,ושואל בעצם , במה זה שונה מזה מזה שלקח משה את בת יתרו לאישה ורש"י מסביר "בת יתרו מי התירה לך - משה קודם מתן תורה נשא, וכשנתנה תורה כולן בני נח היו ונכנסו לכלל מצות והיא עמהם, וגרים רבים של ערב רב" (רש"י סנהדרין פ"ב עמוד א)  זאת אומרת , נשא אותה קודם מתן תורה ,ובמעמד הר סיני הם היו בני נח ונכנסו לכלל מצוות ואישתו ויתרו גויירו בעצם המעמד והתגיירו כולם ונכנסו לכלל מצוות ביחד עם ישראל , ולכן היה הבדל גדול , בעוד שזמרי רצה להתבולל עם גויה (וגם היה בזה עניין של עבודה זרה שהמדיניות גרמו ליהודים שהלכו איתם לעבוד לאליליהם כפי שמוזכר)   אבל באותה רגע נתעלמה  ממשה רבינו ההלכה ,והעם בעצם היו חסרי אונים כלפי הטענה של זמרי  , וזה יצר את הבעייה, שאכן היה צריך למנוע ממנו או להעניש את זמרי על מה שעושה ,אבל היה חוסר אונים , ואז נכנס פנחס , ובכח ההלכה שהזכרנו ,פגע בו ,בקנאותו לשם השם

נמשיך בביאור ששת הניסים :

מהו הנס השני ? "ואחד שהיה לו לדבר ולא דבר"   מסביר רש"י "לזעוק לאנשי שבטו לסייעו"  , אם כן , שהיה לו לדבר ולא דיבר, מוסב על זמרי שיכל לצעוק לבני שבטו (שבתחילת הגמרא רואים שחלקם שיתפו עם זמרי פעולה)  לבוא ולהציל אותו , ולא צעק ,אם כן זה עוד נס שנעשה לפנחס

מה השלישי ?  "אחד שכוון בזכרותו של איש ובנקבותה של אשה "  ,רש"י מסביר את כוונת חז"ל "  וראו אותם דבוקים זה בזה, וידעו שניתן רשות לקנאי לפגוע בו, ולא יאמרו "שנאה היתה בלבו עליו""  בעצם רש"י מסביר ,הנס השלישי היה ,זה שהם היו דבוקים זה לזה מכורח החטא של זמרי והמדינית - ובגלל שהוא הרג אותם כשהם היו דבוקים זה בזה , זה היה "הוכחה" לכך שלקנאי -היה רשות הלכתית, לפגוע בזמרי (מה שהבאתי לעיל "הבועל ארמית הקנאים פוגעין בהן")  , ההוכחה לעם , שהוא לא "רצח" , אלא באמת עשה את זה לשם שמים , ולא רצח אותו משנאה.

מה הנס הרביעי ?  "ואחד שלא נשמטו מן הרומח "  , מסביר רש"י "לפרוש זה מזה עד שראו שהרגם בדין"  , זאת אומרת, הגופות שהרומח של פנחס שיפדה , לא נפרדו זה מזה ונשארו דבוקים , עד שכל העם ראה את זה שהם דבוקים , ושהוא הרג אותם בדין ,ולא משנאה . שזה עוד נס

מה הנס החמישי ?"ואחד שבא מלאך והגביה את המשקוף"  מסביר רש"י  "והוציאן נדבקים, ולא הוצרך להשפיל הרומח וישמטו"  זאת אומרת, המלאך הרים את המשקוף , כדי שפנחס לא היה צריך להנמיך את הרומח כדי להעביר אותם מתחת למשקוף ,שזה בדרך הטבע היה גורם לכך שהגופות ממשקלם היו נשמטות מהרומח , וזה היה עוד נס

מה הנס השישי ? " ואחד שבא מלאך והשחית בעם"  ורש"י מסביר "והוטרדו בני שבטו ולא הרגו לפנחס" , בעצם כאן צריך גם להסביר , שאמנם זה היה אחד מהניסים , אך זה גם היה עונש לחוטאים על החילול השם שהם עשו בעבודה הזרה וההתבוללות שהשתתפו בה , והמלאך שבא והשחית בעם , בעצם גם גרם לעוד דבר ,שהוא גם נס , שהחלק מבני שבטו של זמרי שהיו שותפים לחטא,היו מוטרדים מהמגיפה ולא יכלו כתוצאה מזה להרוג את פנחס בגלל הקידוש השם שעשה ,שבוודאי היה מכעיס את החוטאים האלה שהיו חוטאים ביחד עם זמרי




בעצם עולה מכאן שכל הניסים האלה נעשו - כדי להגן על פנחס - לא להצדיק את "מעשהו" שבעצם היה "חטא" כביכול ,אדרבה , הוא עשה מעשה צודק ונכון ,וכל הניסים האלה נעשו אך ורק כדי להראות שהוא באמת עשה את הדברים האלה ברוח הצדק והאמת ולשם שמים ולא מתוך "חטא" או "שנאה"

-
בהמשך המאמר שהבאת כתוב " ב. "בקשו מלאכי השרת לדחפו, אמר להן: הניחו לו, קנאי בן קנאי הוא, משיב חימה בן משיב חימה הוא" (שם). על פי דעה זו גם בבית דין של מעלה היה פנחס יוצא חייב לולא התערב הקב"ה בדינו וציוה הניחו לו."

כפי שראינו , מאמר חז"ל על השש ניסים דווקא לא משתמע ממנו שהניסים האלה נעשו כדי שפנחס לא יצא "חייב" בהכרח,אדרבה לפי המאמר לא רמוז אפילו במעט שפנחס חטא כלל ,והניסים האלו היו כדי להוכיח שהוא באמת עשה עם כוונות אמיתיות ולשם שמים(ולא כדי "להפוך" את החטא כביכול למצוה, כי הוא כלל לא חטא, אלא הניסים היו כדי להוכיח שהוא עשה לשם שמים באמת ושיהיה לזה הוכחה וגם -) וכדי להגן עליו מזעם החוטאים האחרים  

ובקשר לדעה שמובאת כאן בקשר למימרת חז"ל הזאת "ביקשו מלאכי השרת " וכו'  , הנה כמה דרכי פרשנות אחרת : למשל מובא בספר מי שילוח לרב מרדכי יוסף ליינר מאיז'ביצה זצ"ל  "בקשו מלאכי השרת לדחפו כי אין אדם יכול לקנא ולנקום נקמת השם לחבירו, רק באם יהיה הוא נקי במידה הזאת, ולזה העיד הש"י קנא בן קנאי וכו' הוא נקי וטהור במדה הזאת"  
זאת אומרת, הסיבה שמלאכי השרת רצו לדחפו ,זה כי כדי שאדם יוכל לקנא להשם ולנקום נקמת השם מיהודי אחר ("חבירו" - כל המצוות בין אדם לחבירו בתורה הם בין יהודי ליהודי, לנקום באויבי ישראל הגוים זה מצוה לחלוטין)  הוא חייב להיות נקי במידה הזאת - והשם אומר למלאכי השרת, הניחו לו, הוא נקי טהור במדה הזאת, הוא קנאי בן קנאי ומשיב חימה בן משיב חימה (זאת אומרת הוא מקנא להשם אלוקיו ,שלא יתחלל שמו ועצם החילול השם זיעזע אותו והוא עשה מה שעשה כדי לקדש שם שמים,ולהפסיק את החילול השם . ובזה הוא השיב חימה מעל ישראל , זאת אומרת, השיב מעל ישראל את חרון אף השם ,כמו שכתוב בפירוש "פִּינְחָס בֶּן-אֶלְעָזָר בֶּן-אַהֲרֹן הַכֹּהֵן, הֵשִׁיב אֶת-חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, בְּקַנְאוֹ אֶת-קִנְאָתִי, בְּתוֹכָם; וְלֹא-כִלִּיתִי אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, בְּקִנְאָתִי" במדבר כה :יא  זאת אומרת שישראל היו ראויים כליה בגלל החטא ,ופינחס השיב את החימה מעל עם ישראל בקנאו את קנאתו של השם יתברך כשהוא נקם את נקמתו )

 נביא עוד פירוש לדוגמא על הגמרא הזאת מהספר  אור תורה שכתב הרב אורי לרב אורי קאלמייר לאחר הקדמה שמסבירה שמלאכי השרת כנראה סברו שאין זה גילוי עריות לפי דבר שכתוב שם בגמרא ההיא הוא מסביר : "דמלאכי השרת היו סוברים דישראל הבא על הכותית אינו בכלל גילוי עריות, נמצא דפנחס עשה שלא כהוגן במה שמסר נפשו לגדור גדר על עבירה כזו, לכן השיב להם הקב"ה קנאי בן קנאי הוא וכו'"
זאת אומרת, שמלאכי השרת בקשו לדחפו כי סברו שזה לא גילוי עריות ולכן הם חשבו שמה שפנחס עושה זה לא נכון ולכן ביקשו לדחפו ואז השם אמר להם הניחו לו ,זאת אומרת, מה שהוא עושה זה כן נכון (הרי הוא משיב חימה)

עכשיו בוא נדון קצת על דברי הגמרא , הרי בכלל, כל המהות של המשפט "אמר להן: הניחו לו, קנאי בן קנאי הוא, משיב חימה בן משיב חימה הוא" מראה לך שכל העניין של "קנאי בן קנאי"  זה חיובי ולשם שמים , ו"משיב חימה" מעל ישראל

עכשיו שוב, ברור שאסור לרצוח ,וברור שתינוקות שנשבו כמו רוב השמאלנים לא עושים להכעיס ולא מבינים את חומרות מעשיהם (זה לא אומר אגב שמעשיהם פחות מסוכנים)  ,  אף אחד לא אומר לצאת ולהרוג שמאלנים או משהו ...  המעשה הזה, ומעשה כמו מה שעשה מתתיהו הכהן החשמונאי למתיוון שהקריב חזיר לזאוס לעיני כל העם ...זה מקרים מיוחדים שבהם היה חילול השם אדיר ואם אף אחד לא היה עושה שום דבר , חלילה יכל להיות לזה השלכות קטסטרופליות ...כגון המגיפה, שלולי שפנחס היה עושה מה שעשה (וזה פסוק מפורש) היא יכלה לכלות חלילה את עם ישראל כמו שכתוב בפרוש בפסוק שהבאתי לעיל , ומכיוון שהסנהדרין לא יכלו לשפוט אותו באותו רגע כי נעלמה ההלכה ממשה כמו שהבאתי לעיל והעם (הצדיקים שלא חטאו) בכו למראה המראות ולא ידעו מה לעשות...קם פנחס ועשה מעשה של קנאה להשם והפסקת חילול השם ההמוני שהיה וזה הציל את העם
וכמו מתתיהו החשמונאי שקם ועשה מעשה כי אם הוא לא היה עושה אותו אז הדבר היחיד שהיו שומעים אותו יום, גם היוונים וגם היהודים זה שהיה יהודי שהקשיב למצוות המלך היווני והקריב חזיר לזאוס...למי אכפת בכלל היה שליהודים צדיקים לא היה כל כוונה להשתתף בזה ?  הפואנטה היא שהדבר היחיד שהיו זוכרים ,זה שבוגד עבד את זאוס וריצה את היוונים
בגלל שקם מתתיהו ועשה מה שעשה (ולזכר אותו מאורע ,אתה אוכל סופגניות "קיצוניות" למהדרין כל חנוכה )  לא רק שהחילול השם האדיר הפסיק, אלא היה קידוש השם שהשפיע ונכנס ללב האנשים ובזכותו לא רק שהתגברו על המתיוונים אלא גם על היוונים וחידשו את עבודת המקדש וחזר עצמאות לישראל ושליטה על ארצם

-

עוד במאמר שהבאת כתוב "ג. "התחילו שבטים מבזין אותו: ראיתם בן פוטי זה, שפיטם אבי אמו עגלים לעבודה זרה, והרג נשיא שבט מישראל! בא הכתוב ויחסו: פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן. אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה: הקדם לו שלום" (שם).


כן אבל הנקודה היא שהם טעו , מה שכתוב שם זה "התחילו שבטים מבזין אותו ראיתם בן פוטי זה שפיטם אבי אמו עגלים <לעבודת כוכבים> {לעבודה זרה} והרג נשיא שבט מישראל בא הכתוב ויחסו פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן "

זאת אומרת שהם באו להעליב אותו ,והתייחסו ליחוס שלו שלפי אחת הגישות הכוונה הייתה ליתרו (אביו התחתן עם בת יתרו שהתגייר) שיתרו היה מפטם עגלים לעבודה זרה לפני שהוא התגייר ,ואמרו שהוא הרג נשיא משבט ישראל  ,ואז הכתוב יחס אותו לאהרון (שזה דומה לדעתי למה שאמר הקב"ה למלאכים ,"משיב חימה בן משיב חימה "  רש"י מסביר שם " אהרן, במעשה דקרח, דכתיב 'כי יצא הקצף' (במדבר יז יא) וכתיב 'ויתן את הקטורת' [שם, פסוק יב]", בן של אהרון ,שכמוהו , כשהיה קצף על עניין מעשה קרח , אהרון הקטיר קטורת (להשיב את החימה), וכך הוא ,מה שעשה היה להשיב חימה)  והכתוב הזה שמייחסו , זה הפסוק שהבאתי לעיל "פִּינְחָס בֶּן-אֶלְעָזָר בֶּן-אַהֲרֹן הַכֹּהֵן, הֵשִׁיב אֶת-חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, בְּקַנְאוֹ אֶת-קִנְאָתִי, בְּתוֹכָם; וְלֹא-כִלִּיתִי אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, בְּקִנְאָתִי" במדבר כה: יא , והגמרא ממשיכה שם "א"ל הקב"ה למשה הקדם לו שלום שנאמר (במדבר כה) לכן אמור הנני נותן לו את בריתי שלום וראויה כפרה זו שתהא מכפרת והולכת לעולם"

"וראויה כפרה זו"  אומר רש"י ז"ל "שעשה פנחס"  "שתהא מכפרת והולכת לעולם " אומר רש"י "דכתיב (במדבר כה יג) 'ברית כהונת עולם תחת אשר קנא לאלוקיו ויכפר' "

כפי שאמרתי,אין לי כל בעייה עם הפרשנות במאמר שהבאת, אני רק חושב שאתה משתמש בו בצורה לא פיירית לחלוטין לנסות לנגח על ידו רעיונות הלכתיים שאתה לא מבין אותם וחושב שאתה תקבע מה הם , בוא נביא מקורות אחרים שדנים בעניין מעשה פנחס ונראה מה הם אומרים על ה"כפרה" הזאת שעשה פנחס וכמה היא חשובה :

כשכתוב בבמדבר כה : יא "בקנאו את קנאתי"  רש"י מפרש "בנקמו את נקמתי" הספורנו כותב שם "בקנאו את קנאתי בתוכם שעשה נקמתי לעיני כולם, כדי שבראותם זה ולא ימחו, יכופר על אשר לא מיחו בפושעים, ובזה השיב את חמתי מעליהם". והאבן עזרא מפרש שם "כי הוא קנא כקונו, וכתוב על ה' כי הוא א-ל קנא בע"ז, ולולי הוא שקינא הייתי מכלה כל ישראל בדבר בקנאתי"  הרב מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד מורנו ורבינו אומר כאן "כאן לא הייתה מועילה שום תפילה של משה. בחטא העגל הועילה התפילה שלו, "למה יאמרו מצרים לאמר ברעה הוציאם להרוג אותם..." (שמות לב:יב). השם מחל בגלל החשש של חילול השם. אבל כאן זה לא היה מועיל, כי עצם החטא היה חילול השם, ורק מה שעשה פנחס, שהסיר את חילול השם, רק זה עזר. " (צופה ומנהיג המאמר "קנאות")

בתהילים כתוב (קו:ל) "ויעמוד פינחס ויפַלֵל ותֵעָצַר המגפה" עד כדי כך

הרב אומר באור הרעיון פרק "נקמה" :"ומכיון שמגלגלים זכות על ידי זכאי, אחרי שנקם פינחס את נקמת השם מזמרי בן סלוא וכזבי בת צור, שלח משה את צבאות השם לנקום את נקמתו במדין בהנהגת פינחס, כמו שנאמר (במדבר לא:ו): "וישלח אותם משה אלף למטה לצבא אותם ואת פינחס בן אלעזר הכהן לצבא". וכן פירש הרמב"ן (במדבר כה:יא): "והזכיר (פסוקים יד-טו) 'ושם איש ישראל המוכה... ושם האשה המוכה', להודיע כי ראוי היה לשכר הגדול הזה, שהרג נשיא בישראל ובת מלך גוים ולא ירא מהם בקנאתו לאלקיו. ואחרי שנתן שכרו הטוב לצדיק ציוהו להיפרע מן הרשעים ואמר לו: צרור את המדינים"."

וכן בפרק מלחמה ושלום הרב כותב "(ישעיהו מח:כב): "אין שלום אמר השם לרשעים". מי שקיבל "ברית שלום", שכר נצחי של שלום, היה דוקא פינחס שקינא את קנאת השם , שנקם את נקמתו, שהיה משוח מלחמה ראשון, כמו שנאמר (במדבר כה:יב): "לכן אמור, הנני נותן לו את בריתי שלום". יש כאן מדה כנגד מדה - מי שעוזב את השלום ואת השלוה ומוסר את עצמו למלחמת השם לנקום את נקמתו, זוכה דוקא לשלום הנצחי,  ומי שמורד בהשם ומבזה ומתעב את מצותו להילחם ולבער את הרע ואת הרשעים, לעולם לא יהיה לו שלום, כי אין שלום לרשעים, פורקי עול."


ובקשר לטענות שלך כלפיי חיים או כלפי כהניסטים בכלל , דע לך ,שחיים נלחם וישב בכלא , מאהבת יהודים .מורנו ורבנו הרב מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד נלחם וישב בכלא בגלל אהבת יהודים . להאשים אותנו שאנחנו רוצים בעצם לפגוע ביהודים טועים , זה פשוט בורות שלא תאמן ,אתה מפספס את כל הפואנטה, הכהניסטים מנסים להציל את העם ולהחזיר את העם לאמת התורנית
LIONS OF JUDAH ARE AWAKEN , EAGER TO SPILL OUR ENEMIES BLOOD

מנותק קישקשתא

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 77
כל הכבוד על ההשקעה, קראתי הכל ואני אצטרך כנראה לקרוא עוד כמה פעמים.
אני אולי בעתיד אגיב על הדברים, כרגע אין לי מה להוסיף.


ובקשר לטענות שלך כלפיי חיים או כלפי כהניסטים בכלל , דע לך ,שחיים נלחם וישב בכלא , מאהבת יהודים .מורנו ורבנו הרב מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד נלחם וישב בכלא בגלל אהבת יהודים . להאשים אותנו שאנחנו רוצים בעצם לפגוע ביהודים טועים , זה פשוט בורות שלא תאמן ,אתה מפספס את כל הפואנטה, הכהניסטים מנסים להציל את העם ולהחזיר את העם לאמת התורנית




אני לא האשמתי את הכהניסיטים בשום דבר, והייתי מתנצל אם הייתי חושב לרגע שזה איכשהו משתמע מהדברים שלי. הרב כהנא ז"ל היה בן אדם חכם וטוב שאמר באמת, חיים בעיניי לא שום דבר קרוב לזה.
אני לא באתי להאשים את חיים בזה שהוא רוצה לפגוע בשמאלנים, אני יודע שהוא רוצה לפגוע בשמאלנים, הוא פשוט מרסן את הלשון שלו כמה שיכול כי השב"כ יושב לו על הזנב.
אני מכור לסרטונים של חיים, אני לא מסכים איתו בדברים מהותיים, אבל אני מאוד נהנה לצפות בסרטונים שלו(ברובם). אני ראיתי מספיק בשביל לדעת שחיים בעד פגיעה בשמאלנים.
שים לב שכשחיים הגיב לדברים שלי הוא לרגע לא הכחיש את ה"האשמות". אז או שאתה תמים, או שאתה מעדיף לעצום עיניים מסיבות שאני לגמרי יכול להבין.


מנותק hebraic

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 575
שמע אחי אני סובר שאתה טועה בקשר לחיים, גם אם הוא נשמע לך מאד מיליטנטי ,זה פשוט דרך הביטוי שלו ,אין פה הסתה לפגיעה בשמאלנים ,יש כאן עניין של להציג את השמאל במערומיו , אמרו חכמים להיות מתון בדין , אתה לא חוקר כליות ולב,ואין לך יכולת להיות בטוח בדבר כזה, לכן חלילה לך לשטוח טענות כאלה קשות נגד בן אדם שכן נתן והקריב מעצמו למען עם ישראל

אם אתה חושב שאני מעריץ פנאט של דעותיו של חיים ולכן אני תומך בו כאן כביכול לטענתך "בניגוד להגיון"  ,דע לך (וחיים יכול להעיד) שמעבר לדרך הכללית של הכהניזם שאנחנו מסכימים עליה ,יש ביני ובינו הרבה אי הסכמות על דברים לא מעט .
אני מגן עליו מפני הטענה , כי מה שאתה אומר פשוט לא נכון , והאשמה כבידה מאד ללא שום ביסוס

זה שהוא לא הכחיש (שהוא שונא את השמאל הקיצוני ) לא אומר שהוא בעד פגיעה בו , הוא בסך הכל ניסה להעביר לך את הרעיון שאין מקום לפשרנות ביחס כלפי בוגדנות (שים לב לרטוריקה שבה הוא משתמש כאשר הוא משווה את השמאל הקיצוני לבוגדים מהעבר)

בסך הכל הבן אדם נלחם מאז שהוא נער , עבור מטרות של עם ישראל ,כולל של המון יהודיים שהיו רחוקים מהיהדות , וישב על זה בכלא כמה וכמה פעמים, וגם זה גבה ממנו מחיר אישי ,ובמקום לשבת בבית ולא לעשות כלום, הוא עדיין ממשיך לעשות את זה .

הנה בוא ניקח דוגמה אתה מוזמן לחפש את הדיון(אתה יכול לחפש דרך הרשימת הודעות שלי בפרופיל) שהיה פעם לגבי הומואים, ולראות שחיים מציע לטפל בהם בדרך רפואית כמדומני ומתייחס לזה כאל דבר שצריך לרפא  ,  אם הוא היה כה קיצוני וחובב "הוצאות להורג"  , אז בוודאי שהוא יכל מיידית לקחת את הפסוק בויקרא כ:יג ולהשתמש בו כחיוב אוטומאטי להוצאה להורג של כל הומו בלי שום משפט ובלי שום התרעה ובלי שום נסיון לפתור את העניין בצורה סובלנית . עובדה שהוא לא עשה את זה.

היחס הקיצוני לשמאל ,הוא פשוט דרך ביטוי להראות את השקרים והסכנות שהשמאל מציב ומנסה לגרום לעם ישראל
LIONS OF JUDAH ARE AWAKEN , EAGER TO SPILL OUR ENEMIES BLOOD

מנותק 500sw

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 648
מה רע בדיוק בפגיעה בשמאלנים?...אני נגד התבטאויות קיצוניות שעלולות להוביל לתביעה משפטית אבל למה לגונן ככה על השמאלנים?? שיפגעו בהם מה רע?.
אל תצביע תשפיע

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
יהודי הוא יהודי, בהחלט הם ראויים לישיבה ארוכה וממושכת לכלא, אבל אני סבור שבהחלט
אין לפגוע בהם סתם ככה ברחוב.

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק 500sw

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 648
יהודי הוא יהודי, בהחלט הם ראויים לישיבה ארוכה וממושכת לכלא, אבל אני סבור שבהחלט
אין לפגוע בהם סתם ככה ברחוב.
למה לא? הרי ישיבה ממושכת בכלא גם ככה הרבה יותר כואבת ממכות וגם אם זה היה קורה(וזה לא במקרא הכי טוב ישיבה מאד קצרה בכלא ואז עבודות שירות מסכנות)
זה לא היה מרתיע אותם יותר מידי(כמו עם יונתן פולק),אין שום סיבה שלא יפגעו בהם זה פשוט מגיע להם.אז למה לגונן עליהם כך?.
אל תצביע תשפיע

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
לא מגונן עליהם, פשוט גם רוצח לא הורגים סתם כך אלא מעמידים לדין ומוציאים להורג.
מה שעלינו לעשות זה לקחת את השלטון בידיים ולחוקק חוק שמאשימם בבגידה למרות שחלקם כבר בוגדים
גם לפי החוק הנוכחי.

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק 500sw

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 648
לא מגונן עליהם, פשוט גם רוצח לא הורגים סתם כך אלא מעמידים לדין ומוציאים להורג.
מה שעלינו לעשות זה לקחת את השלטון בידיים ולחוקק חוק שמאשימם בבגידה למרות שחלקם כבר בוגדים
גם לפי החוק הנוכחי.
אין שום צורך להעמיד אותם לדין עונש יכול להיות מידתי וללא דין,ובחיים לא יהיה פה חוק שיאשים אנשים מהסוג הזה ב"בגידה" ואני לא חושב שאי פעם תצליחו(או מישהו אחר מהימין)להשתלט על מערכת החוק יש יותר מידי שמאלנים ששולטים בחוק לא משנה כמה אנשים יאמינו בכם,החוק בחיים לא יאשים אדם שמבקר את הפעולות של המדינה בבגידה אפילו אני בתור ימני יודע שזה מוגזם אבל לאומת זאת הדרך היחידה להעניש ולהפסיק אנשים מהסוג הזה היא פגיעה בהם.וגם לא דווקא במכות או משהו.
אל תצביע תשפיע

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
אין שום צורך להעמיד אותם לדין עונש יכול להיות מידתי וללא דין,ובחיים לא יהיה פה חוק שיאשים אנשים מהסוג הזה ב"בגידה" ואני לא חושב שאי פעם תצליחו(או מישהו אחר מהימין)להשתלט על מערכת החוק יש יותר מידי שמאלנים ששולטים בחוק לא משנה כמה אנשים יאמינו בכם,החוק בחיים לא יאשים אדם שמבקר את הפעולות של המדינה בבגידה אפילו אני בתור ימני יודע שזה מוגזם אבל לאומת זאת הדרך היחידה להעניש ולהפסיק אנשים מהסוג הזה היא פגיעה בהם.וגם לא דווקא במכות או משהו.
יש הבדל בין מבקר בעלמא את המדינה לבין פועל נגדה, ופועל נגדה זה גם לבקר את המדינה אצל הגויים.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק 500sw

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 648
יש הבדל בין מבקר בעלמא את המדינה לבין פועל נגדה, ופועל נגדה זה גם לבקר את המדינה אצל הגויים.
עדיין זה בעייתי שלא נדבר על העונש המצחיק שהם יקבלו על זה במידה וישפטו אותם על בגידה על מה שהם עשו.פשוט אי אפשר לסמוך על החוק שיטפל באנשים כאלה וזה הוכיח את עצמו בכל מובן אפשרי.
אל תצביע תשפיע

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
עדיין זה בעייתי שלא נדבר על העונש המצחיק שהם יקבלו על זה במידה וישפטו אותם על בגידה על מה שהם עשו.פשוט אי אפשר לסמוך על החוק שיטפל באנשים כאלה וזה הוכיח את עצמו בכל מובן אפשרי.
נכון, וזה בדיוק עוד סיבה מני אלף למה אני קורא ללכת למהלך ארוך טווח של החלפת האליטה השלטת שאחד מקודקודיה היא מערכת המשפט על כל זרועותיה.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק 500sw

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 648
נכון, וזה בדיוק עוד סיבה מני אלף למה אני קורא ללכת למהלך ארוך טווח של החלפת האליטה השלטת שאחד מקודקודיה היא מערכת המשפט על כל זרועותיה.
זה אולי תכנית לטווח ארוך ולא בטוח שהיא תעבוד זה לא פשוט בלשון המעטה,צריך לעשות משהו בלי קשר לחוק אחרת השמאלנים ימשיכו לעשות מה שבא להם
ואין מנוס מכך,להחליף את האליטה השמאלנית זה תקווה לעתיד אבל לא תחליף לשום דבר במיוחד לא כיום.
אל תצביע תשפיע

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
זה אולי תכנית לטווח ארוך ולא בטוח שהיא תעבוד זה לא פשוט בלשון המעטה,צריך לעשות משהו בלי קשר לחוק אחרת השמאלנים ימשיכו לעשות מה שבא להם
ואין מנוס מכך,להחליף את האליטה השמאלנית זה תקווה לעתיד אבל לא תחליף לשום דבר במיוחד לא כיום.
נכון, זה תכנית לטווח ארוך ובא נאמר את האמת המרה, אין לך תכנית טובה הימנה.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק 500sw

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 648
נכון, זה תכנית לטווח ארוך ובא נאמר את האמת המרה, אין לך תכנית טובה הימנה.
ועוד איך יש אלימות ואיומים למשל יכולים לעזור(במקרה ומישהו יעבור על החוק)ביחוד אם היא תהיה באופן עקבי וקשה זה ירתיע רבים,אפילו שרק פרסמו פרטים שלהם זה הראה שהם נרתעים ועוד זה כלום יחסית.בכל אופן יש גם דרכים אחרות אבל דומות.
אל תצביע תשפיע

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
ועוד איך יש אלימות ואיומים למשל יכולים לעזור(במקרה ומישהו יעבור על החוק)ביחוד אם היא תהיה באופן עקבי וקשה זה ירתיע רבים,אפילו שרק פרסמו פרטים שלהם זה הראה שהם נרתעים ועוד זה כלום יחסית.בכל אופן יש גם דרכים אחרות אבל דומות.
אני חולק עליך, מעשים קטנים אלה, אינם יעילים כלל ומסיתים אותנו ממהמלך הכללי והארוך, חבל על האנרגיה, חבל על כח האדם וחבל על הכסף.
קח לדוג' את מה שעשתה תנועת "אם תרצו", הם פשוט העלו למודעות את אחד מקודקודי האליטה השלטת (זו שכבר דיברתי עליה כאן: http://hayamin.org/forum/index.php/topic,13158.0.html), ועל אף העובדה שישנם דברים רבים בהם אני חולק על תפיסתם של תנועת "אם תרצו", הם עשו מהלך גאוני, חכם ונכון וקידמו אותנו הרבה יותר קדימה מאשר הדברים שאתה מציע לעשות.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק 500sw

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 648
פנייה לחיים בנוגע לסרטון שעשה על שנאת חינם &#
« להגיב #20 ב- : מרץ 21, 2010, 22:34:00 »
אני חולק עליך, מעשים קטנים אלה, אינם יעילים כלל ומסיתים אותנו ממהמלך הכללי והארוך, חבל על האנרגיה, חבל על כח האדם וחבל על הכסף.
קח לדוג' את מה שעשתה תנועת "אם תרצו", הם פשוט העלו למודעות את אחד מקודקודי האליטה השלטת (זו שכבר דיברתי עליה כאן: http://hayamin.org/forum/index.php/topic,13158.0.html), ועל אף העובדה שישנם דברים רבים בהם אני חולק על תפיסתם של תנועת "אם תרצו", הם עשו מהלך גאוני, חכם ונכון וקידמו אותנו הרבה יותר קדימה מאשר הדברים שאתה מציע לעשות.
אלה מעשים קטנים אם יהיו בפעמים יחידות וכמו שאמרתי אם זה יהיה עקבי זה ירתיע רבים ממפיצי התעמולה ובסופו של דבר יכול להשתיק את רובם(לכל אחד יש נקודת שבירה גם לשמאלן העקשן ביותר)וזה לא עולה כסף(תלוי מה עושים..)זה פשוט מצריך מחשבה זהירות ולא הרבה זמן פנוי.ובכל מיקרא הימין יוצא רע לא בגלל המעשים שעשו ימנים אלה בגלל המבט הכללי על הימין של "מלחמתי" "גזעני" ו"פשיסטי" לכן גם ככה אין טעם להלחם על איך אנשים מסוימים רואים את הימין בסופו של דבר אנשים רואים או את מה שהם רוצים או את המציאות כך שמי שיאמר ש"הימין" הוא בעייתי ופשיסטי מין הסתם היה חושב כך עם או בלי מקרי אלימות.
והמהלך הזה יכול לקרות רק באמצעים פוליטים וזה מסובך מאד,בכל מיקרא זה לא מסית אף אחד משום מהלך בעיקר בגלל שלאדם המצוי אין ממש יכולת להתערב ולהשפיע יותר מידי על האליטה הפוליטית חוץ מהצבעה שגם זה ברוב הפעמים לא משפיע יותר מידי.
אגב באופן כללי אני לא מנסה ולא מציע לאנשים פה בפורום לבצע מעשי אלימות אני רק אומר את מה שנכון באופן כללי.
« עריכה אחרונה: מרץ 21, 2010, 22:42:50 על ידי 500sw »
אל תצביע תשפיע

מנותק הבוס הגדול

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2133
בס''ד

שכנעת אותי. עלינו לאהוב מלשינים, בוגדים ורשעים מרושעים כל עוד שהם נולדו כ"יהודים". כמו האח שלנו מרדכי ואנונו. אתה אוהב אותו, לא? הרי הוא נולד כיהודי!

אבל בילבלת אותי קצת כשכתבת שיהודי לא הורג יהודי. האם באלטלנה יהודים לא רצחו 16 ניצולי שואה מהאצ''ל בדם קר? האם יצחק רעבין לא עשה את זה במו ידיו, ודוד בן גוריון לא ציווה אותם לרצוח את כל גיבורי האצ''ל באלטלנה? אז אני קצת מבולבל כשאתה אומר לנו שיהודי לא הורג יהודי.

אך אתה צודק. במשך השואה למשל, כשהיו יהודים שממש שיתפו פעולה עם הגרמנים הנאצים, היינו צריכים אז לאהוב את הקאפואים האלה.

עכשיו כשיש לא מעט קאפואים שמשתפים פעולה עם הערבים הנאצים שמנסים לבצע עוד שואה נגדנו, עלינו לאהוב את כל הבוגדים והמלשינים.

כן שכנעת אותי!

 

קשקשתא תאמין לי יש לך הרבה מה ללמוד מחיים וזה יהיה רק לטובתך....גם אני לא שוכח את היהודי יצחק רבין(הכלב) שאמר ריססנו אותם כמו ברווזים..

אני לא אלוהים אני חלק ממנו