סקר

סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?

כן, יש חירות, יש בחירות, יש הרבה מפלגות ודעות שונות.
6 (8.5%)
לא, פסלו את הרב כהנא, כלאו את נעם פדרמן, גירשו אפלי יהודים, חטפו ילדי תימן וכו'. ובג''ץ פוסל חוקים של הכנסת. זו רודנות שמאלנית.
23 (32.4%)
יש דמוקרטיה רק לשמאל, לערבים, ולימין המזוייף שעושה מה שהשמאל מכתיב. לכן ה"דמוקרטיה" היא רק הצגה.
42 (59.2%)

סך הכל הצבעות: 0

כתב נושא: סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?  (נקרא 25027 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #25 ב- : מאי 14, 2010, 00:32:44 »
נץ, שאלה, אז איך הופכים אותה לדמוקרטיה אמתית במדויק?
הנה, יש פה הצעה מעניינת (קח את זה בתור התחלה):
לקוח מ-   http://www.kav.org.il/100994/b1047
לפוליטיקאים יש מסורת ארוכת ימים להציג תמונה חלקית של המציאות. החלקיות מאפשרת "הסקת מסקנות" נוחות מאשר אלו שהיו מתקבלות מהצגת תמונה מלאה. ברוב המקרים אין לפוליטיקאים, גם אלה שמבינים, יכולת פוליטית להתמודד עם המתבקש מהכרה בשורש הבעיה. אבל, בכל זאת "דעת הקהל" דורשת לטפל בבעיה, המוצא – צריך לעשות "משהו". כלל לא חשוב אם ה"משהו" הזה יפתור את הבעיה או אולי יקלקל יותר.

לא "שליטת 30 המשפחות" היא מקור הפגיעה בתחרות במשק, אלא ממשלות ישראל לדורותיהן. "שליטת 30 המשפחות" היא תוצאה ישירה של מבנה כלכלי ודמוקראטי שריכז כוח הכרעה כלכלי בידי הממסד הפוליטי. הממסד הוא שהעניק את עמדות הכוח לאותן המשפחות, הוא שמגן עליהן מתחרות ומבצר את מעמדן הכלכלי באמצעות חקיקה מתאימה. כתוצאה, הן עבו ושמנו, הפכו ל"גדולים מכדי ליפול" וזכו למעמד שמוגן מפשיטת רגל במקרה של משבר כלכלי.

ההבנה הסמויה בין הממסד הפוליטי לבין "המשפחות", מבטיחה את שרידותן המונופוליסטית של "30 המשפחות". ההבנה נסמכת על יכולת הממשלה לגייס בעת מצוקה מיסי-יתר מאזרחים עובדים וקבלת הלוואות מקרנות הפנסיה וחוסכים אחרים (ע"י מכירת אג"ח ממשלתי לקרנות) תוך סיכון חסכונותיהם של מיליוני חוסכים. בעיצומו של המשבר האחרון, לפני פחות משנתיים, עמד על הפרק נושא "הצלת הטייקונים" על ידי הממשלה באמצעות קניית ה"חובות הרעים" שלהם. כך היו אמורים חובות הטייקונים להתפזר על פני כל אזרחי ישראל. כאן נחלצה לעזרתנו ולמזלנו הביורוקרטיה הישראלית – עד שהתחילו לדון בנושא, להתייעץ, לריב במסדרונות, לארגן לחצים – הכלב מת, "הפריץ" ניצל והיהודי לא נדרש לשלם, המשבר "נרגע" בינתיים. בסיבוב הבא הרעיון שוב יעלה לכותרות.

נראה שלא כל 30 המשפחות נהנות מ"הבטחת הכנסה" ולא כל עסקיהם הענפים נהנים מהגנה ישירה, חלקם גם מתמודד מול תחרות אמיתית, לפחות זה נראה כך...

רוב עסקי הליבה של "המשפחות" נהנים מהגנה או מחסות ממשלתית אחרת כלשהי, דוגמאות: למה יש בישראל רק חמישה בנקים גדולים ועוד קמצוץ של קטנים? קשה לזכור מתי הוקם בישראל בנק חדש, בטח לפני 40 שנה ויותר. כי כדי להקים בנק יידרש היזם למסלול מכשולים ואישורים כה מייגע שהסיכוי שיצליח להגיע לסופו הוא אפס. למה צריך מסלול מכשולים? כי הממשלה למעשה ערבה כלפי הציבור לחוסנו של הבנק. כלומר, השקפת העולם שהמדינה צריכה להיות "האבא והאימא" של האזרח היא שמונעת הקמת עוד 150 בנקים בישראל, היא שהפכה אותם ל"ענקים מכדי ליפול". ואם הממשלה אחראית עליהם, אז פקידי ממשלה צריכים ורשאים להמשיך ולהכתיב להם את מהלך העסקים: גובה עמלות, שיעור הריבית, וטו על איוש מנהלים – ולמעשה לנהל אותם ולהבטיח את רווחיהם על ידי מניעת תחרות והבטחת ההכנסה לבעליהם.

מנגנון דומה פועל גם בענפים אחרים: יש קליקה סגורה של יבואני רכב שה"בלעדיות" שלהם מוגנת לאורך עשרות שנים – אסור להתחרות בהם על ידי "יבוא מקביל". רק בשנים האחרונות עלה הנושא לדיון ויש מגמה לאפשר יבוא רכב חדש ממקורות אחרים. אני מנחש שהנושא לא סתם "עלה לדיון" בגלל שחבר כנסת מסוים גילה את העיוות בחלום הלילה. כנראה שיש טייקון, או מקושר אחר, שנמצא במו"מ ליבוא מכוניות מסוכנות רכב גדולה באירופה והוא אשר גייס את הח"כ שהעלה את הרעיון "החדשני". האם כל יזם יוכל לייבא רכב ב"יבוא מקביל"? בטוח שלא! ייכתבו עוד מספר עשרות עמודים בספר החוקים והרגולציה העמוס של מדינת ישראל והיבואנים המקבילים יהיו "מוגנים". הנימוק הרשמי יהיה, כמובן, "טובת האזרח".

כך חילקו הפוליטיקאים זיכיונות על קרקעות, אוצרות טבע, "הפרטה" של חברות ממשלתיות – רובן לא במכרז פתוח למרבה במחיר אלא ל"גרעין שליטה" (מכירה למי ש"מקובל עלינו"). כך התפתחו רוב אלה ש"ענקים מכדי ליפול", אלה שיכולים לאיים על הפוליטיקאים שאם לא יקבלו סיוע של 10 מיליארד שקל הם ישימו את המפתחות על השולחן ועשרת אלפים עובדים יהיו מובטלים. גם השיטה הדמוקרטית הישראלית משחקת לטובתם: ממשלות קואליציה על כרעי תרנגולת, וראש הממשלה שעסוק כבר מיומו הראשון בתפקיד בעיקר בתמרוני הישרדות.

מאחורי כל חקיקה מונעת-תחרות – רישיונות בתחום התקשורת, שידורי טלוויזיה ורדיו, מכסים על יבוא, זיכיונות ורישיונות בתחומים אחרים – מסתתרים אינטרסים כלכליים שיישומם מטיב עם "30 המשפחות". אין פה קונספירציה גאונית – בכל משק בו פוליטיקאים מחלקים "זכויות התעשרות" ייווצרו תנאים כלכליים שמאפשרים לחוג מצומצם ומקורב לגרוף רווחי-יתר מאשר בתנאי תחרות. תלוי במידת הקרבה ולאיזה דרג מקורבים. כלומר, כל החוטים בפלונטר מוליכים אל המערכת הפוליטית שמבוססת על בחישה ממשלתית בכלכלה.

ה"מדהים" בשיטה – אחרי שהוענק הרישיון או הזיכיון, בדרך כלל עובר מרכז הכוח מהפוליטיקאי אל ה"גולם" שהוא יצר וזה קם על יוצרו. הפוליטיקאים והפקידים הבכירים, בקדנציות הבאות, יהיו תלויים מעכשיו ב"משפחה". הם יהיו תלויים בתרומות למימון הבחירות, בג'ובים שאפשר לסדר לחבר'ה, ובמקום עבודה ל"בכיר" שפרש משירות המדינה – הטייקון אינו זקוק לכשרון הניהול הוירטואוזי של הבכיר הממשלתי לשעבר, אלא זקוק לשירותיו לצורך המשך הקשר עם המערכת הפוליטית: כך הופך רמטכ"ל לשעבר ל"יועץ כלכלי", מפקד חיל לנשיא חברה, והבכיר לשעבר בבנק ישראל או במשרד האוצר לחבר דירקטוריון. לא לטעות, החשב הכללי, סגן החשב הכללי, אנשי אגף התקציבים באוצר, עובדי משרד המשפטים – כל אלה לא הופכים ל"מנהלים" ב"סקטור הפרטי". הם מעכארים בכירים לכל דבר – בשביל זה צריך אותם. בדיוק כפי שצריך מעכאר לזירוז קבלת רישיון עסק מהעירייה.

צעקות הסרק בתקשורת ובקרב הפוליטיקאים "החברתיים" אינן נוגעות לשורש הבעיה ולכן התרופה המוצעת היא יתר-רגולציה וביורוקרטיה – כלומר חיזוק עוצמתו של הממסד הפוליטי. שיקוי רעיל שרק יחזק את 30 המשפחות ויקשה עוד יותר על תחרות בהם. ח"כ שלי יחימוביץ אינה מבינה שהשקפת העולם שלה, הדוגלת ב"אחריות המדינה" לכלכלה ולחברה, היא שיצרה את המצב הקיים.

הפיתרון היסודי היחיד טמון בביטול רגולציה, ביטול הצורך ברישיונות וזיכיונות, ביטול מכסים וחסמי יבוא אחרים, ביטול הגנה ממשלתית על תעשיות וענפים נבחרים. בתנאים אלה נקבל כנראה במקום "30 משפחות" אולי "300 משפחות" שירוויחו את מעמדן ביושר בזכות כשרונן למכור לנו מוצרים ושירותים זולים ואיכותיים יותר. המפתח להתעשרות בתנאי תחרות וכלכלה חופשית הם המוני הצרכנים – הם שמחליטים מי יתעשר.

למרות האמור, מצבה של הכלכלה הישראלית טוב בהרבה מאשר היה לפני מספר עשורים. היום יש "30 משפחות" – אז היו אולי רק חמש או עשר: משפחות עסקים כמו מרק מושביץ', ישראל סחרוב, יוסף פקר, ישראל פולק, שביט, שפירא, חכמי, אייזנברג, רקנאטי; להסתדרות היו מפעלים וכך גם לממשלה ולסוכנות היהודית – לא עלתה השאלה של הקשר בין ההון לשלטון כי הם היו מאוחדים – השלטון היה ההון וההון היה השלטון וכולם חגגו. מה שהיום מוגדר כ"שחיתות" היה אז מובן ומקובל.

יש ענפים חדשניים שהממשלה כמעט ואינה מעורבת בהם ואלה הפכו לקטר המוביל של המשק – הייטק, ביוטכנולוגיה, עסקים ישראלים בחו"ל ועוד. יש אלפי מיליונרים חדשים שאינם "טייקונים". ממציאים, מפתחי מוצרים, עובדים בכירים בחברות מוצלחות ועוד יזמים מוכשרים אחרים. המשק הישראלי פתוח לעולם, סחר במטבע חוץ חופשי, חומות מכס מעטות יחסית לעבר ועוד. חבל רק שהמגמה שמסתמנת לאחרונה – יתר רגולציה, הגדלת כוחם של וועדי העובדים וההסתדרות, והגדלת התמיכה הממשלתית בבטלה – מאיטים ומחבלים בתהליך המבורך.

אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק מתן92

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 604
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #26 ב- : מאי 14, 2010, 00:40:38 »
מדינת ישראל היא מדינה שמזייפת דמוקרטיה כפי שכתוב באפשרות ה3 בסקר

מנותק עדן איסקוביץ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1182
  • מוות לפלסטינאצים
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #27 ב- : מאי 14, 2010, 02:49:43 »
בס''ד
מדינת ישראל נשלטת בידי סוציאליסטים מאז הוקמה, ועד היום אותם שמאלנים שולטים במוסדות המדינה ובממשלה. זוהי מדינה דמוקרטית - במובן הפורמלי. אך בפועל, זוהי דיקטטורה שמאלנית-סוציאליסטית פוסט-ציונית.
עדן איסקוביץ

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #28 ב- : מאי 14, 2010, 04:54:56 »
נץ, עקרונית אני מסכים כאן עם הרבה דברים, למרות שזה לא בהכרח סותר את הדמוקרטיה, אך יש כאן בעיות כלכליות/סוציאליות של שליטה של אותן משפחות הון במשק(מה שקיים בכמעט בכל משק).
מאמר מצוין ללא ספק.

מצד שני:

ציטוט
רוב עסקי הליבה של "המשפחות" נהנים מהגנה או מחסות ממשלתית אחרת כלשהי, דוגמאות: למה יש בישראל רק חמישה בנקים גדולים ועוד קמצוץ של קטנים? קשה לזכור מתי הוקם בישראל בנק חדש, בטח לפני 40 שנה ויותר. כי כדי להקים בנק יידרש היזם למסלול מכשולים ואישורים כה מייגע שהסיכוי שיצליח להגיע לסופו הוא אפס. למה צריך מסלול מכשולים? כי הממשלה למעשה ערבה כלפי הציבור לחוסנו של הבנק. כלומר, השקפת העולם שהמדינה צריכה להיות "האבא והאימא" של האזרח היא שמונעת הקמת עוד 150 בנקים בישראל, היא שהפכה אותם ל"ענקים מכדי ליפול". ואם הממשלה אחראית עליהם, אז פקידי ממשלה צריכים ורשאים להמשיך ולהכתיב להם את מהלך העסקים: גובה עמלות, שיעור הריבית, וטו על איוש מנהלים – ולמעשה לנהל אותם ולהבטיח את רווחיהם על ידי מניעת תחרות והבטחת ההכנסה לבעליהם.

כאן נוסדה הבעיה, בנק, על מנת שיוכל להפעיל השקעות, כמה שיותר השקעות(הלוואות, משכנתאות, השקעות חוץ, השקעות פנים, אשראי לכרטיסי אשראי וכן הלאה) צריך בין היתר, מלבד ההון העצמי, והלוואות מהציבור(אג''ח) ומבנק ישראל, פיקדונות.
ככל שיהיו יותר בנקים, חלוקת הפיקדונות של הציבור יגדל, וסכך הפיקדונות פר בנק ירד, ובכך "כמות הכסף" ירד. האם זו לא סכנה להאטה בפעילות המשק?
בכל זאת, פחות אשראי, זה פחות השקעות, זה פחות עסקים חדשים שנפתחים, זה להסתפק בבית יותר קטן או הורדת מחירי הבתים(למרות שהיום זה יהיה מבורך, אך גם זה עד גבול מסוים) וכן הלאה.
בנוסף, עניין ההתערבות הממשלתית בנעשה בבנקים:
באוגוסט 2008, ביצע בנק ישראל רפורמה בעמלות הבנקים וחברות האשראי.
אם תרצה, אתה מוזמן לראות זאת באתר בנק ישראל(אין לי פשוט כוח לחפש) כאשר פישר הצהיר שסך העמלות שהציבור משלם ירד(אני לא זוכר בכמה).
בכל אופן, באותו זמן עבדתי בחברת "כרטיסי אשראי לישראל בע''מ" או בשמה הידוע לציבור "ויזה כאל".
עמלות השוטפות של כרטיס אשראי של בנק דיסקונט(כל כרטיס) לפני הרפורמה היו, דמי חבר בסך 10 ש''ח בחודש, דמי ניהול על סך 6.45 בחודש(יכול להיות 6.75 איני זוכר במדויק) ועמלות הביטוח על הכרטיס ששכחתי את שמה, על סך 22 ש''ח בשנה.
בנוסף היו עמלות כלליות על הפעולות הבאות:
כ-40 ש''ח על לקיחת הלוואה דרך הכרטיס(מלבד כרטיס אקטיב וכרטיסים מיוחדים).
כ-39 ש''ח על פריסת חוב(מלבד כרטיס אקטיב וכרטיסים מיוחדים).
כ-15 ש''ח להעברת עסקאות בין כרטיסים פר עסקה, מקסימום 75 ש''ח(מלבד כרטיסים מיוחדים, לא רלוונטי לאקטיב).
כ-10 ש''ח לביטול הוראת קבע.
כ-10 ש''ח להגדלת מסגרת האשראי.
ועמלות נוספות אחרות שאיני זוכר.

כלל עמלות אלו בוטלו- ונוצרה עמלה חדשה על סך 19.90 לחודש(איני יודע כמה היא היום, אני מאמין שהיא 39.6, כן גנבים).
הלקוח שלא ביצע שום פעולה, שילם פחות או יותר את אותם עמלות.
לקוח שהיה נוהג לבצע מספר פעולות בשנה, כמו פריסה(לרוב) או ביטול הו''ק חסך.
עמלות של כרטיס חוץ בנקאי של חברת ויזה כאל, כל כרטיס היה עולה לפני הרפורמה(מלבד העמלות על פעולות כפי שציינתי) עמלות שוטפות של:
6.45/6.75 עמלת דמי ניהול. בחודש
כ-21 ש''ח ש''ח בשנה דמי ביטוח.
בין 59 ש''ח ל-100 דולר דמי חבר פעם בשנה, אלא אם כן הלקוח היה מבצע מספר פעולות דרושות עם הכרטיס.

אחרי הרפורמה-12.9 מדי חודש.
כאשר בנוסף יצאו הרבה מאוד כרטיסים, בעלי פטורים מעמלות, בבנק שלי, בנק הפועלים, מלבד קבלת הפטור על היותי סטודנט, לפני הלימודים היה לי כרטיס בעל פטור מדמי הכרטיס כמבצע, ואנני לקוח עסקי או בעל הון רב.
באותה תקופה עבדתי בצוות בנקים-צוות המטפל בפניותיהם של בנקאים, ללקוחות בעלי כרטיס אשראי של כא''ל(ושל אותו בנק).
כמות המבצעים ומועדונים שהעניקו פטור היו גדולים יותר מאשר לפני הרפורמה.
אני יכול לומר לך(בהנחה שתמשך אותה מגמה) שנכון להיום האדם הממוצע, על ידי פעולות שונות, יכול לקבל פטור מעמלות השוטפות על כרטיסי האשראי שלו לכל החיים.
אם תרצה אני יוכח לך בקלות רבה.
גם כאן, הלקוח הממוצע(מלבד מחזיק אקטיב) חסך כסף.
אזי אנו רואים יתרון בהתערבות הרגולטור בנעשה בשוק הבנקאי.

בכל אופן, מהניסיון שלי, ובמיוחד בתקופת המעבר של העמלות, רוב הלקוחות חסכו כסף.
רוב הלקוחות שאיימו לנטוש את החברה עקב השינוי(שאני שוחחתי עמם) שוכנעו להישאר, והוכח להם שהם משלמים בסופו של דבר פחות.

כנ''ל ההתערבות של סטנלי פישר, או יותר נכון הביקורת שהוא העביר בזמנו על הבנקים, שדאז, סירבו להוריד את הריבית על המינוס,אף על פי שבנק ישראל הוריד את הריבית לכ-0.5 אחוז(פריים היה 2 אחוז).

האם אחד מהפתרונות לבעיית "משפחות ההון" אינה תמונה בהגדלת הפיקוח הממשלתי על אותם משפחות? פיקוח נקי מאינטרסים פוליטיים וכלכליים?
הגדלת הסמכויות של המגביל העסקי(שחייב כבר להתערב בקרטל הבנקים, חברות הביטוח, חברות האשראי, חברות התקשורת וכן הלאה)?
 
 
או לסיכום, האם לא יהיה קל יותר, ללחוץ על הרגולטור להתערבות באופן יעיל יותר, מאשר לא להתערב בכלל?
אגב אם אני לא טועה ישראל הצטרפה(ולא מובן כיצד) לליגה של "המדינות המפותחות" שלהם תקנים למיגור השחיתות(כמובן שהשאיפה היא שהשחיתות והאינטרסים כלכליים הפוגעים בציבור יחוסל סופית).
אני מקווה שזה יהיה תמריץ(למרות שאני בספק) לרגולטור לפקח על השחיתות ועל בעלי ההון כמה שיותר.
 
« עריכה אחרונה: מאי 14, 2010, 05:13:43 על ידי אוהד הפועל »

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #29 ב- : מאי 14, 2010, 11:41:01 »
בעל המאה הוא בעל הדעה, את זה יודע כל פישר, ולכן דמוקרטיה זה לא.
מעבר לזה, לא ניתן לדעת איך הציבור יפעל ביחס לפקדונות שלו, אני בעד לתת לכוחות השוק לקבוע איזה בנק ירוץ חזק ואיזה בנק יקרוס, ולא הממשלה או כל גוף רוגלטורי זה או אחר.
פיקוח יתר של הממשלה רק יוביל ליותר שחיתות ויותר מעורבות של הון בשלטון, שכן לקדם משהו אתה תצטרך ליותר קשרים ויותר "סמוך" וכך עם כספך אתה תלחץ לקדם דברים שיהיו לטובתך הכלכלית.
קשרי הון-שלטון, יותר משהם מזיקים ומשחיתים את השלטון, הוא משחית את ההון ובעליו, מה שאומר הרבה על צורת המשטר האמיתית והן על אפשרות של ניוד חברתי.
« עריכה אחרונה: מאי 14, 2010, 11:49:52 על ידי נץ וגאה בזה »
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #30 ב- : מאי 14, 2010, 17:03:15 »
אכן לא ניתן לדעת מה יעשה הצרכן הישראלי הממוצע, אך שאלה נוספת לי אליך:

ציטוט
אני בעד לתת לכוחות השוק לקבוע איזה בנק ירוץ חזק ואיזה בנק יקרוס, ולא הממשלה או כל גוף רוגלטורי זה או אחר.

נניח ואנו מסירים את כל המגבלות הבירוקרטיות, ולא מתערבים כלל בנעשה בשוק, כפי שאתה מציין.
מה ימנע מבנק גדול להשתלט על כל הבנקים הקטנים, במיוחד אם בנק גדול אחר יקרוס?
ראה לדוגמה את השפעת רשת "WALLMART" בארצות הברית על עיירות קטנות ובתי עסק קטנים שלא יכולים להתחרות עמה.

כבר היום יש לך מצב של מיני מונופול- כמו העובדה שבנק דיסקונט הוא הבעלים של מרכנתיל, ופועלים הוא של אוצר החייל(ואם אני לא טועה גם של יהב).
מה ימנע מפועלים, שכרגע לא יהיה מוגבל, לרכוש את איגוד או את בנק ירושלים ולגדול ולגדול, עד לסכנה של מונופולין?

או מצב בו שיהיו רק כמה בנקים בפועל, שלהם קרטל, בדיוק כמו היום, רק ללא שום הגבלות בכלל?
 

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #31 ב- : מאי 15, 2010, 20:12:42 »
אכן לא ניתן לדעת מה יעשה הצרכן הישראלי הממוצע, אך שאלה נוספת לי אליך:
נניח ואנו מסירים את כל המגבלות הבירוקרטיות, ולא מתערבים כלל בנעשה בשוק, כפי שאתה מציין.
מה ימנע מבנק גדול להשתלט על כל הבנקים הקטנים, במיוחד אם בנק גדול אחר יקרוס?
ראה לדוגמה את השפעת רשת "WALLMART" בארצות הברית על עיירות קטנות ובתי עסק קטנים שלא יכולים להתחרות עמה.
כבר היום יש לך מצב של מיני מונופול- כמו העובדה שבנק דיסקונט הוא הבעלים של מרכנתיל, ופועלים הוא של אוצר החייל(ואם אני לא טועה גם של יהב).
מה ימנע מפועלים, שכרגע לא יהיה מוגבל, לרכוש את איגוד או את בנק ירושלים ולגדול ולגדול, עד לסכנה של מונופולין?
או מצב בו שיהיו רק כמה בנקים בפועל, שלהם קרטל, בדיוק כמו היום, רק ללא שום הגבלות בכלל?
או!! יפה כאן נכנס התפקיד של הגוף הרגולטורי שתפקידו היחיד הוא להבטיח את זכויות הפרט ולשמור על בטחונו, זה הכל.
לכן במקרה של קרטל או מונופול ברור בשוק מסוים, הגוף הזה פשוט יפורק לחברות משנה וימכרו במכרז פתוח והוגן ללא הטיות (זאת אומרת בדיוק הפוך להתנהלות של הממשלה בישראל ביחס לאחים עופר ובתי הזיקוק בחיפה) בדיוק כמו שנעשה למייקרוסופט בארה"ב, החברה הוכרזה כמונופול בתחומה ופורקה ל-3 חברות משנה, בדיוק למען זה נועדה ממשלה, כי מונופול וקרטל פוגע בזכויות הפרט.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #32 ב- : מאי 15, 2010, 23:39:35 »
או!! יפה כאן נכנס התפקיד של הגוף הרגולטורי שתפקידו היחיד הוא להבטיח את זכויות הפרט ולשמור על בטחונו, זה הכל.
לכן במקרה של קרטל או מונופול ברור בשוק מסוים, הגוף הזה פשוט יפורק לחברות משנה וימכרו במכרז פתוח והוגן ללא הטיות (זאת אומרת בדיוק הפוך להתנהלות של הממשלה בישראל ביחס לאחים עופר ובתי הזיקוק בחיפה) בדיוק כמו שנעשה למייקרוסופט בארה"ב, החברה הוכרזה כמונופול בתחומה ופורקה ל-3 חברות משנה, בדיוק למען זה נועדה ממשלה, כי מונופול וקרטל פוגע בזכויות הפרט.


או, סוף סוף יש משהוא שאנחנו מסכימים(אתה רואה, אתה גם יכול להיות קומוניסט שאתה רוצה), ואפילו(עקב התערבות עם חבר) אני מחר הולך לבית כנסת.

שבוע טוב, שבוע אדום.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #33 ב- : מאי 16, 2010, 01:05:58 »
או, סוף סוף יש משהוא שאנחנו מסכימים(אתה רואה, אתה גם יכול להיות קומוניסט שאתה רוצה), ואפילו(עקב התערבות עם חבר) אני מחר הולך לבית כנסת.
שבוע טוב, שבוע אדום.
זה ממש לא קומוניסטי, זה קפיטליסטי לעילא ולעילא, זה בדיוק תפקידה של ממשלה/גוף רגולטורי בחברה חופשית, הגנה על זכויות הפרט ושמירה על בטחונם של האזרחים.
זה לא תפקידה של ממשלה לספק לכל אזרח דיור, זה לא תפקידה של ממשלה לספק לכל אזרח ביטוח בריאות, זה לא תפקידה של ממשלה לקבוע איך וכיצד לחנך את ילדיי, זה לא תפקידה של ממשלה לקבוע את רף התשלום להשכלה גבוהה, זה לא תפקידה של ממשלה לקבוע במה אני יכול לצפות/להאזין, זה לא תפקידה של ממשלה לקבוע מה אני יכול או לא לומר ואיפה אני יכול עשות זאת, זה לא תפקידה של ממשלה להגן על טייקונים שקרסו, זה לא תפקידה של ממשלה להציל עסק קורס וכו' וכו' וכו'.

דבר אחד אני כן מאחל לך, שתהא תפילתך זכה, עבודה שבלב, ושלמרות שאתה ביום יום קומיסר מצוי, שלפחות שם למעלה יצליחו להתחשב בך קצת.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק אוהד הפועל

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1738
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #34 ב- : מאי 16, 2010, 01:10:25 »
זה ממש לא קומוניסטי, זה קפיטליסטי לעילא ולעילא, זה בדיוק תפקידה של ממשלה/גוף רגולטורי בחברה חופשית, הגנה על זכויות הפרט ושמירה על בטחונם של האזרחים.
זה לא תפקידה של ממשלה לספק לכל אזרח דיור, זה לא תפקידה של ממשלה לספק לכל אזרח ביטוח בריאות, זה לא תפקידה של ממשלה לקבוע איך וכיצד לחנך את ילדיי, זה לא תפקידה של ממשלה לקבוע את רף התשלום להשכלה גבוהה, זה לא תפקידה של ממשלה לקבוע במה אני יכול לצפות/להאזין, זה לא תפקידה של ממשלה לקבוע מה אני יכול או לא לומר ואיפה אני יכול עשות זאת, זה לא תפקידה של ממשלה להגן על טייקונים שקרסו, זה לא תפקידה של ממשלה להציל עסק קורס וכו' וכו' וכו'.

דבר אחד אני כן מאחל לך, שתהא תפילתך זכה, עבודה שבלב, ושלמרות שאתה ביום יום קומיסר מצוי, שלפחות שם למעלה יצליחו להתחשב בך קצת.

אוי נו קרציה, הייתי ציני.
ובגדול מסכים איתך(מלבד כמה סייגים כמו "מה לומר", שזה אכן תפקיד הממשלה, וכנ''ל ביטוח בריאות).


והסיבה היחידה שמחר אני יהיה במנחה וערבית, זה כי אני קומוניסט מנאייק אוהד הפועל, והקבוצה הזאת לקחה אליפות וגביע, ואני כמו מטומטם התערבתי עם חבר שלי, שאם זה קורה אני הולך איתו לבית כנסת.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #35 ב- : מאי 16, 2010, 01:16:39 »
אוי נו קרציה, הייתי ציני.
ובגדול מסכים איתך(מלבד כמה סייגים כמו "מה לומר", שזה אכן תפקיד הממשלה, וכנ''ל ביטוח בריאות).


והסיבה היחידה שמחר אני יהיה במנחה וערבית, זה כי אני קומוניסט מנאייק אוהד הפועל, והקבוצה הזאת לקחה אליפות וגביע, ואני כמו מטומטם התערבתי עם חבר שלי, שאם זה קורה אני הולך איתו לבית כנסת.

או.קיי, בסדר, קיבלתי
ומתוך שלא לשמה יבוא לשמה......
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #36 ב- : ספטמבר 10, 2010, 08:50:50 »
האמת אני לא יודע.אני כבר לא מאמין לאף אחד.


חחח.
זה גבר זה.

נראה לי שרוב העם חושב מה שאמרת עכשיו. חזק ואמץ!
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק עדן איסקוביץ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1182
  • מוות לפלסטינאצים
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #37 ב- : נובמבר 08, 2010, 11:36:06 »
בס"ד

דמוקרטיה צבועה בעליל!! :old_Angry2:
עדן איסקוביץ

מנותק Sharon94

  • משתמש(ת) חדש(ה)
  • *
  • הודעות: 3
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #38 ב- : פברואר 01, 2011, 22:34:42 »
לדעתי זו מדינה דמוקרטית חלשה ללא עקרונות..
ולדעתי הדיקטטוריה צריכה לשלוט כאן.. מישהו ימני שיסדר הכל..

מנותק JewishGirl

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2723
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #39 ב- : פברואר 02, 2011, 14:53:58 »
לדעתי זו מדינה דמוקרטית חלשה ללא עקרונות..
ולדעתי הדיקטטוריה צריכה לשלוט כאן.. מישהו ימני שיסדר הכל..

לא צריך דמוקרטיה ולא צריך דיקטטורה, אנחנו צריכים מדינה יהודית.

מנותק hhhhhh

  • משתמש(ת) חדש(ה)
  • *
  • הודעות: 13
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #40 ב- : מרץ 27, 2011, 11:28:26 »
יש פה רודנות שמלאנית,פרו-ערבית פרו ופרו אנטישמית,המשטרה פה אנטי יהודית החינוך הממשלה והכול,וכול יהודי אמיתי שיש פה הרודנים הסמולנים כולאים או מגרשים

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #41 ב- : מאי 29, 2011, 15:51:10 »
דמוקרטיה כמו צפון קוריאה

מנותק Panzer

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 586
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #42 ב- : מאי 29, 2011, 17:01:52 »
דמוקרטיה כמו צפון קוריאה

אז למה אתה עדיין פה? או שאתה עדיין לא מפרנס את עצמך וחי עם ההורים?
נראה אותך חי כמה ימים בצפון קוריאה כדי שתבין כמה חופש יש לך. במקרה שלך אין ספק שמדובר ביותר חופש ממה שאתה ראוי לו.
"האם לא די בכך שנראה כי גן פרחים הוא יפה מבלי שנצטרך להאמין שיש גם פיות בתוכו?"  -דאגלס אדאמס

מנותק אדם לא שפוי

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 965
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #43 ב- : מאי 29, 2011, 19:18:41 »
דמוקרטיה כמו צפון קוריאה

צפון קוריאה זה מה שיהיה פה אחרי שהימין האמיתי יעלו לשלטון. כיום יש בישראל דמוקרטיה והיא חזקה מתמיד (לדעתי, כמובן).

מנותק ROI5

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 378
  • מדינת ישראל היא מדינה יהודית דמוקרטית, נקודה.
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #44 ב- : מאי 31, 2011, 17:20:14 »
לא, צפון קוריאה זה קומוניזם, זה של שמאלנים. הייתי הולך יותר על דמוקרטיה כמו של ספרד של פרנקו.
"לו היה לנו רוב יהודי בארץ, היינו קודם כל יוצרים פה מצב של שוויון זכויות גמור, מוחלט ומושלם, בלי שום יוצא מן הכלל: יהודי או ערבי ארמני או גרמני, אין הבדל בפני החוק- כל הדרכים פתוחות לפניו, יוכל אפילו להיות ראש ממשלה אם התוכנית המדינית שלו תמצא חן בעיני רוב הצירים במורשתון העתיד. הסטאטוס של ערבי בארץ ישראל יהיה בדיוק שווה לסטאטוס של סקוטי או וולשי באנגליה."(זאב ז'בוטינסקי ימני מוצהר, ראש בית"ר)

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #45 ב- : מאי 31, 2011, 17:25:48 »
בס"ד
חבל שנתנו לכנופיית השמאל להשתלט על המדינה בעצם הם הקימו אותה...
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק Panzer

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 586
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #46 ב- : מאי 31, 2011, 17:28:42 »
מה זאת אומרת נתנו? מי נתן? מי בדיוק הקים את המדינה? האם היה מדובר בהשתלטות עוינת? מה זה כנופיית השמאל?
"האם לא די בכך שנראה כי גן פרחים הוא יפה מבלי שנצטרך להאמין שיש גם פיות בתוכו?"  -דאגלס אדאמס

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #47 ב- : מאי 31, 2011, 20:59:08 »
מה זאת אומרת נתנו? מי נתן? מי בדיוק הקים את המדינה? האם היה מדובר בהשתלטות עוינת? מה זה כנופיית השמאל?
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,30812.0.html
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #48 ב- : אוגוסט 13, 2011, 21:03:41 »
דמוקרטיה כמו לוב וסוריה.

ישראל היא שילוב מזעזע במיוחד של יהודונות גלותית והנסיון למצוא חן בעיני כל העולם ושלטון קלפטוקרטי ריכוזי שלא מרגיש את עצמו מחויב לשום אידיאל. אפילו לא לאידיאל הדמוקרטי (שאגב, איני מסכים עמו) של נאמנות לרצון האזרחים
« עריכה אחרונה: אוגוסט 13, 2011, 22:50:14 על ידי רון בן מיכאל »

מנותק s281828

  • משתמש(ת) חדש(ה)
  • *
  • הודעות: 2
סקר: האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה?
« להגיב #49 ב- : פברואר 26, 2012, 00:43:11 »
 >:(
לא הבנתי למה לא איחדת את 2+3 זה אותו דבר ומה שקורה בפועל!
הדברים  ברורים כשמש בשטח כל  שני ושניה   רק לפני  כמה  שעות  קיבלנו  דוגמה  חיה על  תקיפת  החילים   בחיפה  2 נגד מעל שלושים כלבים אנחנו  חיבים להתאחד מיד וולישלוח את כיפה אדומה הביתה כמו  שאומר משיח  מיד;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; להתעורר מישנת  הדובים  האנפנטילית דברי  משיח  בסלע  זאת מצאות  אמיתית  עם  ישראל  להיתאוררררררררררררררררררררררר;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; >:( >:(