מוחמד לא נכנס לא"י בגלל שהוא נהדף על ידי הביזנטים, ממשיכו השני החליף עומאר איבן אל חטאב הצליח.
זה גם משום שעיקר מאמציו של מוחמד היו בגזרת חיג'אז ולא מעבר, סיבות פרקטיות.
האיזכור הזה מהקוראן הוא מהחלק של "סוראת אל מאכיה", החלק היותר מקל כלפי היהודים בקורא משום שמדובר בתחילת דרכו של מוחמד לפני שהיה לו בסיס של כח אמיתי בחיג'אז, ברגע שהוא היגר למדינה, אז היחס שלו כלפי היהודים השתנה.
היהודים שדחו אותו עוד במכה, כשהוא פנה אליהם בנועם יחסי, התחנף אליהם, קבע את מקום התפילה לכיוון ירושלים (ה"קיבלה" הראשונה), והכניס אלמנטים שונים בתחילת דרכו מהיהדות אל תוך האיסלם (חג העשוראא=חג העשור הוא יום כיפור, זה "נחגג" היום אצל השיעים שביום זה פוצעים את עצמם עד זוב דם ועד בכלל, בטרנס דמים מבחיל, סוג של אברציה של 5 העינויים של יופ כיפור+תזכורת של מה שעברו חוסיין וחבריו מידי הסונים בקרב כרבלא המפורסם).