סקר

סקר: אם תהיה מלחמה רצינית, נוכל לסמוך על החיילים הלא יהודים בצה''ל?

כן, הם אזרחים ישראלים והם נאמנים למדינה.
7 (33.3%)
לא, הם מתגייסים כדי לרכוש הטבות כלכליות וחברתיות.
8 (38.1%)
זה תלוי. יש גויים רוסים עם אבות יהודים, ולעומת זאת יש חיילים אנטישמים.
6 (28.6%)

סך הכל הצבעות: 0

כתב נושא: סקר: אם תהיה מלחמה רצינית, נוכל לסמוך על החיילים הלא יהודים בצה''ל?  (נקרא 5820 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק hebraic

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 575
ZELHAR שלום שוב ,סורי אני קצת עסוק אז לא יצא להגיב לך
"יש דעות לכאן ולכאן, הרוב דוקא חושבים שהם היו נוכרים, ואולי גרי צדק."

תקשיב חביבי , אף אחד לא חושב שהם היו נוכרים (אתה מוזמן להביא שמות) אם כבר רק בפרשנות אקדמאית וגם שם זה מיעוט ...גרי צדק כן אבלל נוכרים זה משהו שמצריך ראיה שכן הוא כמעט לא אפשרי

" שים לב שלעתים מוזכרים גם הגתים בנוסף לכרתי ולפלתי."
1.הגתים המוזכרים שם מדובר על 600 הלוחמים של דוד ומשפחותיהם שחיו איתו כשהוא היה בעיר גת בזמן שברח מפני שאול
2. אם אתה רוצה לדרוש את הפסוק "וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ אֶל-אִתַּי הַגִּתִּי, לָמָּה תֵלֵךְ גַּם-אַתָּה אִתָּנוּ; שׁוּב וְשֵׁב עִם-הַמֶּלֶךְ כִּי-נָכְרִי אַתָּה, וְגַם-גֹּלֶה אַתָּה לִמְקוֹמֶךָ"  כראיה לכך שהכרתי והפלתי הם גם נכרים , קודם כל כתוב בפירוש "וְכָל-הַכְּרֵתִי וְכָל-הַפְּלֵתִי; וְכָל-הַגִּתִּים שֵׁשׁ-מֵאוֹת אִישׁ"  הווה אומר ,הכרתי ופלתי בפני עצמם, והגתים בפני עצמם
שנית , הרי איתי הגיתי נשבע למלך בשם אלוקי ישראל ולא בשם אליל של עם אחר (נוכרי כגוי) ראה פסוק כא שם !
שלישית , הכרתי והפלתי מוזכרים גם בתקופות הרבה יותר מאוחרות מימי דוד כ"משמר" של המלך ,כגון  "וַיִּקַּח אֶת-שָׂרֵי הַמֵּאוֹת וְאֶת-הַכָּרִי(וראה הקבלה בשמואל ב כ:כג "וְיוֹאָב, אֶל כָּל-הַצָּבָא יִשְׂרָאֵל; וּבְנָיָה, בֶּן-יְהוֹיָדָע, עַל-הכרי (הַכְּרֵתִי), וְעַל-הַפְּלֵתִי. )וְאֶת-הָרָצִים וְאֵת כָּל-עַם הָאָרֶץ, וַיֹּרִידוּ אֶת-הַמֶּלֶךְ מִבֵּית השם וַיָּבוֹאוּ דֶּרֶךְ-שַׁעַר הָרָצִים, בֵּית הַמֶּלֶךְ; וַיֵּשֶׁב, עַל-כִּסֵּא הַמְּלָכִים.  " שמדובר על תקופת המלכת המלך יהואש מאות שנים לאחר ימי דוד המלך עליו השלום !!! (וראה בדברי הימים מה היה תפקידם של אותם שרי מאות והכרי " וַיּוֹצֵא יְהוֹיָדָע הַכֹּהֵן אֶת-שָׂרֵי הַמֵּאוֹת פְּקוּדֵי הַחַיִל" וכו' (ששמרו על המלך) עיין שם דברי הימים ב פרק כג
זאת אומרת, הכרתי והפלתי הם "גוף" צבאי , לא לוחמים ספציפים שהיו קיימים רק בימי דוד
ייתכן שזה היה כמו המשמר של המלך , או אם תרצה בהקבלה לימינו "גדוד " המלך בזמן מחלמה

הבהרה נוספת צריכה במה משמעות המילה נוכרי שם , הרי כתוב בפירוש "וגם גלה אתה למקומך" , זאת אומרת ,שאתה בדרך כלל יושב במקום מסוים,שעכשיו אתה גולה ממנו ...ואולי זה משמעות המילה "נכרי" , הרי יכלו בפירוש לכתוב גוי .

הוכחה נוספת לכך שהכרתי והפלתי היו "גוף" צבאי , ולא סתם קבוצת לוחמים מסוימת ,אפשר לראות מהמינוי עליהם שמסופר עליו ברשימת הגיבורים של דוד ונושאי התפקידים של ממלכת דוד . "וְיוֹאָב בֶּן-צְרוּיָה, עַל-הַצָּבָא... וּבְנָיָהוּ, בֶּן-יְהוֹיָדָע, וְהַכְּרֵתִי, וְהַפְּלֵתִי" שמואל ב ח :טז-יח  , " וְיוֹאָב, אֶל כָּל-הַצָּבָא יִשְׂרָאֵל; וּבְנָיָה, בֶּן-יְהוֹיָדָע, עַל-הכרי (הַכְּרֵתִי), וְעַל-הַפְּלֵתִי" פרק כ :כג שהובא לעיל ,מי הוא אותו בניהו בן יהוידע ?  הוא היה אחד מגדולי גיבורי דוד , היו קבוצות של "שלוש" גיבורים ענקיים לפי רמותיהם , ועוד קבוצה שנקראת השלושים שהיא כל גיבורי דוד שפחותים מקבוצות השלוש (וכמובן מיואב שהיה השר לכולם) שהם היו הכי גיבורים לפי רמותיהם  , ובאמצע ,לפני השלושים, אך לא ברמת הקבוצות שלוש , היה גיבור ענק בשם בניהו בן יהוידע  ,"וּבְנָיָהוּ בֶן-יְהוֹיָדָע בֶּן-אִישׁ-חי (חַיִל) רַב-פְּעָלִים, מִקַּבְצְאֵל; הוּא הִכָּה, אֵת שְׁנֵי אֲרִאֵל מוֹאָב, וְהוּא יָרַד וְהִכָּה אֶת-האריה (הָאֲרִי) בְּתוֹךְ הַבֹּאר, בְּיוֹם הַשָּׁלֶג.   וְהוּא-הִכָּה אֶת-אִישׁ מִצְרִי אשר (אִישׁ) מַרְאֶה, וּבְיַד הַמִּצְרִי חֲנִית, וַיֵּרֶד אֵלָיו, בַּשָּׁבֶט; וַיִּגְזֹל אֶת-הַחֲנִית מִיַּד הַמִּצְרִי, וַיַּהַרְגֵהוּ בַּחֲנִיתוֹ. אֵלֶּה עָשָׂה, בְּנָיָהוּ בֶּן-יְהוֹיָדָע; וְלוֹ-שֵׁם, בִּשְׁלֹשָׁה הַגִּבֹּרִים(השלישיה שהיו גיבורים ממנו,שהיה לו "שם בהם" כאילו הוא היה נחשב בעיניהם לגיבור גם ). מִן-הַשְּׁלֹשִׁים נִכְבָּד(שאר השלושים הגיבורים), וְאֶל-הַשְּׁלֹשָׁה לֹא-בָא(השלישית גיבורים-גנרלים שהיו מעליו ברמת גבורתם); וַיְשִׂמֵהוּ דָוִד,  {ר}אֶל-מִשְׁמַעְתּוֹ"
שמואל ב כג :כ-כב .... פרט מעניין זה מסביר היטב בדיוק על מה הוא שלט , על "משמעתו" של דוד , שמסתדר היטב עם התפקיד "על הכרתי ועל הפלתי" , שהם היו כנראה ,שוב , המשמר האישי של המלך \הגדוד שלו (שהיה יוצא איתו בצבא) , וכך גם מוסבר בדברי הימים א יא " וַיְשִׂימֵהוּ דָוִיד, עַל-מִשְׁמַעְתּוֹ"

עודבירור על מי הם בדיוק הכרתי והפלתי ,אפשר לעשות על ידי חיפוש תפקידם ללא איזכור שמם, ואכן מוצאים שהיו "רצים " שהיו רצים לפני המלך עם כלי נשק מיוחדים ומפוארים (משמר המלך וה"פאר " של מרכבו ) שמוזכרים כמה וכמה פעמים

עיין למשל מלכים א יד
" וַיְהִי בַּשָּׁנָה הַחֲמִישִׁית, לַמֶּלֶךְ רְחַבְעָם; עָלָה שושק (שִׁישַׁק) מֶלֶךְ-מִצְרַיִם, עַל-יְרוּשָׁלִָם .... וַיִּקַּח אֶת-כָּל-מָגִנֵּי הַזָּהָב, אֲשֶׁר עָשָׂה שְׁלֹמֹה. וַיַּעַשׂ הַמֶּלֶךְ רְחַבְעָם תַּחְתָּם, מָגִנֵּי נְחֹשֶׁת; וְהִפְקִיד, עַל-יַד שָׂרֵי הָרָצִים, הַשֹּׁמְרִים, פֶּתַח בֵּית הַמֶּלֶךְ.  כח וַיְהִי מִדֵּי-בֹא הַמֶּלֶךְ, בֵּית השם --יִשָּׂאוּם, הָרָצִים, וֶהֱשִׁיבוּם, אֶל-תָּא הָרָצִים."

ועיין במה שכתוב בתקופת שלמה על מלכת שבא שראתה את אותם "רצים" " וַתֵּרֶא, מַלְכַּת-שְׁבָא, אֵת, כָּל-חָכְמַת שְׁלֹמֹה; וְהַבַּיִת, אֲשֶׁר בָּנָה.  ה וּמַאֲכַל שֻׁלְחָנוֹ וּמוֹשַׁב עֲבָדָיו וּמַעֲמַד מְשָׁרְתָו וּמַלְבֻּשֵׁיהֶם, וּמַשְׁקָיו, וְעֹלָתוֹ, אֲשֶׁר יַעֲלֶה בֵּית השם ; וְלֹא-הָיָה בָהּ עוֹד, רוּחַ."

(ושים לב ששלמה מינה את אותו גיבור על כל הצבא בתור שר המלחמה וַיְהִי הַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה, מֶלֶךְ עַל-כָּל-יִשְׂרָאֵל.  {ס}  וְאֵלֶּה הַשָּׂרִים, אֲשֶׁר-לוֹ....וּבְנָיָהוּ בֶן-יְהוֹיָדָע, עַל-הַצָּבָא")

והרצים מוזכרים גם בפסוק שהבאתי לעיל "יִּקַּח אֶת-שָׂרֵי הַמֵּאוֹת וְאֶת-הַכָּרִי וְאֶת-הָרָצִים " זאת אומרת, הנה קשר מאד ברור בין ה"כרי"(הכרתי) ובין הרצים , אולי הרצים זה "הפלתי" אם כך ,למשל ?  ואנחנו רואים לפי הפסוק הזה ש"הכרי" עדיין מילאו את תפקידם מאות שנים אחרי !
LIONS OF JUDAH ARE AWAKEN , EAGER TO SPILL OUR ENEMIES BLOOD