כהנא צדק תשמע,
הרב כהנא כותב מפורש בספרו "על האמונה ועל הגאולה" עמ' מב' את הדברים הבאים: "שאף כי ברור שחובה על היהודי לקיים את המצוות, אם בגלל ריבוי סיבות היסטוריות ורוב חולשות וחוסר הבנה אישית, הוא נכשל ואינו מקיים עדין הרבה מהם,
אך לפחות הוא דובר אמת בלבבו ומודה בחטאיו ובחולשותיו ומתוודה שאכן טועה הוא... דבר זה כוח אדיר הוא שיש בכוחו לקרב את הגאולה".
מה שהרב כהנא מדבר עליו זה שצריך להיות לאדם השקפה תורנית נכונה. כלומר אם אדם נכשל ח"ו בעבירה, הוא צריך לדעת שזה אסור ולומר נכון אני יודע שזה אסור אבל יש לי חולשה לתאווה הזאת - אזי זאת השקפה נכונה, כיוון שהוא יודע אמת מהי.
לעומת זאת בבית סיפרה של אורלי המורים "הדתיים האמיתים" שלה מטהרים את שרץ "השירות לאומי" ב-150 טעמים והם חוטאים ומחטאים את בנות ישראל, ועוד הם טוענים שהם עושים בסדר, המעשה שהם עושים נקרא: "נבל ברשות התורה", לא מספיק שהם מסלפים עוד הם טוענים שהם עושים זאת ברשות התורה.
שוב פעם, דברי רבותינו האסורים את את השירות לאומי באיסור של "יהרג ואל יעבור":
הגר"ע יוסף שליט"א מבאר בפשיטות את האיסור, וכמו שכותב במכתב מפורש (ראי "אוצר דינים לאשה ולבת" לבנו הר"י יוסף, נדפס בירחון אור תורה בסיון התשמ"ב) וז"ל : דעת תורה קובעת שאסור לבנות להתגייס לשירות צבאי, קביעה זו היא על דעת כל גדולי הדור, לרבות רבני הרבנות הראשית לישראל שבראשות הגאון רבי יצחק הלוי הרצוג, והגאון הראשון לציון רבי בן ציון מאיר חי עוזיאל, זצ"ל, ועוד רבים וגדולים מגאוני הדור האחרון. וזאת בעת שהתעוררה הבעיה והוצגה בפניהם לפני כארבעים שנה. והוראתם זו מחייבת ואין לסור ממנה ימין ושמאל, כפי שנאמר בתורה "ושמרת לעשות ככל אשר יורוך" ואין כל הבדל בזה בין בנות מעדות המזרח לבנות יוצאי אשכנז והדבר פשוט וברור..
ושם כתב בנו הנ"ל של הגר"ע יוסף: אסור באיסור מוחלט לבנות להתגייס לשרות צבאי, ואף לשירות לאומי וכל כבודה בת מלך פנימה להיות תחת השגחת הוריה. וכבר הורו כן כל גדולי הדור, ושמרת לעשות ככל אשר יורוך".
זה לגבי צבא.
לגבי שירות לאומי:ובכן כך כותב מרן ה"קהילות יעקב" מיד ששמע על היוזמה של שירות לאומי בהתנדבות אחרי שמביא את הפסק של הרצ"פ פרנק ומרן הגרא"ז מלצר והגאב"ד מטשעבין ומרן רבי זליג ראובן בענגיס שבו נאמר
"יהרג ועל יעבור" על חובת שירות לאומי אזרחי:
"ולאשר כהיום שנת תשל"ב עת צרה היא ליעקב כי בעוונותינו הרבים מתכננים שוב להפעיל וללחוץ על גיוס בנות בצורת התנדבות לשרות לאומי, ובהיות כי ברור שרובם ככולם של המתגייסות יתקלקלו ויתדרדרו הן באמונה ודעות והן בקדושת בת ישראל ושמירת הדת שכל זה הוא
ב"יהרג ואל יעבור" ראיתי הכרח לחזור ולפרסם פסק דין הנ"ל מאדירי התורה ז"ל שנתפרסם בשנות תשי"ב-תשי"ג"
למכתב זה מצטרפת גם מועצת גדולי התורה של אגו"י (הרבנים הגאונים: מרן הגרא"מ מן שך, מרן הגר"ח שמואלביץ', מרן הרה"ג רבי יחזקאל אברמסקי, האדמו"ר מגור הג"ר ישראל אלתר והאדמו"ר מויז'ניץ הג"ר חיים מאיר הגר) וז"ל: "ואנחנו החתומים מטה מודיעים דעת תורה כי האיסור הנ"ל (היינו פסק הגאונים משנת התשי"ב שפסקו יהרג ואל יעבור אודות שירות לאומי אזרחי) שריר וקיים בכל תקפו גם עתה ואיסור חמור הוא לבת ישראל לילך להתנדבות לשרות לאומי בכל מסגרת שהיא ואנו פונים לכל בנות ישראל ולהוריהם שלא להיגרר אחרי פיתויים כי הענין הזה הוא
מהאיסורים שאנו חייבים למסור נפשנו עליו".
גם גדולי ישראל מקרב יהדות ספרד מפרסמים איסור עליו חתומים 70 רבנים מגדולי חכמי הספרדים באותו הזמן (ביניהם מרן ה"בבא סאלי" רבי ישראל אבוחצירה, הגרב"צ אבא שאול ,רבי מרדכי שרעבי, רבי עובדיה יוסף, רבי שלום לופס, רבי יהודה צדקה ראש ישיבת פורת יוסף) וז"ל: "גזירה זו שבאה במסווה של התנדבות לשירות לאומי קשה ומסוכנת לישראל שבעתיים מגזירת העברה על הדת בפרהסיא באשר מוסווית היא במעטה של התנדבות. על כן אנו חוזרים ומכריזים ומזכירים במשנה תוקף את פסק הדין של גדולי הדור שפסקו בשעתו ש"גיוס בנות לשירות לאומי" הינו כגיוס לצבא ואסור באיסור מוחלט"
בנו של הגר"ע יוסף הרב יצחק יוסף שליט"א מסכם זאת בספר הלכות שהוציא לבנות ישראל (אוצר דינים לאשה ולבת) בשנת התשמ"ט (17 שנים אחרי שהשירות הלאומי הפך להתנדבותי) וז"ל (סי' לז' אות ל' עמ' שפד'): "אסור באיסור מוחלט לבנות להתגייס לשירות צבאי, ואף לשירות לאומי, וכל כבודה בת מלך פנימה להיות תחת השגחת הוריה. וכבר הורו כן כל גדולי הדור, ושמרת לעשות ככל אשר יורוך"
ונסיים בדבריו של מי שהצה"ד מנסה כלפי חוץ להציגו כמורה ומכוון דרכה הר' מרדכי אליהו שכותב בתשובה לשאלה שהופנתה אליו ע"י הרב אביגדור נבנצל וז"ל: "אין שום היתר לאפשר לבנות ללכת לשרות לאומי אפילו מה שנקרא בהתנדבות" (עיטורי כהנים, גליון 104, עמ' 30, תשרי התשנ"ד)
וגם הרב מאיר דוד כהנא בסיפרו "מעל בימת הכנסת" - אוסר את הדבר בתכלית האיסור.
מסמך "דעת תורה" של גדולי ישראל נגד "השירות לאומי":
http://www.yoel-ab.com/data/upload_images/docs/PAGE0080.JPGתסלחי לי אורלי - אבל אני לא חושב שהמורים "הדתיים האמיתים" שלך, הגיעו לרמה לחלוק על הבבא סאלי זצוק"ל, הרבנות הראשית, הרב שך זצ"ל, כל גדולי הדור ספרדים גם אשכנזים, ואפילו "המזרחי" מתנגדים לזה נרחצות, ואם יקום איזשהו רב שיטען אחרת הרי הוא חוטא ומחטיא את הרבים, שהרי גם את ר' אלעזר התנא נידו חכמים בגלל שלא קיבל עליו את דעת הרוב, שהרי "אחרי רבים להטות" (עייני במס' בבא מציעא עמ' נט').