כתב נושא: בוש החליט על פעילות מודיעינית נגד חיזבאללה  (נקרא 1745 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
לאמריקנים נמאס מההשפעה האיראנית הגוברת במזרח התיכון, והם החליטו להגביר את הפעולות נגד שלוחותיה של איראן, בהן חיזבאללה. על הכוונת: סוכנים איראנים בעיראק וגם נתיבי מימון הטרור.


נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, החליט להחריף את מדיניותו בהשפעה האיראנית הגוברת במזרח התיכון, ובמסגרת זו פתח המודיעין האמריקני בפעילות חשאית נגד חיזבאללה, שמטרתה לפגוע בנתיבי המימון מאיראן לחיזבאללה ולארגוני הטרור הפלסטינים ובראשם חמאס.


"וושינגטון פוסט" דיווח היום (ו') כי המדיניות האמריקנית החדשה שגובשה במהלך מלחמת לבנון ומופעלת בימים אלה, נועדה לבלום את השפעתה של איראן ברחבי המזרח התיכון, בעיראק, אפגניסטן, בלבנון ובשטחים הפלסטינים. במסגרת זו, אישר הנשיא בוש לכוחות הצבא להרוג או לתפוס בשבי סוכנים איראניים שפועלים בשטח עיראק. בין היתר ניתן אישור להרוג חברי משמרות המהפכה וקציני מודיעין איראנים שפועלים לצד המיליציות השיעיות.


בנאום על מצב האומה ביום שלישי האחרון, הדגיש בוש שחיזבאללה הרג יותר אמריקנים מכל ארגון טרור אחר בעולם פרט לאל קאעידה, ומשפט זה בהחלט יכול ללמד על החרפה בגישת הממשל כלפי הארגון.


עד לסתיו האחרון נהגו כוחות ארה"ב בעיראק לעצור בחשאי עשרות סוכנים איראנים, ולשחרר אותם לאחר כמה ימי מעצר. המדיניות של מעצר ושחרור נועדה להפחיד את השליחים, אך יחד עם זאת ניסתה ארה"ב להימנע מהחרפת המתח עם איראן. המלחמה בלבנון והחרפת האלימות בעיראק בהשראה איראנית, הביאו להכרה שאיראן אינה משלמת מחיר על מעורבותה העמוקה בעיראק בפרט ובמזרח התיכון בכלל ולכן הוחלט על שינוי המדיניות.


בתוך עיראק פועלים בכל רגע נתון לפחות 150 קציני מודיעין איראנים ומפקדים ממשמרות המהפכה האיראנית. הם מאמנים ומציידים בנשק את המיליציות השיעיות ואוספים מודיעין על האמריקנים, אם כי לא ידוע על מעורבות פעילה שלהם בהרג חיילים אמריקנים.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i