האיסור לנגן על כלי נגינה שונה לחלוטין מאפניים, פספסת את הנקודה...
עצם הנגינה אסורה! וכך מובא בשולחן ערוך "אסור להשמיע קול שיר בשב, ואסור להקיש בדלת בברזל הקבוע בו אע"פ שלא מתכוון לשיר..."
רואים מכך שדוקא הדוגמא שלוקח השולחן ערוך היא דוגמא לכלי מאד לא שביר וזה הברזל של הדלת(בעב ר היה לכל דלת ברזל קבוע שאיתו
היו מקישים בדלת), ואתה לבד הגעת כמעט למסקנה הזו: אם כל הבעיה היא תיקון, מדוע אסול לנגן בחלילית ויש האוסרים אף למחוא כפיים?
אתה פותח פה בור גדול!!!
את התשובה שכתבתי פה לקחתי מדיברי רב זה לא משהו שהקרצתי
עוד דברים שרב אמר (בבת חפר)
מותר לשרוק בשבת, כי זה צליל שיוצא מהגוף (בנוגע למחיאת כפיים)
בשולחן ערוך מוסבר למה אסור?
גם את השולחן ערוך כתבו רבנים
ועכשיו קצת היגיון:
בני אדם -> לפעמים טועים
רבנים -> בני אדם
||
/\
רבנים -> לפעמים טועים
או
במקרה של מחלוקת
צד א'-> צודק
צד ב'-> טועה
רבנים בצד א' או בצד ב'
||
/\
רב-> צודק
רב-> טועה
זה הכל, קורים מקרים שרבנים טועים
וייתכן מאוד שמותר לחלל בחלילית בשבת
אבל כמובן כשיש ספק אין ספק ו
ליתר ביטחון הוחלט שאסור
והנה דוגמה קטנה לצדיק שגם טעה (ותקנו אותי אם אני טועה)
רש"י שכנראה עד ליום מותו היה בטוח שלחיפושיות ולעקרבים יש רק 4 רגליים
או שגבן זה אדם בעל גבה אחת וזה סוג של מום.