תראה לא כולנו חכמים כמוך, אבל זה לא הייתה השאלה שלי, לא שאלתי אם העולם מושלם, ולא שאלתי מה יש לנו לבער, שאלתי כיצד הדת, אזי "אלוקים" שהוא הטוב המוחלט, מאפשר לאותו יהודי לבצע פגיעה כל כך קשה בילד יהודי אחר.
אתה רוצה להגיד לי שהמטרה של אלוקים הוא לאפשר קיום של פדופיליה רק כדי שיהודי אחר, טוב וצדיק יוכל לבער זאת?
חוששני שהבנת הנקרא שלך משתווה לשלי...
ולשאלתך הקודמת אני יכול לשאול גם- למה אלוקים ברא אוטיסטים, סכיזופרנים, OSD לגווניו, בעלי פיגור שכלי, פוליו, חסרי איברים ועוד אלפי בעיות, מחלות ונטיות גנטיות וכאלה שהם נרכשות שיש באדם?"
כן אתה יכול ואף רצוי שתשאל.
אני חושב שכדאי שתבדוק שוב את רמת הבנת הנקרא שלך, ובאשר לשלי הנה תשובתי:
אני לא אמרתי שיש לבצע פגיעות, לא שאלתי אותי בכלל מה אני מתכוון במילה "לבער".
אלוקים ברא אנשים עם דפקטים, לא משנה אם זה במישור המיני או בכל מישור אחר, עובדה!
אני חוזר בפעם השלישית, כדי שהקודקוד הצר שלך יבין.
הבנת העולם והאם הוא מושלם או לא, וכן מה יש לנו לבער, לתקן, לשפר, לשפץ להמציא, לכונן וכו' קשור קשר בל ינתק לתופעות כאלה ואחרות המצויות באדם.
צריך לבער גם שחיתות, האם אתה חושב שאני טוען שיש לחסל או לפגוע פיזית באדם שנתן שוחד או שלקח שוחד?
האדם לא מושלם, נקודה.
על האדם הוטל מצווה לכבוש את העולם, לפרות ולרבות ולפתח וליישב את העולם.
באדם יש דפקטים מובנים שהוא נדרש להתגבר עליהן, ולאלו שלא מצליחים או לא יכולים, הוא נדרש לסייע להם להשתנות או פשוט לסעוד אותם , כאלה שמצבם לא מאפשר להם לעשות זאת בעצמם.
אדם נכה, אדם שסובל מניוון שרירים, אדם פגוע מוחין, אדם שסובל מסכיזופרניה קשה.
עובדתית, אנשים אלה קיימים, בין אם נולדו כך מסיבה זו או אחרת, ובין אם דבר זה נרכש על ידם במהלך חייהם, פיזית ו/או נפשית.
אנחנו כעם סגולה נדרשים מחוייבים, זאת אומרת עצם העובדה שאנחנו העם הנבחר, לא נותן כל זכות יתר, אלא רק חובות יתר.
חובה עלינו להראות התנהגות מוסרית אחרת כלפי נכים, כלפי קשישים, כלפי חולי נפש (ובתוכם גם כאלה עם בעיות מיניות, אלה גם אלה דורשים טיפול), מי שיש לו מזור, חל עלינו חובה מוסרית מובנית לסייע לו להתרפא מבעייתו, לסייע לו, מאדם שמסוגל לעזור לעצמו במצבו, שמסוגל לרסן את יצרו למרות מצבו האנומלי, נדרוש זאת ממנו.
ומי שלא מסוגל להתרפא בין עצמאית ובין בסיוע, אז נסעוד אותו ונשגיח עליו, ונטפל בו טיפול מסור.
נקצה לו מקום ראוי לאנשים! עם בעיות מסוגו, הוא לא יוזנח, הוא יטופל באהבה ובמסירות נפש אין קץ.
כל זה כחלק מהתנהגות האדם לאדם, בתוך החברה היהודית כמושכל ראשון עבורך, היא הדרך לעבר תיקון עולם שנדרש ממנו כיהודים וכאדם בכלל.
נדרש ממנו להתפחת טכנולוגית, כדי לדעת לרפא מחלות ולמנוע אחרות. נדרש ממנו למצוא מקום בחברה לאנשים שניתן (במאמצי על אם צריך) למצוא להם את המקום בחברה (ולדרוש מהם במקביל התנהגות נאותה בתוך הבית ומחוצה לו, כדי להתקיים בחברה, זו דרך דו-סטרית).
אני לא שואל למה ה' ברא X או Y, זה המציאות ואיתה אני מתמודד, זה פשוט שאלה לא רלוונטית.
אני כן שואל, מה אני נדרש לעשות במציאות עם קיום שכזה? כיצד אני משנה את המציאות? כיצד אני תורם לעולם טוב יותר? כיצד אני מקדם את חזון העולם המתוקן?
אם אתה מתאמץ להוציא ממני איזה תפיסה נאצית או ספרטנית ביחס לחולי החברה (ולא משנה מאיזה מישור) אז אתה פשוט לא תצליח, חבל על כל מאמציך.
התעסקות עם למה ה' ברא את X או למה ה' עשה Y, היא פשוט התעסקות עם אדם שצריך לשאול מה באמת מצוי בליבו פנימה, האם באמת הוא רוצה לברר את העניין או שהוא מבקש לקנטר ורמתו המוסרית כשלעצמה מושחתת מהיסוד?!