אם אנחנו מדברים כבר על תפילין
ידוע שפרשיות התפילין עברו הרבה שינויים
למשל תפילין שנימצאו מתקופת מרד בר-כוכבא
אשר הכילו את עשרת הדיברות
אח שלי למד בישיבה שהסיבה שהחליטו להוציא אותן מהתפילין היא בגלל שגם לנוצרים היה מעיין משהו שדומה לתפילין שהכיל גם את עשרת הדיברות
אז בישביל שלא נידמה להם הפרשיות עברו שינוי.
מישהו מכיר את ההסבר הזה? יש בו אמת?
ד"א, למילה טוטפות אין פירוש חד משמעי,
בשלושה מארבעת הפרשיות ישנו הקטע:" וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת, עַל-יָדֶךָ; וְהָיוּ לְטֹטָפֹת, בֵּין עֵינֶיךָ. " בווריאציות טיפה שונות
לעומת זאת בפרשיה המזכירה את יציאת מצריים כתוב:" וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל-יָדְךָ, וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ"
אז אין זה הדבר החכם להסיק שטוטפות זה זיכרון? אחרי הכל אנו מצווים ללמד את שבטנו ובנינו את הדברים הללו וחשוב שהם יהיו בזיכרון שלנו
לא בתוך קופסא, בואו לא נישכח את הדבר אשר נמצא בין עינינו (המוח) אשר אחראי על הזיכרון...
דבר נוסף אולי אפילו הפרשיות שגם צווינו להניח על היד צריכות להיות עלינו תמיד לאות!!!
אות זה סימן שגם שאר העם יראה אולי זה היה פריט לבוש שבעבר בני ישראל היו מניחים באופן קבוע.
ייתכן והתפילין כפי שאנו מכירים אותם היום היו כמעיין הוראת השעה למען שתורת ישראל לא תישכח מהעם והיו צריכים משהו יותר מוחשי
מה דעתכם?