כתב נושא: אולמרט: לא נחזור על שגיאות מלפני 60 שנה  (נקרא 3062 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
אולמרט: לא נחזור על שגיאות מלפני 60 שנה
« ב- : אוקטובר 23, 2006, 20:04:35 »


אולמרט: לא נחזור על שגיאות מלפני 60 שנה

ראש הממשלה אמר כי אי-אפשר לעבור לסדר היום על הצהרותיו של נשיא איראן. על שינוי שיטת הממשל: "חיוני ליציבות ולאישור תקציב במועדו"

אבי כהן
פורסם:    23.10.06, 11:35

"מאז השואה לא קם מנהיג של מדינה שמכריז בצורה גלויה שהוא קורא להשמדתה של מדינה. לא יכול שאותו מנהיג ימשיך להתקבל בעולם כמנהיג לגיטימי". כך אמר היום (ב') ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בוועידת המנהלים של המרכז הישראלי לניהול, שנערכה בתל-אביב.

בהמשך דבריו קרא אולמרט למנהיגי העולם על-מנת לפעול בנושא ההתבטאויות של נשיא איראן , מחמוד אחמדי-נג'אד. "לא נחזור על טעויות שנעשו לפני 60 שנה, של הסחת דעת, קלות ראש, התעלמות ממה שנשמע אז כשעוד היה אפשר להציל. אנו נאמר בכל מקום לכל אחד - אי אפשר לעבור על הדברים האלו לסדר היום. העולם האחראי המוסרי והמצפוני, או זה שמתיימר להיות כזה, לא יכול להמשיך לחיות עם מציאות כזאת שבה מנהיג של מדינה אומר אנחנו צריכים למחוק מהמפה מדינה שהיא חלק מחברה באומות המאוחדות כמו מדינת ישראל.

"אלא אם כן מישהו עוד פעם חושב שכשמדובר במדינת ישראל ובמדינה יהודית, יכולים להיות קריטריונים אחרים. אנחנו כמובן צריכים להיערך גם למאבק שנועד למנוע את השגת היכולת הזאת. המאבק הזה הוא איננו רק של ישראל. אנחנו נמשיך להיות עסוקים בלמנוע מאיראן להפוך לבעלת יכולת לא קונבנציונאלית יום ולילה, בגלל המשמעויות שאי אפשר לטעות בהן", אמר אולמרט.

ראש הממשלה התייחס גם לנושא שינוי שיטת הממשל בישראל. "בואו לא נשלה את עצמנו, במשך 59 שנות מדינת ישראל ניהלו את ענייני המדינה 31 ממשלות. במילים אחרות, משך כהונתה הממוצע של ממשלה במדינת ישראל לאורך תקופה ארוכה מאוד הוא פחות משנתיים. זה סביר? זה מעיד על יציבות? זה מבטיח המשכיות? הרי אנו לא עוסקים עכשיו בהטחת האשמות קונקרטית בממשלה כזו או אחרת".

אולמרט הוסיף כי הוא אינו זוכר מתי בפעם האחרונה אושר תקציב המדינה במועדו. "אני מכהן במערכת הפוליטית שנים רבות. נבחרתי בפעם הראשונה ב-31 בדצמבר 1973. אני מסיים את השנה ה-33 בתפקידים נבחרים במערכת הפוליטית ברמה הלאומית ואני שואל את עצמי מתי בשנים האחרונות אי פעם התקבל במדינת ישראל תקציב ב-31 בדצמבר?"

ראש הממשלה הסביר מדוע שינוי שיטת הממשל תתרום ליציבות הפוליטית. "הרי יציבותה של מערכת פוליטית אינה נמדדת דווקא במבחן היו יומי של התפקוד של המערכות. כשאתה חושב מה נדרש ממערכת פוליטית כדי להעביר תקציב במדינת ישראל בצורה מתקבלת על הדעת, אתה יכול להגיע למסקנה שצריך לחולל שינוי בשיטת הממשל".



אנחנו נמשיך להיות עסוקים --- במקום להפציץ את אירן עכשיו, הם "ימשיכו להיות עסוקים" (בשטויות)...
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק ליעד

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 404
  • כהנא חי!!!
בעניין: אולמרט: לא נחזור על שגיאות מלפני 60 שנה
« להגיב #1 ב- : אוקטובר 26, 2006, 15:53:04 »
אז אולי תחסל את אירן כבר. אולמרט מדבר הרבה אבל לא עושה כלום!
רבנו שאג בקול גדול "אין שום יאוש בעולם כלל!"(רבי נחמן)