http://www.kahane.org/hebrew/shmot/shmot3.htm#א_כב
אני לא הבאתי את כל הפירוש של הפסוק אבל קטע מאוד נחמד מהפירוש שהרב כהנא הי"ד נתן בספרו פירוש המכבי- ספר שמות.
"וַיְצַו פַּרְעֹה, לְכָל-עַמּוֹ לֵאמֹר: כָּל-הַבֵּן הַיִּלּוֹד, הַיְאֹרָה תַּשְׁלִיכֻהוּ, וְכָל-הַבַּת, תְּחַיּוּן".
"........מדוע השליכו אותם ליאור דוקא,ולא מצאו דרך אחרת להרגם? מסביר במדרש חמאת החמרה (הובא בתורה שלמה,ס"ק רז):"כדי שלא ייראה דם בארץ מצרים,שקשה עליהם ראיית דם,ובעבור זה לא היו שוחטין הבהמה,ובדם לקו ביאוריהם".זהו דבר נפלא,ויש לפרשו ולהרחיבו.הנה,יש לגוי טבע מוזר ומרושע:על בהמות הוא חס,שאינו רוצה לראות בהריגתן ובדמן,אבל על אדם אינו חס.ומשום כך לא אכלו המצרים בשר,ואדרבה,העברים שאכלו בשר היום להם לתועבה,ובזו להם,והסתכלו עליהם כברברים,בתחושה שהמצרים עם יותר עליון ויותר תרבותי.וזאת כוונת הפסוק(בראשית מו:לד):"כי תועבת מצרים על רעה צאן",וכן "כי תעבת מצרים נזבח לה' אלקינו;הן נזבח את תועבת מצרים לעיניהם!"(שמות ח:כב)-כי אכילת בשר היתה תועבה בעיניהם בגלל ה"מוסר" שלהם,והגזימו עד כדי כך,עד שלא יכלו לגור יחד עם העברים ואפילו לא לאכול אתם,כמו שכתוב(בראשית מג:לב):"כי לא יוכלון המצרים לאכל את העברים לחם כי תועבה היא למצרים".אבל אותם מצרים שחסו כל כך על בהמות,בעלי חיים,רצחו באכזריות בני אדם(ובימינו,אנו רואים שאחוז ניכר של הלוחמים למען בעלי החיים,אינם חסים כלל וכלל על בני אדם),ובצביעותם לא רצו להרגם בשפיכת דמם,אלא בהשלכותם ליאור.וכנגד זה הקב"ה הלקה את היאור בדם,מדה כנגד מדה,כאילו אמר:אתם שפכתם דמים ע"י היאור בלי שהיה דם ממש,וקיוותם שזה יכסה על פשעיכם;אני לוקח את היאור הזה והופך אותו לדם,כדי שהכל ידעו מה נעשה בו.ומוסר מסולף זה נרמז גם בהושע(יג:ב):"זבחי אדם עגלים ישקון".................."
מומלץ מאוד לרכוש את פירוש המכבי.
4 ספרים שכוללים: א)פירוש ספר שמות ב)דברים ג)שמואל ד)ישעיהו.
וגם מאוד מומלץ לרכוש את הספר "אור הרעיון".