ערב סוכות תשע"ה - התועמלן אילן לוקאץ' בפינת דעה קצרה בערוץ התעמולה 2 מדבר על סוכות, ומשום מה הרגיש לו דחוף לדחוף לנו עוד פעם את הפולשים מאפריקה.
תרגום קצר לעברית של דבריו:
"המחבר המקראי שם בפיה של הדמות האלוהית ציווי לשבת בסוכות שבעה ימים". - כלומר: לא האל ציווה לשבת בסוכות, אלא אותו "סופר" שכתב את התורה (כלומר הקב"ה הוא עוד דמות ספרותית ותו לא).
"הרי מה הוא רצה מאיתנו המחבר המקראי? הוא הרי לא התכוון לאיזושהי מורשת עיצובית ולא להגות קולינרית. הוא רצה שפעם בשנה, למשך שבוע, נרגיש כמו הומלסים. כמו פליטים. נרגיש את רוח הסתיו הקרירה בערב ונזכור שאבות אבותינו היו פליטים - מהגרי עבודה שחצו את מדבר סיני בשביל לעשות עבודות פרך אבל לפחות יהיה משהו לאכול.
ועם הזיכרון הזה, פלוס טיפות הגשם הקטנות דרך הסכך, נבטיח לעצמנו עכשיו שנתנהג יותר יפה לפליטים. זאת המשמעות" - בתור אחד שמצטט מהתורה הוא כנראה לא קרא אותה, אבל זה לא מפריע לו לצטט ולסלף כאוות נפשו (אחרי הכל הוא תועמלן...)
"אז מה היא סוכה כשרה מוסרית? זאת סוכה שאתה מרגיש בה אפילו לרגע קצת כמו סודני שברח מהרעב והמלחמה ומוצא את עצמו ישן בתוך המגלשה בגינת לווינסקי. זאת סוכה נכונה" - נשאלת השאלה: האם מר לוקאץ' היה יושב בסוכה בדרום תל אביב כשמסביב המוני אפריקאים שטופי זימה? (בעיקר כשהוא בעצמו נראה כמו אשה)
תזכורת - אילן לוקאץ' הותקף בעצמו בדרום תל אביב כשהגיע לצלם שם למטרות תעמולה לטובת הפולשים הכושים (הם כנראה חשבו שהוא אישה):
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,38737.0.html לדבריו המלאים של לוקאץ':
http://www.mako.co.il/news-columns/q4_2014/Article-4116596f98de841004.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=1821078708