כתב נושא: חקירה פלילית בעקבות קריאת סלאח לאינתיפאדה  (נקרא 1695 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
השייח' סלאח אמר ביום שישי האחרון כי "חובתו של כל ערבי ומוסלמי לפתוח באינתיפאדה" - והסתבך. היועץ המשפטי לממשלה החליט לפתוח נגדו בחקירה פלילית, שתצטרף למשפט שכבר מתנהל נגדו. החשדות: הסתה לאלימות וגזענות והמרדה. התנועה האיסלאמית: "החקירה לא תפרה את ידינו מלומר את האמת".
המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, הורה היום (ה') למשטרה לפתוח בחקירה כנגד השייח' ראאד סאלח, בעקבות החלטה שקיבל בשיתוף עם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז ופרקליט המדינה, ערן שנדר. החשד - ביצוע עבירות הסתה לאלימות, הסתה לגזענות, והמרדה. החקירה נפתחת בעקבות התבטאויותיו של סלאח במסגרת עצרת שנערכה בנצרת ביום שישי האחרון, ובעקבות דברים שאמר שבוע לפני כן בהר הבית. יצויין כי היועץ המשפטי לממשלה ידוע במדיניות ליברלית בנוגע לחקירת התבטאויות והסתה ועל כן חקירת התבטאויותיו של סלאח הינן צעד חריג.


על פי המידע שהגיע לפרקליטות, אמר השייח' סלאח כי "עכשיו חובתו של כל ערבי ומוסלמי לפתוח באינתיפאדה מקצה לקצה כדי להציל את ירושלים ומסגד אל אקצה". בנוסף אמר סאלח, "לא אנחנו אלה שהרשינו לעצמנו לאכול ארוחה שמבוססת על לחם וגבינה בדמם של ילדים".

התבטאות נוספת אשר גרמה לעו"ד ניצן להכריע על פתיחה בחקירה היא דבריו של סאלח כי "הדרגות שעל כתפי הקצינים עשויות מגולגלות השאהידים וזה המדד להתקדמות בממסד הישראלי. מי שרוצח יותר עולה בדרגותיו... אל תהמרו על גורל העם היהודי ואל תקריבו את הדורות הבאים שלכם... הרגע היפה ביותר בחיינו יהיה כאשר נפגוש את אללה כשהידים במסגד אל אקצה".


 

עו"ד ניצן ציין כי לאחר שעיין ובחן את הפרסומים האמורים, החליט לפתוח בחקירה על דעת היועץ המשפטי ופרקליט המדינה. במשרד המשפטים מציינים כי חקירה זו תנוהל בהמשך לחקירה אחרת שנוהלה נגד השייח' סאלח על ידי המשטרה, ושבעקבותיה כבר הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של השתתפות בהתפרעות בשער האשפות בירושלים ועבירה של תקיפת שוטר כדי להכשילו בתפקידו.

סירב לחזור בו
דובר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, זאהי נוג'ידאת, מסר בתגובה: "התנועה האיסלאמית, יחד עם כל מוסלמי ברחבי העולם, דבקה בעמדתה וממשיכה להביע את זעקתה וכאבה בשל פעולות ההרס והחפירות, שנמשכות עד לרגע זה בשער המוגרבים. בקשר לפתיחת החקירה - חקירה זו לא תרפה את ידינו מלומר את האמת. כשנישאל - יש לנו תשובות לכל שאלה".


 

ביום שבת האחרון, אגב, סירב ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית לחזור בו. בראיון שהעניק לעיתון "אל-קודס אל-ערבי", היוצא לאור בלונדון, אמר סלאח כי "הממסד הכובש אשר הרס עד כה חלק ממסגד אל-אקצה המבורך הוא האחרון שיש לו זכות לדבר על הסתה". 

 

   

דרשתו של סלאח זכתה לגינויים מקיר לקיר של אישי ציבור ופוליטיקאים. חבר הכנסת אפי איתם (האיחוד הלאומי-מפד"ל) כינה את סלאח "פצצה מתקתקת", וחבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו) אף קרא לעצור את השייח.

 

בינתיים ממשיכים ראשי התנועה ובהם המנהיג, ראאד סלאח, לשהות בשכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים במחאה על המשך העבודות. מבקרים מכל רחבי הארץ מגיעים כדי לחזק את ידי ראשי התנועה. אתמול הגיע לבקר איש הכמורה מהכנסיה היוונית-אורתודוכסית בירושלים, עטאללה חנא, הידוע בקשריו הטובים עם הרשות הפלסטינית.

 

ובתוך כך, כ-300 נשים, רובן ערביות-ישראליות, התפללו היום בהר הבית ובתום התפילה ניסו לחסום את הכביש לכיוון ואדי ג'וז שבמזרח העיר. כוח משטרה הורה להן להתפזר ומשסירבו - פוזרו בכוח, אך ללא שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i