כתב נושא: בית המקדש ה-3  (נקרא 7603 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בית המקדש ה-3
« ב- : ינואר 25, 2007, 14:35:50 »
לצערינו יש אנשים שטוענים, עקב חוסר ידיעתם העמוקה בדברי רבותינו שאנחנו צריכים לבנות את בית הקדש ה-3 בעצמינו שזה היפך דברי רבותינו והרב כהנא הי"ד:
כל ט' באב אנחנו קוראים את הפסוק "כי באש אתה היצתה ובאש אתה עתיד לבנותה" המתיחס לאלוקים. גם מן הגמרא משתמע, שבניין בית המקדש השלישי יהיה פתאומי ומפתיע, באופן שבית הדין עלול שלא להספיק להקריב את העומר בזמנו. יתירה מזו: הגמרא מעלה אפשרות להקמת הבית ביום טוב, או בלילה, בניגוד להלכה (שבועות טו,ב), לפיה אין בונים את המקדש ביום טוב או בלילה. לפיכך כותב רש"י: "הני מילי בניין הבנוי בידי אדם, אבל מקדש העתיד שאנו מצפין - בנוי ומשוכלל הוא יגלה ויבוא משמים, שנאמר: מקדש ה' כוננו ידיך". כדברים אלו כותבים גם התוספות והריטב"א כאן.
כדעה זו נאמר במדרש תנחומא (פרשת כי תשא): "אמר הקב"ה: בעולם הזה עשיתם משכן ומקדש שהיו בחומה, ולעתיד אני אבנה את בית המקדש, ותהיה מוקפת בחומת אש, שנאמר (זכריה ב,ט) ואני אהיה לה נאם ה' חומת אש".
גם הרב כהנא אמר שכשהוא יהיה בשילטון הוא יאסור את הכניסה להר הבית משום טומאה, ואמר שאיפה שיהיה מותר הוא יבנה סך הכל בית כנסת, ולא את בית המקדש.
והנה ציטוט מדבריו בקלטת "הרצאה באפרת" : "יש פוסקים שאומרים שאסור לעלות להר הבית משום טומאה, כשאנחנו נהיה בשילטון (הכהניסטים) נשב עם גדולי הדור ואיפה שאסור לעלות להר הבית - יהיה אסור, ואיפה שספק - ספק דאורייתא לחומרא, ואיפה שיהיה מותר - נקים את הבית כנסת הכי גדול בעולם".

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בית המקדש ה-3
« להגיב #1 ב- : ינואר 25, 2007, 19:15:36 »
לצערינו יש אנשים שטוענים, עקב חוסר ידיעתם העמוקה בדברי רבותינו שאנחנו צריכים לבנות את בית הקדש ה-3 בעצמינו שזה היפך דברי רבותינו והרב כהנא הי"ד:
כל ט' באב אנחנו קוראים את הפסוק "כי באש אתה היצתה ובאש אתה עתיד לבנותה" המתיחס לאלוקים. גם מן הגמרא משתמע, שבניין בית המקדש השלישי יהיה פתאומי ומפתיע, באופן שבית הדין עלול שלא להספיק להקריב את העומר בזמנו. יתירה מזו: הגמרא מעלה אפשרות להקמת הבית ביום טוב, או בלילה, בניגוד להלכה (שבועות טו,ב), לפיה אין בונים את המקדש ביום טוב או בלילה. לפיכך כותב רש"י: "הני מילי בניין הבנוי בידי אדם, אבל מקדש העתיד שאנו מצפין - בנוי ומשוכלל הוא יגלה ויבוא משמים, שנאמר: מקדש ה' כוננו ידיך". כדברים אלו כותבים גם התוספות והריטב"א כאן.
כדעה זו נאמר במדרש תנחומא (פרשת כי תשא): "אמר הקב"ה: בעולם הזה עשיתם משכן ומקדש שהיו בחומה, ולעתיד אני אבנה את בית המקדש, ותהיה מוקפת בחומת אש, שנאמר (זכריה ב,ט) ואני אהיה לה נאם ה' חומת אש".
גם הרב כהנא אמר שכשהוא יהיה בשילטון הוא יאסור את הכניסה להר הבית משום טומאה, ואמר שאיפה שיהיה מותר הוא יבנה סך הכל בית כנסת, ולא את בית המקדש.
והנה ציטוט מדבריו בקלטת "הרצאה באפרת" : "יש פוסקים שאומרים שאסור לעלות להר הבית משום טומאה, כשאנחנו נהיה בשילטון (הכהניסטים) נשב עם גדולי הדור ואיפה שאסור לעלות להר הבית - יהיה אסור, ואיפה שספק - ספק דאורייתא לחומרא, ואיפה שיהיה מותר - נקים את הבית כנסת הכי גדול בעולם".

טוב לדעת, אבל יש הרבה סתירות מצד כל הגורמים פה קצת מבלבל..
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בית המקדש ה-3
« להגיב #2 ב- : ינואר 25, 2007, 21:06:00 »
אין שום סתירה אח יקר, יש רק כמה טענות של אנשים מבולבלים וחסרי ידע תורני - שטוענים כל מיני טענות חסרות שחר.
אתה יודע מה הכי מעצבן אותי, זה כשאנשים אומרים דברים בלי שום מקור.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בית המקדש ה-3
« להגיב #3 ב- : ינואר 25, 2007, 21:48:10 »
אני לא מבין כל אחד אומר משהו אחר אני שם לב לסוגייות הללו בבית הכנסת גם למי אנחנו בדיוק צריכים להאמין כי לפעמים הדברים של כל אחד רחוקים אחד מהשני..
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
בית המקדש ה-3
« להגיב #4 ב- : ינואר 26, 2007, 08:43:22 »
ערן, אם אתה מעתיק, לפחות תעתיק את כל המאמר. מה שעשית נקרא סילוף וגניבת דעת.
בפעם הבאה אני מציע שלכל דבר שאתה מעתיק תביא את המקור - המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם.

להלן המאמר מאתר מכון המקדש:

האם בית המקדש השלישי ייבנה בידי אדם, או ירד משמיים? הסוגיה עוסקת באפשרות לבניין המקדש ביום ששה עשר בניסן, יום הנפת העומר, וההשלכות מכך על היתר התבואה החדשה.

 מן הגמרא משתמע, שבניין בית המקדש השלישי יהיה פתאומי ומפתיע, באופן שבית הדין עלול שלא להספיק להקריב את העומר בזמנו. יתירה מזו: הגמרא מעלה אפשרות להקמת הבית ביום טוב, או בלילה, בניגוד להלכה (שבועות טו,ב), לפיה אין בונים את המקדש ביום טוב או בלילה. לפיכך כותב רש"י: "הני מילי בניין הבנוי בידי אדם, אבל מקדש העתיד שאנו מצפין - בנוי ומשוכלל הוא יגלה ויבוא משמים, שנאמר: מקדש ה' כוננו ידיך". כדברים אלו כותבים גם התוספות והריטב"א כאן.
כדעה זו נאמר, לכאורה, במדרש תנחומא (פרשת כי תשא): "אמר הקב"ה: בעולם הזה עשיתם משכן ומקדש שהיו בחומה, ולעתיד אני אבנה את בית המקדש, ותהיה מוקפת בחומת אש, שנאמר (זכריה ב,ט) ואני אהיה לה נאם ה' חומת אש".
רעיון זה, לפיו בית המקדש השלישי לא ייבנה בידי אדם, מעורר קשיים מרובים: א. הקמת בית המקדש הינה מצוות עשה, הנמנית בין תרי"ג המצוות, וככל המצוות, הרי זו מצווה לדורות (כדברי הרמב"ם בהקדמתו לספר המצוות). אם כן, היתכן שאנו פטורים ממצווה זו, ואין לנו אלא לצפות למקדש היורד משמיים? ב. הפסוק בשירת הים: "תביאמו ותיטעמו בהר נחלתך... מקדש ה' כוננו ידיך", שממנו לומד רש"י על כך שהמקדש ירד משמים, נאמר, בפשטות, על הקמת הבית הראשון, שנעשה בידי אדם! אכן, הגמרא בכתובות (ה,א) לומדת מפסוק זה, שהמקדש הוא "מעשה ידי צדיקים", כלשון רש"י עצמו שם, כלומר, שעשייתו בידי אדם, וזו כוונת המילים "כוננו ידיך"! ג. בכמה מצוות שבהן נאמרה לשון עשיה, כגון במצוות סוכה וציצית, אומרים חז"ל "תעשה - ולא מן העשוי" (ראה סוכה יא,ב). מסתבר, אף כי הדבר לא נאמר במפורש בדברי חז"ל, שאף באשר לבית המקדש חובה לעשותו בידינו ואסור להשתמש בדבר הנעשה מאליו, שהרי גם בו נאמר "ועשו לי מקדש", ולשון 'עשייה' חוזרת בפרשיות המשכן פעמים רבות מאד. ד. מכמה פסוקים בתנ"ך עולה, שעם ישראל עצמו יבנה את המקדש השלישי, כגון הנאמר ביחזקאל (מג,י-יא): "הגד את בית ישראל את הבית...צורת הבית ותכונתו ומוצאיו ומובאיו... וישמרו את כל צורתו ואת כל חוקותיו ועשו אותם", ופירש רש"י: "ילמדו ענייני המידות מפיך, שידעו לעשותם לעת קץ". כך גם כותב רש"י בהמשך מסכת סוכה (נב,ב ד"ה חרשים), בביאור הפסוק (זכריה ב,ג) "ויראני ה' ארבעה חָרָשִׁים": "משיחים שניהם חָרָשִׁים לבניין בית המקדש", כלומר, שמשיח בן דוד ומשיח בן יוסף ישתתפו בהקמת בית המקדש. ה. בתוספתא (פסחים ח,ב) מדובר על אפשרות שבית המקדש השלישי ייבנה בין פסח ראשון לפסח שני, וזו לשון התוספתא: "ניתן להם לישראל לבנות את בית הבחירה - אין הציבור עושה פסח שני". מכאן, שבית המקדש השלישי ייבנה על ידי ישראל, ולא בידי שמיים! כמו כן מסופר במדרש (בראשית רבה סד,י), שכאשר בתקופה מסוימת לאחר חורבן בית שני הרשו הרומאים להקים את בית המקדש, החל עם ישראל, ובראשו חכמי ישראל, לאסוף כסף וחומרי בניין להקמת המקדש, ולא המתינו לירידתו משמיים!
נראה, שאין כוונת רש"י כאן לומר באופן מוחלט שמצווה זו בטלה, והמקדש לא ייבנה בידי אדם אלא בידי שמיים. כוונת רש"י לומר, שתיתכן גם אפשרות כזו, ויש בדברי חז"ל אפשרויות שונות כיצד הדבר יתרחש. ביסודו של דבר, מוטלת עלינו המצווה לבנות את המקדש בעצמנו, ולא להמתין לירידתו משמיים, אלא שהגמרא כאן, הדנה באפשרות של בניין באופן פתאומי ביום טוב ובלילה - מתכוונת לאפשרות זו של ירידתו משמיים. כך עולה מדברי רש"י עצמו בפתיחת הסוגיה, הכותב: "דאיבני אימת - ...אימת תגמור המלאכה". לשון זו ברורה, שמשמעה מלאכה הנעשית בידי אדם, ויש לה התחלה וסיום. אם כן, הסברה שהמקדש ירד משמיים נאמרת רק לצורך הסברת שלב אחד במהלך הסוגיה. ממילא, לדעת רב נחמן בר יצחק בסוף הסוגיה, המבאר את תקנת רבן יוחנן בן זכאי בדרך שונה לחלוטין, אין צורך באמירה זו, שרבן יוחנן בן זכאי ציפה לאפשרות של בניין פתאומי של המקדש. ככלל, דרכו של רש"י לפרש כל סוגיה כעניינה, על פי המשתמע ממנה בלבד, ואין זו אמירה המסכמת את כלל דברי חז"ל בנושא זה. יתכן, שלדעתו שאלה זו תלויה במחלוקת הידועה בדברי חז"ל, האם הגאולה השלישית תבוא בדרך הטבע או בדרך ניסית (עיין שבת סג,א).
שיטת הרמב"ם, לעומת זאת, שהמקדש ייבנה על ידי עם ישראל. הרמב"ם כותב, בהקדמתו למשנה, שמסכת מידות, המתארת את בית המקדש השני, נכתבה למטרה זו, ללמדנו כיצד לבנות את הבית השלישי (ראה גם דבריו בהל' מלכים יב,א).
כמה מן הפרשנים מסבירים גם את הסוגיה כאן בהתאם לשיטה זו: המאירי כאן כותב, שהאפשרות המוצעת בגמ' כאן, שהמקדש ייבנה ביום טוב או בלילה, אין כוונתה למקדש בידי שמים, אלא "חשש לבית דין טועים [שיבנו את המקדש ביום טוב], שתהא חיבת הקודש [ההשתוקקות לבניין המקדש במהרה] מביאתן לכך". בערוך לנר מסביר אחרת, שההצעה לבנות ביום טוב נאמרה לפי דעה מסוימת, המתירה לבנות ביום טוב לצורך אוכל נפש או לצורך מצוות היום. כמו כן, ההצעה לבנות בלילה נאמרת רק באשר למזבח, שהוא הנחוץ לצורך הקרבת העומר, ואילו הדין שאין לבנות את המקדש בלילה נאמר רק באשר להיכל.
גם המדרש תנחומא הנ"ל, האומר: "לעתיד אני אבנה את בית המקדש", אינו הוכחה מוחלטת לקיומה של דעה כזו בדברי חז"ל. ניתן לפרש, שהמדרש, נוקט כאן סגנון של משל, כמקובל באגדות חז"ל, וכוונתו לומר, שבניין הבית השלישי יהיה בהשגחה מיוחדת מאת ה', והוא יישמר על ידו לבל ייחרב, וזוהי "חומת האש" המוזכרת בזכריה. כיוצא בזה נאמר בהגדה של פסח, שיציאת מצרים היתה "ויוציאנו ה' ממצרים - לא על ידי מלאך ולא על ידי שרף ולא על ידי שליח, אלא על ידי הקב"ה בכבודו ובעצמו", כביטוי למעורבות ישירה והשגחה מיוחדת של הקב"ה בתהליך זה, אף שברור שמשה רבנו שימש כשליחו של הקב"ה ביציאת מצרים. כמו כן אנו אומרים בתפילת 'נחם': "כי אתה ה' באש היצתה, ובאש אתה עתיד לבנותה". כשם שהחצי הראשון פירושו, שהבבלים והרומאים שרפו את המקדש בשליחות ה', כך גם החצי השני, פירושו שה' יסייע בידינו לבנות מקדש.
תמצית הדברים: הדעה הפשוטה, הנראית מכמה וכמה פסוקים ומאמרי חז"ל, היא שבית המקדש השלישי ייבנה בידי אדם. ישנם מקורות אגדיים שניתן להבין מהם אחרת, וכך מסביר רש"י את אחד השלבים בסוגיה כאן. גם לפי שיטתו, אין הכוונה לפטור את עם ישראל ממצווה זו, אלא שעל פי הסוגיה כאן אפשר שהדבר יקרה בטרם נספיק לבנותו. לשיטת הרמב"ם, ההלכה המחייבת היא המצווה לדורות על עם ישראל לבנות את בית המקדש.
הרמח"ל ב'משכני עליון' אומר שבית המקדש הרוחני ירד משמים, ומסביבו ייבנה בית מקדש חומרי ע"י האדם.

http://gmaranet.cet.ac.il/pages/item.asp?item=15273

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בית המקדש ה-3
« להגיב #5 ב- : ינואר 26, 2007, 12:00:16 »
ערן, אם אתה מעתיק, לפחות תעתיק את כל המאמר. מה שעשית נקרא סילוף וגניבת דעת.
בפעם הבאה אני מציע שלכל דבר שאתה מעתיק תביא את המקור - המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם.

להלן המאמר מאתר מכון המקדש:

האם בית המקדש השלישי ייבנה בידי אדם, או ירד משמיים? הסוגיה עוסקת באפשרות לבניין המקדש ביום ששה עשר בניסן, יום הנפת העומר, וההשלכות מכך על היתר התבואה החדשה.

 מן הגמרא משתמע, שבניין בית המקדש השלישי יהיה פתאומי ומפתיע, באופן שבית הדין עלול שלא להספיק להקריב את העומר בזמנו. יתירה מזו: הגמרא מעלה אפשרות להקמת הבית ביום טוב, או בלילה, בניגוד להלכה (שבועות טו,ב), לפיה אין בונים את המקדש ביום טוב או בלילה. לפיכך כותב רש"י: "הני מילי בניין הבנוי בידי אדם, אבל מקדש העתיד שאנו מצפין - בנוי ומשוכלל הוא יגלה ויבוא משמים, שנאמר: מקדש ה' כוננו ידיך". כדברים אלו כותבים גם התוספות והריטב"א כאן.
כדעה זו נאמר, לכאורה, במדרש תנחומא (פרשת כי תשא): "אמר הקב"ה: בעולם הזה עשיתם משכן ומקדש שהיו בחומה, ולעתיד אני אבנה את בית המקדש, ותהיה מוקפת בחומת אש, שנאמר (זכריה ב,ט) ואני אהיה לה נאם ה' חומת אש".
רעיון זה, לפיו בית המקדש השלישי לא ייבנה בידי אדם, מעורר קשיים מרובים: א. הקמת בית המקדש הינה מצוות עשה, הנמנית בין תרי"ג המצוות, וככל המצוות, הרי זו מצווה לדורות (כדברי הרמב"ם בהקדמתו לספר המצוות). אם כן, היתכן שאנו פטורים ממצווה זו, ואין לנו אלא לצפות למקדש היורד משמיים? ב. הפסוק בשירת הים: "תביאמו ותיטעמו בהר נחלתך... מקדש ה' כוננו ידיך", שממנו לומד רש"י על כך שהמקדש ירד משמים, נאמר, בפשטות, על הקמת הבית הראשון, שנעשה בידי אדם! אכן, הגמרא בכתובות (ה,א) לומדת מפסוק זה, שהמקדש הוא "מעשה ידי צדיקים", כלשון רש"י עצמו שם, כלומר, שעשייתו בידי אדם, וזו כוונת המילים "כוננו ידיך"! ג. בכמה מצוות שבהן נאמרה לשון עשיה, כגון במצוות סוכה וציצית, אומרים חז"ל "תעשה - ולא מן העשוי" (ראה סוכה יא,ב). מסתבר, אף כי הדבר לא נאמר במפורש בדברי חז"ל, שאף באשר לבית המקדש חובה לעשותו בידינו ואסור להשתמש בדבר הנעשה מאליו, שהרי גם בו נאמר "ועשו לי מקדש", ולשון 'עשייה' חוזרת בפרשיות המשכן פעמים רבות מאד. ד. מכמה פסוקים בתנ"ך עולה, שעם ישראל עצמו יבנה את המקדש השלישי, כגון הנאמר ביחזקאל (מג,י-יא): "הגד את בית ישראל את הבית...צורת הבית ותכונתו ומוצאיו ומובאיו... וישמרו את כל צורתו ואת כל חוקותיו ועשו אותם", ופירש רש"י: "ילמדו ענייני המידות מפיך, שידעו לעשותם לעת קץ". כך גם כותב רש"י בהמשך מסכת סוכה (נב,ב ד"ה חרשים), בביאור הפסוק (זכריה ב,ג) "ויראני ה' ארבעה חָרָשִׁים": "משיחים שניהם חָרָשִׁים לבניין בית המקדש", כלומר, שמשיח בן דוד ומשיח בן יוסף ישתתפו בהקמת בית המקדש. ה. בתוספתא (פסחים ח,ב) מדובר על אפשרות שבית המקדש השלישי ייבנה בין פסח ראשון לפסח שני, וזו לשון התוספתא: "ניתן להם לישראל לבנות את בית הבחירה - אין הציבור עושה פסח שני". מכאן, שבית המקדש השלישי ייבנה על ידי ישראל, ולא בידי שמיים! כמו כן מסופר במדרש (בראשית רבה סד,י), שכאשר בתקופה מסוימת לאחר חורבן בית שני הרשו הרומאים להקים את בית המקדש, החל עם ישראל, ובראשו חכמי ישראל, לאסוף כסף וחומרי בניין להקמת המקדש, ולא המתינו לירידתו משמיים!
נראה, שאין כוונת רש"י כאן לומר באופן מוחלט שמצווה זו בטלה, והמקדש לא ייבנה בידי אדם אלא בידי שמיים. כוונת רש"י לומר, שתיתכן גם אפשרות כזו, ויש בדברי חז"ל אפשרויות שונות כיצד הדבר יתרחש. ביסודו של דבר, מוטלת עלינו המצווה לבנות את המקדש בעצמנו, ולא להמתין לירידתו משמיים, אלא שהגמרא כאן, הדנה באפשרות של בניין באופן פתאומי ביום טוב ובלילה - מתכוונת לאפשרות זו של ירידתו משמיים. כך עולה מדברי רש"י עצמו בפתיחת הסוגיה, הכותב: "דאיבני אימת - ...אימת תגמור המלאכה". לשון זו ברורה, שמשמעה מלאכה הנעשית בידי אדם, ויש לה התחלה וסיום. אם כן, הסברה שהמקדש ירד משמיים נאמרת רק לצורך הסברת שלב אחד במהלך הסוגיה. ממילא, לדעת רב נחמן בר יצחק בסוף הסוגיה, המבאר את תקנת רבן יוחנן בן זכאי בדרך שונה לחלוטין, אין צורך באמירה זו, שרבן יוחנן בן זכאי ציפה לאפשרות של בניין פתאומי של המקדש. ככלל, דרכו של רש"י לפרש כל סוגיה כעניינה, על פי המשתמע ממנה בלבד, ואין זו אמירה המסכמת את כלל דברי חז"ל בנושא זה. יתכן, שלדעתו שאלה זו תלויה במחלוקת הידועה בדברי חז"ל, האם הגאולה השלישית תבוא בדרך הטבע או בדרך ניסית (עיין שבת סג,א).
שיטת הרמב"ם, לעומת זאת, שהמקדש ייבנה על ידי עם ישראל. הרמב"ם כותב, בהקדמתו למשנה, שמסכת מידות, המתארת את בית המקדש השני, נכתבה למטרה זו, ללמדנו כיצד לבנות את הבית השלישי (ראה גם דבריו בהל' מלכים יב,א).
כמה מן הפרשנים מסבירים גם את הסוגיה כאן בהתאם לשיטה זו: המאירי כאן כותב, שהאפשרות המוצעת בגמ' כאן, שהמקדש ייבנה ביום טוב או בלילה, אין כוונתה למקדש בידי שמים, אלא "חשש לבית דין טועים [שיבנו את המקדש ביום טוב], שתהא חיבת הקודש [ההשתוקקות לבניין המקדש במהרה] מביאתן לכך". בערוך לנר מסביר אחרת, שההצעה לבנות ביום טוב נאמרה לפי דעה מסוימת, המתירה לבנות ביום טוב לצורך אוכל נפש או לצורך מצוות היום. כמו כן, ההצעה לבנות בלילה נאמרת רק באשר למזבח, שהוא הנחוץ לצורך הקרבת העומר, ואילו הדין שאין לבנות את המקדש בלילה נאמר רק באשר להיכל.
גם המדרש תנחומא הנ"ל, האומר: "לעתיד אני אבנה את בית המקדש", אינו הוכחה מוחלטת לקיומה של דעה כזו בדברי חז"ל. ניתן לפרש, שהמדרש, נוקט כאן סגנון של משל, כמקובל באגדות חז"ל, וכוונתו לומר, שבניין הבית השלישי יהיה בהשגחה מיוחדת מאת ה', והוא יישמר על ידו לבל ייחרב, וזוהי "חומת האש" המוזכרת בזכריה. כיוצא בזה נאמר בהגדה של פסח, שיציאת מצרים היתה "ויוציאנו ה' ממצרים - לא על ידי מלאך ולא על ידי שרף ולא על ידי שליח, אלא על ידי הקב"ה בכבודו ובעצמו", כביטוי למעורבות ישירה והשגחה מיוחדת של הקב"ה בתהליך זה, אף שברור שמשה רבנו שימש כשליחו של הקב"ה ביציאת מצרים. כמו כן אנו אומרים בתפילת 'נחם': "כי אתה ה' באש היצתה, ובאש אתה עתיד לבנותה". כשם שהחצי הראשון פירושו, שהבבלים והרומאים שרפו את המקדש בשליחות ה', כך גם החצי השני, פירושו שה' יסייע בידינו לבנות מקדש.
תמצית הדברים: הדעה הפשוטה, הנראית מכמה וכמה פסוקים ומאמרי חז"ל, היא שבית המקדש השלישי ייבנה בידי אדם. ישנם מקורות אגדיים שניתן להבין מהם אחרת, וכך מסביר רש"י את אחד השלבים בסוגיה כאן. גם לפי שיטתו, אין הכוונה לפטור את עם ישראל ממצווה זו, אלא שעל פי הסוגיה כאן אפשר שהדבר יקרה בטרם נספיק לבנותו. לשיטת הרמב"ם, ההלכה המחייבת היא המצווה לדורות על עם ישראל לבנות את בית המקדש.
הרמח"ל ב'משכני עליון' אומר שבית המקדש הרוחני ירד משמים, ומסביבו ייבנה בית מקדש חומרי ע"י האדם.

http://gmaranet.cet.ac.il/pages/item.asp?item=15273
ערן מעתיק?..
חשבתי שדווקא אתה עושה את המאמרים טוב לדעת אני מקווה שזה רק בקשר למאמר הנ"ל.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
בית המקדש ה-3
« להגיב #6 ב- : ינואר 26, 2007, 12:04:56 »
עצה פשוטה איך לגלות מי מעתיק מהרשת ומאיפה - תריץ בגוגל משפט נבחר מהמאמר.

אצל ידידינו ערן שמתי לב שהוא מרבה להעתיק ממגוון אתרים ולשזור את הדברים במאמריו,
בעיקר מויקיפדיה, אך גם ממקורות אחרים.

כעקרון אין לי בעיה עם השיטה הזו, אלא רק במקרים בהם מעתיקים חצאי דברים ומסלפים את האמת.
« עריכה אחרונה: ינואר 26, 2007, 12:06:54 על ידי האלקשי »

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בית המקדש ה-3
« להגיב #7 ב- : ינואר 26, 2007, 12:11:02 »
עצה פשוטה איך לגלות מי מעתיק מהרשת ומאיפה - תריץ בגוגל משפט נבחר מהמאמר.

אצל ידידינו ערן שמתי לב שהוא מרבה להעתיק ממגוון אתרים ולשזור את הדברים במאמריו,
בעיקר מויקיפדיה, אך גם ממקורות אחרים.

כעקרון אין לי בעיה עם השיטה הזו, אלא רק במקרים בהם מעתיקים חצאי דברים ומסלפים את האמת.
לא לא יש בעיה עם זה אני חשבתי עד עכשיו שכל המאמרים שלו הוא לבד עושה עם הידע שלו קצת התאכזבתי לגלות כניראה מרוב שאני תמים לא חיפשתי בגוגל כי לא האמנתי שאני בכלל יימצא את המאמר הזה במקום אחר...
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בית המקדש ה-3
« להגיב #8 ב- : ינואר 26, 2007, 12:35:09 »
אני ציטטתי רק את דעת הסוברים שבית המקדש ירד משוכלל מן השמים, כיוון ששאר הדעות לית הילכתא כוותיה, וכמו שאמר הרב כהנא.
עיין במאמר הבא:
http://www.aharit.com/A-09.html

ולגבי ההודעות שלי, כל הדברים שאני מביא אני כבר מכיר ויודע אותם, פשוט אם אני מצטט תוספות רמב"ם או רש"י זה עבודה גדולה להתחיל לכתוב בעצמי, אני מחפש איפה יש את הציטוט ברשת ואז אני עושה "העתק הדבק". זה לא ישנה את הרמב"ם אם אני כתבתי אותו או שהעתקתי אותו רמב"ם נשאר רמב"ם.

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
בית המקדש ה-3
« להגיב #9 ב- : ינואר 27, 2007, 23:19:45 »
ערן ידידי,

סילפת את המאמר סילוף חמור, וזה וודאי בבחינת שקר וגניבת דעת
להוציא ממאמר מסוים רק חלקים שנראים לך.

הרב כהנא כמובן מעולם לא סבר כדעה שביהמ"ק ירד משמיים כפשוטו
וממשיכי דרכו היום בכלל ורבני ישיבת הרעיון היהודי בפרט, ובעיקר
ראש הישיבה הרב יהודה קרויזר שליט"א סוברים שבניין בית המקדש
זו מצווה המוטלת על עם ישראל.

אתה מוזמן לברר את העניין בישיבה, להלן מס. הטלפון: 02-5823540

אנא, הפסק להשתמש בשיטות שקר וכחש. לא כך היא דרכה של תורה.

כל טוב ושבוע טוב.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בית המקדש ה-3
« להגיב #10 ב- : ינואר 28, 2007, 06:35:24 »
ציטוט
הרב כהנא כמובן מעולם לא סבר כדעה שביהמ"ק ירד משמיים כפשוטו
וממשיכי דרכו היום בכלל ורבני ישיבת הרעיון היהודי בפרט, ובעיקר
ראש הישיבה הרב יהודה קרויזר שליט"א סוברים שבניין בית המקדש
זו מצווה המוטלת על עם ישראל.

זה בטוח!
ערן, אתה מוכן לומר לנו באיזה סוג של ישיבה אתה לומד?  אני מסכים לחלוטין עם השיטה של להריץ חיפוש באינטרנט אחרי המקור המדויק של הלכה כשאתה כבר מכיר את ההלכה, ומחמת הספק אני מזכה אותך מהאשמה שחטאת בגניבת דעת.  ;)  להבא, זה יעזור אם תביא גם את המקור האינטרנטי של ההלכות שאתה מביא---אם יש טעות בהלכה, האשמה לא תהיה תלויה בך אלא במקור האינטרנטי.  וזה תקף לגבי כל אחד כאן שמצטט הלכה.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק כך או כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
בית המקדש ה-3
« להגיב #11 ב- : ינואר 28, 2007, 06:50:21 »
רבותי שבוע טוב לכולם מה זה חשוב העיקר שתגיע כבר הגאולה !!!
לכולם יש כוונות טובות אחרי הכל .

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בית המקדש ה-3
« להגיב #12 ב- : ינואר 28, 2007, 13:41:57 »
האלקשי, ודווקא כך,

הרי אתם מוזמנים בעצמכם לשמוע את הרב מאיר כהנא הי"ד בכבודו ובעצמו, הוא ולא אחר בקלטת "הרצאה באפרת"  ששם הוא אמר את הדברים הבאים: "יש פוסקים שאומרים שאסור לעלות להר הבית משום טומאה, כשאנחנו נהיה בשילטון (הכהניסטים) נשב עם גדולי הדור ואיפה שאסור לעלות להר הבית - יהיה אסור, ואיפה שספק - ספק דאורייתא לחומרא, ואיפה שיהיה מותר - נקים את הבית כנסת הכי גדול בעולם".

אני לא יודע מה הרב קוריזר חושב, ולמען האמת זה לא מעניין אותי כל כך, אני יודע מה הרב כהנא אמר, ואתם בעצמכם יכולים גם לשמוע את הרב כהנא.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בית המקדש ה-3
« להגיב #13 ב- : ינואר 28, 2007, 14:44:35 »
רבותי שבוע טוב לכולם מה זה חשוב העיקר שתגיע כבר הגאולה !!!
לכולם יש כוונות טובות אחרי הכל .
אחרי המעשים הרעים והחטאים כולם רוצים נו זה ברור אם כל אחד היה משקיע קצת ממש קצת הגאולה הייתה קרבה...
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

Aaron

  • אורח
בית המקדש ה-3
« להגיב #14 ב- : ינואר 28, 2007, 16:05:05 »
ב"ה מסגד אל-אקצה ימחק מעל פני האדמה ובמקומו יבנה בית המקדש השלישי. הייתה לנו הזדמנות להרוס את המסגד הנאצי הזה במלחמת ששת הימים.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בית המקדש ה-3
« להגיב #15 ב- : ינואר 28, 2007, 17:42:33 »
ב"ה מסגד אל-אקצה ימחק מעל פני האדמה ובמקומו יבנה בית המקדש השלישי. הייתה לנו הזדמנות להרוס את המסגד הנאצי הזה במלחמת ששת הימים.
אני זוכר סרט של הרב מאיר דוד כהנא זצ"ל הי"ד גדול דורנו שנכנס לירושלים והוא אומר "אני זוכר שהייתי יותר קטן ושמעתי את ההודעה המופרסמת מפי מוטה גור הר הבית בידיינו!!! ואני היום מסתכל ואומר הר הבית בידיינו?..
שלא נותנים ליהודי להתפלל שם? שחבר כנסת רוצה לעלות לשם הוא צריך אבטחה של 1000 אנשי אבטחה ושוטרים?.."
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בית המקדש ה-3
« להגיב #16 ב- : ינואר 28, 2007, 19:00:32 »
זה יכול להיות לפני שהוא ראה את הפוסקים שאוסרים, הקלטת "הרצאה באפרת" היא מפרק חייו האחרון של הרב כהנא (כמדומני שנתיים או שלוש לפני הרצחו), ככה שהטענה שלך היא לא חזקה, כיוון שהרב חזר בו.
שוב פעם אתה בעצמך יכול לשמוע אותו, כשהדברים יוצאים מפיו הטהור עוברת בך צמרמורת ואז אתה מרגיש כמה דבריו אמת הם, תרכוש את הקלטת "הרצאה באפרת", תשמע את דבריו ותירווה נחת.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בית המקדש ה-3
« להגיב #17 ב- : ינואר 28, 2007, 19:05:40 »
זה יכול להיות לפני שהוא ראה את הפוסקים שאוסרים, הקלטת "הרצאה באפרת" היא מפרק חייו האחרון של הרב כהנא (כמדומני שנתיים או שלוש לפני הרצחו), ככה שהטענה שלך היא לא חזקה, כיוון שהרב חזר בו.
שוב פעם אתה בעצמך יכול לשמוע אותו, כשהדברים יוצאים מפיו הטהור עוברת בך צמרמורת ואז אתה מרגיש כמה דבריו אמת הם, תרכוש את הקלטת "הרצאה באפרת", תשמע את דבריו ותירווה נחת.
תשמע לא ידעתי על הקלטת הזאת אבל מה שאמרתי זה הדברים האחרונים ששמעתי ממנו על הר הבית ככה שיכול להיות שאני לא מעודכן.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i