כתב נושא: איסמעיל הנייה ניצל מהתקפת ירי על רכבו  (נקרא 3735 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Berk0

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 198
  • אין לא יכול - יש לא רוצה
איסמעיל הנייה ניצל מהתקפת ירי על רכבו
« ב- : אוקטובר 20, 2006, 15:29:07 »
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3317474,00.html

איסמעיל הנייה ניצל מהתקפת ירי על רכבו

ראש הממשלה הפלסטיני יצא ממסגד בעזה ונכנס לרכבו, כאשר חמושים פתחו אל עבר השיירה באש. הנייה לא נפגע אולם כמה ממלוויו נפצעו. מאחורי הירי עומדים כנראה קרובי משפחה של פעיל פתח שנהרג לאחרונה. ברשות חוששים כי האירוע יביא לקריסת ההבנות שהושגו רק הלילה בין הצדדים

רועי נחמיאס
פורסם:    20.10.06, 14:35

נסיון התנקשות או ירי מקרי? חמושים פתחו באש היום בצהריים (ו') לעבר רכבו של ראש הממשלה הפלסטיני, איסמעיל הנייה, לאחר צאתו ממסגד בעיר עזה. על פי דיווחי תחנת הרדיו של החמאס, ראש הממשלה לא נפגע מהירי אולם שניים משומרי ראשו ומלוויו נפצעו פצעים קלים עד בינוניים.

 

גורמי ביטחון פלסטינים מסרו כי את הירי ביצעו קרובי משפחתו של פעיל פתח, שנהרג בעימותים האחרונים עם חמאס. הפלסטינים דיווחו כי במקביל לירי על השיירה נורו יריות לעבר אנשי הכוח המיוחד של הממשלה וכי מספר כלי רכב נפגעו מן האש.

 

לפני האירוע נשא הנייה דרשה לרגל יום השישי האחרון של חודש הרמדאן. בדרשתו אמר כי לא תוקם ממשלת אחדות לי החמאס וכי אם תקום ממשלה כזאת, היא לא תזכה לאמון המועצה המחוקקת הנשלטת בידי הפרלמנט. "כל הדיבורים על משאל עם נועדו רק להרחיק את תנועת החמאס מן השלטון", אמר הנייה, דקות ספורות לפני האירוע שכבר מוגדר ברשות הפלסטינית כניסיון לחסל את ראש הממשלה. דובר הממשלה, ד"ר ראזי חאמד, אמר כי האש לא כוונה אל עבר השיירה וכי מדובר בירי מקרי שהיה בסמיכות לרכבו של הנייה.

 

האירוע בצהריים התרחש פחות מ-12 שעות לאחר שתנועות הפתח והחמאס הגיעו להסכם על פיו תיפסק האלימות המשתוללת ברצועה בחודשים האחרונים והצדדים יעשו מאמצים משותפים לפתרון המשבר ברשות. כעת חוששים הפלסטינים כי הירי על הנייה יביא לקריסת ההבנות בין הצדדים ויוביל למעגל עימותים נוסף ובימים הקרובים.


המהומות בעזה. האם גם ההסכם הנוכחי יקרוס? (צילום: איי אף פי)

 

בחודשים האחרונים הפכה רצועת עזה זירה לעימותים פנימיים שכללו חילופי אש, חיסולים, חטיפות ותקיפות בין פתח לחמאס. השיא היה לפני כשלושה שבועות, כאשר בחילופי אש מקומיים שפלשו גם לגדה נהרגו 13 פלסטינים . הלילה, בתיווך המשלחת הביטחונית המצרית השוהה דרך קבע ברצועה, הגיעו שתי התנועות להסכמה על הפסקת האלימות וחשוב מכך - על הפסקת כל מערך ההסתה וההכפשות ההדדיות שנוהלו בכלי התקשורת בין הצדדים.

 

בתום הפגישה שנמשכה עד השעות הקטנות, יצא תאופיק אבו חוסה, אחד מדוברי החמאס ברצועה, אל העיתונאים כשלצידו פתחי חמד, מראשי החמאס ברצועה, והקריא את ההסכם בין הצדדים. הנקודות החשובות בהסכם כוללות הפסקה מיידית של כל הפעולות המנוגדות לחוק, איסור הפגיעה ההדדית והפגיעה במוסדות הציבור וברכוש פרטי, הפסקת כל צורות ההסתה ובפרט

 זו התקשורתית, הקמת לשכה משותפת שתטפל במשברים אם ייווצרו, הקמת ועדה שתפקח על ההתנהלות התקשורתית של שני הצדדים וכן השלטת עיקרון הדיאלוג על מערכת היחסים בין הצדדים.

 

כאמור, זוהי אינה הפעם הראשונה ששני הצדדים בתיווך מצרי מגיעים להסכמות, אולם ברשות מקווים כי הפעם לשם שינוי הן יחזיקו מעמד, לפחות עד אחרי החג על מנת שהתושבים, בעיקר בעזה, יזכו לחגוג באווירה שקטה יחסית. האירוע שהתרחש בצהריים מעמיד סימן שאלה גדול מעל תקוות אלו.
שהגלים מתחזקים, החזקים מתגלים
שהגלים מתחזקים, החברים מתגלים

מנותק Eternal

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 968
בעניין: איסמעיל הנייה ניצל מהתקפת ירי על רכבו
« להגיב #1 ב- : אוקטובר 20, 2006, 15:30:16 »
עכשיו נתחיל את הספירה לאחור להאשמת ישראל.

מנותק Berk0

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 198
  • אין לא יכול - יש לא רוצה
בעניין: איסמעיל הנייה ניצל מהתקפת ירי על רכבו
« להגיב #2 ב- : אוקטובר 20, 2006, 16:08:55 »
בעע צריך לתרום להם קצת כסף שיקנו כוונות השלכה, רד פוינט וככה שיוכלו להרוג אחד תשני.
שהגלים מתחזקים, החזקים מתגלים
שהגלים מתחזקים, החברים מתגלים

Aaron

  • אורח
בעניין: איסמעיל הנייה ניצל מהתקפת ירי על רכבו
« להגיב #3 ב- : אוקטובר 20, 2006, 21:44:46 »
את הנייה, ימח שמו, היינו צריכים לחסל עוד מזמן ע"י ירי טיל ממסוק/מטוס.
אני עושה את החישוב הפשוט ולא מבין משהו:
חמאס = ארגון טרור
ראש הארגון = הנייה = טרוריסט
טרוריסט = אחראי לרציחתם של אלפי יהודים וממשיך לסכן את ביטחון תושבי המדינה ע"י תיכנון פיגועים, נותן פקודה לירי קסאמים והברחות נשק.
מכאן נובעת השאלה: למה לעזאזל לא מחסלים אותו?
הרי טרוריסטים צריכים להרוג, לא?
לדוגמא: מנהיג אל-קאעידה (אוסמה בין-לאדן הבן ____ ימח שמו) הוא טרוריסט, וארה"ב תרסק אותו לחתיכות בכל הזדמנת שתינתן לה. לעומת זאת, אנחנו יודעים איפה איסמאיל הנייה כל הזמן ויכולים לחסל אותו בכל עת אבל לא עושים זאת.
ואני לא יודע אם לצחוק או לבכות...

מנותק liorso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 721
בעניין: איסמעיל הנייה ניצל מהתקפת ירי על רכבו
« להגיב #4 ב- : אוקטובר 21, 2006, 17:51:25 »
ממשלה בוגדנית כבר אמרנו?
הרב כהנא צדק!

מנותק ליעד

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 404
  • כהנא חי!!!
בעניין: איסמעיל הנייה ניצל מהתקפת ירי על רכבו
« להגיב #5 ב- : אוקטובר 21, 2006, 21:11:25 »
עכשיו נתחיל את הספירה לאחור להאשמת ישראל.
בדיוק.
רבנו שאג בקול גדול "אין שום יאוש בעולם כלל!"(רבי נחמן)