בס"ד
הוא שאמרו חז"ל (שבת דף קלח עמוד ב) "תנו רבנן: כשנכנסו רבותינו לכרם ביבנה אמרו: עתידה תורה שתשתכח מישראל, שנאמר (עמוס ח) 'הנה ימים באים נאם ה' אלוקים והשלחתי רעב בארץ לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמע את דברי ה' ', וכתיב 'ונעו מים עד ים ומצפון ועד מזרח ישוטטו לבקש את דבר ה' ולא ימצאו'..."
וכותב על כך הרשב"י: "תניא, רבי שמעון בן יוחאי אומר: חס ושלום שתשתכח תורה מישראל, שנאמר דברים לא כי לא תשכח מפי זרעו. אלא מה אני מקיים ישוטטו לבקש את דבר ה' ולא ימצאו - שלא ימצאו הלכה ברורה ומשנה ברורה במקום אחד".
כך, לצערנו ולדאבוננו, נראה עולם התורה כיום.
וכן ניבאו על תקופת עקבתא דמשיחא (תלמוד בבלי, מסכת סוטה מט ב),
"בעקבות משיחא חוצפא יסגא (תִרבה), ויוקר יאמיר: הגפן תתן פריה (יש תוצאות כלכליות טובות) והיין ביוקר (ולמרות זאת- העם מתקשה לקנות מצרכים), ומלכות תהפך למינות(השלטון יהיה מושחת ובעורבב בזנות), ואין תוכחת (קשה להוכיח אנשים ללכת בדרך ה'), בית וועד (בית מחוקקים) יהיה לזנות, והגליל יחרב, והגבלן (הגולן) ישום (ריק מאדם), ואנשי הגבול יסובבו מעיר לעיר ולא יחוננו (לא ירחמו עליהם), וחכמות סופרים תסרח (תלמידי חכמים יהיו שנואים), ויראי חטא ימאסו, והאמת תהא נעדרת. נערים פני זקנים ילבינו, זקנים יעמדו מפני קטנים, בן מנוול אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה, אויבי איש אנשי ביתו, פני הדור כפני הכלב, הבן אינו מתבייש מאביו. ועל מה יש לנו להשען על אבינו שבשמים."
כל אחד מחלקי התיאור שלמעלה, למעט האחרון, ניתן לראות בימינו בא"י ומחוצה לה.
לאלו שמתפתים "ללכלך" על תלמידי חכמים תועים, זכרו באיזה כבוד נהג הרב כהנא זצוק"ל הי"ד במתנגדיו האמוניים התועים. זה לא מנע ממנו להוכיח אותם, אך הוא לא ביזה את כבודם. יש משבר בעולם התורה, האמת נעדרת, קשה למצוא אותה, אולי מאותה סיבה שקשה למצוא ספרים של הרב כהנא הי"ד ברוב הישיבות בארץ ובחו"ל. אני נתקלתי וממשיך להיתקל ביהודים אמוניים שדעתם שלילית לגבי הרב כהנא הי"ד מפאת שטיפת מוח שקיבלו בישיבותיהם, זה חורה לי, אבל אין מה לעשות. לא לחינם חזר ואמר הרב כהנא הי"ד לתלמידיו, "עלינו להחזיר את הדתיים בתשובה".