הימני אתה שוב טועה בהשוואה,
אני כתבתי נגד תופעה של מעשה שהוא עיוות של המערכת הדתית, אברציה, בעוד אתה משווה את זה מול נורמות בתוכה.
א.) בא ונדבר עובדות ביחס לישיבות ההסדר, מדינת ישראל נתנה גם גושפנקה למסלול הנח"ל שם גם יש שירות מקוצר, דרך אגב, מעבר לכך, צריך לראות את המסלול כמסלול, המסלול כולו בנוי מ-5 שנים, שבהם האדם המצוי במערכת מוגבל, ביחס לשירות 3 שנים הרגיל, הוא מנוע מלעזוב את הארץ, מנוע מלעבוד, צריך להיות בישיבה, וצריך להתייצב לביקורות צבאיות, הוא הראשון שמגוייס לכל מבצע צבאי הכי קטן עוד הרבה לפני מילואים, הוא צריך גם להתייצב למבצעי פסח (הכשרת מטבח צה"לי לפסח ו/או העברת ליל הסדר בבסיס כעורך סדר או במתקן נופש צה"לי לחיילים בודדים), רובם המוחץ של תלמידי ישיבות ההסדר מתגייסים לשירות צבאי קרבי כ- 80% מהמתגייסים.
כל מי שעושה קרבי במסלול הסדר גם משרת שירות מילואים ואחוזי ההתייצבות למילואים של בני"שים לשעבר למילואים עומד על כמעט 100% מעל ומעבר בחריגה אדירה ביחס לממוצע הארצי של מסלול 3 שנים רגיל, והנתונים של אמ"ש (אגף משאבי אנוש) בנושא ידועים.
מעבר לזה, כל המפקדים מדרג מ"פ ומעלה אומרים במפורש שהם דווקא רוצים ביני"שים אצלם, בשל העובדה שהם חיילים טובים וממושמעים שמפגינים יכולת חיילות גבוהה ואפילו גם כושר מנהיגות תוך יחידתי.
בתי הקברות הצבאיים מלאים בחיילי הסדר מעל ומעבר לחלקם היחסי באוכלוסיה, בדגש על מלחמת יום כיפור בה רוב ההרוגים היו חיילי שריון שאל החיל הזה הוגבלו הביני"שים הקרביים בשעתו, דבר שגרם לכמות הרוגים אדירה בקרב בני ישיבות ההסדר, דרך אגב.
לצבא יש מגוון מסלולים, יש מסלול נח"ל, ויש ביני"ש, ויש הסדר מרכז, ויש חיל אוויר, ויש קצונה ייעודית, ויש עתודה, ויש יחידות מיוחדות, ויש מודיעין, ויש צוללות וכו' וכו', וכל אחד עושה שירות ארוך יותר או קצר יותר מהרגיל, על פי הצרכים של הצבא, ואם תעשה בדיקת שטח בקרב מי שבאמת מתלונן, תמצא שהם בדר"כ ג'ובניקים שלא עשו כלום משך 3 שנים, 9-0-5
ב.) אני אענה בהתקפה, הקונספט של לימודי אלף ואחד תחומים בלתי רלוונטים ובלתי פרודוקטיביים באקדמיה, הוא טיפשי, בזבוז משאבים כרוני, ולא תורם דבר.
ולכן אני מראה לך, שלהבדיל מדבר שהוא מוסכם על רובו המוחלט של הציבור הדתי וניתן להסיקו מתוך הציוויים הדתיים, ההפרדה באוטובוסים אינו כזה הוא טרלול באצטלה דתית, זה הכל.