כתב נושא: 2 מיליון כלואים! (בעקבות דבריו של חיים בשידור):  (נקרא 4822 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק עוץ לי גוץ לי

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 198
בשידור של חיים מהיום, 06/05/07, הוא אמר כי בארה"ב ישנם כ-2 מיליון אסירים...

הוא רק שכח לציין שהסיבה לכמות הזאת של כלואים היא שבארה"ב, בהתאם למדיניות "שוק חופשי" ניאו ליבראלית (זו שחיים תומך בה), בתי הסוהר מופרטים, ז"א שהם בבעלות של חברות פרטיות ולא בבעלות המדינה...

מכיוון שחיים בעד השקפת עולם כלכלית ניאו-ליבראלית, ותומך בהפרטת כל שרות חברתי, או חברה ציבורית - מידי המדינה לידיים פרטיות, רציתי לשתף את קוראי הפורום בתוצאות הפרטת בתי הסוהר בארה"ב, וגם במה שמתחיל להתרחש כאן בבתי הסוהר בישראל:

עקב העובדה שהתשלום לזכיינים הפרטיים המתפעלים את בתי הסוהר, נעשה בדרך כלל "לפי ראש" (לפי מספר האסירים השוהים בבתי הסוהר אותם הם מנהלים), ועקב רצונם למקסם את רווחיהם, מתרחש תהליך של החמרת הענישה: ב-25 השנים האחרונות חל בעולם כרסום מתמשך בתפיסה של ענישה שיקומית ועלייה הדרגתית של מדיניות ענישה שמרנית ונוקשה, המתבטאת כאמור בהחמרת הענישה ובצמצום השחרורים והחנינות. כתוצאה מכך, על אף שלא חל גידול מהותי במימדי הפשיעה – חל גידול משמעותי באוכלוסיית הכלואים בבתי הכלא - כאמור בארה”ב, "ארץ החופש", בה בתי הכלא מופרטים, כלואים כיום כ-2 מיליון בני אדם – המספר הגבוה ביותר בעולם, גם יחסית וגם אבסולוטית! ארה”ב!

במקביל צומחים רווחיהם של תאגידי הכליאה שהופכים בהדרגה לתאגידים רב לאומיים המבקשים להפיץ את ה”בשורה” בשאר העולם.

ציטוט מדיווח של “תאגיד הכליאה האמריקני” (יש דבר כזה) אל בעלי המניות שלו בשנת 94:

"There are powerful market forces driving our industry, and its potential has barely been touched"

("ישנם כוחות שוק חזקים המניעים את התחום שלנו, והפוטנציאל שלו בקושי מומש...")

לתאגידי הכליאה אינטרס ביצירת דעת קהל נגד “הגידול בפשיעה”. בנוסף, לתאגידי הכליאה יש לוביסטים אשר מפעילים לחצים כבדים על פוליטיקאים להחמרת הענישה (כדי למנוע צמצום ב"מאגר הלקוחות"). השיא הוא חוק, ששמו לקוח מעולם הבייסבול: Three Strikes and You’re Out (”שלוש פסילות ואתה בחוץ”), אשר קובע שאדם שמורשע פעם שנייה בעבירה זהה, מקבל מאסר כפול, ואם מורשע פעם שלישית בפשע כלשהו, הוא נכנס אוטומטית למאסר של 25 שנה... וכבר היו מקרים של אנשים שיושבים בבתי סוהר 25 שנה על גניבת פיצה או מכנסי ג’ינס...

ובחזרה לבתי כלא מופרטים כאן חס ושלום:

לתומכים בהפרטה יש כל מני טיעונים "אידיאולוגיים": שיפור הפיקוח הממשלתי באמצעות פיקוח של השוק וגם צמצום ההוצאה הציבורית -

אלא שמחקרים בלתי-תלויים מראים כי מבחינה כלכלית, מדובר בחסכון מדומה, לצד העלויות הגלויות של הזכיין הפרטי, יש לקחת בחשבון גם את הרווח שהזכיין מבקש להשיג מן המהלך -  אותו הוא מבקש גם להעצים עד כמה שניתן - מטרתו של הזכיין היא להרוויח כסף וכמה שיותר. וגם "הוצאות נסתרות" אחרות  (הכנת מכרזים, משכורות "יועצים", ניהול משא ומתן, חוזים, פיקוח, פיצויי עובדים פורשים).
בנוסף, החשש מהתמוטטות פיננסית של הזכיינים יחייב את המדינה בהקלות ותמריצים (ראו מה קרה עם ערוץ 10), או ברצון לדאוג ל"אספקה" קבועה של אסירים, בארץ הזכיין אמור להיות אחראי לשיקום ולמתן המלצות לשחרור מוקדם... זה ניגוד אינטרסים מחריד!

הפרטה גם עלולה להיות יקרה יותר, עקב התופעה הידועה מתחום השוק הפרטי, של חברות המנסות לצמצם את התחרות בתחום פעילותן עד כמה שניתן – מה שבעצם יחליף את המונופול הציבורי במונופול פרטי.

ולגבי "פיקוח" שהמדינה כביכול אמורה לבצע:
הניסיון בעולם מלמד שפיקוח ציבורי על בתי הסוהר הוא יקר מאוד (ואז אין חסכון), ובדרך-כלל אינו יעיל, שכן רשויות הפיקוח נוטות לשרת את האינטרסים של ה"תעשייה" (תאגידי הכליאה) עימה הן מצויות בקשרי עבודה שוטפים (וגם אופציה למקום עבודה עתידי) - תופעה הנקראת "Capture", לפיה, הרגולאטור (המדינה) מעדיף לשרת את האינטרסים של החברות עימן הוא סוחר באופן שוטף ולא את האינטרסים הציבוריים, הרחוקים והמופשטים, אותם הוא אמור לייצג. בישראל בעלת ה"רקורד" הבעייתי בתחום הפיקוח הציבורי (אכיפת חוקי עבודה, תכנון ובנייה, הטלוויזיה בכבלים...) יש לנו כבר ניסיון לא טוב בעניין. אפשרות הפקעת הרישיון ע"י המדינה (לכאורה כדי להרגיע אותנו), היא משהו בלתי סביר בעליל משום שהפרת הזיכיון עולה למדינה הון. ומסיבה זו גם בארה"ב כמעט מעולם לא יושמה.

לגבי "איכות" השרות: שיקול הרווח שמניע את פעולת הזכיין יוביל אותו לנסות ולחסוך ככל שניתן בעלויות, דבר שעלול להוביל לפגיעה באיכות ה"שירות" הניתן על-ידיו. וגם תחלופת הזכיינים, לה מצפים מצדדי ההפרטה (שוק חופשי...) עלולה לגרום לאובדן ה"זיכרון המוסדי" של בתי הסוהר (מיומנות העובדים, שכלול שיטות העבודה) ולירידה ברמתם -

בארה"ב התגלו בעיות ביטחון קשות בבתי סוהר פרטיים (אלימות, בריחות אסירים מסוכנים) שהורידו את קרנם, ומאז שנת 2000 הוקפאה כמעט לחלוטין החתימה על חוזים חדשים עם תאגידי הכליאה (ולכן הם מחפשים "שווקים" חדשים, שלושת הגופים המתמודדים במכרז בישראל הם תאגידים רב-לאומיים). גם בישראל, אגב, הצליחו עובדים זרים לברוח מבית המעצר הפרטי הראשון, היחיד בינתיים, שהוקם בנצרת (שדה ניסוי גם לתוכנית ויסקונסין).

בישראל, אחוז קבוע מרווחי עבודת האסירים בכלא צפוי לזרום לכיסי הזכיינים. ביצת זהב ממש... עובדים בשכר אפסי, לא מאוגדים, ללא זכויות סוציאליות, אין צורך לשלם על שעות נוספות. בארה"ב, שבה מרוויחים האסירים 22 סנט לשעה, מנהלי תאגידי כליאה שוקלים ברצינות להתחיל ולהתמודד מול כוח העבודה הזול בדרום מזרח אסיה.

בשנת 2004, כאשר התקיימו בוועדת הפנים של הכנסת דיונים על הפרטת מערכת הכליאה, בזמן שפעילי זכויות אדם ניסו להציג בפני הוועדה את הניסיון העולמי הבעייתי והדגישו את רגישות הנושא, קבע יו"ר וועדת הפנים, ח"כ יורי שטרן מהאיחוד הלאומי – שליחם של בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן - בין 2 ל-3 ישיבות מדי שבוע כדי "לתקתק עניינים" ולזרז את התהליך...

במהלך הדיונים המזורזים כאמור, הסתבר גם שמשרד האוצר, בשיתוף המשרד לביטחון פנים ושרות בתי הסוהר, כבר הוציאו מכרז לאיתור מוקדם של מתמודדים לבניית וניהול של בתי הסוהר. את המכרז עברו 3 קבוצות ישראליות ('סולל בונה' בשיתוף דנקנר השקעות, אנגל ג'נרל פיתוח בשיתוף עם קבוצת ברן, וקבוצת מנרב).

עוד הסתבר כי לקבוצות הובטח פיצוי של כ-100,000 דולר במקרה שהחקיקה בכנסת לא תעבור... במשרד האוצר לא שמעו כנראה על כך שבשוק קפיטליסטי, יזמים אמורים לשאת בסיכונים שהם נוטלים.

הזכרתי אגב מבין הקבוצות את קבוצת "מנרב" - מנכ"ל חברת הבנייה הזאת, אברהם קוזניצקי, נתן ראיון לעיתון המופתי "מקור ראשון" בו הוא אמר: "המודל בישראל יהיה המודל האמריקני. אני אחראי להכול: לכלוא, לשקם, להאכיל, לקבוע את סדר היום ולטפל בבריאות. אני אחראי אפילו לזריחת השמש בכלא" (קישור לראיון). באותו ראיון, קוזניצקי גם נשאל מדוע הוא עצמו בורח מהשוק הפרטי (בכך שמתעסק בבניית בתי כלא עבור המדינה) וענה בגילוי לב שמדובר בסוג של הקטנת סיכון למינימום - ציטוט:

"אני נמנע עד כמה שאפשר לעבוד עבור גורמים פרטיים. בעבר זה היה נכון, והיום על אחת כמה וכמה. המלאכה לדאוג כי יעמדו בהתחייבויות כלפיך בישראל, היא לא קלה"

מר קוזניצקי בעצמו אמר שהוא נמנע מלעבוד עם גורמים פרטיים, שגורמים פרטיים לא עומדים בהתחייבויות כלפיך, שאין לו אמון וביטחון בגורמים פרטיים... מוזר שאותו איש, מצפה שאנחנו כן נסמוך על גורמים פרטיים, ולאותן ידיים פרטיות (מהן הוא בורח) אנחנו ניתן את מערכת הכליאה שלנו, על חשיבותה לשיקום החברה וערכיה. גורמים פרטיים שלדעתו לא מספיק יציבים ואמינים אפילו לעסקיו שלו, טובים וראויים למערכת הכליאה של מדינת ישראל.

ולקינוח, יש גם ביקורת מרקסיסטית:

בתי סוהר פרטיים מהווים את שיאו של השוק החופשי הקפיטליסטי - הפיכת הענישה למוצר סחיר - מִסחוּרה של הענישה - קומודיפיקציה. מה שמוביל ליצירה של ביקוש והיצע עבורה. דבר זה מנוגד לכל תפיסה הומניסטית, הרואה באדם מטרה ולא אמצעי או מצרך - במידה וקיימים ביקוש והיצע עבור ענישה, האדם הופך להיות אמצעי לקיומם - הוא הופך למצרך.

הקפיטליזם מסוגל ליצור אצל הצרכנים תודעה כוזבת של “צורך” מלאכותי במוצרים או שירותים מסוימים, ע”י סיקור יתר של פשיעה (בעזרת אמצעי התקשורת למשל) - ובכך ליצור תחושה מוגזמת של סכנה המביאה לצריכתם של “מצרכים” המיוצרים ע”י בעלי עניין. העלייה בפשיעה נתפסת כ”הזדמנות עסקית” ומטבעו הבלתי ניתן לסיפוק של הקפיטליזם, נוצר דחף לחיפוש אחר שווקים חדשים לצורך התרחבות. על פי הגיונו המעוות של הקפיטליזם - ההפרטה יוצרת ביקוש ושווקים לאי החוקיות עצמה, שהרי “הגדלת נתח השוק” מחייבת תוספת בפשיעה ובהתנהגות הפלילית.

מסחור הענישה מתייחס לשאלות חברתיות ומוסריות במונחים כלכליים בלבד, אם נביט דרך משקפיים מעמדיות, מסחורה של הענישה מתייחס אך ורק לסימפטום של הבעיה - הפשיעה, תוך התעלמות מהסיבה - אי השוויון הכלכלי, המתבטא בכך שבארה”ב, אחד מכל ארבעה גברים שחורים ישהה במוסד ענישה במהלך חייו - 60% מהאסירים בארה”ב הם שחורים, בעוד ששיעורם באוכלוסייה הוא 6% בלבד. זוהי תולדה של הבדלים סוציו-אקונומיים - של אי שוויון כלכלי. גם במדינת ישראל, בעוד שהפשיעה היא רק סימפטום לבעיות החברתיות, אי השוויון הכלכלי הוא הסיבה להן: קיים מתאם גבוה בין מעמד סוציו-אקונומי לבין מוצא/גזע/עדה של אוכלוסיית האסירים, בבתי הסוהר בישראל יושבים בעיקר ערבים, רוסים, מזרחיים... שימו לב שבמאבק המעמדי המתקיים בחברה, לשלושת אלו (ערבים, רוסים, מזרחיים) יש הרבה יותר מהמשותף, משום שהם משתייכים לאותו מעמד מנוצל... למזלם של המנצלים (18 משפחות ההון), הגזענות והעדתיות מפרידה בין הקבוצות האלו, ומונעת מהן להאבק במשותף... לזה כבר קוראים "הפרד ומשול"...

מנותק ליאו

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 855
עוד סיבה למה אני חולק על הדעה של הפורום בשוק חופשי.

שוק חופשי זה דבק קיצוני המאפשר לאנשים חסרי מוסר ( שאגב מדינה "ליברטנית" לא ממש אכפת לה מהם , האידיולוגיה שלהם מבטיחה רק את בטחון אלה בעלי הכסף ולא שום מוסר)
לנצל אותו על מנת להגיע למעלה ואז לקדם את האידיולוגיות שלהם ועוד חוסר מוסר דרך כל שיטה אפשרית תוך כדי ניעור מאחריות למעשיהם.
וזה היא ה"קדמה" של ה"מאה ה21" שהליבראלים מתלהבים ממנה.

בקיצור צריך שוק סינטתי שהמטרה שלו צמיחה ומספר יעדים חברתיים תשתייתיים וסביבתיים שמנצל את המצב התרבותי כדי להגיע לאידיאל.
הבעייה כמובן שלהגיע למצב הזה זה כמו לקחת מוט ולאזן אותו על הקצה שלו , זה אפשרי למשך זמן קצר בלבד ללא התערבות מתמדת , לכן המוט תמיד יפול לצד קיצוני. כמובן לא מייד אבל זה תהליך.
The Jewish Defense League (JDL) is a terrorist Jewish organization whose purported goal is to protect Jewish people and property from anti-Semitism.

--Wikipedia.

מנותק אילן208

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3483
  • Hebrewism returns
    • הערוץ שלי ביוטוב
הוא גם אמר שאין ביטוח לבתי חולים למי שחולה זה בעיה שלו
מה הוא מצפה
זה הקפיטליזם שהוא דוגל בו!
My life is here and here I wish to die,this is the place my fatherland!!!
לאסט אף אם:
http://www.last.fm/user/Ilanemous1881
יוטיוב:
http://www.youtube.com/user/Israelipatriot92

Aaron

  • אורח
הוא גם אמר שאין ביטוח לבתי חולים למי שחולה זה בעיה שלו
מה הוא מצפה
זה הקפיטליזם שהוא דוגל בו!
לא אז מי שחולה זאת בעיה של סבתא שלי.
בטח שזאת בעיה שלו. מי שחולה זאת בעיה שלו ומי שעני זאת בעיה שלו. בקפיטלזם המדינה לא גונבת ממך כסף, אז כשאתה עני זאת בעיה שלך, כשאתה חולה לך לרופא.

מנותק אילן208

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3483
  • Hebrewism returns
    • הערוץ שלי ביוטוב
נכון אתה צודק אבל חיים אומר אל תרדו לארה"ב(כמובן שהוא צודק) ואחד הסיבות זה שהוא אומר "שאין לכם ביטוח ברפואה אפילו אם אין לכם כסף אתם עלולים למות אפילו"
והוא כאילו רומז שזה דבר רע(טוב לא בדיק רומז)
ככה זה החיים בקפיטליזם

ועוד הערה הוא אמר שצריך לשלם שם הרבה יותר מאשר במדינת ישראל מיסים(אם אני לא טועה)
אבל פעם הוא אמר באחת התוכניות שלו שבסוציאליזם אנו סתם משלמים הרבה מיסים אבל בקפיטליזם זה לא ככה
ועכשיו הוא אומר שבישראל(מדינה סוציאליסטית)
משלמים פחות מאשר בארה"ב(מדינה קפיטליסטית)
 ואפילו עוד הערה!
לפעמים הוא אומר עד כמה רע בישראל בגלל "זה וזה"
ובאמריקה זה לא ככה
ולפעמים ההפך איך הוא מדבר שרע באמריקה וטוב בישראל זה די מוזר
My life is here and here I wish to die,this is the place my fatherland!!!
לאסט אף אם:
http://www.last.fm/user/Ilanemous1881
יוטיוב:
http://www.youtube.com/user/Israelipatriot92

Aaron

  • אורח
להפך, בארה"ב משלמים הרבה פחות מיסים ממה שמשלמים בארץ.
בארץ היה סוציאליזם מאז שהמדינה הוקמה, לא הגיע הזמן לנסות לשנות את השיטה? כל הקומוסיטים המסריחים כמו גולדה מאיר שהגיעו לפה הרסו הכל עם הסוציאליזם הטיפשי שלהם. כלכלת ישראל נמצאת בצמיחה גדולה, בזכות התוכניות הכלכליות של ביבי.

מנותק ליאו

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 855
קפיטליזם זה שיטה מעולה לכל השמאלאנים והליברלים חסרי המוסר לעלות למעלה על חשבון אנשים אחרים.

ואתם הרי נגדם.

איך אתם חושבים שבן אדם מתעשר?
1.השקעה טובה בעסקים והרכבת הנכסים שלו שעובדים בשבילו
2.מאפייה



למה בן אדם שלא שומר שבת , שמנצל עובדים , שמזהם את איכות הסביבה , ששוטף לילדים את המוח בפרסומות , שהורס לאנשים את החיים על סדר היום עם בטריית עורכי הדין שלו, למה הוא יהיה מיליונר , יתן 1% מהכסף שלו לצדקה ויראה כבן אדם טוב

ובן אדם מוסרי לא יצליח בחיים כי הוא לא יכול להרים את החרא שנשפך עליו מלמעלה.


צריך כלכלה חופשית , אבל עם מידה מסויימת של עזרה , לא סוציאליזם שאתה יכול לא לעבוד ולחיות יפה(אבל עדיף לפחות שלא תהייה בתת תזונה בגלל זה) אלא חברה עם מספר מעמדות , אחרת לדוגמה יווצר מצב שפוליטיקאי מושחת כמו ביילין , ינסה לקדם נגיד חוק נגד ג'יוס חובה כמו שקורה עכשיו , מיד כל המשתמטים יקפצו עליו ויעלו אותו למעלה אתם מבינים?
וגם צריך לדאוג לפעול נגד מונפולים ענקיים שהורסים את החברה לא רק מבחינה כלכלית אלא מוסרית ( כל הפרסומות וכל זה )

וצריך חינוך חינם לדוגמה , וטיפול חינם בבתי חולים במקרים של תאונות וכו'


במילים אחרות כלכלה אופטימלית בלי "יזם" או אידיולוגיות פוליטיות.
The Jewish Defense League (JDL) is a terrorist Jewish organization whose purported goal is to protect Jewish people and property from anti-Semitism.

--Wikipedia.

מנותק אלירן

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2302
חיים גם צודק בקשר לרופאים באמריקה , הם ממש בורים הם לא יודעים מה לעשות.
אני שמעתי על מישהו שעשה שמה טיפולים נגד מחלת הסרטן והרופאים שמה שרפו לו את הכבד , הם ממש מפגרים.

מנותק שלמה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6051
  • ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל
צריך קפיטליזם רך
יהודים מכול העדות תיתאחדו!
שמאלנות זה אופיום להמונים!

מנותק ליאו

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 855
אני אישית רואה שבתי הכלא בארה"ב הם לא בידיוק גולאגים למרות שככה כתוב פה בערך...

בוא נגיד שהם יכולים לאכול יפה שמה ויש להם חדרי כושר ומוסדות שונים


הבעייה היא כמובן הלובי שהחברות הפרטיות יצרו , הסתכלת בכיוון הלא נכון? 25 שנה בעבדות!
יש מי שירצה מצב כזה.
The Jewish Defense League (JDL) is a terrorist Jewish organization whose purported goal is to protect Jewish people and property from anti-Semitism.

--Wikipedia.

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
2 מיליון כלואים! (בעקבות דבריו של חיים בשידור):
« להגיב #10 ב- : מאי 08, 2007, 21:53:33 »
עוץ לי גוץ לי: מאמר שלך הסתיים רע מאוד ואני מתפלא שטרם התייחסו לכך: "שלושת אלו (ערבים, רוסים, מזרחיים) יש הרבה יותר מהמשותף, משום שהם משתייכים לאותו מעמד מנוצל... למזלם של המנצלים (18 משפחות ההון), הגזענות והעדתיות מפרידה בין הקבוצות האלו, ומונעת מהן להאבק במשותף... לזה כבר קוראים "הפרד ומשול"..."

לערבים ימשו"ז וליהודים אין שום דבר משותף. יש לנו בעייה של מעמדות בחברה הישראלית ויש עדות שהן יחסית מקופחות. ויש לנו ערבים שאין להם חלק בחברה, אלה טפילים ורוצחים שצריך להרחיקם מהחברה (ולא לעודד יהודים להצטרף אליהם).


אני מסכים אם הטענה שהפרטת בתי הכלא אינה מוסרית ואינה מועילה לחברה. בית כלא אינו מוסד למטרות רווח כספי. ומעבר לכך לחברה מסחרית שמנהלת בית כלא אין אינטרס להשקיע בשיקום האסיר הרי היא לא מרוויחה כלום מאסיר אחרי שהוא משתחרר. וכמובן יש לה אינטרס להגדיל כמה שיותר את כמות האסירים כדי להגדיל את הביקוש לשירות שהיא מספקת.

למרות זאת לאמריקה יש בעיית פשע שאינה תלויה בהפרטת הכליאה. בכל שנה יש שם רבבות נרצחים ומאות אלפי קורבנות לפשיעה אלימה, שיעור הפשע האלים שאין לו אח ורע בקרב אף מדינה עשירה אחרת.   



מנותק popmart

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 155
2 מיליון כלואים! (בעקבות דבריו של חיים בשידור):
« להגיב #11 ב- : מאי 08, 2007, 22:03:47 »
כולכם מתבלבלים בין המושגים השונים בתחום זה. חיים אמר שהוא בעד שוק חופשי ותחרותי ולא בעד קפיטליזם. במילים אחרות שוק חופשי הוא לא בהכרח קפיטליזים וזהו מקור הבילבול של כולם פה. בארה"ב יש שוק חופשי וניהול הכלכלה מתבצע ע"פ השיטה הקפיטליסטית. גם בשבדיה ודנמרק יש  שוק חופשי אך ניהול הכלכלה והתקציבים מתחלק באופן נכון ושוויוני ע"פ מודל סוציאלי. שוק חופשי הוא למעשה מודל כלכלי המאפשר למדינה להגדיל את התחרות והייצור ובכך למקסם את הרווחים שלה.לאחר שניכנס הכסף לקופת המדינה אז מחליטים איך לנהל אותו. בצורה קפיטליסטית (כמו בארה"ב) או בשיטה הסוציאלית (כמו דנמרק ושבדיה). שבדיה היא מדינה מאוד עשירה ולא הייתה מגיעה לעושר כזה ללא כלכלת שוק חופשי. את רווחי המדינה היא מנהל בצורה סוציאליסטית. ולכן המסקנה היא ששוק חופשי אינו בהכרח קפיטליזם וסוציאליזם אינו אומר בהכרח שהכל שייך למדינה.
שוק חופשי הוא המודל הטוב ביותר למקסם את רווחי המדינה. את הכסף הזה צריך לחלק בצורה נכונה וברור שיהודי טוב כמו חיים הוא בעד סיוע לנכים, קשישים, חולים וכד'.
להעלות את חיים בן פסח לישראל!!!!
כהנא צדק!!!!
יגורשו הערבים הנאצים!!!

בייקר

  • אורח
2 מיליון כלואים! (בעקבות דבריו של חיים בשידור):
« להגיב #12 ב- : מאי 09, 2007, 13:29:57 »
יש סכנה אמיתית איומה ונוראה במרקסזים המטיף לקוסומפוליטיות.
אם פועלי כל העולם יתאחדו ויהודים וערבים יש להם אינטרס משותף נגד בעלי ההון.
אם הקוסמפוליטיות תשלוט אין חלילה מקום למדינה יהודית אלא למדינת כל אזרחיה.
והבולשביקים הקומוניסטים האלה מטיפים למדינה פלשתינית ערבית עצמאית נקייה מיהודים כראש גשר להשמדת היהודים.
מדינה פלשתינית זאת המצאה של התעמולה הסובייטית.
יש סכנה אמיתית בשיתוף פעולה קומוניסטי ערבי.
הקומוניזם היה אלטרנטיבה לציונות.
יש בעיה אמיתית עם יהודי קומוניסט שחשוף לבגידה במדינה כי הוא נאמן לברית המועצות למשל מאיר וילנר.
כל התעמולה הזאת על כיבוש היא המצאה סובייטית.
אני מבקש שתבדילו בין מינימום זכויות לפועל,מדינת רווחה לבין קומוניזם!
הקומוניזם איננו לטובת הפועל ומנע מאחינו היהודים לעלות לארץ.
היעד של ישראל 2008 הוא מדינה יהודית ולא מדינה קומוניסטית או סוציאליסטית.
אין מקום להפרטה במקום כמו הצבא,המשטרה ושירות בתי הסוהר.
אבל אין מקום להלאמת נכסי המדינה.
בישארה לקח את שיוויון הזכויות ומדינת כל אזרחיה כאמצעי להרס המדינה היהודית מבפנים כאירדנטה.
נץ וגא בזה מומחה בקשר בין קומוניזם לפאן ערביזם.

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
2 מיליון כלואים! (בעקבות דבריו של חיים בשידור):
« להגיב #13 ב- : מאי 09, 2007, 19:14:49 »
הקומוניזם לא באמת קוסמופוליטי והקומוניסטים השתמשו בעקרון זה, שהוא מנוגד לטבע האנושי, רק כתעמולה. בריה"מ הייתה האימפריה הרוסית וכל העמים שם נאלצו לעבור במכבש הרוסיפיקציה. הקומוניסטים בסין (מאואיסטים) היו מסוכסכים עם הסובייטים, למרות שהם נעזרו בהם בתחילת דרכם מחוסר ברירה.
היהודונים הקומוניסטים היו כמעט היחידים שהגדירו את עצמם כקוסמופוליטים, וברוסיה זה הפך שם קוד ליהודי.

ודא"ג שאלתי בעבר את חיים בתוכנית האנגלית מה דעתו על השיטה השבדית. הוא אינו חסיד שלה ולדעתו הם היו יכולים להיות עוד יותר מצליחים בלעדיה. הוא גם נימק את דבריו בכך שארצות הברית היא בין הארצות העשירות ביותר למרות שחתך האוכלוסייה שלה נחות בהרבה מחתך האוכלוסייה של שבדיה ושל ארצות אירופה האחרות.

מנותק popmart

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 155
2 מיליון כלואים! (בעקבות דבריו של חיים בשידור):
« להגיב #14 ב- : מאי 09, 2007, 22:56:12 »
אבל אל תשכח שארה"ב היא ענקית בשטחה לעומת שבדיה ומה גם שגם שבדיה הקטנה - כמחצית משטחה לא ניתן ליישוב ע"י בני אדם (עקב היותה של צפון שבדיה חלק מאנטקטיקה).שטח של מדינה הוא פקטור עצום אם לא מרכזי בכלכלתה של מדינה.
להעלות את חיים בן פסח לישראל!!!!
כהנא צדק!!!!
יגורשו הערבים הנאצים!!!

בייקר

  • אורח
2 מיליון כלואים! (בעקבות דבריו של חיים בשידור):
« להגיב #15 ב- : מאי 09, 2007, 23:48:46 »
חיים קפיטליסטי כמו ג'ורג' סורוס.

בייקר

  • אורח
2 מיליון כלואים! (בעקבות דבריו של חיים בשידור):
« להגיב #16 ב- : מאי 09, 2007, 23:51:23 »
לכן צריך לסדר לחיים את חשבון הבנק של סורוס והכל יהיה בסדר.חיים+כמה מליארדי דולרים ואנו נחזיק את נשיאות ארה"ב וראשות ממשלת ישראל.

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
2 מיליון כלואים! (בעקבות דבריו של חיים בשידור):
« להגיב #17 ב- : מאי 10, 2007, 23:11:57 »
אבל אל תשכח שארה"ב היא ענקית בשטחה לעומת שבדיה ומה גם שגם שבדיה הקטנה - כמחצית משטחה לא ניתן ליישוב ע"י בני אדם (עקב היותה של צפון שבדיה חלק מאנטקטיקה).שטח של מדינה הוא פקטור עצום אם לא מרכזי בכלכלתה של מדינה.

שבדיה מדינה גדולה ביחס לאוכלוסייה שלה (בערך כמו של ישראל). ויש גם מדינות קטנות עשירות : שוויץ ,אוסטריה, דנמרק, לוכסמבורג, בלגיה, סינגפור...

ויש מדינות עשירות מאוד במשאבים כמו רוסיה, אינדונזיה  וברזיל שהן פחות עשירות.

דא"ג המדינה השלישית בעושרה בעולם (מבחינת תל"ג לנפש) היא... גינאה המשוונית.