כתב נושא: קוסובו - האמת!  (נקרא 861 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק עדן איסקוביץ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1182
  • מוות לפלסטינאצים
קוסובו - האמת!
« ב- : פברואר 27, 2010, 20:12:13 »
בס''ד
מסתבר שלא כולם יודעים את ההיסטוריה של קוסובו, והיה לי וויכוח קטן עם אחד מחברי הפורום, כך שבתור יהודי שנולד בסרביה, הרגשתי שעליי לכתוב זאת...
לפי נתוני מפקד האוכלוסין שערכו במחוז קוסובו השלטונות העות'מניים בשנת 1905, הרכב האוכלוסיה אז היה; 96% סרבים נוצרים אורתודוכסיים, 3% אלבנים מוסלמים ואחוז אחד של מיעוטים אחרים. כלומר, תוך כמה עשורים הפכו האלבנים בקוסובו ממיעוט מבוטל לרוב של 90-70 אחוזים. רוב אתני כזה לא הושג רק על ידי יתרון בשיעור הריבוי הטבעי. מתחילת המאה ועד פרוץ המשבר בשנות ה-90, התעצמו האלבנים מספרית ופוליטית באמצעות הגירה בלתי חוקית, טרור ואלימות, שדחקו המוני סרבים מחוץ לאדמתם - קוסובו. יהודי קוסובו החיים בארץ מעידים מנסיונם על האלימות השיטתית שהפעילו האלבנים נגד שאר הקבוצות האתניות בקוסובו. מדיניות אלימה זו הוכיחה את עצמה כמוצלחת מבחינת האלבנים, שהשיגו באמצעותה עליונות אתנית ופוליטית.
זו אירוניה בלתי נסלחת שדווקא הסרבים, הידועים בסבלנותם יוצאת הדופן כלפי מיעוטים, מואשמים בפשעי מלחמה ובטיהור אתני על ידי מי שהפעילו בקוסובו במשך עשרות שנים מדיניות של טיהור אתני.
כאמור אני עצמי ממוצא סרבי, ולמרות שמעולם לא הייתי בקוסובו, סבי מצד אמי הוא יליד קוסובו. הוא גדל והתחנך במקום, ומכיר היטב את ההיסטוריה של יוגוסלביה בכלל, וקוסובו בפרט, ובמיוחד של השתלשלות האירועים במאה הנוכחית. גם הוא עבר על בשרו את אימי הטרור האלבני בקוסובו,  כאשר גורש עם בני משפחתו ממירוביצה, בדרך האלימה שבה נהגו האלבנים המוסלמים בקבוצות האתניות האחרות.
בשורה התחתונה, נעשה כאן עוול נוראי לעם הסרבי.
עדן איסקוביץ