לק"י.
אסור לנו להוסיף איסורים יותר ממה שהתורה אסרה עלינו.
העלייה להר הבית מותרת כשהיא לשם מצווה ולא סתם עליית-ביקור. - זאת הלכה. בימינו יש רבנים שסוברים ש'עצם העלייה להר' היא מצווה ולא חייבים להתפלל או ללמוד. אם כי אין מישהו יאסור את העניין מלבד קציני המשטרה המפקחים על העולים להר.
הרב עובדיה בספרו החדש בהחלט אוסר את העלייה מכל וכל. כשזה מוזר, שבעבר הוא פירסם שהוא אוסר את העלייה מפני שיש חשש שברגע שנתיר את העלייה לרבים, יגיעו רבים שלא יודעים היכן מותר ללכת ויכנסו למקומות אסורים.
מה שכן, גם אם ניקח את טעם האיסור של הרב עובדיה, עדיין אם נכנסים להר במטרה לכבוש אותו, אין הלכה רב (ראציונלי) שיאמר שהדבר מנוגד להלכה. יש רבנים רבים (גלותיים) שיאמרו שזה לא יצליח / אסור לכבוש וכו' וכו'... אבל עצם הסרת השיקוץ, כיבוש ההר והתחלת בניין ביהמ"ק, זה מותר, ונפסק להלכה שעולים שטמאי מת, ואפילו המת עצמו - מעלים להר.
ולעניין ביהמ"ק וביאת המשיח. - זה כלל לא שייך ולא מחייב.
יש חוברת מאוד מעניינת, 'קול מהיכל' שמה. - חוברת שכתב הרב ישראל אריאל.
אם למישהו יש את זה על המחשב, רצוי שיפרסם את זה כאן. תודה.