שונות > מה שבראש

סקר: אתם מאמינים באלוקים?

<< < (3/67) > >>

גור-אריה:

--- ציטוט של: נץ וגאה בזה על אפריל 11, 2008, 01:32:00 ---אני רוצה לראות את הראשון שיטיב להסביר את בחירתו  :knuppel2: :knuppel2: :knuppel2:

--- סוף ציטוט ---
חחחחחחחחחח

אני בחרתי ב1 למרות שאין זו האפשרות המדוייקת,אך היא הקרובה ביותר.
מדוע אין אפשרות של "יודע בוודאות"? התורה אינה מצווה אותנו "להאמין" כי אם "דע את ה' אלוקיך"!!!

הרמב"ם בהלכות "יסודי תורה" תחילת "ספר המדע" כותב:
"יסוד היסודות ועמוד החכמות,לידע שיש שם מצוי ראשון והוא ממציא כל נמצא"וגו' כלומר הרמב"ם אומר שעצם הידיעה שיש בורא לעולם אינה קשורה
לשום אמונה דתית,כי אם לידיעה הגיונית!! העולם שלנו מתוכנן על פי כל אמות מידה,ובזה כל גדולי המדענים והפיזיקאים מודים. האם יתכן שמשהו יצא מתוכנן ללא מתכנן?
הרי כדי שמערכות פחותות פי מיליון מגוף האדם יפעלו(כמו המחשב לדוגמא) דרוש ידע רב תכנון וביצוע מושכלים,האם יתכן ליצור מחשבון או אפילו חשבוניה...מערבול בלתי מסודר של מרכיבים?
נסו את זה בבית...פוצצו באופן בלתי מבוקר אוסף גרוטאות ותקראו לי אם יצא מזה איזו מכונית על שלט או משהו....

לכן עצם קיומו של בורא חכם ובעל יכולת היא עובדה גמורה ונקראת בפי המדע "המתכנן התבוני" כל מחשבה אחרת(אי אמונה בבורא) היא פרימיטיבית,מגוככת ובלתי הגיונית בעליל ונובעת בין היתר
מחוסר התבוננות ומהליכה של עדר אחרי פרשני מדע זולים.

נץ וגאה בזה:

--- ציטוט של: PhobetorXVII על אפריל 12, 2008, 19:49:12 ---לא יודע יש לי ספקות אבל מה שבטוח העולם לא נוצר לפניי 5700 שנה  :idiot2:

--- סוף ציטוט ---
גם על פי היהדות העולם לא נברא לפני 5700 שנה.

גור-אריה:

--- ציטוט של: נץ וגאה בזה על אפריל 13, 2008, 01:21:27 ---גם על פי היהדות העולם לא נברא לפני 5700 שנה.

--- סוף ציטוט ---
זמן הבריאה הוא לא 5768 שנה?

אושרי:
ברור, מה השאלה פה בכלל?

נץ וגאה בזה:

--- ציטוט של: גור-אריה על אפריל 13, 2008, 02:35:31 ---זמן הבריאה הוא לא 5768 שנה?

--- סוף ציטוט ---
זה לא רלוונטי, הוא רק רצה להביע רעיון, הוא יודע שזה 5768 שנה רק עיגל כלפי מטה, באותו מידה הוא גם יכל לכתוב 5800 שנה או 6000 שנה לצורך ההמחשה, ובכל אופן הספירה הנ"ל היא לפי תיאור הבריאה של המערכת הסולארית שלנו בגלקסיית שביל החלב, ומכיוון שידוע זה מכבר שה' בונה עולמות ומחריבן, ורואים זאת מדי פעם בתצפיות מדעיות בטלסקופים רבי עוצמה שקולטים כוכבי לכת כבירים (כאלו שאפילו מגיעים לגודל של פי מיליון מהשמש שלנו) שמושמדים בחלל והופכים לחור שחור אחרי פיצוץ סופר-נובה.
כך שאי אפשר לומר שזהו אכן גיל היקום.
הספירה הזו היא לפי "סדר עולם רבה" שנכתב ונערך על ידי חז"ל, והספירה היא לפי הנכתב בספר בראשית, אבל אין זה אומר שזה אכן לבריאת היקום.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה