עמלק ואויבי ישראל > האמת מאחורי דת האיסלם
מיהו אללה?
eran:
דווקא כך,
מדבריך נידף ריח עז של ביזוי כבוד ת"ח כלפי הרה"ר הגר"ש עמאר שליט"א שהוא אחד מבחירי הדיינים בדור האחרון, אני מוחה בך, ומציע לך לחזור מדבריך. בתור אחד שנמשך אחרי הרב כהנא הי"ד, אתה צריך לדעת כמה הוא כיבד את הרבנות ואת החלטותיה ואת העומדים בראשה, לדוגמא כאשר שאלו אותו על הפסיקה של הגר"ע יוסף שליט"א (שהיה הרה"ר בזמן רוב שנות פעילותיה של תנועת כך) לגבי יהדותם של יהודי אתיופיה (הגר"ע יוסף הכיר בהם) - והרב כהנא אמר דעתי עם הרבנות, ומקרה יותר קיצוני - בקלטת "הרצאה באפרת" מישהי מהקהל שאלה את הרב כהנא אם מותר למכור לנוכרים את הקרקעות שלהם (שנמצאים בא"י) בכדי לעקוף את האסור של שנת שמיטה. והרב כהנא ענה לה: אע"פ שאני מתנגד לדבר, מי שרוצה למכור לנוכרים יכול לסמוך על ההיתר של הרבנות!!
עיין גם בספר צופה ומנהיג עמ' 287 ששם הרב כהנא הי"ד, שם יש נאום של הרב כהנא משנת 1989 ששם הרב כהנא אמר שהרבנות צריכה להיות מעל המדינה, ושמנהיגי הרבנות כמו הרב עובדיה צריכים להיות צריכים להיות מעל למדינה ולא כפופים לה!!!!!
הרב מאיר כהנא הי"ד כותב בסיפרו "כהן ונביא" כרך ב': "הקשב והבט בזהירות מרובה על אותו אדם שהוא טוען אוהב יהודים , אם הוא מדבר בשם "היהדות" בשעה שהוא אדם שמעולם לא למד, ומשתמש במעט שלמד כדי לתקוף בו תלימדי חכמים (וזה לא משנה איזה ת"ח)- הוא אינו בשבילך".
וחוץ מזה שגלוי וידוע לכל שהרב כהנא היה מתייעץ עם גדולי תורה בהלכה, גם עם אותם רבנים לא היו בדיוק בזרם שלו. לדוגמא עיין בספר "אגרות משה" של הרב משה פיינשטיין (מגדולי הזרם הליטאי בארה"ב), בחלק אורח חיים ד', לו' ששם הוא דן בשאלה ששאל אותו הרב מאיר כהנא הי"ד בקשר למנהג שרווח בקהילתו של הרב כהנא, האם כדי להמשיך במנהג או לבטל אותו.
דווקא כך, כל שמות הגנאי האלה "פראזיטים", "דויסים", "אוכלי חינם" "עושים חילול ה'" - מסבירים לי יותר ממה שאני צריך!!!
גם כדי לא לשכוח את מה שהרב מאיר כהנא הי"ד אומר בספר "צופה ומנהיג" בקשר "לאהבת ישראל" , וז"ל: "אנחנו צריכים להיות מלאי אהבה, אהבת ישראל, כי שינאה- זה הרס. עם זאת אדם חייב להבין, כי יש גם עת לשנוא, שהרי לימדנו החכם מכל אדם: "עת לשנוא". יש הלכות אהבה וישנן הלכות שינאה ואדם שאינו לומד, אינו מסוגל להבחין בינהם".
תעיין במאמר שלי "אהבת ישראל" שמובא בספרייה של הפורום, שם סיכמתי את את העניין הזה בהשקפה יהודית גם מדבריו של הרב כהנא הי"ד:
http://hayamin.org/forum/index.php?topic=506.0
כל טוב...
גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד:
--- ציטוט של: eran על יולי 16, 2008, 12:37:47 ---הרב מאיר כהנא הי"ד כותב בסיפרו "כהן ונביא" כרך ב': "הקשב והבט בזהירות מרובה על אותו אדם שהוא טוען אוהב יהודים , אם הוא מדבר בשם "היהדות" בשעה שהוא אדם שמעולם לא למד, ומשתמש במעט שלמד כדי לתקוף בו תלימדי חכמים (וזה לא משנה איזה ת"ח)- הוא אינו בשבילך".
--- סוף ציטוט ---
אוחח איזה משפט חשוב וקולע! אני חייב לשנן אותו. פשוט יהלום!
--- ציטוט ---...כל שמות הגנאי האלה "פראזיטים", "דויסים", "אוכלי חינם" "עושים חילול ה'"... שינאה- זה הרס. ...יש גם... "עת לשנוא". יש הלכות אהבה וישנן הלכות שינאה ואדם שאינו לומד, אינו מסוגל להבחין בינהם.
--- סוף ציטוט ---
:V:
--- ציטוט ---תעיין במאמר שלי "אהבת ישראל" שמובא בספרייה של הפורום, שם סיכמתי את את העניין הזה בהשקפה יהודית גם מדבריו של הרב כהנא הי"ד:
http://hayamin.org/forum/index.php?topic=506.0
--- סוף ציטוט ---
מאמר מצויין. אחד הגדולים שקראתי כאן.
דוקא_כך:
בס"ד
--- ציטוט ---מדבריך נידף ריח עז של ביזוי כבוד ת"ח כלפי הרה"ר הגר"ש עמאר שליט"א שהוא אחד מבחירי הדיינים בדור האחרון, אני מוחה בך, ומציע לך לחזור מדבריך.
--- סוף ציטוט ---
לא רק שאני לא אחזור מדברי, אלא אני גם יכול לומר לך שהשתמשתי בלשון המעטה משיקולי כיבוד ת"ח, ולא מפני שיש לי משהו אישי נגד ה"רב" עמאר, אלא מפני הנזק שהפרשה שבה הוא ובתו היו מעורבים גרמה לעניין של אהבת ישראל וקרוב תנוקות שנשבו. לצערנו, יהודים אשכנזים חילוניים רבים חושבים שהמזרחיים הם "פרימיטיביים" כמו הערבים, וכשה"רב" עמאר נוקט באותם אמצעים שנוקטים בהם הערבים להגנה על "כבוד המשפחה" (ושים לב שהאהוב של בתו לא היה סתם יהודי, ממה שידוע לי, אלא אברך, ת"ח) הרי זה רק מרחיק עמי הארץ מיהדות, ואשכנזים מאחיהם המזרחיים. ואגב, לא צריך להיות נודניק ולהמשיך "למחות" --- קיבלתי את המסר, ואתה קיימת את מצוות "הוכח תוכיח", אשריך.
--- ציטוט ---עיין גם בספר צופה ומנהיג עמ' 287 ששם הרב כהנא הי"ד, שם יש נאום של הרב כהנא משנת 1989 ששם הרב כהנא אמר שהרבנות צריכה להיות מעל המדינה, ושמנהיגי הרבנות כמו הרב עובדיה צריכים להיות צריכים להיות מעל למדינה ולא כפופים לה!!!!!
--- סוף ציטוט ---
מסכים באופן עקרוני, למרות שמבחינה מעשית, גם בהלכה ישנן נסיבות שבהן ה"מדינה" (מלכות) היא כביכול "מעל" ה"רבנות" (לדוגמה, למלך יש סמכות להוציא להורג בלי הרבה דיונים, וכן לצאת למלחמה). ה"רבנות" (אני מניח שאתה מתכוון לסנהדרין, שיוקם, ישפוט וינחה אותנו בב"א) יותר מאשר שהיא "מעל", מגדירה את המסגרת שבתחומה פועלת המלכות, וכמובן שההצלחה של ההסדר הזה תלויה ביראת ה' ובענווה של המלך. אולי לזה התכוון הרב, שיש צורך במלך ראוי שמקבל על עצמו עול מלכות שמיים, ובדיעבד את עול המרות של הסנהדרין. אשמח לשמוע מה דעתך בנושא, אני מניח שאתה בקי יותר ממני.
--- ציטוט ---הרב מאיר כהנא הי"ד כותב בסיפרו "כהן ונביא" כרך ב': "הקשב והבט בזהירות מרובה על אותו אדם שהוא טוען אוהב יהודים , אם הוא מדבר בשם "היהדות" בשעה שהוא אדם שמעולם לא למד, ומשתמש במעט שלמד כדי לתקוף בו תלימדי חכמים (וזה לא משנה איזה ת"ח)- הוא אינו בשבילך".
--- סוף ציטוט ---
מסכים בהחלט --- ולכן אני לא מתיימר ואף פעם לא אשאף לשררה, כי אני יודע שאני לא במדרגה הראויה. דע לך שהדברים החריפים שכתבתי הם לאו דוקא מה שאני חושב אלא חזרה על דברים שאני שומע באופן קבוע מחילוניים, ובתגובה אני נאלץ להגן על היהודים ה"דתיים" שהם מתקיפים, לתרץ את התנהגותם, לנסות להפיג את הכעס ושנאת החינם הארסית בלבם של חילוניים שאינם אפילו שמאלנים או ערב רב. מעניין שדברים אלו לא שמעתי נאמרים על הרב, שחבש כיפה שחורה, ולא הסתיר את שאיפתו להפוך את מדינת ישראל ל"מדינת הלכה".
--- ציטוט ---וחוץ מזה שגלוי וידוע לכל שהרב כהנא היה מתייעץ עם גדולי תורה בהלכה, גם עם אותם רבנים לא היו בדיוק בזרם שלו. לדוגמא עיין בספר "אגרות משה" של הרב משה פיינשטיין (מגדולי הזרם הליטאי בארה"ב), בחלק אורח חיים ד', לו' ששם הוא דן בשאלה ששאל אותו הרב מאיר כהנא הי"ד בקשר למנהג שרווח בקהילתו של הרב כהנא, האם כדי להמשיך במנהג או לבטל אותו.
--- סוף ציטוט ---
בסוגיות כמו האם לחטט או לא לחטט באף בשבת, האם לטבול או לא לטבול את הטוסטר במים, אני בטוח שהרב התייעץ עם רבנים שהתמחו בנושאים אלו, אבל בנושאים גדולים והרי גורל כמו קידוש השם, מחיקת חילול השם, נטיעת גאווה לאומית, הגנה על חיי יהודים, מניעת התבוללות, המשכיות עם ישראל והגנה על קדושת א"י, הרב לא התייעץ עם רבנים אחרים, שהפגינו, וממשיכים להפגין, פחד וחוסר בטחון (למרות שבזמן האחרון חל שיפור משמעותי, לפחות במגזר ה"ממלכתי").
--- ציטוט ---דווקא כך, כל שמות הגנאי האלה "פראזיטים", "דויסים", "אוכלי חינם" "עושים חילול ה'" - מסבירים לי יותר ממה שאני צריך!!!
--- סוף ציטוט ---
את שמות הגנאי האלה אני שומע מפיהם של הרבה יהודים חילוניים לא שמאלנים, ואני לא משתמש בהם. הזכרתי אותם כדי לראות מה תהיה התגובה שלך. חילול ה' כמובן הוא לא מושג שכל אדם רשאי להגדירו כפי שהוא מוצא לנכון, אלא כפי שהוא מוגדר בתורה ובהלכה. לפעמים ההגדרה האינטואיטיבית של עם הארץ מקבילה להגדרה ההלכתית. ברור שאם יהודי מניח תפלין ולובש ציצית, ועם הארץ חושב שזה מגוחך, זה לא נחשב לחילול השם, אבל כשיהודי מתלבש כמו ליצן הולנדי מהמאה ה-17, או שנתפס בעוון מעילה בכספי ציבור, או בביצוע מעשים מגונים בבנותיו, זה כן חילול השם. הציבור ה"דתי" מתפקד כנציגים של הקב"ה עבור שאר עם ישראל, בדיוק כפי שעם ישראל מתפקד כנציגים של הקב"ה עבור שאר האנושות, ותפקיד זה כרוך באחריות כבדה. המחבר של מסילת ישרים לא עשה את תורתו אמנותו, אלא עבד למחייתו. אבא חלקיה עבד למחייתו, והקב"ה הקשיב דוקא לתפילותיו ולא שעה לתפילותיהם של גדולי הדור, שהיו נאלצים לבוא אליו בבקשה שיעתר בשמם לקב"ה. הרמב"ם היה גם גדול בתורה וגם רופא. אני לא אומר שכל ת"ח הם "אוכלי חינם" מכיוון שאני אישית מכיר מספר יהודים ממש גאונים, עילויים, שבאמת ראויים שתורתם תהיה אמנותם, והם בצדיקותם ובחסידותם החליטו לעבוד למחייתם בנוסף ללימוד תורה --- אותי אישית זה מאוד מצער.
--- ציטוט ---גם כדי לא לשכוח את מה שהרב מאיר כהנא הי"ד אומר בספר "צופה ומנהיג" בקשר "לאהבת ישראל" , וז"ל: "אנחנו צריכים להיות מלאי אהבה, אהבת ישראל, כי שינאה- זה הרס. עם זאת אדם חייב להבין, כי יש גם עת לשנוא, שהרי לימדנו החכם מכל אדם: "עת לשנוא". יש הלכות אהבה וישנן הלכות שינאה ואדם שאינו לומד, אינו מסוגל להבחין בינהם".
--- סוף ציטוט ---
עד לאחרונה האמנתי שלפעמים באמת צריך לשנוא, במיוחד את הישמעאלים והערב רב, אבל עכשיו אני חושב שגם זה מיותר. אני כן מאמין שצריך להרוג גם את אלו וגם את אלו, שהם אויבי עם ישראל ולכן גם אויבי ה', אבל יש להרוג אותם לא מתוך שנאה אלא מתוך קבלת עול מלכות שמיים. בדיוק כמו שאתה לא שונא נחש שנכנס לאוהל שבו אתה יושן (שהרי איך אפשר לשנוא בריה שמתנהגת בדיוק כפי שהקב"ה תכנן) אלא אתה פשוט הורג אותו בקור-רוח, כך צריך לעשות עם הישמעאלים והערב רב. הישמעאלים --- "והוא יהיה פרא" --- טוב ויפה, שאם לא כן (היינו, אם הם היו שוחרי שלום), אוי ואבוי לנו (שכן אז התורה היתה כביכול שקר), והערב רב --- "מהרסיך ומחריביך ממך יצאו" --- טוב ויפה, שאם לא כן, אוי ואבוי לנו (שכן אז נביאי האמת היו נביאי שקר). מה לא בסדר? אלו שיודעים מה לעשות בנידון (מחה תמחה את זכר עמלק, הלכות עיר נדחת) ולא עושים מפאת קטנות אמונה וחוסר בטחון.
מעניין אותי לדעת את מי לדעתך יש לשנוא כיום (על פי ההלכה, כמובן).
--- ציטוט ---תעיין במאמר שלי "אהבת ישראל" שמובא בספרייה של הפורום, שם סיכמתי את את העניין הזה בהשקפה יהודית גם מדבריו של הרב כהנא הי"ד:
http://hayamin.org/forum/index.php?topic=506.0
--- סוף ציטוט ---
מאמר באמת מעולה, ישר כח על ההשקעה!
דוקא_כך:
בס"ד
--- ציטוט ---תשמע אינני מתכוון להמשיך לדון איתך ולקרוא את דבריך לגבי שום דבר
--- סוף ציטוט ---
מקובל עלי.
--- ציטוט ---כל עוד אתה נשאר בדבריך
--- סוף ציטוט ---
נשאר גם נשאר.
כל טוב.
eran:
אתה עז פנים, חבל ועצוב לי שתתאבד את העולם הבא שלך בעקבות אמון שתשקורת החילונית, זה לא דברי מוסר או לקחים או איזה דברים באוויר, זאת הלכה בשו"ע, כמו להניח תפילין כמו לשמור שבת, אדם שמבזה ת"ח אין חלק לעולם הבא, אתה לא מבין שזה רציני? אתה חושב שזה איזה בדיחה? אתה יכול להפסיד את כל העולם הבא שלך בגלל זה!! הפורום הזה מסטול הוא מתפלפל סביב הלכה שאין עליה עוררין - האיסלם לא עובד ע"ז, ואיסלמי שלא רוצח ומאמין בעקרונות האיסלם יכול להחשב שומר 7 מצוות בני נוח ויש לו חלק לעולם הבא. ואילו אתה בעזות מצח ולזות שפתים מבזה ת"ח שעליך ההלכה אומרת - אין לו חלק לעולם הבא!!
מסקנה הלכתית מתבקשת - ערבי מוסלמי יכול להיות שיהיה חלק בעולם הבא, ואילו לך לא!!!!!!!
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[#] עמוד הבא
[*] עמוד הקודם
עבור לתצוגת גירסה מלאה