כתב נושא: הפוסקת שפיצר יצאה בפסיקה חדשה  (נקרא 974 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק אֵיתָן

  • מנהל הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
הפוסקת שפיצר יצאה בפסיקה חדשה
« ב- : פברואר 19, 2008, 14:14:56 »
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/171862

'הפסקת המו"מ לא תפסיק את הטרור'
שרת החוץ בכנס ירושלים: כדי שתהיה מדינה יהודית ודמוקרטית בטוחה בארץ ישראל – נצטרך לוותר על חלקים מארץ ישראל.
עוזי ברוך


שרת החוץ ציפי לבני נאמה היום בכנס ירושלים, "נשאלתי למה באתי לכנס שנתפס כמייצג עמדות ימניות. כמי שמנהלת המו"מ הגעתי כמכוון, כי אינני מקבלת את האבחנה התיאורטית, פוליטית, מלאכותית בין ימין ושמאל. יש מכנה משותף בינינו. כפי שלא קיבלתי בעבר את האבחנה שמי שנמצא בימין לא רוצה שלום כך איני מוכנה לקבל הטענה שמי שמנהל מו"מ אינו מאוהבי ארץ ישראל או מאוהבי ירושלים. הדמעות של הצנחנים בכותל והחיבור להר הבית ולתפילות הם מה שילוו אותי גם במו"מ, ואמשיך ואנהל אותו", אמרה לבני.

"אולי יהיו הבדלי דעות בינינו. זה לגיטימי. אך לפני שנגיע לחילוקי הדעות אנחנו צריכים לחשוב מהי המטרה המשותפת שלנו– מדינת ישראל כבית לאומי לעם היהודי, מדינה יהודית ודמוקרטית, כשערכיה שלובים זה בזה, מדינה בטוחה בארץ ישראל", אמרה לבני.

לבני דיברה על הצורך בחוקה, "המטרה קובעת מה צריך לעשות ויש תהליכים מדאיגים המתרחשים בבית פנימה. נכון לעגן את ערכי ישראל בחוקה בגלל שלא חיזקנו את המטרה המשותפת, ובמהלך השנים נוצר פער בין העם בישראל והעם היהודי בגולה".

"לבני מטרת העל משליכה על המטרות המדיניות, שלי לפחות. צריך להסתכל על התהליכים שקורים מסביבנו, וזה משליך על ההחלטות שאנו צריכים לקבל. יש תהליך של דה לגיטימציה למדינת ישראל כבית לאומי לעם היהודי ותהליך דה לגיטימציה פנימי", אמרה. "כדי שתהיה מדינה יהודית ודמוקרטית בטוחה בארץ ישראל – נצטרך לוותר על חלקים מארץ ישראל. אם לא נעשה את זה – משמעו שנוותר על מטרת העל כולה".

"ויכוח על ביטחון הוא לגיטימי. הממשלה מחויבת לביטחון. אך לא יהיה אדם אחד גם מהימין שיופיע פה, וידבר אמת, ויגיד דבר אחר על הצורך לקבע את עיקרון 2 המדינות, לדבר ולוותר על חלקים מהארץ בכדי לשמור על מטרת העל. הסכסוכים הופכים מלאומיים לדתיים. חלקם מיוצגים ע"י האסלאם הקיצוני באזורנו. לסכסוך דתי אין פיתרון. אנחנו מחוייבים לראות את התהליכים האלה ולראות אם ניתן לייצר את הדרך לשלום".

השרה לבני הוסיפה כי "קיימת חלוקה בקרב הפלשתינים. מי שלא מקבל את קיומנו מחזיק באידיאולוגיה דתית קיצונית. אך יש חלק בקרבם שמאמין בעיקרון 2 מדינות הלאום שנותנות פיתרון לאומי לשני העמים. בחלוף הזמן, יש הזדמנות שצריך לבחון אותה בקפידה, אחרת היא תיעלם ונמצא מולנו רק את אלו שלא מקבלים את קיומנו כמדינה ורואים בנו כופרים".

"אנחנו יודעים שהמצב בשטח חייב להשתנות. אנחנו יודעים שעזה נשלטת ע"י ארגון טרור קיצוני. באנאפוליס קבענו שניכנס לדיאלוג שהסכמותיו יהיו כפופות ליישום מפת הדרכים – קרי המצב בשטח".

"יבואו וישאלו – אז למה נכנסים לזה? רק בשביל נייר? מבחינתי, נכנסים למו"מ כדי לקבע את האינטרסים הישראלים, לקבוע את העקרונות שאם לא נגיע אליהם היום יהיה סחף. עכשיו זה הזמן לקבע את עמדותינו לקראת העתיד. להסכם יש ערך בפני עצמו אם הוא משקף את האינטרסים האלה, גם אם יישומו יקח עוד זמן.

נדבכי המו"מ נשענים על עיקרון 2 מדינות הלאום, שכל מדינה נותנת פיתרון מלא, שלום ומוחלט לבני עמה. כך המדינה הפלשתינית תהיה הבית הלאומי לכל הפלש' באשר הם – לפליטים המוחזקים בתת תנאים במדינות שונות וגם לאלו שרואים עצמם פלשתינים במדינת ישראל, שיוכלו להיות אזרחים שווי זכויות אך השאיפות הלאומיות שלהם יקבלו ביטוי במדינה הפלשתינית, לא במדינה היהודית", אמרה לבני.

"כל הסכם יצטרך לקבוע את עקרונות הביטחון שלנו. איננו יכולים ואיננו מתכוונים לזרוק את המפתח לצד השני ולקוות לטוב. המדינה הפלשתינית תצטרך להיות מפורזת, צריכים לתת מענה לסוגיית המעברים. עלינו לוודא שלא יווצר מצב שלא נקבל אותו ובו תקום מדינת טרור, או מדינה אסלאמית קיצונית או מדינה נכשלת שלא יכולה לשלוט בשטחה. ראינו מה קרה לפני שנתיים בלבנון בה היה שלטון חלש וארגון טרור חזק ואנו רואים מה מתחולל מדי יום ברשות הפלשתינית. גם כאן – חלוף הזמן לא עושה לנו טוב. חייבים לתת לזה מענה".
לא השליתי מעולם שעצם הכניסה למו"מ תיתן פיתרון לעזה, זה לא יהיה מספיק, אולי בטווח הארוך. המלחמה בטרור צריכה להמשיך ובכוח. הפסקת המו"מ לא תפסיק את הטרור – לאמירה אחרת אין אחיזה במציאות וגם אתם יודעים זאת. מול טרור פועלים בכוח וכך נפעל.



"המו"מ אמור לקבע את האינטרסים האלה והוא יתקיים כל זמן שישרת את האינטרסים האלה. כדי לעגן את האינטרסים הישראלים – יהיה צורך בויתורים טריטוריאליים", אמרה. הדיון על הגבולות חייב לקחת בחשבון את מה שאמרתי בתחילת דברים – המקומות שיש להם זיקה דתית ולאומית, ביטחון ישראל, האזורים בהם הקמנו גושי התיישבות".

"אנחנו נכנסים למו"מ עם הקבוצה הפרגמטית. במקביל, יש לדאוג שיהיה שינוי של ממש בשטח. עזה צריכה לקבל מענה. לא השליתי מעולם שעצם הכניסה למו"מ תיתן פיתרון לעזה, זה לא יהיה מספיק, אולי בטווח הארוך. המלחמה בטרור צריכה להמשיך ובכוח. הפסקת המו"מ לא תפסיק את הטרור – לאמירה אחרת אין אחיזה במציאות וגם אתם יודעים זאת. מול טרור פועלים בכוח וכך נפעל.

הפלשתינים עדיין לא יכולים ליישם את ההסכמות. זה ברור לנו. אך אם יש סיכוי – הוא קיים היום. אני יודעת מהי האווירה בחלק מהמקומות. נכנסתי לפוליטיקה כשהייתה חלוקה בלתי נסבלת בעיני בין ימין ושמאל, כשעשו דה לגיטימציה לאותה קבוצת ימין כאילו היא איננה רוצה בשלום ומצד שני קידמו תהליך כמעט בכל מחיר. חשבתי אז ואני חושבת גם היום שאנו מחויבים לקיים תהליך. אנחנו לא פתורים מלענות על השאלות הנוקבות מכל צידי המפה הפוליטית. צריך לקדם פיתרון של 2 מדינות אך שנקיים תהליך אחראי ומפוכח שייצג את האינטרסים של ישראל", אמרה.

"מרכז הוא לא מילוי ואקום. המרכז מייצג את אותם הערכים השלובים בעיני – קידום ערכי המדינה, קידום תהליך מדיני ושמירה על הביטחון. אני מקווה שהויכוחים שוודאי עוד יהיו יתקיימו מתוך הבנה משותפת שבסוף כולם רוצים 2 דברים – טובת עם ישראל ומדינת ישראל ולחיות בשלום עם שכנינו.
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק אֵיתָן

  • מנהל הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
הפוסקת שפיצר יצאה בפסיקה חדשה
« להגיב #1 ב- : פברואר 19, 2008, 14:22:25 »
גברת שפיצר מערבבת קדושה וטומאה בייחד.
תרבות ישראלית=תרבות טמאה לעמות התרבות היהודית=קדושה
דמוקרטיה=טמא לעומת יהדות=קדושה-------- = דמוקרטיה יהודית גרועה יותר מדמוקרטיה חילונית.
צריך להוציא את הטומאה מהקדושה.

« עריכה אחרונה: פברואר 19, 2008, 14:27:00 על ידי אֵיתָן »
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק IRON_MAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 12823
  • L.F בשטח הערבים במתח
הפוסקת שפיצר יצאה בפסיקה חדשה
« להגיב #2 ב- : פברואר 19, 2008, 15:53:28 »
בס"ד


ש"ס צאו כבר ממשלת-הזדון!!!!!!!!!!!!
ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל.

ערבים לערב,סודנים לסודן,שמאלנים לאירופה!

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הפוסקת שפיצר יצאה בפסיקה חדשה
« להגיב #3 ב- : פברואר 19, 2008, 18:45:34 »
ועל זה אמר הרבי מקוצק: "בני אדם, יש שהולכים בצד ימין של הדרך ויש שהולכים בצד שמאל של הדרך, רק בהמות הולכות במרכז".
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.