כתב נושא: ממצאים ארכיאולוגים מימי התנ"ך  (נקרא 12530 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
ממצאים ארכיאולוגים מימי התנ"ך
« ב- : מאי 11, 2011, 19:57:01 »
השהיה ולאחר מכן השיעבוד במצרים:

1. אימחותפ יכול בקלות להתאים לסיפור יוסף, הוא גם הלא מלך היחיד שהמצריים עבדו כאליל, האליל שעבדו אותו דרכו היה דמוי שור, חז"ל מדברים על המנהג הזה ואומרים שהמצרים עבדו צלם עגל מסוים, שהיה מבחינתם עבודת יוסף כאליל.

2. אחד מהמנהיגים של איזור גושן בתקופת החיקסוס נקרא "יעקב הר".

3. מסמך פפירוס מצרי בשם יסורי אייפוור מתאר תמונה של מצרים קורסת, ומתאר ענן שהולך לפני "אויבי הארץ" (מצרים), הרבה קטעים בספר מזכירים את תיאורי המכות בספר שמות.

5. פפירוס האריס מזכיר שמות של עבדים אסיאתים\שמיים בארץ מצרים, בניהם שמות עבריים לחלוטין כגון שפרה ומנחם.

6. אבן שמצאו שהערבים השתמשו בה כאבוס בסיני, ונתגלתה במקרה, מדברת על כך שמלך מצרים הלך להלחם בסיני, ושכח מסתורי השמיד אותו בצורה פלאית.

תקופת הנדידה במדבר והכניסה לארץ:

1. בסיני נתגלו המון שרידים של עם שהיה מתגורר באיזורים בצורה ארעית ועוזב למקומות אחרים ברחבי סיני - עם שלא האמין בפסלים ולא שמר שום שיקוצים כאלה בקרבו. מסוללי הנדינה ואופן בניית הישובים מאד מתיישבים עם המקורות ושייכים (עד שאפשר לדייק) לשכבות שתואמות את התקופה.
 
2. באיזור שכם נמצא מזבח לא כנעני גדול מאבנים שלמות, בהר עיבל, כל התכשיטים שמצאו בו היו מצריים, אבל העם שבנה את המזבח לא עבד שיקוצים ופסלים.

3. כמו כן, כל האפר של הבהמות שהוקרבו על המזבח נחקרו במעבדה בבקשת הארכיאולוגים שחפרו את האיזור, ונמצא שכולם היו בהמות כשרות  בני שנה ותמימים! (כן כן המדע התקדם עד כדי כך לקבוע את זה). המקום תואם את טקס הכניסה לארץ שמסופר עליו בספר יהושע כולל כל פרטיו הקטנים, ושצוו בני ישראל לעשות ואיך לעשות בתורה ותואם את התקופה.

4. בחצור התגלה מקדש אלילי כנעני שהוחרב, ופסליו היו כרותי ראש, הראשים היו מונחים ליד רגלי הפסלים (ביזוי ענק לאותם עובדי גילולים שעבדו הפסלים האלה). בתקופה המדוברת, שום עם חוץ מעם ישראל לא היה עושה דבר כזה, היחידים שאולי היו מסוגלים לעשות את זה היו האשורים או הנאו בבלים (ששניהם הגיעו למעמד צבאי מכובד מאות שנים אחרי העניין).

5. כמו כן, לצד ממצאים נוספים (כולל חומה קרוסה שנמצאה בשכבה ביריחו) זה מוכיח את הפלישה הצבאית הישראלית (כי למשל יש ארכיאולוגים שסוברים שישראל פשוט התנחלו באיזור ללא מלחמות).

6. כמו כן, במכתבי אלעמארנה המצריים יש מכתבים שהגיעו לשליטי מצרים שמדברים על "העפירו" (גם עבירו או חאבירו) שמשתלטים על כנען, והמלכים מתחננים שישלחו להם עזרה צבאית.[/color]

תקופת המלכות

1. נמצאו המון ממצאים מימי דוד ושלמה. הבולטים ביותר הם:

2. מפעל ליצור נשק מברזל בצורה המונית באיזור בית שמש.
 
3. נמצאה כתובת בתל דן, שכנראה כתב חזאל מלך ארם, שבה הוא מזכיר את המונח בעברית "ביתדוד" (בית דוד, וכתב בצורה מחוברת, ובעברית, למרות שהמסמך כתוב ארמית).

4. אריכאולוגים מניחים שזה היה מונח ידוע ובגלל זה השתמש בצורה כזאת, ללא הפרדה (כל מילה הופרדה בנקודה אמצעית, צורת כתב רווחת אז גם בממצאים פלאו עבריים).

5. נמצאו המון ממצאים בעולם שמוכיחים את התיאורים של ממלכת שלמה, לדבר עליהם בלי פירוט עלול להשמע מעט כאגדה, אז אגיד את זה בצורה מאד מאד מקוצרת.

6. מצאו המון כתובות עבריות באיזורים מרוחקים כמו אמריקה (כתובת לוס לונס, כתובת בת קריק, כתובות אחרות בכל מני מקומות, כולל שכבה עם ישוב יהודי שהיה בו לוח שנה ששסופר לפי חודשים עבריים) וכמו כן ממצאים שכתובים בפינקית, אחד אפילו מזכיר את חירם מלך צור.

7. הארכיאולוג-מגלה תגליות ג'ין סאבוי אף מצא כמה עוגני ענק, שהיה עליהם סמלים שמצאו גם בישראל.

8. בחפירות בצידון נמצאו כמה חפצי אומנות שעשוים מעץ שיכול לגדול רק בברזיל (אני אומר את זה למקרה שתחשוב שזה סתם קשקוש).

9. כמו כן למוזיאון הלובר יש ממצא שמדבר על כך שהשם המקורי של נהר האמסונס היה "סאולימן" (שלמה בפינקית).

10. אפשר לפרט על זה המון, אבל מכיוון שאני מנסה להביא ידע על המון ממצאים, החלטתי לקצר בעניין, בלי נדר אולי נפרט על זה בהודעה אחרת אם יהיה ביקוש).

11. כל זה יכל להיות בתקופת שלמה, שהיה לו צי אוניות מתאים (מלכים אחרים שזה יכל להיות בתקופתם ייתכן גם יהושפט, אבל ללא ספק התהליך התחיל בימי שלמה. ייתכן שבימי עוזיהו גם כן, מכיוון שהוא ביצר את אילת והושיב בה יהודים מחדש, ייתכן שגם חידש את הנמל של עציון גבר שבנו אבותיו).

12. כמו כן, ממצא מאד מיוחד, שהרבה אגב מנסים להתעלם ממנו, הוא חותם שכתוב עליו "שלמ" (בעברית עתיקה כתובה, הרבה פעמים חיסרו אותיות כגון היי, יוד, וכו') מצד אחד, ומצד שני דמות מלכותית.[/color]

תקופת התפרקות הממלכה לשתי ממלכות, יהודה הממלכה הדרומית והממלכה הצפונית, שומרון (או ישראל):

1. הרבה מלכים נמצאו חותמיהם וממצאים מתקופתם, כמו כן סמלים זהים. בממלכת יהודה למשל היה סמל של מין נשר בחותמות ממלכתיות. יש למשל חותם של שבניהו (ייתכן שמדובר בשבנא שמוזכר בתנ"ך) עבד עזיו (עוזיה המלך) עם הסמל הזה, וחותם של "חזקיהו בן אחז" (שתי מלכים) שגם היה עליהם את הסמל הזה (אגב מעניין שכמדומני גם בחותם שלמה נמצא סמל כזה).

2. נמצאו חותמות של משפחת שפן הסופר, עוד, נמצאו מסמכים רבים שקשורים לנושאים ביטחוניים וממשלתיים, כמו כן.

3. יש כתובת שמזכירה את יאשיהו המלך (השם שלו מופיע בה קצת שונה).

4. המלכים האשורים מזכירים חלק ממלכי יהודה בני זמנם, כגון מנשה, תגלת פלאסר השלישי מלך אשור אפילו מתלונן ש"אזריהו מלך יאוד" (עזריהו\עוזיהו מלך יהודה) שולט  על ארם וחמת ומסית אותם נגדו (שהרי האשורים כבשו אותם דור לפני כן ובתקופת עוזיהו וירבעם בן יהואש צבא ישראל כבש את כל סוריה  וצבא יהודה כבש את כל הממלכות הדרומיות ,ושליטת היהודים בארץ ישראל חזרה להיות בגודל העצום של ממלכת דוד ושלמה לתקופה לא מבוטלת). סנחריב מלך אשור מזכיר את חזקיהו וכו'.

5. נמצאו כמו כן חותמים לא מעטים של מלכי ישראל ושריהם, למשל, החותם כנראה מההכי מרשימים שנמצאו בארץ הוא חותם של שמע עבד ירבעם (השני, בן יהואש) שעליו מצויר אריה.
 
6. כמו כן נמצא חותם של איזבל אשת אחאב, ועליו סימנים פינקים מובהקים.

7. נמצא חותם של עבד של המלך האחרון של הממלכה הצפונית, הושע.

8. מלכים רבים של הממלכה הצפונית הוזכרו בכתבים אשוריים, למשל עומרי, אחאב, יהוא, ואחרים.
 
9. האשורים התרברבו והתפארו בנצחון שלהם על הממלכה הצפונית והתרשמו משומרון מאד, עד כדי כך שהפכו אותה לפחווה אשורית חשובה מבחינתם (השקיעו בבנייה שלה מחדש).
 
10. נמצא אצטלת ניצחון אשורית בשטחי ישראל.
 
11. ממצאים חשובים מאד שנמצאו מהתקופה הם, אורוות ענקיות לסוסים ומרכבות, למשל במגידו, ודרך אגב, זה גם מוכיח שהם נמצאו שם מתקופת שלמה, שהרי מוזכרים בפירוש בתנ"ך מתקופת שלמה.

12. שישק מלך מצרים שמר תיאור של הפשיטה שלו לכיוון ארץ ישראל והשאיר כמדומני אצטלת ניצחון.

13. כמו כן מסר שמות הרבה ערים עבריות שפשט עליהם, וגם יש כמה תמונות, באחד מהם ייתכן שרואים את תמונת המנורה מבית המקדש של בית ראשון.

14. הארכיאולוג גבריאל ברקאי הצליח "לנבור" בפסולת שהשליכו הוואקף מהר הבית בתקופה שהם עשו חפירות והרס ארכיאולוגי בהיקף גדול לפני כמה שנים, בין טונות עפר שזרקו למזבלה, והצליח למצוא כל מני דברים מעניינים מתקופת בית ראשון ושני, ואפילו ראשי חצים של הצבא הנאו בבלי (עדות למצור הבבלי שהיה על ירושלים שבו נחרב בית המקדש הראשון).

15. נמצאו המון שרידי מגדלים ומבצרים במדבר מתקופת עוזיהו המלך עליו השלום.

16. נמצאו המון שרידים של הרפורמות שעשו מלכים כגון יאשיהו במשקולות וכלי מדידה (של נפח, ותכולה) כדי שלא יוכלו סוחרים לרמות יותר, היו מטביעים קנקנים ומשקולות ושקלים בחותמים רשמיים.
 
17. נמצאו חדרים תת קרקעיים נסתרים בהר הבית (על ידי סיבים אופטיים).
 
18. נמצא מערת השילוח שחזיקהו בנה והמפעל מתואר בתנ"ך, כדי להוליך מים לתוך העיר ממקורותם, ולסתום אותם למראית עין מבחוץ, כחלק מהכנותיו למצור אשורי בתקופה שסנחריב עלה על יהודה.

19. נתגלו המון ערי מבצר בארץ, כגון ערי מבצר של יהודה מוקפים חומה עם הנהלה ובחלקם אף מכתבים ממלכתיים ורשמיים שנשלחו למפקדים של הערים הבצורות והמבצרים, כגון תל ערד, לכיש וכו'.

20. נמצאו בתי שן וארמון של אחאב, נמצאו שכבות שמראות את תירצה (עיר הבירה הראשונה של הממלכה הצפונית, או השנייה אחרי שכם, לאחר שירבעם בן נבט הומלך בשכם, עשאה בירתו) בגדולתה, ואת חזרת הפיכתה לעיר יפיפיה ("יפה את רעיתי כתרצה") בתקופת ירבעם השני כנראה (עמרי מלך שומרון העביר את בירתו להר שומרון,שבנה בה את העיר שומרון).

21. מימי בית שני נמצאו המון ממצאים, כולל קשתות של בית המקדש (שהחיידקים הערבים הנאצים חתכו עם מלגזה והוסיפו את אבניהם לבניית מסגדים חדשים בהר הבית).

22. נמצא מצבה של קבר עוזיהו המלך עליו השלום, שכנראה נכתבה בימי בית שני, כנראה העבירו את הקבר מהמקום האורגנלי (הכתובת היא שילוב של ארמית ועברית, או ניב עברי מיוחד).

23. יש מסמך פסיפס שכתובים עליו כל חוקי שביעית כפי שמופיעים במשנה, שהוא או מתחילת ימי בית שני או מסוף בית ראשון (קשה לקבוע).

24. נמצאה כתובת לעם אחר כמו זאת שמתוארת שניתנה ליהודים, של הצהרת כורש המוזכרת בכתובים.

25. נמצאו המון ממצאים, ויש המון תיעוד היסטורי של תקופת החשמונאים מכמה ספרים והיסטורינים שונים, אפילו ציורים של צי המלחמה החשמונאי ששלט אז בים התיכון, נמצאו ביצורים שעשה המלך אלכסנדר ינאי (הוא בנה חומה ענקית בהיקפה מלאה במגדלי שמירה, בכיוון צפון הארץ).

26. נמצאו המון שכבות מהתקופה ההיא, של רחובות מהתקופה ומבנים מהתקופה (אפשר להבדיל בסגנונות הבנייה).

27. נמצאו המון חפצי אומנות, כגון נרות (בתקופה ההיא הנרות היו מין קנקנים מעוצבים, שהיו שמים בהם שמן ופתילה שהיו מדליקים אותה, לא משעווה כמו נרות מודרניים) וכדים (כמובן שממצאים כאלה יש גם מימי בית ראשון).

28. נמצאו תפילין עתיקות בנות אלפיים שנה בערך, שנראות אגב, בדיוק כפי ההוראות של רש"י וחז"ל.

29. נמצאו המון ספרי תנ"ך שנכתבו בתקופת בית שני  במערות יבשות מאד ששימרו את הדפים (שהיו בתוך כלים שבהם היו מגוללים).

30. מתקופת הורדוס נמצאו המון ממצאים, כולל ארכיטקטורה מאד מיוחדת שמופיעה גם באבני הכותל מהתקופה, וגם במערת המכפלה מהתקופה (החיידקים המוסלמים הנאצים הוסיפו עליה צריחים בתקופה מאוחרת יותר, לא להתבלבל, המבנה יהודי) כמו כן נמצאו מבצרים במדבר כגון הרודיון.

31. מבנים בהשפעה רומית-יוונית שהוא בנה, למשל בקיסריה.

מתקופת המרידות הגדולות:

נמצאו כמה וכמה ממצאים, בין השאר:

1. ביצורים מתקופת המרד הגדול בירושלים וצפון הארץ (ידעו איפה לחפש בעיקר לפי כתבי יוספוס ומקורות אחרים).

2. חדרים תת קרקעיים ורחובות תת קרקעיים שבהם התחבאו יהודים בתקופת המרד הגדול.

3. כמו כן מצאו המון הריסות מבנים מהתקופה, כולל מבנים מפוארים עם אבנים ענקיות, שאת הנפולת של אבניהם מצאו בשכבות מסוימות שתואמים את סוף המרד.

4. מימי מרד בר כוכבא נמצאו המון המון המון מבנים תת קרקעיים ששימשו את לוחמי צבא בר כוכבא במהלך המרד, ויכלו להכיל בתוכם המון מזון, נשק, וגדודים שלמים.

5. הממצאים הכי חשובים הם תעודות ומכתבים שנמצאו בתוך מערות, שכתב בר כוכבא בכבודו ובעצמו, ונשמרו מהיובש של המערות, בין המכתבים, אפילו מכתב לארגן אתרוגים לכל הצבא לחג הסוכות (!), רוב המכתבים, הם לגנרלי הצבא שלו, שיש בהם הוראות וחומר ביטחוני.

6. כמו כן נמצאו מטבעות של ימי ה"עצמאות" של הארץ, גם מימי מרד בר כוכבא ומימי המרד הגדול (ממסופרים לפי שנת עצמאות ירושלים ויהודה מאז תחילת המרד, השנה הראשונה, השניה וכו'), המון של מלכי החשמונאים שהטביעו מטבעות, על רובם סמל החשמונאים ובית מלוכתם, או יהודה, בתקופה ההיא (רימון עם שופרים). מטבע מאד מיוחד שנמצא הוא מטבע מסוף תקופת עצמאותה של יהודה תחת שלטון חשמונאי, שבו מופיעים תמונות של לחם הפנים (הבזיכים) ועוד דברים מעניינים. אך אחת מהמטבעות הכי חשובות שנמצאו היא מימי מרד בר כוכבא כמדומני, שעליה מופיע ציור של בית המקדש.
« עריכה אחרונה: יולי 29, 2011, 16:23:34 על ידי רון בן מיכאל »

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #1 ב- : מאי 11, 2011, 20:26:27 »
אילו שרידים התגלו בסיני שמראים על עם שהתגורר במדבר באותה תקופה? יש לך דוגמאות ספציפיות?

מנותק אדם לא שפוי

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 965
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #2 ב- : מאי 11, 2011, 22:30:27 »
למה אתה פותח את אותו הדיון פעמיים?  :old_Angry2:

מנותק ROI5

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 378
  • מדינת ישראל היא מדינה יהודית דמוקרטית, נקודה.
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #3 ב- : מאי 13, 2011, 17:58:32 »
השהיה ולאחר מכן השיעבוד במצרים:

1. אימחותפ יכול בקלות להתאים לסיפור יוסף, הוא גם הלא מלך היחיד שהמצריים עבדו כאליל, האליל שעבדו אותו דרכו היה דמוי שור, חז"ל מדברים על המנהג הזה ואומרים שהמצרים עבדו צלם עגל מסוים, שהיה מבחינתם עבודת יוסף כאליל.

2. אחד מהמנהיגים של איזור גושן בתקופת החיקסוס נקרא "יעקב הר".

3. מסמך פפירוס מצרי בשם יסורי אייפוור מתאר תמונה של מצרים קורסת, ומתאר ענן שהולך לפני "אויבי הארץ" (מצרים), הרבה קטעים בספר מזכירים את תיאורי המכות בספר שמות.

5. פפירוס האריס מזכיר שמות של עבדים אסיאתים\שמיים בארץ מצרים, בניהם שמות עבריים לחלוטין כגון שפרה ומנחם.

6. אבן שמצאו שהערבים השתמשו בה כאבוס בסיני, ונתגלתה במקרה, מדברת על כך שמלך מצרים הלך להלחם בסיני, ושכח מסתורי השמיד אותו בצורה פלאית.

תקופת הנדידה במדבר והכניסה לארץ:

1. בסיני נתגלו המון שרידים של עם שהיה מתגורר באיזורים בצורה ארעית ועוזב למקומות אחרים ברחבי סיני - עם שלא האמין בפסלים ולא שמר שום שיקוצים כאלה בקרבו. מסוללי הנדינה ואופן בניית הישובים מאד מתיישבים עם המקורות ושייכים (עד שאפשר לדייק) לשכבות שתואמות את התקופה.
 
2. באיזור שכם נמצא מזבח לא כנעני גדול מאבנים שלמות, בהר עיבל, כל התכשיטים שמצאו בו היו מצריים, אבל העם שבנה את המזבח לא עבד שיקוצים ופסלים.

3. כמו כן, כל האפר של הבהמות שהוקרבו על המזבח נחקרו במעבדה בבקשת הארכיאולוגים שחפרו את האיזור, ונמצא שכולם היו בהמות כשרות  בני שנה ותמימים! (כן כן המדע התקדם עד כדי כך לקבוע את זה). המקום תואם את טקס הכניסה לארץ שמסופר עליו בספר יהושע כולל כל פרטיו הקטנים, ושצוו בני ישראל לעשות ואיך לעשות בתורה ותואם את התקופה.

4. בחצור התגלה מקדש אלילי כנעני שהוחרב, ופסליו היו כרותי ראש, הראשים היו מונחים ליד רגלי הפסלים (ביזוי ענק לאותם עובדי גילולים שעבדו הפסלים האלה). בתקופה המדוברת, שום עם חוץ מעם ישראל לא היה עושה דבר כזה, היחידים שאולי היו מסוגלים לעשות את זה היו האשורים או הנאו בבלים (ששניהם הגיעו למעמד צבאי מכובד מאות שנים אחרי העניין).

5. כמו כן, לצד ממצאים נוספים (כולל חומה קרוסה שנמצאה בשכבה ביריחו) זה מוכיח את הפלישה הצבאית הישראלית (כי למשל יש ארכיאולוגים שסוברים שישראל פשוט התנחלו באיזור ללא מלחמות).

6. כמו כן, במכתבי אלעמארנה המצריים יש מכתבים שהגיעו לשליטי מצרים שמדברים על "העפירו" (גם עבירו או חאבירו) שמשתלטים על כנען, והמלכים מתחננים שישלחו להם עזרה צבאית.[/color]

תקופת המלכות

1. נמצאו המון ממצאים מימי דוד ושלמה. הבולטים ביותר הם:

2. מפעל ליצור נשק מברזל בצורה המונית באיזור בית שמש.
 
3. נמצאה כתובת בתל דן, שכנראה כתב חזאל מלך ארם, שבה הוא מזכיר את המונח בעברית "ביתדוד" (בית דוד, וכתב בצורה מחוברת, ובעברית, למרות שהמסמך כתוב ארמית).

4. אריכאולוגים מניחים שזה היה מונח ידוע ובגלל זה השתמש בצורה כזאת, ללא הפרדה (כל מילה הופרדה בנקודה אמצעית, צורת כתב רווחת אז גם בממצאים פלאו עבריים).

5. נמצאו המון ממצאים בעולם שמוכיחים את התיאורים של ממלכת שלמה, לדבר עליהם בלי פירוט עלול להשמע מעט כאגדה, אז אגיד את זה בצורה מאד מאד מקוצרת.

6. מצאו המון כתובות עבריות באיזורים מרוחקים כמו אמריקה (כתובת לוס לונס, כתובת בת קריק, כתובות אחרות בכל מני מקומות, כולל שכבה עם ישוב יהודי שהיה בו לוח שנה ששסופר לפי חודשים עבריים) וכמו כן ממצאים שכתובים בפינקית, אחד אפילו מזכיר את חירם מלך צור.

7. הארכיאולוג-מגלה תגליות ג'ין סאבוי אף מצא כמה עוגני ענק, שהיה עליהם סמלים שמצאו גם בישראל.

8. בחפירות בצידון נמצאו כמה חפצי אומנות שעשוים מעץ שיכול לגדול רק בברזיל (אני אומר את זה למקרה שתחשוב שזה סתם קשקוש).

9. כמו כן למוזיאון הלובר יש ממצא שמדבר על כך שהשם המקורי של נהר האמסונס היה "סאולימן" (שלמה בפינקית).

10. אפשר לפרט על זה המון, אבל מכיוון שאני מנסה להביא ידע על המון ממצאים, החלטתי לקצר בעניין, בלי נדר אולי נפרט על זה בהודעה אחרת אם יהיה ביקוש).

11. כל זה יכל להיות בתקופת שלמה, שהיה לו צי אוניות מתאים (מלכים אחרים שזה יכל להיות בתקופתם ייתכן גם יהושפט, אבל ללא ספק התהליך התחיל בימי שלמה. ייתכן שבימי עוזיהו גם כן, מכיוון שהוא ביצר את אילת והושיב בה יהודים מחדש, ייתכן שגם חידש את הנמל של עציון גבר שבנו אבותיו).

12. כמו כן, ממצא מאד מיוחד, שהרבה אגב מנסים להתעלם ממנו, הוא חותם שכתוב עליו "שלמ" (בעברית עתיקה כתובה, הרבה פעמים חיסרו אותיות כגון היי, יוד, וכו') מצד אחד, ומצד שני דמות מלכותית.[/color]

תקופת התפרקות הממלכה לשתי ממלכות, יהודה הממלכה הדרומית והממלכה הצפונית, שומרון (או ישראל):

1. הרבה מלכים נמצאו חותמיהם וממצאים מתקופתם, כמו כן סמלים זהים. בממלכת יהודה למשל היה סמל של מין נשר בחותמות ממלכתיות. יש למשל חותם של שבניהו (ייתכן שמדובר בשבנא שמוזכר בתנ"ך) עבד עזיו (עוזיה המלך) עם הסמל הזה, וחותם של "חזקיהו בן אחז" (שתי מלכים) שגם היה עליהם את הסמל הזה (אגב מעניין שכמדומני גם בחותם שלמה נמצא סמל כזה).

2. נמצאו חותמות של משפחת שפן הסופר, עוד, נמצאו מסמכים רבים שקשורים לנושאים ביטחוניים וממשלתיים, כמו כן.

3. יש כתובת שמזכירה את יאשיהו המלך (השם שלו מופיע בה קצת שונה).

4. המלכים האשורים מזכירים חלק ממלכי יהודה בני זמנם, כגון מנשה, תגלת פלאסר השלישי מלך אשור אפילו מתלונן ש"אזריהו מלך יאוד" (עזריהו\עוזיהו מלך יהודה) שולט  על ארם וחמת ומסית אותם נגדו (שהרי האשורים כבשו אותם דור לפני כן ובתקופת עוזיהו וירבעם בן יהואש צבא ישראל כבש את כל סוריה  וצבא יהודה כבש את כל הממלכות הדרומיות ,ושליטת היהודים בארץ ישראל חזרה להיות בגודל העצום של ממלכת דוד ושלמה לתקופה לא מבוטלת). סנחריב מלך אשור מזכיר את חזקיהו וכו'.

5. נמצאו כמו כן חותמים לא מעטים של מלכי ישראל ושריהם, למשל, החותם כנראה מההכי מרשימים שנמצאו בארץ הוא חותם של שמע עבד ירבעם (השני, בן יהואש) שעליו מצויר אריה.
 
6. כמו כן נמצא חותם של איזבל אשת אחאב, ועליו סימנים פינקים מובהקים.

7. נמצא חותם של עבד של המלך האחרון של הממלכה הצפונית, הושע.

8. מלכים רבים של הממלכה הצפונית הוזכרו בכתבים אשוריים, למשל עומרי, אחאב, יהוא, ואחרים.
 
9. האשורים התרברבו והתפארו בנצחון שלהם על הממלכה הצפונית והתרשמו משומרון מאד, עד כדי כך שהפכו אותה לפחווה אשורית חשובה מבחינתם (השקיעו בבנייה שלה מחדש).
 
10. נמצא אצטלת ניצחון אשורית בשטחי ישראל.
 
11. ממצאים חשובים מאד שנמצאו מהתקופה הם, אורוות ענקיות לסוסים ומרכבות, למשל במגידו, ודרך אגב, זה גם מוכיח שהם נמצאו שם מתקופת שלמה, שהרי מוזכרים בפירוש בתנ"ך מתקופת שלמה.

12. שישק מלך מצרים שמר תיאור של הפשיטה שלו לכיוון ארץ ישראל והשאיר כמדומני אצטלת ניצחון.

13. כמו כן מסר שמות הרבה ערים עבריות שפשט עליהם, וגם יש כמה תמונות, באחד מהם ייתכן שרואים את תמונת המנורה מבית המקדש של בית ראשון.

14. הארכיאולוג גבריאל ברקאי הצליח "לנבור" בפסולת שהשליכו הוואקף מהר הבית בתקופה שהם עשו חפירות והרס ארכיאולוגי בהיקף גדול לפני כמה שנים, בין טונות עפר שזרקו למזבלה, והצליח למצוא כל מני דברים מעניינים מתקופת בית ראשון ושני, ואפילו ראשי חצים של הצבא הנאו בבלי (עדות למצור הבבלי שהיה על ירושלים שבו נחרב בית המקדש הראשון).

15. נמצאו המון שרידי מגדלים ומבצרים במדבר מתקופת עוזיהו המלך עליו השלום.

16. נמצאו המון שרידים של הרפורמות שעשו מלכים כגון יאשיהו במשקולות וכלי מדידה (של נפח, ותכולה) כדי שלא יוכלו סוחרים לרמות יותר, היו מטביעים קנקנים ומשקולות ושקלים בחותמים רשמיים.
 
17. נמצאו חדרים תת קרקעיים נסתרים בהר הבית (על ידי סיבים אופטיים).
 
18. נמצא מערת השילוח שחזיקהו בנה והמפעל מתואר בתנ"ך, כדי להוליך מים לתוך העיר ממקורותם, ולסתום אותם למראית עין מבחוץ, כחלק מהכנותיו למצור אשורי בתקופה שסנחריב עלה על יהודה.

19. נתגלו המון ערי מבצר בארץ, כגון ערי מבצר של יהודה מוקפים חומה עם הנהלה ובחלקם אף מכתבים ממלכתיים ורשמיים שנשלחו למפקדים של הערים הבצורות והמבצרים, כגון תל ערד, לכיש וכו'.

20. נמצאו בתי שן וארמון של אחאב, נמצאו שכבות שמראות את תירצה (עיר הבירה הראשונה של הממלכה הצפונית, או השנייה אחרי שכם, לאחר שירבעם בן נבט הומלך בשכם, עשאה בירתו) בגדולתה, ואת חזרת הפיכתה לעיר יפיפיה ("יפה את רעיתי כתרצה") בתקופת ירבעם השני כנראה (עמרי מלך שומרון העביר את בירתו להר שומרון,שבנה בה את העיר שומרון).

21. מימי בית שני נמצאו המון ממצאים, כולל קשתות של בית המקדש (שהחיידקים הערבים הנאצים חתכו עם מלגזה והוסיפו את אבניהם לבניית מסגדים חדשים בהר הבית).

22. נמצא מצבה של קבר עוזיהו המלך עליו השלום, שכנראה נכתבה בימי בית שני, כנראה העבירו את הקבר מהמקום האורגנלי (הכתובת היא שילוב של ארמית ועברית, או ניב עברי מיוחד).

23. יש מסמך פסיפס שכתובים עליו כל חוקי שביעית כפי שמופיעים במשנה, שהוא או מתחילת ימי בית שני או מסוף בית ראשון (קשה לקבוע).

24. נמצאה כתובת לעם אחר כמו זאת שמתוארת שניתנה ליהודים, של הצהרת כורש המוזכרת בכתובים.

25. נמצאו המון ממצאים, ויש המון תיעוד היסטורי של תקופת החשמונאים מכמה ספרים והיסטורינים שונים, אפילו ציורים של צי המלחמה החשמונאי ששלט אז בים התיכון, נמצאו ביצורים שעשה המלך אלכסנדר ינאי (הוא בנה חומה ענקית בהיקפה מלאה במגדלי שמירה, בכיוון צפון הארץ).

26. נמצאו המון שכבות מהתקופה ההיא, של רחובות מהתקופה ומבנים מהתקופה (אפשר להבדיל בסגנונות הבנייה).

27. נמצאו המון חפצי אומנות, כגון נרות (בתקופה ההיא הנרות היו מין קנקנים מעוצבים, שהיו שמים בהם שמן ופתילה שהיו מדליקים אותה, לא משעווה כמו נרות מודרניים) וכדים (כמובן שממצאים כאלה יש גם מימי בית ראשון).

28. נמצאו תפילין עתיקות בנות אלפיים שנה בערך, שנראות אגב, בדיוק כפי ההוראות של רש"י וחז"ל.

29. נמצאו המון ספרי תנ"ך שנכתבו בתקופת בית שני  במערות יבשות מאד ששימרו את הדפים (שהיו בתוך כלים שבהם היו מגוללים).

30. מתקופת הורדוס נמצאו המון ממצאים, כולל ארכיטקטורה מאד מיוחדת שמופיעה גם באבני הכותל מהתקופה, וגם במערת המכפלה מהתקופה (החיידקים המוסלמים הנאצים הוסיפו עליה צריחים בתקופה מאוחרת יותר, לא להתבלבל, המבנה יהודי) כמו כן נמצאו מבצרים במדבר כגון הרודיון.

31. מבנים בהשפעה רומית-יוונית שהוא בנה, למשל בקיסריה.

מתקופת המרידות הגדולות:

נמצאו כמה וכמה ממצאים, בין השאר:

1. ביצורים מתקופת המרד הגדול בירושלים וצפון הארץ (ידעו איפה לחפש בעיקר לפי כתבי יוספוס ומקורות אחרים).

2. חדרים תת קרקעיים ורחובות תת קרקעיים שבהם התחבאו יהודים בתקופת המרד הגדול.

3. כמו כן מצאו המון הריסות מבנים מהתקופה, כולל מבנים מפוארים עם אבנים ענקיות, שאת הנפולת של אבניהם מצאו בשכבות מסוימות שתואמים את סוף המרד.

4. מימי מרד בר כוכבא נמצאו המון המון המון מבנים תת קרקעיים ששימשו את לוחמי צבא בר כוכבא במהלך המרד, ויכלו להכיל בתוכם המון מזון, נשק, וגדודים שלמים.

5. הממצאים הכי חשובים הם תעודות ומכתבים שנמצאו בתוך מערות, שכתב בר כוכבא בכבודו ובעצמו, ונשמרו מהיובש של המערות, בין המכתבים, אפילו מכתב לארגן אתרוגים לכל הצבא לחג הסוכות (!), רוב המכתבים, הם לגנרלי הצבא שלו, שיש בהם הוראות וחומר ביטחוני.

6. כמו כן נמצאו מטבעות של ימי ה"עצמאות" של הארץ, גם מימי מרד בר כוכבא ומימי המרד הגדול (ממסופרים לפי שנת עצמאות ירושלים ויהודה מאז תחילת המרד, השנה הראשונה, השניה וכו'), המון של מלכי החשמונאים שהטביעו מטבעות, על רובם סמל החשמונאים ובית מלוכתם, או יהודה, בתקופה ההיא (רימון עם שופרים). מטבע מאד מיוחד שנמצא הוא מטבע מסוף תקופת עצמאותה של יהודה תחת שלטון חשמונאי, שבו מופיעים תמונות של לחם הפנים (הבזיכים) ועוד דברים מעניינים. אך אחת מהמטבעות הכי חשובות שנמצאו היא מימי מרד בר כוכבא כמדומני, שעליה מופיע ציור של בית המקדש.

1.יש האמנם קשרים רבים בין אמחותפ המצרי ליוסף המקראי אבל יש שלוש בעיות עיקריות:
דבר ראשון הוא לא היה מלך מעולם אלא רק יועץ המלך, דבר שני הוא שימש ככהן לאל רע(אל מצרי), מה שאומר שהוא כנראה לא היה יהודי ודבר שלישי, יש הבדל של 1000 שנה בערך בינו לבין יוסף.
2.היקסוס אכן הוצעו כאפשרות לעם ישראל העתיק, וגם אם הם לא היו, הם עם שמי, ככה שיש סיכוי טוב שהיה להם שמות דומים לשמות של עם ישראל המקראי, גם אם אכן היה חי שם יעקב או אפילו אם זה יעקב שמתואר בתנ"ך, זה לא אומר כלום.
3.הפפירוס מתוארך לתקופה של לפני 3200 שנה, בעוד יציאת מצריים מתוארכת לתקופה של לפני 2300 שנה.
מלבד זה בפפירוס יש הרבה דברים שלא קשורים ליציאת מצרים "אדם מתייחס לבנו כאל אויבו." "אכן-כן, חיוורים [הפנים]. איש הקשת מוכן. שוד בכל מקום. איש האתמול איננו. " "אכן-כן, יבשו הנשים, ואף אחת אינה יכולה להרות. חנום אינו יכול לעצב (בני תמותה) בגלל מצבה של הארץ."
"אכן-כן, אנשים עניים נהיו בעלי אוצרות. הוא שלא יכול היה להכין לעצמו זוג סנדלים, הוא עכשיו בעל עושר... "
ה"מכות" כביכול שמתוארות שם לא קשורות למכות מצרים בתנ"ך.
לדוגמה דם:
"אכן-כן, מתים רבים נקברים בנהר. הזרם הוא קבר, ובית-החניטה באמת נהיה הזרם."
מדובר כאן על אנשים מתים שנקברו בנהר ולכן הוא הוא נהיה מלא דם.
5.ואכן היה עם שמי בשם היקסוס או חבירו שגורשו ממצרים, לכן אין זה מפתיע מדוע היו שמות עבריים.
6.הוכחות...
הנדידה
1. נו נכון, אז זה הוכחה לכך שהיה עם ישראל, זה לא הוכחה לנכונות התנ"ך. 
2. אתה מדבר על מזבח הר עיבל. אכן הממצאים בו מתאימים לחב'ירו וגם הם פחות או יותר מתוארכים לתקופה של יציאת מצריים.אבל שוב זה רק הוכחה שהיה עם ישראל קדום, זה לא הוכחה לצדיקת הסיפורים בתנ"ך.
3.כמו 2, אתה אכן צודק אבל זה לא מוכיח דבר.
4.ומתי הזמן שבו כרתו את ראשי הפסלים? איך אתה מסיק שזה דווקא בתקופת הכניסה לארץ? אני לא ארכאולוג אבל אני ישער שזה היה בתקופת המלך יאשיהו, שהיו גזירות דת רבות(כולל ניפוץ מקדשי אלילים), כפי שמתואר במלכים ב.
5.לא ממש, גם אם החבירו נלחמו בא"י בזמן הכניסה לארץ(על זה חלוקים הארכאולוגיים) זה לא היה כפי שמתואר בתנ"ך, כי העיר המבוצרת היחידה באותה תקופה נתגלתה ליד ירושלים, מלבד העיר הזו, לא נמצאה אף עיר מבוצרת.
6.מכתב 287 אומר "הנה ראה: ארץ (העיר) [ג]זר ארץ ,(העיר) אשקלון והעיר ל[כיש] נותנים להם ל<חבירו> אוכל, שמן ואת כל מאומה מעשרימו וידאג המלך בעצמו לצבא קשתים: לכן, ישלח המלך את קשתיו נגד האנשים האלו. כי עשו עברה נגד אדוני המלך! אם ישבו כאן במשך השנה הזאת הקשתים, אז יישארו כל הארצות [ו]החזנים (נאמנים) לאדוני המלך [א]בל כאשר אין כאן הקשתים גם לא יהיו עוד [הא]רצות והמושלים נאמני למלך; אך ראה את ארץ-העיר ירושלים הזאת! לא אבי ולא אמי [נ]תנו לי אותה, - ידו ה[חזקה של מלכי] [נ]תנה אותה לי! וראה (לעומת זאת) את המעשר אשר עשו מלכי-אל ומעשה בני לביה: הם נתנו את ארץ המלך לח'בירו."
אין פה בוודאות כל תקיפה של החבירו, להפך הוא אומר שלכיש ואשקלון נותנים להם אוכל ושמן, והוא פוחד שהם ישתלטו על הארץ בצורה בלתי אלימה ולכן רוצה להעלים אותם.
                                המלכות
2.ומה הקשר בין זה לבין דוד? האם יש הוכחות להתאמה בין הזמנים?
3.וזה אכן אומר שהיה אדם בשם דוד שהיה מלך, אבל זה לא הוכחה לכך שהממלכה הייתה גדולה כ"כ כפי שתוארה בתנ"ך.
4.בקשר לכתובת לוס לונס, בדיקה שנעשתה לאבן העלתה שהוא בן בין 500 ל2000 שנה ז"א מקסימום בהולדת ישוע, הרבה אחרי שלמה המלך כביכול.
5. בקשר לכתובת בת קירק זה תוארך בין 32 ל769 לספירה, שוב הרבה אחרי תקופת שלמה.
6.אני רוצה הוכחות לפסלי העצים.
7.שמו המקורי של האמזונה הוא "אמאזונו" מאיפה השטויות על סולימאן?
8הוכחות בקשר לחותמת...
"לו היה לנו רוב יהודי בארץ, היינו קודם כל יוצרים פה מצב של שוויון זכויות גמור, מוחלט ומושלם, בלי שום יוצא מן הכלל: יהודי או ערבי ארמני או גרמני, אין הבדל בפני החוק- כל הדרכים פתוחות לפניו, יוכל אפילו להיות ראש ממשלה אם התוכנית המדינית שלו תמצא חן בעיני רוב הצירים במורשתון העתיד. הסטאטוס של ערבי בארץ ישראל יהיה בדיוק שווה לסטאטוס של סקוטי או וולשי באנגליה."(זאב ז'בוטינסקי ימני מוצהר, ראש בית"ר)

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #4 ב- : מאי 14, 2011, 23:47:39 »

1.יש האמנם קשרים רבים בין אמחותפ המצרי ליוסף המקראי אבל יש שלוש בעיות עיקריות:
דבר ראשון הוא לא היה מלך מעולם אלא רק יועץ המלך, דבר שני הוא שימש ככהן לאל רע(אל מצרי), מה שאומר שהוא כנראה לא היה יהודי ודבר שלישי, יש הבדל של 1000 שנה בערך בינו לבין יוסף.

אכן מפרידים בין אימחותפ ליוסף אלף שנים - אבל יסודה של טענה אומללה זו בתיארוך על פי מנתון מלא הבעיות. כך או כך, גם אם נלך לפי הכרונולוגיה המצרית המקובלת באג'יפטולוגיה,
זה ברור שהסיפורים על אימחותפ והפולחן שלו התפתחו במשך השנים, וייתכן מאוד שהדמיון ליוסף הוא עריכה מאוחרת בהשפעת השבט יוסף. ולכך אפשר למצוא שני ראיות:

א. בתחילה הפולחן של אימחותפ על ידי המצרים מופיע בדמות של שמון (תחות) הקרוי גם יו, מופיע פולחן שהדמות שייצגה אותו הייתה איביס (מגלן) ולאחר מכן הוא מזוהה עם שור (הסמל של שבט יוסף) תחת
השם פתח בפולחן שנקרא סראפיס. היוונים למשל הפרידו בין שתי הפולחנים האלה לשני אלילים שונים (!!!). חז"ל מספרים לנו "סראפיס - על שם יוסף" (בבלי עבודה זרה דף מג עמוד א).

ב. הפולחן לאימחותפ חובר לפולחן לעוד אליל סביב אדם (אמנחותפ בן חפו,) שהמצרים החשיבו כאחים. למה זה חשוב? כי אמנחותפ נולד בתקופת תחותמס השלישי (המאה ה-15 לפני הספירה הצלבנית).  

2. היקסוס אכן הוצעו כאפשרות לעם ישראל העתיק, וגם אם הם לא היו, הם עם שמי, ככה שיש סיכוי טוב שהיה להם שמות דומים לשמות של עם ישראל המקראי, גם אם אכן היה חי שם יעקב או אפילו אם זה יעקב שמתואר בתנ"ך, זה לא אומר כלום.

לא רלוונטי. איזורם של ההיקסוס ובירתם אוואריס היו באיזור גושן וכשפתאום מופיע באיזור אדם עם שם כה מיוחד וכה רלוונטי - לא שפוי להתעלם מכך בהקשר ההיסטורי-תנכ"י,
ולטעון שזה לא אומר כלום פשוט הזוי אפילו לפי הסטנדרטים הכפרניים. השם לא היה נפוץ ואפילו לא מעט, אלא שם עם משמעות ספציפית.

3.הפפירוס מתוארך לתקופה של לפני 3200 שנה, בעוד יציאת מצריים מתוארכת לתקופה של לפני 2300 שנה.
מלבד זה בפפירוס יש הרבה דברים שלא קשורים ליציאת מצרים "אדם מתייחס לבנו כאל אויבו." "אכן-כן, חיוורים [הפנים]. איש הקשת מוכן. שוד בכל מקום. איש האתמול איננו. " "אכן-כן, יבשו הנשים, ואף אחת אינה יכולה להרות. חנום אינו יכול לעצב (בני תמותה) בגלל מצבה של הארץ."
"אכן-כן, אנשים עניים נהיו בעלי אוצרות. הוא שלא יכול היה להכין לעצמו זוג סנדלים, הוא עכשיו בעל עושר... "
ה"מכות" כביכול שמתוארות שם לא קשורות למכות מצרים בתנ"ך.
לדוגמה דם:
"אכן-כן, מתים רבים נקברים בנהר. הזרם הוא קבר, ובית-החניטה באמת נהיה הזרם."
מדובר כאן על אנשים מתים שנקברו בנהר ולכן הוא הוא נהיה מלא דם.

שקרן. פפירוס איפוור לא מתוארך לשנת 3200 אלא לסוף המאה ה-13 לפני מניינם (בבדיקת פחמן 14). היינו - בול בתקופה הנידונה.
 
הפפירוס מתאר את מצרים בכאוס, הנה רשימה חלקית ביותר של חלק מההקבלות:

Indeed, the river is blood, yet men drink of it. Men shrink from human beings and thirst after water.

השווה לשמות ז:כ-כד

(כמו כן השווה את pestilence is throughout the land, blood is everywhere לשמות כ"א)

Indeed, [. . .] because of noise; noise is not [. . .] in years of noise, and there is no end [of] noise.
trees are felled and branches are stripped off.
gates, columns and walls are burnt up, while the hall of the palace stands firm and endures.
Then would the land be quiet from noise and tumult be no more.

השווה לשמות ט:כג-כה, כז

neither fruit nor herbage can be found
Indeed, the desert is throughout the land
Good things are throughout the land, (yet) housewives say: "Oh that we had something to eat!"
Lacking are grain, charcoal, irtyw-fruit
"Cakes are lacking for most children; there is no food
Indeed, that has perished which yesterday was seen, and the land is left over to its weakness like the cutting of flax, commoners coming and going in dissolution [. . .].
Destroyed is [. . .] their food is taken from them [. . . through] fear of his terror. (וכו')

השווה לשמות י:טו

[. . . the land] is not bright

השווה לשמות י:כב

Indeed, the children of princes are dashed against walls (הקטע מופיע פעמיים)
Indeed, the children of magnates are ejected into the streets;
Indeed, every dead person is as a well-born man
Indeed, laughter is perished and is [no longer] made; it is groaning that is throughout the land, mingled with complaints.
Indeed, men are few, and he who places his brother in the ground is everywhere.
death is not lacking, and the mummy-cloth speaks even before one comes near it.

ישנו גם קטע שמדבר על החרבות בתי הכלא אבל אני לא מצליח למצוא אותו. השווה לשמות יב:כט-ל

והקטע הכי מגניב פה:

Behold, the fire has gone up on high, and its burning goes forth against the enemies of the land.

השווה לשמות יג:כב

לא חסר עוד ציטוטים מעניינים, הנה כמה:

and barbarians from abroad have come to Egypt.
Indeed, gold and lapis lazuli, silver and turquoise, carnelian and amethyst, Ibhet-stone and [. . .] are strung on the necks of maidservants.

ויש עוד אינסוף דוגמאות. רק חולה נפש אמיתי יהיה מסוגל להתעלם מההקבלות והדמיון.

5.ואכן היה עם שמי בשם היקסוס או חבירו שגורשו ממצרים, לכן אין זה מפתיע מדוע היו שמות עבריים.

החיקסוס והעפירו הם עמים שונים שיש הפרדה ביניהם אפילו במחקר. החיקסוס היו בעלי אופי פולשני שהשתלטו על מצרים - ואילו העפירו מופיעים כעבדים ולאחר מכן כתוקפי כנען.

6.הוכחות...

שמה של האבן מצבת פי החירותי.

הנדידה

1. נו נכון, אז זה הוכחה לכך שהיה עם ישראל, זה לא הוכחה לנכונות התנ"ך.  

:smil092: :smil092: :smil092:

זה מוכיח אירוע שהתנ"ך מתאר היסטורית שחלק מן האתאיסטים כופרים בו. כיצד בדיוק זה לא מוכיח את התנ"ך?  

2. אתה מדבר על מזבח הר עיבל. אכן הממצאים בו מתאימים לחב'ירו וגם הם פחות או יותר מתוארכים לתקופה של יציאת מצריים.אבל שוב זה רק הוכחה שהיה עם ישראל קדום, זה לא הוכחה לצדיקת הסיפורים בתנ"ך.

תשווה לדברים פרק כ"ז ויהושע פרק ח': הוא תואם את ההלכה גם לפי התנ"ך עצמו (ומוכיח שהמצוות בו עתיקות) וגם לפי המשנה (ולכן מוכיח גם את התושב"ע ועתיקותה).

3.כמו 2, אתה אכן צודק אבל זה לא מוכיח דבר.

עיין לעיל

4.ומתי הזמן שבו כרתו את ראשי הפסלים? איך אתה מסיק שזה דווקא בתקופת הכניסה לארץ? אני לא ארכאולוג אבל אני ישער שזה היה בתקופת המלך יאשיהו, שהיו גזירות דת רבות(כולל ניפוץ מקדשי אלילים), כפי שמתואר במלכים ב.

היגיון בסיסי - הישוב שחרב היה של סוף תקופת הברונזה. לא תואם לתקופת יאשיהו המלך עליו השלום.
 
5. לא ממש, גם אם החבירו נלחמו בא"י בזמן הכניסה לארץ(על זה חלוקים הארכאולוגיים) זה לא היה כפי שמתואר בתנ"ך, כי העיר המבוצרת היחידה באותה תקופה נתגלתה ליד ירושלים, מלבד העיר הזו, לא נמצאה אף עיר מבוצרת.

בפירוש לא נכון. תקופת הברונזה התיכונה 2 הייתה בשנים 1800-1550 לפני ספירת הנאצים (או עד 1400 לפני הספירה הנאצית לפי חלוקה אחרת). בכנען היא התאפיינה בהתפתחות העיור בהר ובכל חלקי הארץ וחלק מהמוטיבים של ההתפתחות הוא הופעת
ביצורים. בסוף התקופה מופיע חורבן אלים בכל רחבי הארץ (לפירוט על אתרי החורבן עיין ב"הרי יהודה בתקופת הברונזה התיכונה" של יצחק מייטליס הוצ' אונברסיטת תל אביב 1997 עמוד 180).


6.מכתב 287 אומר "הנה ראה: ארץ (העיר) [ג]זר ארץ ,(העיר) אשקלון והעיר ל[כיש] נותנים להם ל<חבירו> אוכל, שמן ואת כל מאומה מעשרימו וידאג המלך בעצמו לצבא קשתים: לכן, ישלח המלך את קשתיו נגד האנשים האלו. כי עשו עברה נגד אדוני המלך! אם ישבו כאן במשך השנה הזאת הקשתים, אז יישארו כל הארצות [ו]החזנים (נאמנים) לאדוני המלך [א]בל כאשר אין כאן הקשתים גם לא יהיו עוד [הא]רצות והמושלים נאמני למלך; אך ראה את ארץ-העיר ירושלים הזאת! לא אבי ולא אמי [נ]תנו לי אותה, - ידו ה[חזקה של מלכי] [נ]תנה אותה לי! וראה (לעומת זאת) את המעשר אשר עשו מלכי-אל ומעשה בני לביה: הם נתנו את ארץ המלך לח'בירו."
אין פה בוודאות כל תקיפה של החבירו, להפך הוא אומר שלכיש ואשקלון נותנים להם אוכל ושמן, והוא פוחד שהם ישתלטו על הארץ בצורה בלתי אלימה ולכן רוצה להעלים אותם.

המקור שהבאת כולל בתוכו כמה הערות של ד"ר ר. גונן שאתה מחשיב בעילגותך כחלק מהטקסט. ב"נותנים להם ל<חבירו> אוכל" תסיר את המילה חבירו שלא מופיעה כלל בטקסט.

בקשר לסוף הטקסט: "אשר עשו מלכי-אל ומעשה בני לביה: הם נתנו את ארץ המלך לח'בירו.": בהחלט נשמע כאילו החבירו מנסים לקחת את ה"ארץ". כמו כן, ייתכן שבני לביה הם בניו של
מלך שכם לבאיו\לביאה, שתמיכתו בחבירו במאבק עולה גם ממכתבים אחרים. מעניין שבשופטים פרק ט' בשכם היו תושבים כנעניים שהיו בקשרים טובים עם בני ישראל (Hebraic מוסיף:
תמיד תהיתי אם אולי שכם של התקופה שיקפה אולי צאצאים של עבדי האבות בתקופת האבות שנשארו בארץ באיזור שכם שנכבש על ידי בני ישראל). מעניין שמלך מצרים והמלכים
הכנענים גם לא יכלו לפגוע משום מה במלך לבאיו והיו צריכים תכסיס כדי לפגוע בו...

העפירו מוזכרים במכתבים אלו ב-61 תעודות כשבכל ההקשרים כמעט הם מופיעים ככובשים. למשל, עיין במכתב 288 לפיו עבדח'בה מלך ירושלים מבקש סיוע צבאי נגד העפירו בטענה שהם כובשים
את "ערי המלך" (מלך מצרים, שחלק מהכנענים היו ואסלים שלו). כמו כן, עיין בי' אהרוני "ארץ ישראל בתקופת המקרא: גיאוגרפיה היסטורית" ירושלים 87', עמוד 144 לדיון בעפירו במכתבי אל עמארנה
ולחיזוק הרעיון שהם בני ישראל של ימי יהושע זצוק"ל ע"ה ותקופת השופטים.
 
המלכות


2.ומה הקשר בין זה לבין דוד? האם יש הוכחות להתאמה בין הזמנים?

מה פשר השאלה המפגרת הזו? האתר הארכיאולוגי המדובר נקרא תל בית שמש,נחפר על ידי ד"ר שלמה בונימוביץ וד"ר צבי לדרמן מאונבריסטת תל אביב ולהלן סיכום נאה של הממצאים ופרשנות החופרים:

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=548858&contrassID=2&subContrassID=2&sbSubContrassID=0


3. וזה אכן אומר שהיה אדם בשם דוד שהיה מלך, אבל זה לא הוכחה לכך שהממלכה הייתה גדולה כ"כ כפי שתוארה בתנ"ך.

פחח. עצם זה שהמסמך היה כתוב כולו בארמית ורק שתי המילים האלה שנכתבו במחובר היו בעברית לא מראה שבית דוד היה מושג ולא סתם עוד בית מלכות רגיל, עצם זה שהמלך הארמי
התגאה בניצחון שנחל על המלך מ"ביתדוד" לא מראה כי זה לא היה דבר של מה בכך כמו שאר המלכים שהוזכרו בארמית? לך לישון, חמוד.

ייתכן שזה היה מבחינתם נקמה על השיעבוד של כל ארם בימי דוד ושלמה המלכים עליהם השלום ולכן הם בחרו להשים את אצטלת הניצחון הזו (שנשברה כשבני ישראל חזרו וכבשו
את המקום ודאגו לנפץ אותה אך איכשהו שרידיה נשתמרו עד ימינו) דווקא באיזור דן, למרות שמוזכרים שם ניצחונות על מלכים ממקומות לא מעטים (כנראה שזה הייתה אצטלת ניצחון
של המלך הארמי חזאל ימח שמו שאכן לפי התנ"ך היה גדול מלכי ארם).

(ראוי בהקשר הזה גם לציין שכתובת מישע ייתכן גם כן שהמלך דוד עליו השלום, מוזכר כ"דודה")


4.בקשר לכתובת לוס לונס, בדיקה שנעשתה לאבן העלתה שהוא בן בין 500 ל2000 שנה ז"א מקסימום בהולדת ישוע, הרבה אחרי שלמה המלך כביכול.

אל תבלבל במוח. כתובת לוס לונס כל כך כבדה שהיא לא נלקחה למחקר מתקדם במעבדה. ברבות השנים כל מיני מבקרים ניקו אותה בלי לדעת איך וחשבו שהם משמרים אותה אך
עצם הרסו את הפטינה (הציפוי שדרכו אפשר לבדוק את הגיל בבדיקה רדיומטרית) ולכן התיארוך שאתה מציע לא רלוונטי מכיוון שלא ניתן לתארך באופן וודאי. הכתב שמופיע בכתובת
הוא כתב עברי עתיק ולא ייתכן שהוא נוצר על ידי בן המאות בתיארוך שאתה מציע, משום שבתקופות האלה כבר עברו לכתב מרובע וברבות השנים רוב העם שכח לכתוב בכתב עברי
עתיק (נסיונות שחזור נאה בימי ביניים הצליח במידה מרובה הרב משה באסולה זצוק"ל, על בסיס הכתב השומרוני).


5. בקשר לכתובת בת קירק זה תוארך בין 32 ל769 לספירה, שוב הרבה אחרי תקופת שלמה.

א. עיין לעיל

ב. התיארוך הוא של חפצי עץ שנמצאו ביחד עם הכתובת (שהיו אינדיאניים), הכתובת עברית וייתכן ששמרוה מימי קדם או עברו להתגורר בסמיכות לה.


6.אני רוצה הוכחות לפסלי העצים.
 
7.שמו המקורי של האמזונה הוא "אמאזונו" מאיפה השטויות על סולימאן?

הנה מקור שמדבר על שניהם http://phoenicia.org/brazil.html

להמשך עיון, עיין בכתביו של ד"ר כורש הרצל גורדון בנושאים אלו.


8. הוכחות בקשר לחותמת...

חותמת של שלמה המלך עליו השלום?

« עריכה אחרונה: מאי 15, 2011, 02:16:29 על ידי רון בן מיכאל »

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #5 ב- : מאי 15, 2011, 01:06:58 »
אילו שרידים התגלו בסיני שמראים על עם שהתגורר במדבר באותה תקופה? יש לך דוגמאות ספציפיות?

הכל נמצא בספרו של יהושע עציון "התנ"ך האבוד". עיין גם כאן http://www.hidabroot.org/ARDetail.asp?BlogID=7849