אגב בקשר לטענה שאברהם בנה את מכה .. זה קצת מגוחך , אבל אפשר לסתור את זה מבחינה היסטורית
ידוע לנו גם מחז"ל וגם מההיסטוריון ניקולאוס איש דמשק , שאברהם אבינו , בדרכו לכנען , התמנה למלך דמשק , בוודאי שבתקופה ההיא היה עסוק מדי לבנות עיר במקום שומם לחלוטין בחצי האי ערב , ולאחר מכן המשיך לכנען , שם ידוע לנו שחי במקומות ספציפים בקיץ ובחורף ועבר בדרכים ספציפיות, ואף יוסף אומר במצרים שהוא "מארץ העברים" שכנראה היה השם של חברון, בעקבות אברהם אבינו עליו השלום
ידוע שבימי אברהם היה רעב מוזר שלדברי חז"ל לא היה מעולם כמותו בעולם ... ואברהם אבינו עליו השלום בתקופה ההיא הלך למצרים, כי זה היה המקום היחיד בעולם שנשאר בו מאגרי חיטה , ומצרים בתקופה ההיא כנראה האכילה את כל העולם (אולי כך הפכה ל"מעצמת על " , ייתכן ... מרוב ההכנסות והתלות בה)
אחר כך הוא חזר לישראל, וכתוב בבירור באיזה מקומות גר , והוא נשאר בארץ ישראל, ולא רצה לעזוב אותה , אפילו כשחיפש כלה לבנו, שלח את עבדו לחפש במקום שגרים בו עוד בני עבר , ממשפחתו ... ולא יצא מהארץ בעצמו
אז מתי בדיוק הוא בנה את מכה ? בוודאי לא כשהיה ילד באור כשדים ואחר כך בחרן בדרכו לכנען , ואז בדמשק הוא התמנה למלך , ואז הגיע לארץ ישראל , שיצא ממנה למצרים בתקופת הרעב, וחזר אליה אחרי שהרעב הפסיק
אז מבחינה טכנית, איפה בדיוק אפשר לדחוף פה את "בניית מכה" , הרי מסלול חייו כתוב במלואו
בירוסוס הכשדי מספר על איש כשדי חשוב, שלימד את החכמות של אסטרונומיה את בני בבל ( ובן זמנו היקטיאוס מאבדרה גם קושר את שמו של אברהם עם ארץ כשדים)כמו כן אבסיוס שמזכיר בפירוש את השם, אברהם .ששניהם רשמו על איש גדול וחכם מהכשדים (בעוד שבירוסוס לא מזכיר את שם האיש, אך בן זמנו כן מזכיר, ודברי בירוסוס עצמם מצוטטים בקדמוניות היהודים כדברים שהוא אמר על אברהם אבינו עליו השלום")
עכשיו זה שאלה מעניינת , מאיפה בדיוק היה אברהם, האם "אור כשדים" היא "בקעת כשדים" שבה גרו השבטים הכלדיים המוקדמים, או אור השומרית , נמצאו טבלאות אכדיות שמזכירות בפירוש שמות כגון נחור תרח ושרוג , אז ייתכן בהחלט שמדובר על אור שנקראה אור כשדים , בימי התורה עצמה , כמו שכתוב "מקום שכם" (המקום, שבו קיימת היום(בזמן נתינת התורה) העיר שכם) ובתקופה ההיא הייתה אור השומרית
וכך גם משתמע מדברי חז"ל , שאומרים שנמרוד היה המלך בארץ שאברהם גר בה בילדותו ובתקופה שהתעורר להפיץ את דבר השם ולהראות את שקריות האמונה בפסלים , ונמרוד היה מלך שנער .. שהיא שומר ואכד בעת העתיקה
אך יכול להיות בהחלט שמדובר על בקעת כשדים, שהייתה בתחום שליטתו של נמרוד בעת ההיא .
בכל אופן - העדויות על אברהם אבינו עליו השלום מרובות מאד מהרבה מקורות, ובשום מקור לא כתוב שהוא אפילו ביקר בפנים חצי האי ערב , אלא רוב הזמן גר במסלול קבוע לאחר שעלה לארץ ישראל במצות השם ובתקופות מסוימות חי בגרר(ממלכה של עם יווני עם תרבות דומה מאוד לתרבות המינואית המוקדמת שפלש לאיזור בימי קדם , שנקראו פלישתים, אבל הם לא אותו פלישתים של ימי שאול ודוד , שהגיעו מאוחר יותר , יש הבדלים בין הכלים שמצאו שלהם, לשל הפלישתים, וייתכן שהפלישתים התערבבו איתם , ולכן נקראו כך גם כן , אך הפלישתים של ימי השופטים המאוחרים, פלשו לאיזור בתקופה ההיא והגיעו מכפתור , וגם המצרים מתעדים את הגעתם , כי לפני שהם פנו לעבר מישור החוף , הם ניסו לפלוש למצרים דרך הים כנראה , כמו כן , הפלישתים של ימי אברהם, חיו באיזור גרר ,בדרך המוליכה למצרים, לא בערי חוף , היה להם מלך , ולא סרנים (וייתכן לומר שגם לפלישתים היה "מלך" או "סרן עליון" בעיר המלכות גת , לפי המשתמע מספר שמואל ב ששם יש את "מתג האמה" (שרביט המלכות, העיר המלכותית, של פלישתים , כמו כן , מלך גת נקרא מלך, ושאר המנהיגים הפלישתים שיצאו להלחם בשאול יחד איתו, נקראו סרנים) וכו' ואולי הם מאותו עם , שפלש שתי פלישות שונות בזמנים שונים או מיקמו את עצמם מחדש לאחר נסיון כושל לכבוש את מצרים , מול כנענים מוחלשים ) ובתקופה מסוימת גר במצרים , רוב הזמן הוא חי במסלול קבוע בין הנגב לחברון ונמצאו המון ממצאים בשטח מתקופת הברונזה התיכונה שמוכיחים ששמים ממסופוטמיה הגיעו לאיזורים האלה , ורעו את צאנם, בחברון, ובישובי קבע בנגב, עם מסלול קבוע של ישובים חורפיים ומצריים , והעניין תואם את מקורותינו ... לאברהם הרי כתוב בפירוש שהיה מקנה כבד מאוד (שהתפצל לשניים אחרי המריבות של רועי אברהם ורועי לוט) והרבה בני בית שלו , עבדים, ותלמידים שבאו ללמוד מפיו , ולפחות מאתיים לוחמים שהיו תלמידיו , כך שזה בהחלט תואם "כמות נכבדת" של בני עבר שהגיעו לאיזור בדיוק באותה תקופה שהתורה מדברת עליה והשאירו שלל עדויות לכך (כולל קברים מיוחדים בתוך הרים חצובים\מערות חצובות..בחברון , חוץ ממערת המכפלה המפורסמת)
בקיצור , איפה בדיוק נכנס לתמונה עבודה מאסיבית של בניית עיר שלימה שלא מצויינת בשום מקור שמדבר על חיי אברהם , לא במקורות הגוים (אביסוס , אבסיוס , ניקולאוס איש דמשק ואחרים) ולא במקורותינו, בתוך סיפור החיים המתועד היטב של אברהם אבינו עליו השלום?
סתם פשוט להראות כמה הטענה הזאת מגוחכת , מבחינה ריאלית