כתב נושא: הנחלת מורשת השואה - הותיקן, ויהדות סלובקיה  (נקרא 4558 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
נושא ארוך מאוד, ומקיף אינספור ספרים, מאמרים ומחקרים המתארים את חלקה של הכנסיה הקתולית [והפרוטסטנטית וכו'] בסלילת הדרך האנטישמית, שהובילה לאנטישמיות המודרנית, ולפיתרון הסופי.
מיום שגלינו מארצנו הרעה לנו הכנסיה הקתולית, וכל צעדיה על במת ההיסטוריה עקובים מדמם של ישראל. הסיבה העיקרית שהכנסיה רדפה ללא הרף את היהודים, היא על מנת להוכיח שכל סיבלם וצערם של היהודים, הוא עדות לאמיתות שליחותו של "אותו האיש" [שר"י], ועונש על שדחוהו בשתי ידים.

הרב מיכאל דוב וייסמנדל זצ"ל [שעליו נעסוק בעתיד אי"ה] כותב: "בנייטרה [עיר בסלובקיה] נמצא ארכיבישוף זקן בן 82 בשם קמנטקה, משהתחילו הגירושים של יהודי סלובקיה בשנת תש"ב נתבקש הגאון מנייטרה להפיל את תחינתו לפני אותו ארכיבישוף להפסקת הגירושים. הזקן המרושע השיב לגאון מנייטרה לאמר: זה אינו גירוש בלבד, שם לא תמותו מרעב וממגפה. שם ישחטו אתכם כולכם, יחד מזקן ועד עולל, טף ונשים ביום אחד - וזהו העונש המגיע לכם על מיתת הגואל שלנו אותו איש, ואין לכם אלא עצה אחת בלבד לעבור אל דתנו ואז אשתדל שתתבטל הגזירה".

שנים נוראות עברו על הרב וייסמנדל, ובשנת תש"ה כאשר כבר נותרו אחרוני יהודי סלובקיה, חרף הרב וייסמנדל את נפשו והופיע לפני הנונטיוס של האפיפיור ותאר לפניו את מראות אושוויץ והתחנן על ביטול גירוש 20 אלף יהודים, שליחו של האפיפור איים על הרב וייסמנדל כי יזמין את הגסטאפו לאסרו, והוסיף לאמר: "אין נמצא בעולם דם ילדים יהודים נקי, כל דם יהודי חייב ועליהם למות. כי זה עונשם הממתין להם על אותו חטא".
אותו נונטיוס פנה במיוחד אל קוליי, ראש הממשלה בהונגריה ותבע ממנו להשמיד ללא רחם את יהודי הונגריה כדרך שנהגה סלובקיה שכנתה.

לא לחינם בחרו הנאצים בסלובקיה כראשונה שתשלח את היהודים שלה להשמדה בפולין [שהרי ידוע שהיהודים הראשונים שהגיעו לאשוויץ היו מצ'כוסלובקיה, ובינהם רודולף ורבה, אלפרד וצלר, ופיליפ מילר...] ולפי ההסכם עוד תשלם לגרמניה 500 מארק תמורת כל יהודי מגורש מתחומה, סלובקיה הייתה המדינה היחידה שבראשה עמד כומר קתולי טיסא. רצו הנאצים להראות כי הצועדת בראש השמדת היהודים היא מדינה קתולית עצמאית שכומר הוא נשיאה.

כל רבני סלובקיה שטחו את תחנוניהם במכתבם אל האפיפיור שימנע את הגירוש לאושוויץ. תשובה חזרה מן האפיפיור ובה שתי טענות מרכזיות:
א) "הכס הקדוש מביע את תמיהתו על כי ממשלה המכריזה על עצמה כקתולית תגרש 135 אלף יהודים לפולין אנשים לבד, נשים לבד וטף לבד, ותגרום ע"י כך צער רב למשפחות כה רבות".
ב) "הצער מתרבה, שהממשלה הסלובקית מעלה על דעתה להוציא את גירוש היהודים בשלמות בלי להוציא מן הכלל אפילו אותם שנכנסו לדת הקתולית".

בעקבות תשובתו זו של האפיפיור החליטה הממשלה הסלובקית שתי החלטות, אותן היא הודיעה לאפיפיור:
א) מעתה יגורשו המשפחות היהודיות ביחד ולא בנפרד.
ב) גזירת הגירוש לא תחול על המשומדים.

בכך נחה דעתו של של האפיפיור, ובסיום המלחמה כאשר ראש ממשלת סלובקיה טיסא נידון למיתה, הותיקן הזילה עליו דמעה חרישית.


הכמרים בהצדעה נאצית

"דע את האויב" הוא כלל ראשוני בהתגוננות, כל עוד היו יהודים בריאים בתחושתם ההיסטורית הייתה בחילתם בכנסיה הנוצרית מושרשת בטבעם, ורק בדורינו גרמה התלישות מהיהדות לאובדן כושר ההבחנה, עד כדי כך שהאנשים והמדינה מגלים יחס של סולחנות ואהדה כלפי המיסיון, וקיים יחס סלחני לגבי משומדים והבנה לנישואי תערובות ותביעה להעניק להם הכרה רשמית.
אסור לנו לשכוח את יחסם של הנוצרים, וצריך להזכיר אותו מעל לכל במה, ולחקוק בלבינו את דברי חז"ל:"עשיו שונא ליעקוב"!!!

בברכה ערן.
« עריכה אחרונה: מרץ 20, 2009, 00:33:18 על ידי eran »

מנותק כוח יהודי

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 98
הנחלת מורשת השואה - הותיקן, ויהדות סלובקיה
« להגיב #1 ב- : מרץ 20, 2009, 14:02:42 »
ועוד חודש העפיפיור הנאצי החזיר הזה אמור להגיע לארץ!

בושה!!!