כתב נושא: על הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ"ל  (נקרא 3254 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
על הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ"ל
« ב- : אוקטובר 29, 2007, 14:57:13 »
בס"ד

תלמידים מספרים
תלמידים מספרים על הרב
--- ---

השיעור ניתן בט חשוון תשס"ח
סוכם על ידי תלמידים

מוקדש לרפואת
אליהו בן הדרה

על הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ"ל
רבנו היה מתמיד עצום וגאון גדול בתורה. גם כשהיה כבר ראש ישיבה קשיש אמר לתלמידיו: אתם יכולים להתקשר אלי ולשאול שאלות עד שתיים בלילה. בכל מקום בש"ס, שהיו שואלים אותו היה עונה מיד, כאילו עתה הוא עוסק בסוגיא זו. בשנים האחרונות לחייו, כשהיה קורא בקושי רב ונזקק למכשיר מיוחד כדי לקרוא, סיים פעם את מסכת גיטין. אמר לו בנו: אולי תעשה סיום מסכת? תמה הרב: לעשות סיום רק על מסכת אחת?


רבנו היה מתבל את דבריו בהומור מיוחד,
ותמיד כל העומדים מסביבו חייכו או צחקו. פעם נכנס אליו אחד התלמידים שעזב את הישיבה להיפרד ממנו. סיפר לו הרב - כשהסבא מסלבודקה רצה להקים ישיבה, הוא ניגש לר' ישראל סלנטר ושאלו: מה ראש ישיבה צריך לדעת? הסבא היה בטוח, שר' ישראל יענה לו - גמרא ורמב"ם. אבל ר' ישראל ענה: "להחיות לב נדכאים". דע לך, אמר רבנו לתלמיד, בחור ישיבה צריך הרבה עידוד ותמיכה, ואתה שיש לך כשרון לכך חשוב שתעסוק בכך.


ילד אחד, סמוך לגיל הבר מצווה, צם לראשונה בחייו כל יום הכיפורים. רבנו, כהרגלו, היה החזן בישיבה בתפילת נעילה. בסוף התפילה שאג רבנו בקולו האדיר, בהתלהבות עצומה, את 'אבינו מלכנו', 'שמע ישראל' וכו'. והנה, כשנגמרה התפילה, רבנו, שאך לפני רגע היה בשמי מרומים, ראה שהילד חיוור וחלש. ניגש רבנו לילד, נטלו בידו לברז הקרוב, וציווה עליו לשתות מיד.


רבנו נתן תמיד את האחריות לתלמידיו, ודרש מהם: תהיו גדולים. פעם בא אחד התלמידים להתייעץ עימו. רבנו הקשיב באריכות לדבריו, ובסוף אמר לו: נראה לי שבשאלה זו חשוב שתתייעץ עם האדם הקרוב לך ביותר, והאדם הקרוב לך ביותר זה 'אתה'.

נהג לומר שוב ושוב שהדבר המסוכן ביותר הוא להיות 'בינוני'.
פעם כשתלמיד רצה לעזוב את הישיבה ורבנו הרגיש שזה נעשה מתוך חולשה, אמר לאותו תלמיד - כידוע בראש השנה נפתחים שלושה ספרים: של צדיקים, רשעים ובינוניים, ואז באים עשרת ימי תשובה כדי לאפשר לבינוניים לחזור בתשובה, ואמר לתלמיד שמכאן שומעים יסוד גדול - אסור להישאר בינוני, כל דבר שאדם עושה הוא חייב לעשות מתוך עוצמה ועמל רב.

רבנו היה בקי עצום בסיפורי צדיקים, והיה מתבל בהם את שיעוריו ותשובותיו לתלמידיו. חלק מבקיאותו זו קנה מכך, שלאחר שיעוריו של הגרי"מ חרל"פ זצ"ל, היה נשאר במחיצתו שעות ושומע ממנו סיפורי צדיקים. פעם ישב שבעה על אחותו, ובאו כל זקני ורבני ירושלים (כולל חברי הבד"ץ) לנחמו, ומה עשו? סיפרו סיפורי צדיקים. כאן התגלתה בקיאותו העצומה בסיפורים, שכל סיפור שאחרים התחילו הוא השלים, וסיפורים רבים שהוא התחיל לא הכירום האחרים.

לאחר דיון הלכתי שערך עימו אחד התלמידים, ביקש ממנו התלמיד לשאול ממנו את הספר 'פחד יצחק' על מנת לעיין שם במה שכתב אודות הדיון בו עסקו. הרב הסכים אולם הוסיף ואמר כי כל ספר בספריה שלו הוא 'חתיכת חיים', שכן אין ספר שנכנס לספריה בלי שהוא לומד אותו תחילה, ולכן הוא מבקש להקפיד ולהחזיר את הספר היות והוא רוצה לקבל חזרה את חייו.


הגאון הרב פוברסקי שליט"א, ראש ישיבת פונוביז' סיפר לפני מספר שנים לאחד מתלמידי רבנו, כי הוא זוכר את ר' אברום יושב בישיבת חברון במזרח, ושהיה אז גדול המתמידים בישיבה.
______________________________
מתוך העלון השבועי של תנועת קוממיות, www.komemiut.org
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק סבבתיק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1548
  • שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד
על הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ"ל
« להגיב #1 ב- : אוקטובר 30, 2007, 17:37:02 »
חזק וברוך! החלמה שלמה לחולה!
אל תירא ישראל אל תירא
כי גור אריה הלא אתה
ואריה אם יישאג,מי לא יירא,מי לא יירא?