כתב נושא: האם נטורי קרתא צודקים?  (נקרא 12830 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
האם נטורי קרתא צודקים?
« להגיב #25 ב- : מרץ 15, 2009, 01:21:34 »
דברי אהבה ואחווה, אויי איך אני מקווה שכולם יקראו את דבריך האלו (שלמעשה מכוונים כנגד חכמי ישראל, שהרי כבר כתבתי לעיל שאני אפר לרגליהם)... אני חייב להודות שפעם אחד היה לי ויכוח עם קומוניסט בפורום בנק"י, והוא אמר את בדיוק את אותם דברים שאתה אומר, בנושא "כוח חרדים" - בהחלט, לדבריך יש צידוק הילכתי  :::D

נ.ב - דברתי על דואג האדומי במקרה של מיכל בת שאול, אבל כהרגלך אתה מסובב דברים איך שאתה רוצה לראות אותם...
דבריי לא מכוונים נגד אף חכם מחכמי ישראל אלא נגדך בלבד (ואל תשחק אותה המגן הגדול שלהם, תאמין לי הם מסתדרים יפה גם בלעדיך)
לדבריי יש צידוק הלכתי, מה לעשות ערן, אתה זה שעסוק בלהתעלם מהם.
מה בדיוק איבד כבודו בפורום של בוגדים קומוניסטים שמקומם בגרדום?
וגם אם הוא אמר בדיוק מה שאני אמרתי (מה שאני בספק גדול שהוא אכן עשה אולי כמה מילים מתוך ההודעה האחרונה לכל היותר), אז מה, שמחת זקנתי בראש חוצות.
מי שמכיר אותי בפורום יודע היטב שאני שומר תורה ומצוות, לומד בישיבה ואנטיתזה גמור (ההיפוך המוחלט) לקומוניסט מכל אספקט שהוא (מדינית, כלכלית, גלובאלית ודתית).
נ.ב. המקרה של דואג האדומי במקרה של יכל בת שואל הוא הספתח למה שהוא עשה אחר כך לכהנים בנב, לא סובבתי כאן דבר, תעיין היטב בחז"ל לפני שאתה מקשקש בקומקום ושולף משם דברים שמסתדרים לך עם האג'נדה.

ודבר אחרון, נא צטט בבקשה את המקרה של דואג האדומי עם בת שאול וההמשך עם כהני נוב, כדי שכולם יוכלו לשפוט בעצמם, וכן ציטוט של הויכוח שלך בפורום הקומוניסטי, למען הסדר הטוב.

אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
האם נטורי קרתא צודקים?
« להגיב #26 ב- : מרץ 15, 2009, 02:00:15 »
דבריי לא מכוונים נגד אף חכם מחכמי ישראל אלא נגדך בלבד (ואל תשחק אותה המגן הגדול שלהם, תאמין לי הם מסתדרים יפה גם בלעדיך)
לדבריי יש צידוק הלכתי, מה לעשות ערן, אתה זה שעסוק בלהתעלם מהם.
מה בדיוק איבד כבודו בפורום של בוגדים קומוניסטים שמקומם בגרדום?
וגם אם הוא אמר בדיוק מה שאני אמרתי (מה שאני בספק גדול שהוא אכן עשה אולי כמה מילים מתוך ההודעה האחרונה לכל היותר), אז מה, שמחת זקנתי בראש חוצות.
מי שמכיר אותי בפורום יודע היטב שאני שומר תורה ומצוות, לומד בישיבה ואנטיתזה גמור (ההיפוך המוחלט) לקומוניסט מכל אספקט שהוא (מדינית, כלכלית, גלובאלית ודתית).
נ.ב. המקרה של דואג האדומי במקרה של יכל בת שואל הוא הספתח למה שהוא עשה אחר כך לכהנים בנב, לא סובבתי כאן דבר, תעיין היטב בחז"ל לפני שאתה מקשקש בקומקום ושולף משם דברים שמסתדרים לך עם האג'נדה.
ודבר אחרון, נא צטט בבקשה את המקרה של דואג האדומי עם בת שאול וההמשך עם כהני נוב, כדי שכולם יוכלו לשפוט בעצמם, וכן ציטוט של הויכוח שלך בפורום הקומוניסטי, למען הסדר הטוב.

הם אינם מכוונים כלפי חכמי ישראל? הרי את מי ציטטתי את הגר"ע יוסף שליט"א, ואת דברי הגאון ר' יואל טייטלבוים זצוק"ל, ואמרתי שאם תביא ראיות אחרות מדיבריהם אני יוריד את הראש ויקבל - ואתה יצאת בדם אש וגופרית עשן שאם זה היה נתון לידינו היינו הורגים את כולם, אלו דברי אהבה ואחווה שקומוניסטים זורקים כלפי החרדים כל הזמן, וכפי שאמר לי קומוניסטי מפורש... מה עשיתי שם? נלחמתי בהם אידיאולוגית...

אני דיברתי על ההיתר נישואין שהוא המציא לכאורה מהתנ"ך למיכל בת שאול להינשא לפלטי בן-ליש, בתור ראיה שאפילו ראש הסנהדרין (הרי הוא היה אביר הרועים) יכול לסלף את התורה כשזה מתאים לצרכיו... וזכור לי שגם כך היה במעשה כוהני נוב - מכאן אתה מביא ראיה שאני הייתי עושה שחיטות המוניות במדינה, מה נסגר איתך ילד?
 

מנותק arter1

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 800
האם נטורי קרתא צודקים?
« להגיב #27 ב- : מרץ 15, 2009, 10:32:45 »
רמב"ן אומר שנצטווינו לרשת את הארץ אשר נתן לנו הקב"ה לפי הפסוק "והורשתם את הארץ וישבתם בה כי לכם נתתי את הארץ לרשת אותה והתנחלתם את הארץ אשר נשבעתי לאבותיכם" .

ממשיך הרמב"ן ומוכיח מכמה מקורות מהתורה ומהתלמוד שישנה מצווה הנהוגה לדורות לכבוש את א"י בכל תקופה ובכל דור ,ומצווה זו אינה מצטמצמת אך ורק ע"י כיבוש אלא גם ע"י התיישבות . הוא למד מהפסוק "עלה רש" בספר דברים פרק א וכן מן המדרש של התנאים מהפסוק "וירשת וישבת בה" בזכות שתירש, תשב. וקובע הרמב"ן ע"פ פסוקים אלו, שמצווה זו של כיבוש הארץ הוא שקורין אותה חז"ל מלחמת מצווה לדורות. הרמב"ן מחזק את גישתו גם מן הפסוק שבספר דברים "כל המקום אשר תדרוך כף רגליכם בו לכם יהיה" הרי נצטווינו בכיבוש בכל הדורות.

והנה בצורה קצת יותר מפורטת:
http://www.yeshiva.org.il/midrash/Shiur.asp?id=4810

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
האם נטורי קרתא צודקים?
« להגיב #28 ב- : מרץ 15, 2009, 11:54:41 »
הם אינם מכוונים כלפי חכמי ישראל? הרי את מי ציטטתי את הגר"ע יוסף שליט"א, ואת דברי הגאון ר' יואל טייטלבוים זצוק"ל, ואמרתי שאם תביא ראיות אחרות מדיבריהם אני יוריד את הראש ויקבל - ואתה יצאת בדם אש וגופרית עשן שאם זה היה נתון לידינו היינו הורגים את כולם, אלו דברי אהבה ואחווה שקומוניסטים זורקים כלפי החרדים כל הזמן, וכפי שאמר לי קומוניסטי מפורש... מה עשיתי שם? נלחמתי בהם אידיאולוגית...

אני דיברתי על ההיתר נישואין שהוא המציא לכאורה מהתנ"ך למיכל בת שאול להינשא לפלטי בן-ליש, בתור ראיה שאפילו ראש הסנהדרין (הרי הוא היה אביר הרועים) יכול לסלף את התורה כשזה מתאים לצרכיו... וזכור לי שגם כך היה במעשה כוהני נוב - מכאן אתה מביא ראיה שאני הייתי עושה שחיטות המוניות במדינה, מה נסגר איתך ילד?
הויכוח הוא בהנגדה של הבאת מקורות רבניים אחרים אל מול הרב עובדיה והרבי מסאטמער, זה טבעו של הדיון ההלכתי הנ"ל, שבעים פנים לתורה, אלו ואלו דברי אלוקים חיים (וכל עוד אין סנהדרין, לא ניתן להכריע כלפי אף אחד מההשקפות באופן מוחלט) הדיון איננו בתוך דברי הרב עובדיה (שבתשובה לתלמיד ישיבה מארה"ב ששאל אם עליו לבוא ללמוד תורה בארץ בשעת מלחמה (לא זוכר אם זה היה מלחמת יוה"כ או מלחמת של"ג) אמר דברים שונים ממה שאמר באותו כרך בתחומין, אבל מה זה כבר משנה, הא?! הדיון גם איננו בתוך דבריו של הרבי מסאטמער (שאת תפיסת סאטמער שוללים רוב העולם החרדי, עובדתית, בעצם קבלת תקציבים מהמדינה, תשלום מיסים, חברות בכנסת וכו').
זה שהקומוניסטים זורקים כלפי החרדים טיעון כזה או אחר, זה לא משנה, כי אני אנטיתזה אליהם וכל נסיון להשוות בינינו (כפי שאתה מנסה) הוא פשוט מגוחך.
חבל, נראה כאילו קצרת יותר הצלחה אצל הקומוניסטים, למה עזבת?

א.) אני לא ילד, ילד אתה מוזמן לקרוא למישהו אחר, עוד אחת כזו ואתה תצא לצינון לכמה ימים.
ב.) מי שבנתיים מעוות ומביא מקורות תורניים חד צדדיים הוא אתה, מי שנתלה ברב אמנון יצחק הוא אתה, וזה בדיוק הגישה שאם תנתן לה כוח במדינה ושלטון תביא לידי תאוקרטיה שטנית שיגרמו פה נהרות של דם ואחריתו מי ישורנו, כתוב לך איראן על המצח, ואני פשוט לא רוצה להגיע לשם.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק arter1

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 800
האם נטורי קרתא צודקים?
« להגיב #29 ב- : מרץ 15, 2009, 13:57:34 »
הנה משהו שאני משוכנע שיוכיח לכם בצורה טובה את טעותם של נטורי כרתא:
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/emunat/04/00402.htm

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
האם נטורי קרתא צודקים?
« להגיב #30 ב- : מרץ 15, 2009, 19:23:19 »
הויכוח הוא בהנגדה של הבאת מקורות רבניים אחרים אל מול הרב עובדיה והרבי מסאטמער, זה טבעו של הדיון ההלכתי הנ"ל, שבעים פנים לתורה, אלו ואלו דברי אלוקים חיים (וכל עוד אין סנהדרין, לא ניתן להכריע כלפי אף אחד מההשקפות באופן מוחלט) הדיון איננו בתוך דברי הרב עובדיה (שבתשובה לתלמיד ישיבה מארה"ב ששאל אם עליו לבוא ללמוד תורה בארץ בשעת מלחמה (לא זוכר אם זה היה מלחמת יוה"כ או מלחמת של"ג) אמר דברים שונים ממה שאמר באותו כרך בתחומין, אבל מה זה כבר משנה, הא?! הדיון גם איננו בתוך דבריו של הרבי מסאטמער (שאת תפיסת סאטמער שוללים רוב העולם החרדי, עובדתית, בעצם קבלת תקציבים מהמדינה, תשלום מיסים, חברות בכנסת וכו').
זה שהקומוניסטים זורקים כלפי החרדים טיעון כזה או אחר, זה לא משנה, כי אני אנטיתזה אליהם וכל נסיון להשוות בינינו (כפי שאתה מנסה) הוא פשוט מגוחך.
חבל, נראה כאילו קצרת יותר הצלחה אצל הקומוניסטים, למה עזבת?

א.) אני לא ילד, ילד אתה מוזמן לקרוא למישהו אחר, עוד אחת כזו ואתה תצא לצינון לכמה ימים.
ב.) מי שבנתיים מעוות ומביא מקורות תורניים חד צדדיים הוא אתה, מי שנתלה ברב אמנון יצחק הוא אתה, וזה בדיוק הגישה שאם תנתן לה כוח במדינה ושלטון תביא לידי תאוקרטיה שטנית שיגרמו פה נהרות של דם ואחריתו מי ישורנו, כתוב לך איראן על המצח, ואני פשוט לא רוצה להגיע לשם.

דבריך כבר עברו את גבול הטעם הטוב, באמת חבל, אני מרגיש שאתה נותן לדברים להדרדר לתת רמה, האשמות חסרות טעם על כך שאני יגרום לשפיכות דמים...
בפורום העלתי עשרות הודעות ומאמרים בנושא אנטישמיות, ועם ישראל, הנושא קרוב לליבי, ונפשי תבכה במתסתרים ובגלוי על כל טיפת דם יהודי שנשפך, אולי המאמר הראשון שעליתי לפורום, והמאמר הראשון בספריה שכתבתי, עוסק "באהבת ישראל":
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,506.0.html

ואתה טוען שאני רוצה שחלילה דם ישפך?? אינני מעוניין יותר להגיב לדברים פוגעים, שכל מטרתם היא עקיצה חסרת תכלית!!!

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
האם נטורי קרתא צודקים?
« להגיב #31 ב- : מרץ 15, 2009, 23:49:45 »
דבריך כבר עברו את גבול הטעם הטוב, באמת חבל, אני מרגיש שאתה נותן לדברים להדרדר לתת רמה, האשמות חסרות טעם על כך שאני יגרום לשפיכות דמים...
בפורום העלתי עשרות הודעות ומאמרים בנושא אנטישמיות, ועם ישראל, הנושא קרוב לליבי, ונפשי תבכה במתסתרים ובגלוי על כל טיפת דם יהודי שנשפך, אולי המאמר הראשון שעליתי לפורום, והמאמר הראשון בספריה שכתבתי, עוסק "באהבת ישראל":
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,506.0.html

ואתה טוען שאני רוצה שחלילה דם ישפך?? אינני מעוניין יותר להגיב לדברים פוגעים, שכל מטרתם היא עקיצה חסרת תכלית!!!

אתה יכול להרגיש חופשי להגיב ושלא להגיב באותה המידה, אף אחד לא מכריח אותך לכאן או לכאן.
אני רואה ושומע את הרטוריקה היוצאת מפיך בעד החרדיזם בגרסתו הקיצונית, אני שומע את הרב אמנון יצחק שאתה נתלה בו, ומה שמצטייר לוגית לנגד עיניי מתוך הדברים הוא תאוקרטיה שטנית נוסח איראן ואף מעבר לה (אכפת לך אולי מיהודים שנרצחים בידי נוצרים ונאצים, אבל כשזה מגיע לידי הוצאות להורג בידי טריבונל שאתה וחבריך תקימו לכשתגיעו לעמדת כוח, פתאום נשמע ממך זמירות אחרות, אוי לנו ממצב שכזה).
העקיצה או יותר נכון המתקפה שלי היא בדיוק כלפי תפיסה שכל מהותה הרסנית מיסודה של שב ואל תעשה ולברוח מבעיות במקום להתמודד איתם, וברגע השגת עמדת כח, השלטת תפיסה מונוליטית שלא תכבד אחרים אלא תחסל אותם אחת לאחת, סה טו.
מפני סצנריו כזה אני מגן בעומדי כאן על רגליי האחוריות, זה מטרתי ואינני מסתיר זאת.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק arter1

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 800
האם נטורי קרתא צודקים?
« להגיב #32 ב- : מרץ 16, 2009, 06:17:20 »
ואם משהו עדיין לא בטוח בנוגע ליחס למדינת ישראל
ולעניין שלושת השבועות שיקרא בספר "אור הרעיון" של הרב מאיר דוד כהנא
את כל החלקים מפרק כו' (המדבר על שלושת השבועות) ועד הסוף
http://www.hameir.org/books/Or-Haraayon/

מנותק אבי 1

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3773
  • הבוחר החליט ממשלת ימין
האם נטורי קרתא צודקים?
« להגיב #33 ב- : מרץ 16, 2009, 11:09:10 »
כהנא צדק,נטורי קרתא טועים
הבא להורגך השכם להורגו

מנותק arter1

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 800
האם נטורי קרתא צודקים?
« להגיב #34 ב- : מרץ 17, 2009, 14:13:13 »
הנה קצת על רב זירא

נולד בבבל ולמד בסורא ובפומבדיתא. עלה לא"י, למד בטבריה, ונשא ונתן בהלכה עם כל חכמי דורו. מספר מאמריו בתלמודים מגיע למאות, ורבים החכמים המוסרים מאמרים בשמו.

רבותיו המובהקים בבבל היו רב הונא, ראש ישיבת סורא, ורב יהודה ראש ישיבת פומבדיתא (ברכות לט:א). למד תורה גם אצל שאר חכמי בבל: רב חסדא, רב נחמן, רב המנונא ואחרים.

ר' זירא רצה מאוד לעלות לא"י וללמוד בישיבת ר' יוחנן. קשה הייתה עליו ההחלטה לעלות לא"י, מכיוון שרב יהודה רבו התנגד לעלייתם של תלמידיו לארץ: בבלה יובאו, ושמה יהיו, דרש רב יהודה על יושבי בבל. והוא עוזב את בבל בלי ליטול ברכת פרידה מרבו.

כאשר הגיע לנהר האחרון בגבול הארץ, עבר על חבל, ולא חיכה למעבורת שתעביר אותו את הירדן. צדוקי לגלג עליו ואמר: עם פזיז, המקדים פיו לאוזניו, גם במעמד סיני הקדמתם "נעשה" ל"נשמע". ענה לו רב זירא: מקום שמשה ואהרן לא זכו להגיע אליו מי יאמר שאני אזכה? (כתובות קיב:א, ירושלמי שביעית ד:ז).

קשים היו חייו של ר' זירא בארץ ישראל. יחסם של יושבי הארץ לעולים היה זר ומתנכר, ור' זירא, שדיבר במבטא בבלי, הסגיר את מוצאו.
פעם בא לשוק לקנות, ואמר לחנווני "שקול יפה". גער בו החנווני: לך מכאן בבלי, שאבותיך החריבו את בית המקדש. הלך ר' זירא תמה ועצב, ואמר: וכי אין אבותי כאבותיו? הלך ר' זירא לבית הועד, שם שמע את דרשתו של ר' שילא "אם חומה היא - אילו ישראל עלו חומה מן הגולה [בזמן עזרא] - לא חרב בית המקדש פעם שניה". אמר רב זירא: יפה למדני עם הארץ. (מדרש רבא שהש"ש ח יא).

מאושר היה על שזכה לעלות לארץ. את ידיעתו בתורה תלה בזכות ישיבת א"י: "אוירא דארץ ישראל מחכים" (ב"ב קנח:ב); "אפילו שיחתן של בני א"י תורה היא" (ויק"ר לד:ז). צם מאה תעניות, לשכוח את דרכי לימודם של הבבליים (ב"מ פה:א). לעתים קרא "בבלאי טפשאי"! (ביצה טז:א, נדרים מט:ב).

בא"י למד אצל ר' יוחנן, ריש לקיש ור' אלעזר, ואצל תלמידיהם: ר' אמי ור' אסי.

ר' זירא דייק במסורת השמועות. כמה פעמים חוקר מפי חכמי א"י לאמיתת השמועות שנמסרו בשמם. החשיב מאוד את ר' חייא בר אבא על דייקנותו במסירת השמועות בשם אומרן (ברכות לג:ב). סמך רק על הברייתות שנשנו בבית מדרשם של ר' חייא ור' אושעיא (חולין קמא:א-ב). בשל דייקנותו קראו עליו את המקרא (משלי כ:ו) "ואיש אמונים מי ימצא" (ירושלמי שבת יא:ב).

תלמידו הקרוב היה ר' ירמיה, שהיה גם הוא בבלי. קרא לו "ירמיה ברי", ושיבח את שקדנותו.
במותו הספידוהו:

ציטוט
ארץ שנער (בבל) הרה וילדה,
ארץ צבי גידלה שעשועיה,
אוי נא לה אמרה רקת,
כי אבדה כלי חמדתה (מו"ק כה:ב).

מדבריו:
ציטוט
לא יאמר אדם לתינוק אתן לך דבר ואינו נותן, משום שמלמדו לשקר, שנאמר (ירמיה ט:ד) "למדו לשונם דבר שקר" (סוכה מו:ב).
גדול הוא כבוד הרבים, שהוא דוחה מצווה בלא תעשה שעה אחת (ירושלמי ברכות ג:א).
אם הראשונים כמלאכים - אנו כבני אדם. ואם כבני אדם - אנו כחמורים (ירושלמי דמאי א:ג).

מנותק arter1

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 800
האם נטורי קרתא צודקים?
« להגיב #35 ב- : מרץ 22, 2009, 10:13:29 »
הנה מה שאומר מדרש רבה על שלושת השבועות:
ציטוט
רבי יוסי בר חנינא אמר:
שתי שבועות יש כאן, אחת לישראל ואחת לאומות העולם.
נשבע לישראל שלא ימרדו עול המלכיות.
ונשבע למלכיות שלא יקשו עול על ישראל.

שאם מקשים עול על ישראל, הן גורמין לקץ לבא שלא בעונתו.

אמר רבי לוי:
כתיב: (ישעיהו ל"ב) הן לצדק ימלוך מלך. אין הקדוש ברוך הוא מעמיד מלך חנף על אומתו, עד שגובה דייקי שלה וגומרה תחילה.

רבי אבהו בשם ר' תנחום אמר:
מה שוטרי ישראל אומרין לפרעה?
הדא הוא דכתיב: (שמות ה') תבן אין נתן לעבדיך וגו' וחטאת עמך. את חטי על עמך ואת חטי על אומתך. ואת גורם לעצמך, שתסתלק המלכות ממך ותנתן לאומה אחרת.

ר' חלבו אומר:
ארבע שבועות יש כאן השביע לישראל:
שלא ימרדו על המלכיות,
ושלא ידחקו על הקץ,
ושלא יגלו מסטירין שלהם לאומות העולם,
ושלא יעלו חומה מן הגולה.

אם כן למה מלך המשיח בא?
לקבץ גליותיהן של ישראל.


רבי אוניא אמר:
ד' שבועות השביען, כנגד ד' דורות, שדחקו על הקץ ונכשלו ואלו הן:
אחד בימי עמרם,
ואחד בימי דיניי,
ואחד בימי בן כוזבא,
ואחד בימי שותלח בן אפרים.
הדא הוא דכתיב: (תהילים ע"ח) בני אפרים נושקי רומי קשת.

ויש אומרים:
אחד בימי עמרם.
ואחד בדורו של שמד.
ואחד בימי בן כוזבא.
ואחד בימי שותלח בן אפרים.
שנאמר: בני אפרים נושקי רומי קשת. והן היו מחשבין בשעה שנתגזרה גזרה, כשדבר הקדוש ברוך הוא עם אברהם אבינו בין הבתרים, ומשנולד יצחק התחיל.
מה עשו?
נתקבצו ויצאו למלחמה ונפלו מהן חללים הרבה.
מפני מה?
שלא האמינו בה' ולא בטחו בישועתו, על שעברו על הקץ ועברו על השבועה.


מנותק arter1

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 800
האם נטורי קרתא צודקים?
« להגיב #36 ב- : מרץ 22, 2009, 17:16:11 »
הנה על רבי זעירא שעלה לארץ ישראל (למרות שהוא בעצמו אמר על שלושת השבועות)
http://www.daat.ac.il/daat/sifrut/agadot/aliyato-2.htm
http://www.kipa.co.il/jew/show.asp?id=3047
http://ravsharki.org/content/view/1437/741/

מנותק arter1

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 800
האם נטורי קרתא צודקים?
« להגיב #37 ב- : מרץ 23, 2009, 09:00:13 »
הנה תראו מה נטורי קרתא מרשים לעצמם לעשות במדינת ישראל
עוד הפגנה של נטורי קרתא בירושלים


והנה בפורים נטורי קרתא שורפים את דגל ישראל
http://www.youtube.com/watch?v=i0g9ZCqQj74&eurl=http://www.nkusa.org/activities/demonstrations/20090310brooklyn.cfm&feature=player_embedded