האם זה נכון ששמעתי שמצות ציצית(ששמים על הגוף) זה נכון ששמעתי שזמנה רק ביום ובלילה ושכבר מחשיך אז לא חיבים ללכת איתה?
ד"א האם זה נכון שמישהו אמר לי שציצית מצמר זה מלכתחילה
האם אי אפשר ללכת עם ציצית מבד כי עם ציצית צמר מאוד קשה לי ללכת בקיץ
נפסק בגמרא שלילה לא זמן ציצית.
אבל יש מחלוקת בראשונים, האם הכוונה היא
שבגד מתחייב בציצית ביום ולא בלילה או
אם בגד שמיועד ליום מתחייב בציצית לעולם
ובגד שמיועד ללילה מתחייב אינו חייב בציצית
לא ביום ולא בלילה.
מכיון שציצית זו מצווה מהתורה, יש להחמיר,
ואסור הן ללכת בלילה עם בגד ארבע כנפות
המיועד ליום, והן ללכת ביום עם בגד ארבע כנפות
המיועד ללילה. ההיתר היחיד לפי כל השיטות
הוא שמותר ללכת בלילה עם בגד ארבע כנפות
המיועד ללילה. כל זה לגבי איסור והיתר.
לגבי לבישת בגד מצוייץ: אין איסור הלכתי לא
ללבוש בגד מצוייץ לא ביום ולא בלילה, מכיון
שמדובר במצוה קיומית גדידא ומי שלא מקיימה
אינו עובר על עשה. אלא שאדם מקיים מצווה
כשהוא לובש בגד מצוייץ.
לכן צריך לדייק במילים ולומר שאדם הלובש ביום
טלית קטן מצמר רחלים או עזים (שהוא בגד המיועד
ליום) בוודאי מקיים מצות עשה, וכשהוא לובש ט"ק
בלילה הוא ספק מקיים מצוה וספק לא מקיים מצוה,
והלובש טלית קטן תמיד - תבוא עליו ברכת טוב.
לגבי צמר או בד אחר -
לפי כל הדעות בגד ארבע כנפות העשוי מכל בד טווי
חייב בציצית. אבל יש מחלוקת - השו"ע פסק שהתורה
חייבה רק בגד צמר רחלים ועזים בציצית, ואת יתר
הבדים חייבו חכמים מתוקף גזרה. הרמ"א פסק שהתורה
חייבה כל בגד ובגד בציצית.
לכן, מי שפוסק לפי השו"ע ורוצה לקיים מצווה מן התורה
של לבישת בגד מצוייץ, חייב ללבוש דווקא בגד צמר.