כתב נושא: השימוש במילה יהודון  (נקרא 17142 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
השימוש במילה יהודון
« ב- : דצמבר 05, 2007, 16:54:05 »
ראיתי כמה פעמים את השימוש במילה יהודון על גבי פלטפורמה זו ועדיין לא הבנתי האם הדבר מקובל. המילה הזו היא מילה אנטישמית, שלא נאמר נאצית, ודבר לא מצדיק את השימוש בה.
"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק Altalena

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 339
השימוש במילה יהודון
« להגיב #1 ב- : דצמבר 05, 2007, 18:58:48 »
 נאמר בארוניה על יהודים שמתנהגים כמו הסטראוטיפ ל"יהודון".

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
השימוש במילה יהודון
« להגיב #2 ב- : דצמבר 05, 2007, 19:34:10 »
נאמר בארוניה על יהודים שמתנהגים כמו הסטראוטיפ ל"יהודון".
אנשי ממון, בעלי פאות וזקנים ארוכים, נוטפי דם מהידיים, עקומי אף וכולי ?
"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
השימוש במילה יהודון
« להגיב #3 ב- : דצמבר 05, 2007, 20:17:16 »
אנשי ממון, בעלי פאות וזקנים ארוכים, נוטפי דם מהידיים, עקומי אף וכולי ?
לא, הכוונה ליהודים שבגדו בעמם ושמכרו את נשמתם לאמא רוסיה ואחר כך למען אסטרטגיית הג'יהאד וגייסות מוחמד.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
השימוש במילה יהודון
« להגיב #4 ב- : דצמבר 06, 2007, 01:33:24 »
אנשי ממון, בעלי פאות וזקנים ארוכים, נוטפי דם מהידיים, עקומי אף וכולי ?
יהודון = מוסר ומלשין = בוגד = שונא ישראל = ערב רב
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
השימוש במילה יהודון
« להגיב #5 ב- : דצמבר 06, 2007, 09:16:24 »
עדיין, אני לא חושב שזה מוסרי להשתמש במילה הזו כשיש לה כ"כ הרבה תחליפים. כמו, בוגד, למשל...
"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק שלמה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6051
  • ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל
השימוש במילה יהודון
« להגיב #6 ב- : דצמבר 06, 2007, 18:06:38 »
כזכור לי הוחלט באופן דמוקרטי ובהצבע פתוחה לא להשתמש יותר במילה יהודון.
יהודים מכול העדות תיתאחדו!
שמאלנות זה אופיום להמונים!

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
השימוש במילה יהודון
« להגיב #7 ב- : דצמבר 06, 2007, 21:14:57 »
כזכור לי הוחלט באופן דמוקרטי ובהצבע פתוחה לא להשתמש יותר במילה יהודון.
נא הבא את הלינק, אם אכן היה דבר כזה.
ואני בכל אופן לא מתכוון לשנות ממנהגי, לא כל מילה שאומצה על ידי הנאצים זה בהכרח פסול.
אחרת גם המילים: "מנהיג", "לילה", "צלילה", "מתקפת בזק", "חיטוי", "עבודה", "שחרור", "פלוגות סער", "שריון", "צוללת", "מזרח", "שטח מחיה" וכו' וכו' הם מילים שפסולות לשימוש.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
השימוש במילה יהודון
« להגיב #8 ב- : דצמבר 06, 2007, 21:41:26 »
נא הבא את הלינק, אם אכן היה דבר כזה.
ואני בכל אופן לא מתכוון לשנות ממנהגי, לא כל מילה שאומצה על ידי הנאצים זה בהכרח פסול.
אחרת גם המילים: "מנהיג", "לילה", "צלילה", "מתקפת בזק", "חיטוי", "עבודה", "שחרור", "פלוגות סער", "שריון", "צוללת", "מזרח", "שטח מחיה" וכו' וכו' הם מילים שפסולות לשימוש.
כל אלה הן השוואות שגויות, שכן המילים הללו כשנוצרו לא שומשו למטרות גנאי וכמילים גזעניות כשלעצמן. שונה המצב עם המילה "יהודון".
« עריכה אחרונה: דצמבר 06, 2007, 21:41:55 על ידי למדיהו »
"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
השימוש במילה יהודון
« להגיב #9 ב- : דצמבר 06, 2007, 22:02:33 »
כל אלה הן השוואות שגויות, שכן המילים הללו כשנוצרו לא שומשו למטרות גנאי וכמילים גזעניות כשלעצמן. שונה המצב עם המילה "יהודון".
מתקפת בזק=בליצקריג, העבודה המשחררת=ארבייט מאכט פריי, שטח מחייה=לבנסראום, מנהיג=פיהרר, פלוגות סער=שטורם אבטיילונג (SA החולצות החומות), ומה עם הרעיון הטבטוני-גרמני מאחורי מפציץ הצלילה ה"שטוקה"? שאני אמשיך? היה להם כמעט מילון משל עצמם לשימוש דואלי במילים שרק בריה"מ עלתה עליהם ברמת מכבסת המילים שלה, כמו שהם פרשו את המילה יהודון להתאמתו (לרוב) למה שהם גם כינו "אוסט-יודה" (כינוי שהוא במקורו אגב, כינוי של יהדות גרמניה ליהודים שחיו במדינות שנמצאו מזרחית לגרמניה), זה שנאצים אימצו לעצמם מילים מסויימות עם קונוטציות מסויימות, איננו מונע ממני להשאיל מילים אלה בכדי להתאימם להגדרות ואנשים אחרים, הנאצים לא רשמו את המילים הללו בטאבו!
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
השימוש במילה יהודון
« להגיב #10 ב- : דצמבר 06, 2007, 22:16:08 »
*ל-מתקפת בזק כצירוף מילים אין קונוטוציות שליליות משום שהשימוש יכול להעשות ע"י כל מיני הקשרים. לדוגמא, ישראל תקפה מתקפת בזק את מצרים.
*ל-העבודה משחררת יכולות להיות כל מיני קונוטציות משום עובדת היות המילה סיסמא פוליטית למהדרין. אין שום דבר מעליב בצירוף המילים הזה.
*ל-שטח מחייה גם אין קונוטציות שליליות, כיוון שצירוף זה נטול קונוטציות או שהוא חף מכל "דעות קדומות", אין שום רע להשתמש בו.
*כשמתרגמים מאמר בגרמנית בו מופיעה המילה "מנהיג" שלא בהקשר גרמניה הנאצית, מתרגמים ל-"מנהיג", כשזה בהקשר גרמניה הנאצית, אומרים פיהרר.
*פלוגת סער הוא שם מאוד כללי להמון יחידות. לעומת זאת, כשאומרים SA הדבר מאוד ספיציפי. בגלל זה יש הבדל בין וורמאכט לבין "כוח הגנה". בין אס.אס. לבין "פלוגות ההגנה". אתה כנראה חף מלהבין זאת וזה חבל.

יהודון: כינוי גנאי ליהודי, בעיקר כחלופה עברית לכינויי הגנאי ליהודי
בלשונות אירופה השונות (כגון ז'יד בפולנית)
מתוך: - רב מילים - המילון השלם יעקב שויקה - סטמצקי/מט"ח/ידיעות אחרונות וספרי חמד.

אוסט יודן הוא "יהודי מזרחי", לא יהודון. זוהי עובדה ש"יהודי מזרחי" שימש כשם גנאי בפי יהודי אשכנז המערביים אל יהודי מזרח אירופה, ובהמשך יהודי מזרח אירופה כשם גנאי ליהודים הספרדים (שהיו יותר מערביים מהם, אבל שיהיה). כאשר תורגמה המילה Jew Boy משפות לע"ז לעברית ושימשה כתרגום לשמות הגנאי בהם השתמשו הנאצים, השם פסול משימוש. נקודה.
"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
השימוש במילה יהודון
« להגיב #11 ב- : דצמבר 06, 2007, 22:29:38 »
*ל-מתקפת בזק כצירוף מילים אין קונוטוציות שליליות משום שהשימוש יכול להעשות ע"י כל מיני הקשרים. לדוגמא, ישראל תקפה מתקפת בזק את מצרים.
*ל-העבודה משחררת יכולות להיות כל מיני קונוטציות משום עובדת היות המילה סיסמא פוליטית למהדרין. אין שום דבר מעליב בצירוף המילים הזה.
*ל-שטח מחייה גם אין קונוטציות שליליות, כיוון שצירוף זה נטול קונוטציות או שהוא חף מכל "דעות קדומות", אין שום רע להשתמש בו.
*כשמתרגמים מאמר בגרמנית בו מופיעה המילה "מנהיג" שלא בהקשר גרמניה הנאצית, מתרגמים ל-"מנהיג", כשזה בהקשר גרמניה הנאצית, אומרים פיהרר.
*פלוגת סער הוא שם מאוד כללי להמון יחידות. לעומת זאת, כשאומרים SA הדבר מאוד ספיציפי. בגלל זה יש הבדל בין וורמאכט לבין "כוח הגנה". בין אס.אס. לבין "פלוגות ההגנה". אתה כנראה חף מלהבין זאת וזה חבל.

יהודון: כינוי גנאי ליהודי, בעיקר כחלופה עברית לכינויי הגנאי ליהודי
בלשונות אירופה השונות (כגון ז'יד בפולנית)
מתוך: - רב מילים - המילון השלם יעקב שויקה - סטמצקי/מט"ח/ידיעות אחרונות וספרי חמד.

אוסט יודן הוא "יהודי מזרחי", לא יהודון. זוהי עובדה ש"יהודי מזרחי" שימש כשם גנאי בפי יהודי אשכנז המערביים אל יהודי מזרח אירופה, ובהמשך יהודי מזרח אירופה כשם גנאי ליהודים הספרדים (שהיו יותר מערביים מהם, אבל שיהיה). כאשר תורגמה המילה Jew Boy משפות לע"ז לעברית ושימשה כתרגום לשמות הגנאי בהם השתמשו הנאצים, השם פסול משימוש. נקודה.
לכל מילה יכולה להיות קונוטציות שליליות תלוי בהקשר שבה המילה הובאה, וכנראה שאתה הוא זה שחף מלהבין זאת, וזה אכן מאוד חבל.
המילה "יהודון" במקורו בהסטוריה הוא אכן מילת גנאי, אך אני פשוט מחליף את ההקשר שלו לשיח פנים-יהודי (ככה אני ועוד רבים אחרים רואים זאת, אינך חייב לראות זאת כמונו, זוהי מהותה של מחלוקת, והגיע הזמן שתבין שישנם רבים וטובים החולקים עליך!).
את "אוסט יודה" הבאתי כדוגמא למילת גנאי שהשימוש בה החל כמילת שיח פנים יהודית והחליקה לה ללקיסקון הנאצי.
לא אמרתי בהכרח שאוסט יודה ויהודון הם על אותו משקל (ואם אתה הבנת זאת כך אזי אתה צריך לעבור קורס ריענון בהבנת הנקרא).
זה שאתה פוסל את השימוש בשם זה, איננו אומר שאני רואה זאת כך, אין לך מונופול על המילון, אין לך טאבו על שום מילה שהיא, לא זכויות יוצרים ולא טאבו, אז במטוטא ממך, אל תנסה להטיף פה לאחרים (כל עוד אינם מנבלים את פיהם).
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
השימוש במילה יהודון
« להגיב #12 ב- : דצמבר 06, 2007, 22:38:06 »
יש מילים להן יש הקשר שלילי כשלעצמן. על המילים ניתן למנות את: נאצים, יהודונים, קומוניסטים (תלוי למי), קיצוני, אוטיסט ועוד. דבר זה שונה למכביר מצירופים שונים, שכתוצאה מצירוף מילים שונות, יוצרות קונוטציה שלילית (השווה שמאל רדיקלי ושמאל קיצוני). אני לא חושב שאפשר להכניס דברים כאלה לשיח הפנים יהודי, לדעתי הציבור היהודי עדיין לא מוכן לכך בשונה מן האפרו-אמריקנים שמכנים עצמם "כושים" מדי פעם. כמו כן, לא טענתי שאני צודק, הבהרתי באופן מוחלט מה אני חושב על הנושא ואכן ציפיתי לתשובה ממך, אחרת, הייתי כותב "סוף הדיון" ולא "נקודה".

 בקשר לאוסט יודן, התכוונתי כמובן שהביטוי "מזרחים" לא שווה ערך למילה יהודון. שכן הקונוטציה השלילית של הביטוי "מזרחים" אבדה אצל רוב האנשים (אבל לא אצל הלא-שפויים שבהם), המילה הנחוצה "החליקה" לי מן המשפט.

כמו-כן, אין לי מונופול על המילון, אני לא יודע מאיפה הסקת שאני חושב שיש לי. רק הבאתי את ההגדרה המילונית למושג "יהודון" ואת המילון ממנו לקחתי את ההגדרה. גם איני מטיף, אלא חושב שזה לא מוסרי להשתמש במילה שהנאצים השתמשו בה לא מזמן בו בעת הם הכניסו את אחינו בשורה לתאי הגזים ולמחנות העבודה.
"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
השימוש במילה יהודון
« להגיב #13 ב- : דצמבר 06, 2007, 23:00:27 »
יש מילים להן יש הקשר שלילי כשלעצמן. על המילים ניתן למנות את: נאצים, יהודונים, קומוניסטים (תלוי למי), קיצוני, אוטיסט ועוד. דבר זה שונה למכביר מצירופים שונים, שכתוצאה מצירוף מילים שונות, יוצרות קונוטציה שלילית (השווה שמאל רדיקלי ושמאל קיצוני). אני לא חושב שאפשר להכניס דברים כאלה לשיח הפנים יהודי, לדעתי הציבור היהודי עדיין לא מוכן לכך בשונה מן האפרו-אמריקנים שמכנים עצמם "כושים" מדי פעם. כמו כן, לא טענתי שאני צודק, הבהרתי באופן מוחלט מה אני חושב על הנושא ואכן ציפיתי לתשובה ממך, אחרת, הייתי כותב "סוף הדיון" ולא "נקודה".

 בקשר לאוסט יודן, התכוונתי כמובן שהביטוי "מזרחים" לא שווה ערך למילה יהודון. שכן הקונוטציה השלילית של הביטוי "מזרחים" אבדה אצל רוב האנשים (אבל לא אצל הלא-שפויים שבהם), המילה הנחוצה "החליקה" לי מן המשפט.

כמו-כן, אין לי מונופול על המילון, אני לא יודע מאיפה הסקת שאני חושב שיש לי. רק הבאתי את ההגדרה המילונית למושג "יהודון" ואת המילון ממנו לקחתי את ההגדרה. גם איני מטיף, אלא חושב שזה לא מוסרי להשתמש במילה שהנאצים השתמשו בה לא מזמן בו בעת הם הכניסו את אחינו בשורה לתאי הגזים ולמחנות העבודה.
עכשיו כשאנחנו על אותו התדר, אפשר לסכם בזאת שיש בינינו מחלוקת על השימוש במילה הזאת, אתה רואה בזה אי לגיטימיות, אני רואה בזה לגיטימיות כשזה נעשה בשיח פנים יהודי כלפי יהודים שבגדו בעמם בצורה הכי נאלחת שניתן להעלות על הדעת (וכאן אני עושה את ההפרדה הגמורה בין יהודון, שאותו אני מאמץ תלוי בהקשר, ל"קאפו" שבמילה זאת אני בחיים לא אשתמש, שאזי זו מילה באמת לא לגיטימית כלפי אף יהודי שהוא, ואינני שופט אף יהודי שהוא שהיה באמצע הגיהנום עליי אדמות, על אף שישנם הרבה שמשתמשים גם במונח זה כדי לתאר יהודים בוגדניים, ואיתם אני אינני מסכים כשם שאתה לא מסכים איתי בעניין "יהודון".
אגב, שלא יהיה לך ספק, אני, כנכד לניצולת אושוויץ-בירקנאו, ברגן-בלזן ודכאו, וכן כנכד לניצול גדודי העבודה בהונגריה 1944-1945, וכן כנכד לניצול שנגחאי (אם אתה מכיר את הסיפור אתה יודע על מה אני מדבר) אני היטב יודע מה משמעותם של מילים, ואיזה קונוטציה כל אחת מהם מעלה בנבכי הזכרון ותת המודע.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק למדיהו

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 240
השימוש במילה יהודון
« להגיב #14 ב- : דצמבר 06, 2007, 23:02:21 »
שנגחאי ? אשמח אם תספר.

אגב, ראיתי כמה מן הנוצרים שבפורום האנגלי משתמשים במילה "קאפו".
« עריכה אחרונה: דצמבר 06, 2007, 23:03:55 על ידי למדיהו »
"לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת השיבנו את נחלת אבותינו".
תשובת שמעון החשמונאי לאנטיוכוס השביעי (סידיטס)

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
השימוש במילה יהודון
« להגיב #15 ב- : דצמבר 06, 2007, 23:16:22 »
שנגחאי ? אשמח אם תספר.

אגב, ראיתי כמה מן הנוצרים שבפורום האנגלי משתמשים במילה "קאפו".
זה שישנם נוצרים ויהודים שמשתמשים במילה הזו, לא אומר שאני מסכים איתם וחבל לי מאוד שנותנים לזה במה בפורום האנגלי (עמדת המנהל הגלובלי שלי היא רק בפורום העברי, כך שאני מסיר את האחריות באשר למתרחש שם).

ולגבי שנגחאי,
משנת 1937-1940, פעל בליטא קונסול יפני העונה לשם סוגיהרה, בשנים 1939-1940, הוא חילק ויזות מעבר לכ-4000 יהודים (עד שנגמר לו המכסה והוא נקרא חזרה, ללא שוב, למולדתו יפן), בעיקר הספיק להציל את ישיבת מיר, ועוד את ישיבת תומכי תמימים של חב"ד בפולין שברחה לליטא עם כניסת הגרמנים לפולין, ויזת המעבר הזו הייתה לשטח מאנצ'וריה (או מאנצ'ואוקו ביפנית) שהייתה תחת שליטה ישירה של צבא היבשה הניפוני.
כך ניצלו חייהם (הם נסעו דרך הרכבת הטרנס-סיבירית של רוסיה),  לאחר זמן הוא הוכר כחסיד אומות העולם.
סבא שלי היה אחד מתלמידי ישיבת תומכי תמימים, וכך ניצלו חייו (הוא ושני אחיו ניצלו, שאר משפחתו הענפה הושמדה).
יש לזה עוד הרבה מידע ותוספות מעניינות שנתגלו עם השנים, אבל זה הסיפור בקצרה.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק פּז

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1031
השימוש במילה יהודון
« להגיב #16 ב- : דצמבר 07, 2007, 09:02:31 »
נץ, גם אני לא תומך בשימוש במילה "יהודון", בייחוד כשיש עוד אמצעים רבים לתאר יהודי בוגד.
מי הוא אותו יהודון? כל יהודי.
הגרמנים הנאצים לא הבדילו בין "יהודון", ל"סתם יהודי", ומכאן גם הסטריאוטיפ המתאר יהודים באופן כללי.
בשנות ה-50, כשניצולי השואה עוד לא התחילו לספר על הזוועות שעברו שם, הנוער החלוצי, הצברים החדשים, כל אלה צעקו "איך זה שלא עשיתם כלום?, איך זה שלא התמרדתם?".
האם גם אתה לא יכול להבין את היהודי בגטו, את זה שכל משפחתו נלקחה ממנו, את זה שנקרא בפי הגרמנים "יהודון"?
אתה יכול להשתמש בביטוי "יהודי גלותי", זה שחי בקהילה מבודדת, בשטעטעל הקלאסי, ונתן לפריץ לבצע בו פוגרומים מדי פעם.
גם זה לא מאוד נכון, כי הציונים שהשתמשו בכינוי הזה התכוונו גם לזה שהיהודי הגלותי עוסק "לופט גשפטן", עסקי אוויר, כשהכוונה היא ללימוד התורה, בניגוד לעבודת האדמה ועבודות מהסוג הזה.
« עריכה אחרונה: דצמבר 07, 2007, 09:03:02 על ידי פּז »

Aaron

  • אורח
השימוש במילה יהודון
« להגיב #17 ב- : דצמבר 07, 2007, 13:24:32 »
אני מעדיף לקרוא לבוגדים - חזירים, ג'וקים, בוגדים מסריחים, ערב רב, טינופת וכו'... אבל לא יהודונים.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
השימוש במילה יהודון
« להגיב #18 ב- : דצמבר 08, 2007, 19:20:51 »
נץ, גם אני לא תומך בשימוש במילה "יהודון", בייחוד כשיש עוד אמצעים רבים לתאר יהודי בוגד.
מי הוא אותו יהודון? כל יהודי.
הגרמנים הנאצים לא הבדילו בין "יהודון", ל"סתם יהודי", ומכאן גם הסטריאוטיפ המתאר יהודים באופן כללי.
בשנות ה-50, כשניצולי השואה עוד לא התחילו לספר על הזוועות שעברו שם, הנוער החלוצי, הצברים החדשים, כל אלה צעקו "איך זה שלא עשיתם כלום?, איך זה שלא התמרדתם?".
האם גם אתה לא יכול להבין את היהודי בגטו, את זה שכל משפחתו נלקחה ממנו, את זה שנקרא בפי הגרמנים "יהודון"?
אתה יכול להשתמש בביטוי "יהודי גלותי", זה שחי בקהילה מבודדת, בשטעטעל הקלאסי, ונתן לפריץ לבצע בו פוגרומים מדי פעם.
גם זה לא מאוד נכון, כי הציונים שהשתמשו בכינוי הזה התכוונו גם לזה שהיהודי הגלותי עוסק "לופט גשפטן", עסקי אוויר, כשהכוונה היא ללימוד התורה, בניגוד לעבודת האדמה ועבודות מהסוג הזה.

פז, ציטוט של וולטייר:"אני לא מסכים עם מה שאתה אומר אך אלחם עד מוות כדי שתוכל לומר את הדבר".
לא עשיתי כאן בדיקה סכמתית מי תומך/מתנגד לשימוש במילה כזו או אחרת, הסברתי בסך הכל את הראציונל שלי, והסברתי גם למה אני נגד שימוש במילה "קאפו" לעומת זאת.
כל מה שאתה אומר זה נכון מאוד, אני לא רואה במילה זו פסול גמור, ואני כן משאיל אותה לשיח הפנים יהודי, גם אם זה לא נוח לך, כמו שהרבה מילים אחרות לא נוחות לי.
אגב, הנאצים לא המציאו את המילה הזאת "יהודון", מקורותיה נטועים עמוק עמוק עוד מימי הבייניים.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
השימוש במילה יהודון
« להגיב #19 ב- : דצמבר 08, 2007, 19:23:20 »
אני מעדיף לקרוא לבוגדים - חזירים, ג'וקים, בוגדים מסריחים, ערב רב, טינופת וכו'... אבל לא יהודונים.
אהרן, זכותך המלאה לחשוב כך ולהתנהג כך, אני לא רואה איתך עין בעין, וכשם שאינני מחזיק אקדח לרכה של כולם פה ומכריח אותם להשתמש במילה זו, כך אני לא רוצה שיהיה מי שיאסור עליי בכח את השימוש במילה זו, גם אם זה נשמע לו בעייתי ומעלה בו קונוטאציות שליליות.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק פּז

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1031
השימוש במילה יהודון
« להגיב #20 ב- : דצמבר 08, 2007, 19:55:51 »
נץ, אני מתנצל אם דבריי נשמעו כדרישה או ציווי, אך לא זאת הייתה כוונתי.
אני פשוט הצגתי את דעתי בסוגיה.
אגב, אני נגד כל מיני החלטות ומשאלים שקובעים כי מילה מסויימת לא מותרת לשימוש.
נץ, בעניין וולטיר והפילוסופים ההומניסטים, מה עמדך בקשר לזכותה הטבעית של כל קבוצה להתאגד ולצעוד בחופשיות, גם אם זהו מצעד גאווה בירושלים?

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
השימוש במילה יהודון
« להגיב #21 ב- : דצמבר 08, 2007, 20:37:42 »
נץ, אני מתנצל אם דבריי נשמעו כדרישה או ציווי, אך לא זאת הייתה כוונתי.
אני פשוט הצגתי את דעתי בסוגיה.
אגב, אני נגד כל מיני החלטות ומשאלים שקובעים כי מילה מסויימת לא מותרת לשימוש.
נץ, בעניין וולטיר והפילוסופים ההומניסטים, מה עמדך בקשר לזכותה הטבעית של כל קבוצה להתאגד ולצעוד בחופשיות, גם אם זהו מצעד גאווה בירושלים?

א.) התנצלותך התקבלה, סולח.
ב.) זכותך המלאה להציג דעתך בנדון (ולהבהיר שזו דעתך בלבד! כשם שאני עשיתי זאת הדבר הוא נחוץ בנושאים עליו ישנם מחלוקת עמוקה בין חברי הפורום).
ג.) גם אני החלטות ומשאלים נגד מילה כזו או אחרת, מדובר בבולשביזם צרוף שאנו בפורום יוצאים נגדו, יש דברים שיש נגדם הסכמה גורפת בפורום כגון: ניבולי פה, דיבור מיני/וולגרי, ומילות תואר כגון: נאצי (אלא אם כן מדובר באותו רוני, שאני אישית מעדיף לקרוא לו ניאו-נאצי, מסיבות לשוניות-פוליטיות והיסטוריות), קאפו, היטלר (כמו האסוציאציות שעושה פה השמאל חדשות לבקרים), גבלס, איש SS, שליחת אנשים (מטאפורית) לתאי גזים וקרמטוריום (דהיינו ייחולים ואיחולים למצב שכזה בעתיד), ציטוטים כמו: "חבל שהיטלר..." וכו' וכו'.
מה שאני כן אראה כשימוש ראוי אבל מעורר מחלוקת בפורום (וזו דעתי הבלעדית) הם מילים כמו: קאפו, יודנראט, גטו (לא המצאה נאצית), קלגס, גזען.

ד.) עמדתי לגבי חופש התאגדות וצעדה של קבוצות שונות וכן מצעד גאווה- אני רואה בחיוב חופש התאגדות של קבוצות פוליטיות בעלי דעה שונה משלי, אבל אינני רואה בחיוב מתן חופש כזה לכאלה שרוצים למנוע ממני את חופש ההתאגדות (ראה זו כשלילת נגד, אידאולוגית) דהיינו- מרץ, עבודה, קדימה, וכו'.
אין חופש כזה לאויב, דהיינו מוסלמים (עד לגירושם הכולל והסופי מהמרחב), אין חופש כזה לבוגדים דהיינו- קומוניסטים, אנרכיסטים, מרכסיסטים וכו'.
ואין חופש כזה לבעלי סטיות מיניות כי זה נוגד את עקרונות הדת שלי הדת היהודית באופן המוחלט ביותר.
כל מי שלא ברשימה הזו דהיינו: חרדים, מפד"ל-איחוד לאומי, ליכוד וכל תנועה ורעיון אחר שלא שולל ממני זכות להתאגד, אין לי נגד זכותו להתאגדות ולו דבר.

כל זה לא בה לומר שאני בוודאות רוצה דמוקרטיה מוחלטת כמו ארה"ב, לדוגמא, אלא אני דוגל במונרכיה דתית שם כבר המלך כבר יקבל החלטה למי מגיע זכות ההתאגדות, באם זה יהיה אני, מי שאמרתי לעיל, תהיה לו את הזכות להתאגד ולצעוד, ואלא שאמרתי שלא...אין צורך לומר מה תהיה התגובה.
« עריכה אחרונה: דצמבר 08, 2007, 20:47:13 על ידי נץ וגאה בזה »
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

Aaron

  • אורח
השימוש במילה יהודון
« להגיב #22 ב- : דצמבר 08, 2007, 21:03:02 »
אהרן, זכותך המלאה לחשוב כך ולהתנהג כך, אני לא רואה איתך עין בעין, וכשם שאינני מחזיק אקדח לרכה של כולם פה ומכריח אותם להשתמש במילה זו, כך אני לא רוצה שיהיה מי שיאסור עליי בכח את השימוש במילה זו, גם אם זה נשמע לו בעייתי ומעלה בו קונוטאציות שליליות.
כמובן, זכותך המלאה להשתמש באיזה מילה שאתה רוצה, אין שום ספק בכך. רק הבעתי את דעתי.

מנותק פּז

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1031
השימוש במילה יהודון
« להגיב #23 ב- : דצמבר 08, 2007, 21:11:36 »
כל זה לא בה לומר שאני בוודאות רוצה דמוקרטיה מוחלטת כמו ארה"ב, לדוגמא, אלא אני דוגל במונרכיה דתית שם כבר המלך כבר יקבל החלטה למי מגיע זכות ההתאגדות, באם זה יהיה אני, מי שאמרתי לעיל, תהיה לו את הזכות להתאגד ולצעוד, ואלא שאמרתי שלא...אין צורך לומר מה תהיה התגובה.
כשקראתי את החלק הראשון של הקטע (מסומן באדום), חשבתי שמיד תיתן דוגמא לדמוקרטיה פחות חופשית מזאת שבארה"ב, לכן הופתעתי לקרוא את החלק הבא (המסומן בכחול).
כפי שהיה בימי המהפכה הצרפתית, מנהיגי האתמול הוצאו להורג ע"י מנהיגי היום, ואלה הוצאו להורג ע"י מנהיגי המחר. כך במונרכיות, המנהיגים מתחלפים, לעתים אתה בצדם ולפעמים לא.
נכון שכשמדובר בתיאוקרטיה יש קודקס, ספר חוקים שעל פיו המלך חייב לנהוג, אך התנ"ך מספק לנו שלל דוגמאות למלכים, ראשי מונרכיות דתיות, שלא "עשו הישר בעיני ה'", לא פעלו ע"ס החוקים הללו.
ואז מה עושים?
העם יחליט שהמלך הזה לא טוב, וימנה אחר במקומו?
זה כבר מתחיל להזכיר לי דמוקרטיה, ולא מלוכה של שושלת מסויימת.

מנותק שלמה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6051
  • ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל
השימוש במילה יהודון
« להגיב #24 ב- : דצמבר 08, 2007, 21:36:56 »
נא הבא את הלינק, אם אכן היה דבר כזה.
ואני בכל אופן לא מתכוון לשנות ממנהגי, לא כל מילה שאומצה על ידי הנאצים זה בהכרח פסול.
אחרת גם המילים: "מנהיג", "לילה", "צלילה", "מתקפת בזק", "חיטוי", "עבודה", "שחרור", "פלוגות סער", "שריון", "צוללת", "מזרח", "שטח מחיה" וכו' וכו' הם מילים שפסולות לשימוש.

http://hayamin.org/forum/index.php?topic=9646.0

בבקשה.
לכך לי הרבה זמן פוי......
תהנה :)
יהודים מכול העדות תיתאחדו!
שמאלנות זה אופיום להמונים!