שונות > תַּרְבּוּת עִבְרִית

סקר על עברית:שאלה+הרחבה

<< < (2/3) > >>

גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד:

--- ציטוט של: חיים בן_פסח על אוקטובר 27, 2009, 18:44:21 ---בס''ד

אני מסכים עם דניאל הי''ו. בתור יהודי שנולד וגדל בגלות הארורה, הצטרכתי ללמוד עברית מסיפרי דיקדוק. אולי אני כל כך אוהב את השפה הקדושה שלנו דוקא מכיוון שהיא לא שפת האם שלי לצערי הרב. בכל אופן, לעניות דעתי ראוי ורצוי שנלמד עברית נכונה, ויתרה מזו שנלמד לאהוב את שפת הקודש שלנו שהיא השפה היפה והנפלאה ביותר שבעולם.

--- סוף ציטוט ---

גם אני מסכים עם דניאל בכל מילה. מי ייתן ותשוב עטרה ליושנה. עטרה לא מחליפים.

דניאל בן יהושע:

--- ציטוט של: נץ וגאה בזה על אוקטובר 27, 2009, 21:56:10 ---אני אישית חושב שכיוון שכל שפה היא אלמנט שעובר אבולוציות לאורך ציר הזמן ולאור העובדה שתופעה זו אינה מצומצמת לשפתנו- אני חושב שטוב יהיה אם יתמקדו בכישורי השפה של העברית העכשוית, לבער עד כמה שאפשר את העילגות (כזו שאיננה נובעת מלקויות למידה מובנות) להמשיך לקדם את התפתחות השפה שתיתן מענה לעולם המתפתח והמשתנה שלנו וככזו שלא נכנעת כעלה נידף בפני הגדרות שמקורן העיקרי הוא אנגלית, עודף הלועזית בשפה הוא לצנינים בעיניי, אני לא חושב שמתן דגש על חזרה כפויה לשפת המקרא תשנה משהו, היא רק תפגע, ישנם הרגלים שפתיים/גרוניים/חיכיים ושיניים שהשתנו לאורך הדורות בעם, זה עניין מובנה, עדיף לנסות להתמקד בקטע הזה העכשוי במום לנסות לשחזר תקופה שלא תחזור לעולם, שפה היא מעצבת תרבות, תרבות ימי התנ"ך חלפה מן העולם ללא שוב.

--- סוף ציטוט ---
מחד, אני מסכים איתך שפה טבעהּ לעבור אבולוציות, אבל מאידך אין פה "אבולוציה" שכן עברית לא באמת הייתה שפה מדוברת על ידי היהודים - נכון ישנן עדויות פה ושם שיהודי המזרח תקשרו עם יהודי המערב בעברית, אבל זה לא בסיס, "האבולוציה" של העברית כפויה עליה - לא עקב התפתחות לשונית טבעית אלא עקב התפתחות לא נכונה של השפה - תוך ביטול מאפיינים שונים שלה(למזלנו תכניתו של בן גוריון להוריד את המושא "את" לא צלחה, הוא טען שאין עוד שפה שיש בה את המושא הזה, עובדה זו רק מראה שהוא לא ידע ארמית).
עודף הלועזיות אינו טוב - אבל מימי חז"ל נכנסו מילים רבות ושונות משפות העממים לעברית, כך שאין פה מאפיין ייחודי של העת הזאת.
"...ישנם הרגלים שפתיים/גרוניים/חיכיים ושיניים שהשתנו לאורך הדורות בעם..." - דברי כפירה ותו לא, מדברייך נובע כי אתה ממליץ להשתמש בהגייה הקלוקלת, חז"ל אמרו על זה:"תני אין מעבירין לפני התיבה לא חיפנין(תושבי חֵיפָה) ולא בישנין(תושבי בית שאן) ולא טיבעונין(תושבי טבעון) מפני שהן עושין היהין חיתין ועיינין אאין אם היה לשונו ערוך מותר" (ירושלמי, ברכות, ב, ט"ז, ב).

יחיאל:
אני מסכים איתך !

El Blanco:
בס"ד

לעניות דעתי, צריך ואף מוכרחים אנחנו להתאים את השפה והמילים שאנו מוציאים מפינו (בדגש על ניבול פה, אבל זה כבר קשור לדיון אחר).

נץ וגאה בזה:

--- ציטוט של: דניאל בן יהושע על אוקטובר 28, 2009, 16:48:36 ---מחד, אני מסכים איתך שפה טבעהּ לעבור אבולוציות, אבל מאידך אין פה "אבולוציה" שכן עברית לא באמת הייתה שפה מדוברת על ידי היהודים - נכון ישנן עדויות פה ושם שיהודי המזרח תקשרו עם יהודי המערב בעברית, אבל זה לא בסיס, "האבולוציה" של העברית כפויה עליה - לא עקב התפתחות לשונית טבעית אלא עקב התפתחות לא נכונה של השפה - תוך ביטול מאפיינים שונים שלה(למזלנו תכניתו של בן גוריון להוריד את המושא "את" לא צלחה, הוא טען שאין עוד שפה שיש בה את המושא הזה, עובדה זו רק מראה שהוא לא ידע ארמית).
עודף הלועזיות אינו טוב - אבל מימי חז"ל נכנסו מילים רבות ושונות משפות העממים לעברית, כך שאין פה מאפיין ייחודי של העת הזאת.
"...ישנם הרגלים שפתיים/גרוניים/חיכיים ושיניים שהשתנו לאורך הדורות בעם..." - דברי כפירה ותו לא, מדברייך נובע כי אתה ממליץ להשתמש בהגייה הקלוקלת, חז"ל אמרו על זה:"תני אין מעבירין לפני התיבה לא חיפנין(תושבי חֵיפָה) ולא בישנין(תושבי בית שאן) ולא טיבעונין(תושבי טבעון) מפני שהן עושין היהין חיתין ועיינין אאין אם היה לשונו ערוך מותר" (ירושלמי, ברכות, ב, ט"ז, ב).

--- סוף ציטוט ---
א.) מה שאתה אומר לא נפסק להלכה למעשה, ומי שמך לקבוע מה נחשב כפירה?!
מזל גדול שלא אתה זה שקובע, מה גם שהגיה נכונה בעברית איננה חלק מי"ג עיקרי אמונה, כך שלומר על זה כפירה, זה הבל גמור ודברי שטות בטלים.
ב.) העברית עברה אבולוציה מימי אברהם עד ימי בר כוכבא ולא עברית זו כעברית זו, אז חדל קשקשת.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה