יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

רק על נוח אלוהים הצהיר צדיק

(1/3) > >>

כך או כך:
למעשה זו האמת רק על נוח יש תיעוד שהיה צדיק.
בכל אופן השבוע היה לי ויכוח לגבי דוד שחטא עם אשת אוריה
שחמד בה . חמד באשת איש  ,וגם גרם לאוריה להיות בחזית  במלחמה
למה יש לי הרגשה שמסתירים את האמת .
כמו שקורה פה היום במדינה הפירוש מעוות (המציאות).
כל זרם מפרש לפי האינטרס שלו את המציאות .
למעשה שום דבר לא זז תכלס בשטח .

זה ככה מתרוצץ אצלי בראש כבר תקופה .
מה דעתכם  בעניין אני סקרן לדעת.
שבת שלום !!!

דוקא_כך:

--- ציטוט של: כך או כך על אוקטובר 20, 2006, 06:57:33 ---למעשה זו האמת רק על נוח יש תיעוד שהיה צדיק.
בכל אופן השבוע היה לי ויכוח לגבי דוד שחטא עם אשת אוריה
שחמד בה . חמד באשת איש  ,וגם גרם לאוריה להיות בחזית  במלחמה
למה יש לי הרגשה שמסתירים את האמת .
כמו שקורה פה היום במדינה הפירוש מעוות (המציאות).
כל זרם מפרש לפי האינטרס שלו את המציאות .
למעשה שום דבר לא זז תכלס בשטח .

זה ככה מתרוצץ אצלי בראש כבר תקופה .
מה דעתכם  בעניין אני סקרן לדעת.
שבת שלום !!!

--- סוף ציטוט ---
יש חטאים גרועים יותר מעריות.  כן---דוד חטא, אבל עדיין נחשב לצדיק.  אל תתיחס אל המלה "צדיק" כאל מלה שמתארת בן-אדם בדרגת מלאך אלקים.  בן-אדם לא צריך להיות מושלם בשביל להיחשב לצדיק.  חז"ל שואלים: "מה גורם לצדיקים שיתבזה שולחנם לעתיד לבוא?  מפני קטנות אמונה שהיה בהם."  כלומר, יהודי יכול להיות צדיק, ועדיין קטן אמונה.  זה לא בסדר, זה לא האידיאל, אבל זו המציאות.

עריות זה חטא שקשה להתנגד לו, ולכן ההתבוללות בארה"ב כל-כך חזקה.  משיכה פיזית בין גבר ואשה---תאווה---קשה לריסון.  אבל גזל ולשון הרע יותר גרועים מעריות, והעונש עליהם בזה ובבא יותר גרוע.  אני ממליץ לקרוא ספרי מוסר כגון מסילת ישרים, ארחות צדיקים, ספר המדות, וכו' כדי לקבל רעיון יותר ברור על מדרגות החטא.

שבת שלום ומבורך.

כך או כך:
מעניין מאוד חידשת לי בנושא .
העניין הוא שבספרות שציינת כתובים פירושים על הנושא של דוד
והנפוץ ביניהם שהוא לא חטא .
זה מה שמטריד אותי .האמן לי שעיינתי בספרות שציינת
ומה שמוזר שאף אחד מהם לא מציין זאת .

ועוד דבר שמטריד אותי זה הרמב"ם שפסק שחייב לחיות
בארץ ישראל והוא בעצמו לא חי פה .העדיף לטפל במצרים
בחולים .הוא פוסק ובעצמו לא קיים את הפסיקה
אני חותר לנושא כאוב אולי קצת מקומם בגישה אבל משהו צריך
להעלות את הדברים בצורה קצת יותר בוטה.

על פני השטח אם מסתכלים על הדברים גם רבי עקיבא נכשל
הדרך שלו גרמה למותם של 24 אלף תלמידים שמתו ממגיפה .
כלומר הדרך שלו לא הצליחה זה מצטייר כמו הטעיית הרבים .
גם את זה טייחו .ועד היום המצב נישאר ככה כאוס בעם היהודי
אולי יש משהו בדרך שלנו שפגום וככה מדור לדור אנחנו נופלים
לאותה הרשת ולא לומדים לקחים
זה בגדול מה שעולה לי בראש ואני מאוד נזהר בדבריי כדי לא לקומם

דוקא_כך:

--- ציטוט של: כך או כך על אוקטובר 22, 2006, 02:44:32 ---מעניין מאוד חידשת לי בנושא .
העניין הוא שבספרות שציינת כתובים פירושים על הנושא של דוד
והנפוץ ביניהם שהוא לא חטא .
זה מה שמטריד אותי .האמן לי שעיינתי בספרות שציינת
ומה שמוזר שאף אחד מהם לא מציין זאת .

ועוד דבר שמטריד אותי זה הרמב"ם שפסק שחייב לחיות
בארץ ישראל והוא בעצמו לא חי פה .העדיף לטפל במצרים
בחולים .הוא פוסק ובעצמו לא קיים את הפסיקה
אני חותר לנושא כאוב אולי קצת מקומם בגישה אבל משהו צריך
להעלות את הדברים בצורה קצת יותר בוטה.

על פני השטח אם מסתכלים על הדברים גם רבי עקיבא נכשל
הדרך שלו גרמה למותם של 24 אלף תלמידים שמתו ממגיפה .
כלומר הדרך שלו לא הצליחה זה מצטייר כמו הטעיית הרבים .
גם את זה טייחו .ועד היום המצב נישאר ככה כאוס בעם היהודי
אולי יש משהו בדרך שלנו שפגום וככה מדור לדור אנחנו נופלים
לאותה הרשת ולא לומדים לקחים
זה בגדול מה שעולה לי בראש ואני מאוד נזהר בדבריי כדי לא לקומם


--- סוף ציטוט ---

אלו שאלות מאוד חשובות.  אני אפנה בס"ד בעתיד הקרוב אל רבנים, ומקווה שיענו על שאלות אלו בצורה מספקת.


ליעד:
יש ויכוח בגמרא אם דוד חטא.
אבל לפי מה שלמדתי לדוד היה זכות להרוג את אוריה כי הוא מרד במלכות שהוא סירב ללכת הביתה שדוד אמר לו ושהוא לקח את בת שבע הי היתה אישה עגונה לכן גם את זה היה מותר לו, אבל דוד הרגיש שהוא חטאה חטא מוסרי ולכן הוא אומר "חטאתי לה'" ולא עברתי איזה חוק או משהוא.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

עבור לתצוגת גירסה מלאה