HAYAMIN.ORG
יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: כהנא צדק! על ינואר 09, 2007, 17:34:53
-
מישהו יכול פה להרחיב בנושא הזה עם ציטוטים וכו?..
וגם האם אפשר לשם בדיקה רפואית או להפריה מלאכותית וכו להוציא זרע לבטלה?
ומה ההחמרות עם העוברים על דבר זה?...
תודה לכל העוזרים!
-
להלן חלק מהמקורות שאני מצאתי בנושא (חלק קשורים ישירות וחלק קשורים קצת לדינים ולדרכי תיקון חטא חמור זה)
יותר מאוחר אני אנסה לענות על שאר השאלות.
תלמוד בבלי מסכת נדה דף יג עמוד א
דא"ר יוחנן: כל המוציא שכבת זרע לבטלה חייב מיתה, שנאמר +בראשית ל"ח+ וירע בעיני ה' (את) אשר עשה וימת גם אותו. רבי יצחק ורבי אמי אחזך רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק כא הלכה יח
אסור להוציא שכבת זרע לבטלה, לפיכך לא יהיה אדם דש מבפנים וזורה מבחוץ, ולא ישא קטנה שאינה ראויה לילד, אבל אלו שמנאפין ביד ומוציאין שכבת זרע לא די להם שאיסור גדול הוא אלא שהעושה זה בנדוי הוא יושב ועליהם נאמר ידיכם דמים מלאו וכאילו הרג הנפש.
טור אבן העזר סימן כג
אסור להוציא שכבת זרע לבטלה לפיכך לא יהא דש מבפנים וזורה מבחוץ ולא ישא קטנה שאינה ראויה לילד ואלו שמנאפים ביד ומוציא שכבת זרע לבטלה לא די לו באיסור הגדול שעושה אלא שהוא בנדוי ועליהן נאמר ידיכם דמים מלאו וכאילו הורג הנפש ואסור לאדם שיקשה לדעת או שיביא עצמו לידי הרהור ואם יבא לידי הרהור יסיח נפשו מדברי הבאי והשחתה לד"ת שהיא אילת אהבים ויעלת חן לפיכך אסור לישן על ערפו ופניו למעלה עד שיטה מעט כדי שלא יבא לידי קישוי ולא יסתכל בבהמה חיה ועוף בשעה שנזקקין זה לזה ומותר למרביעי בהמה להכניס כמכחול בשפופרת מפני שהן טרודין במלאכתן ולא יבואו לידי הרהור כתב הרמב"ם ז"ל אסור למי שאינו נשוי לשלוח יד במבושיו כדי שלא יבא לידי הרהור ואפילו מתחת טיבורו לא יכניס ידו כדי שלא יבא לידי הרהור ואם ישתין מים לא יאחוז באמה וישתין ואם הוא נשוי מותר ובין נשוי ובין שאינו נשוי לא יושיט ידו באמה כלל אלא בשעה שנצרך לנקביו ואני כתבתי בא"ח דאף נשוי אסור אם לא מהעטרה ולמטה לצד הארץ:
בית יוסף אבן העזר סימן כג אות ד, א (ב) ד"ה כתב הרמב"ם
ד, א (ב) כתב הרמב"ם אסור למי שאינו נשוי לשלוח יד במבושיו וכו'. כל זה דברי הרמב"ם בפרק כ"א מהא"ב (הכ"ג) והוא בפרק כל היד (נדה יג.) וכבר כתבתי בזה בטור א"ח סימן ג' (ה.). כתוב בספר הזוהר שחמור עון הוצאת זרע לבטלה מכל שאר עבירות שבתורה לכן צריך ליזהר ממנו מאד:
שולחן ערוך אבן העזר סימן כג סעיף א
א אסור להוציא שכבת זרע לבטלה ועון זה חמור מכל עבירות שבתורה. לפיכך לא יהיה אדם דש מבפנים וזורה מבחוץ, ולא ישא קטנה שאינה ראויה לילד.
לבוש אבן העזר סימן כג סעיף א
אסור לאדם להוציא שכבת זרע לבטלה. ועון זה עון גדול הוא, שלא נברא הזרע באדם אלא לישב בו את העולם, כי לא לתוהו בראה לשבת יצרה, וכשהוא משחיתו הרי הוא כמחריב את העולם, וזו היא ההשחתה שעשו דור המבול, שנאמר בהן [בראשית ו, יב] כי השחית כל בשר דרכו על הארץ שהשחיתו את זרעם, נידונו ברותחין מי המבול, כי ברותחין חטאו וברותחין נידונו מדה כנגד מדה, וכן יש הרבה פסוקים המורים על זה, ולא לדרשא קאתינא רק לעיקר דדינא קאתינא, לכן לא יהא אדם דש מבפנים וזורה מבחוץ, וזהו חטאו של אונן עם תמר דכתיב ביה [שם לח, ט] ושחת ארצה וגו' וימת אותו ה'. ולא ישא אדם קטנה שאינה ראוייה לילד.
לבוש אבן העזר סימן כג סעיף ב
ואלו שמנאפים ביד ומוציאים שכבת זרע לבטלה, לא די להם האיסור הגדול שעושין אלא יושב ג"כ בנידוי שנידוהו חכמים הראשונים ז"ל [נדה יג ע"ב], וגם הוא כאילו הרג את הנפש ועל עון זה נאמר [ישעיה א, טו] ידיכם דמים מלאו.
קיצור שולחן ערוך סימן קנא סעיף א
אסור להוציא שכבת זרע לבטלה ועון זה חמור מכל עבירות שבתורה. ואלו שמנאפים ביד ומוציאין זרע לבטלה, לא די להם שאיסור גדול הוא אלא שהעושה זאת הוא בנדוי, ועליהם נאמר ידיכם דמים מלאו וכאלו הורג את הנפש. וראה מה שכתב רש"י בפרשת וישב בער ואונן שמתו בחטא זה. ולפעמים בעונש זה חס ושלום בנים מתים כשהם קטנים, או שיהיו רשעים והוא בא לידי עניות.
קיצור שולחן ערוך סימן קנב סעיף יג
כבר האריכו גדולי ישראל זכרונם לברכה בספריהם הקדושים בתוכחות מוסרים, על המנהג באיזה מקומות שאינן בני תורה ויראה, שמתקרבין החתן עם הכלה בחיבוק ונישוק וכן עושין ריקודין בחורים עם בתולות יחד, ומלבד האיסור הגדול איסור נדה שהרי כל הבתולות מסתמא נדות הן, ואין חילוק באיסור נדה בין פנויה לנשואה, וכל הנוגע בה דרך חבה חייב מלקות. עוד מגרה יצר הרע בנפשיה ומביא את עצמו לידי קישוי לדעת והוצאת זרע לבטלה רחמנא ליצלן, ובודאי כל מי שיש בכחו למחות צריך להתאמץ בכל כחו למחות. ולכל הפחות צריך כל איש אשר יראת ה' בלבבו, להיות שורר בביתו ולהשגיח על בני ביתו שיתרחקו מן הכיעור הגדול הזה, וכל מי שיש בידו למחות ואינו מוחה, חס ושלום הוא נתפס בעון זה, וכל המציל את אחרים מן החטא הציל את נפשו וטוב לו.
-
mr.z סיכם את עיניין השז"ל בצורה נפלאה.
לגבי הפריה מלאכותית:
הגר"ע יוסף שליט"א ב"יביא אומר" מתיר את הדבר בתנאי שכל התהליך מתחילתו ועד סופו יעשה בפיקוח רופאים ואחיות שומרי תורה ומצוות כדי שלא יפול חשש ממזרות, אם ח"ו ישתילו את הזרע באשת איש אחרת בטעות.
לעומת זאת הרב אליעזר יהודה וולדנברג זצוק"ל אוסר את הדבר, ולהלן היא תשובתו המלאה:
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/assia/mavhena-2.htm
בברכת אהבת ישראל - ערן.
-
תודה לשניכם על התשובות הנפלאות ;)
-
"מנאפים ביד"?? ;D
את זה טרם שמעתי... :D
-
mr.z תודה על התגובה המפורטת. לפי דעתי האיסור נובע לא מחשש לעברה על "פרו ורבו" ועל-"לא תרצח" אלא בעיקר בעניין כללי יותר של "קדושים תהיו לי", שהרי גם כשאשה כבר בהריון, לא נאסר על בעלה להתייחד איתה, ובכך לקיים מצוות "ועונתה לא יגרע" למרות שזה יביא להשחתת זרעו. (אני מניח שיש חסידים/חרדים שבזמן שנשותיהם כבר בהריון בע"ה משתדלים לא להשחית זרע תוך כדי שהם מקיימים "ועונתה לא יגרע", שזה מאוד קשה, אם בכלל אפשרי, ומהווה מדרגה עליונה כמעט בלתי אנושית של קדושה, ואולי גם אוילי ומיותר בעניין של "אל תהי צדיק הרבה יותר מבוראך"). כך שרוב הפעמים שבהן זוג יהודי אמוני מתייחד ניתן לסווג טכנית כהשחתת זרע מפני שלא יביאו להריון, שכן רוב הזמן אשה יהודיה אמונית בהריון (בע"ה) או שהגיעה לגיל המעבר וכבר לא יכולה להכנס להריון. מסקנה: הדגש שיש לשים הוא בעיקר על "קדושים תהיו לי", להימנע מהצטברות קליפות ולהימנע מהשחתת הנפש היקרה.
-
דווקא כך,
כתוב בספרים הקדושים שמותר לבוא על אישה אפילו בזמן ההריון, ואין זה נחשב שז"ל מפני שעתיד הקב"ה (בזמן הגאולה) לקחת את הניצוצות של הנשמות שיצאו משכבת הזרע הזאת ולעשות מהם ילדים - ואני מדבר בשיא הרצינות.
מה שאין כן שז"ל שאז כל הניצוצות של הנשמות שהיו בשכבת זרע הופכים להיות שדים. וזה מה שכתוב בפסוק: "חיל בלע ויקאנו". החיל של השטן בלע את כל הניצוצות של הנשמות ועשה מהם שדים, ולכן אנחנו מתפללים שהחיל יקיא את הנשמות שהוא בלע שנאמר: "ויקיאנו".
זה פחות או יותר על פי הסוד.
-
"מנאפים ביד"?? ;D
את זה טרם שמעתי... :D
אוי ואבוי, איזה אסוציאציות מביכות ::)
-
"מנאפים ביד"?? ;D
את זה טרם שמעתי... :D
אוי ואבוי, איזה אסוציאציות מביכות ::)
עז באמת ;D :D ;D
-
לדעתי ככה נולדו שמאלנים האישה חשבה על השטן,למשל אלוני ושריד נולדו כך.
-
גם בשו"ת מנחת שלמה הוא מתיר
שו"ת מנחת שלמה תנינא (ב - ג) סימן קכד ד"ה כמו כן
כמו כן מסתבר שאין לחוש כלל בזה לאיסור הוצאת זרע לבטלה, כיון שלפי דברי הרופאים ההזרעה היא ממש במקום ביאה וצריכים גם בהזרעה מלאכותית לאותה כמות הזרע שרגיל לצאת מהאדם ע"י ביאה, ואף להמחמירים להוציא זרע לצורך בדיקה, היינו משום דאותו הזרע מעיקרא הוא עומד רק להשחתה משא"כ הכא ההוצאה היא לצורך ההזרעה ולא להשחתה, [נלענ"ד שאף אם נאמר דבהזרעה מלאכותית אין הבן מתיחס אחר בעל הזרע אפי"ה אין דברי בעל דברי מלכיאל מובנים במ"ש בח"ד סי' ק"ז "דכיון שלא יהא נחשב כבנו א"כ הרי הוא כמוציא זרע לבטלה" ואחריו נמשכו עוד כמה ממחברי זמננו, והוא תמוה דמ"מ הרי מקיים בכך מצות שבת, וכמו שמותר לעבד עברי לישא שפחה כנענית אע"פ שהולד כמותה] רק צריכים להקפיד לעשותו דוקא ע"י רופא נאמן ובנוכחותו של עוד רופא כדי שידעו ברור שהזרע הוא מהבעל ולא מאיש אחר, ואף שאם יתפשט ההיתר יש לחשוש טובא שקלי הדעת יעשוהו בלי השגחה מעולה על הרופא, ולפי דברינו הרי יש לחוש שהבנים יהיו אח"כ ממזרים, אך בלא"ה אין בכוחנו להעמיד הדת על תילה ולחסום דרך מפני עושי עולה, ולכן אין טעם להחמיר ולאסור את המותר על כשרים וטובים בגלל פוחזים וקלי דעת.
הרב עובדיה יוסף מתיר כמו שכתב eran מכיוון שהתשובה ארוכה מאוד אני לא מעלה אותה לכאן אלא רק את מסקנתו של הרב עובדיה יוסף ואם מישהוא רוצה את כל התשובה שיכתוב כאן ואני אעלה אותה.
שו"ת יביע אומר חלק ח - אה"ע סימן כא
ז) מסקנא דדינא לגבי תינוק מבחנה שנראה שדינו שוה למה שהתירו האחרונים להתיר הזרקת זרע הבעל לרחם האשה, כשאי אפשר בשום פנים לאשה להכנס להריון באופן אחר, כדרך כל הארץ. וצריך להשגיח מאד שלא יוחלף זרע הבעל בזרע של איש אחר, ומה טוב שיהיה הדבר על ידי שני רופאים דתיים בהשגחה מלאה משעת הוצאת הזרע עד הכנסתו לתוך הרחם. וראיתי למי שכתב לחלק ולאסור בנ"ד, ולא מצאתי יסוד נכון לחלק בזה. ואח"כ שמעתי שכן התירו כמה גדולים בדורינו. והשי"ת יאיר עינינו בתוה"ק אמן.
-
"מנאפים ביד"?? ;D
את זה טרם שמעתי... :D
אוי ואבוי, איזה אסוציאציות מביכות ::)
עז באמת ;D :D ;D
תסלחו לבור חילוני שכמוני,
האסוציאציות מהעולם החילוני החולה העלו בי גיחוך קל,
כמובן שאני לא חלילה צוחק על הנושא, אני משתדל להתקרב קצת לדת וללמוד,
ובאמת יש לי מתנה גדולה בפורום הזה בספריית הימין האמיתי ובפורום שולחן ערוך,
שיש לי טונות של חומר למידה מצויין - בקרוב שנקים איציקלופדיה זה יהיה ב"ה מסודר הרבה יותר.
-
דווקא כך,
כתוב בספרים הקדושים שמותר לבוא על אישה אפילו בזמן ההריון, ואין זה נחשב שז"ל מפני שעתיד הקב"ה (בזמן הגאולה) לקחת את הניצוצות של הנשמות שיצאו משכבת הזרע הזאת ולעשות מהם ילדים - ואני מדבר בשיא הרצינות.
מה שאין כן שז"ל שאז כל הניצוצות של הנשמות שהיו בשכבת זרע הופכים להיות שדים. וזה מה שכתוב בפסוק: "חיל בלע ויקאנו". החיל של השטן בלע את כל הניצוצות של הנשמות ועשה מהם שדים, ולכן אנחנו מתפללים שהחיל יקיא את הנשמות שהוא בלע שנאמר: "ויקיאנו".
זה פחות או יותר על פי הסוד.
מעניין. אני מניח שכבר שמת לב שאני יותר קרוב, מבחינת יחסי לנפקא מינא, לעמדה של נץ. אני כמובן לא מנסה לרמוז שאתה טועה! הכי חשוב למנוע התנהגות פסולה, ואם משיגים את זה ע"י סיפורי שדים, מוטב, ואם משיגים את זה בדרכים אחרות, גם מוטב. אבל אם כבר מזכירים נפקא מינא, חשוב תמיד להזכיר שגם הם תחת מרותו של הקב"ה, שהיראה תמיד תהיה מהקב"ה יותר מאשר כל דבר אחר.
-
אז לפי הדתיים שאני אבין, לגברים "נשואים" מותר לספק את עצמם?
-
אז לפי הדתיים שאני אבין, לגברים "נשואים" מותר לספק את עצמם?
איך הבנת בדיוק דבר כזה? בוודאי שאסור גם לאדם נשוי לשפוך זרעו לבטלה.
-
אסור להוציא ש"ז בשום מצב, פרט למקרים שהבאתי להלן (שימו לב במקרים האלה לא מותר אלא עדיף על חטא אחר שהוא יותר חמור וכמובן שצריך להתענות אחרי זה, ועל כך תוכלו לקרוא בציטוטים שלהלן)
ספר חסידים (מרגליות) סימן קעו
מעשה באחד ששאל מי שיצרו מתגבר עליו וירא פן יחטא לישכב עם אשת איש או עם אשתו נדה או שאר עריות האסורות לו אם יכול להוציא זרעו כדי שלא יחטא והשיב לו באותה שעה יש לו להוציא שאם א"א מוטב שיוציא ש"ז ואל יחטא באשה. אבל צריך כפרה ישב בקרח בימי החורף או יתענה ארבעים יום בימי החמה.
חלקת מחוקק סימן כג ס"ק א
(א) אסור להוציא ש"ז לבטלה - עיין בספר חסידים סי' קע"ו שכ' שאם א' מתירא שלא יכשל בא"א או באשתו נדה ח"ו טוב לו להוציא זרע לבטלה משיכשל ח"ו באיסור א"א או בנדה רק יתענה מ' יום בימי הקיץ או ישב בקרח בימי החורף:
בית שמואל אבן העזר סימן כג ס"ק א
א אסור להוצי' ש"ז - כתב ח"מ בשם ספר החסידים אם מתירא שאל יכשל בא"א או בנדה ח"ו טוב לו להוצי' זרע לבטלה רק יתענה מ' יום בימי הקיץ או ישב בקור בימי החורף לפ"ז מ"ש בזוהר וכאן דעון מוציא ש"ז חמיר מכל עבירות לאו דוק':
הערה: אם למישהוא יש בעיה אם כל הקיצורים שיכתוב כאן ואני אפרש לו אותם.
-
אז לפי הדתיים שאני אבין, לגברים "נשואים" מותר לספק את עצמם?
לעניות דעתי, הסיפוק הכי גדול של גבר צריך להיות הידיעה שהוא נותן לאשתו סיפוק. לכך נברא הגבר, שהוא הנותן, והאשה היא המקבלת. שאיפה אנוכית של גבר לקבל סיפוק בעצמו נראית לי קצת נשית.
-
אז לפי הדתיים שאני אבין, לגברים "נשואים" מותר לספק את עצמם?
לעניות דעתי, הסיפוק הכי גדול של גבר צריך להיות הידיעה שהוא נותן לאשתו סיפוק. לכך נברא הגבר, שהוא הנותן, והאשה היא המקבלת. שאיפה אנוכית של גבר לקבל סיפוק בעצמו נראית לי קצת נשית.
אני לא חושב שהסיפוק המיני הוא התגמול עפ"י ההלכה אלא המצווה של פרו ורבו,
להרבות יהודים בעולם כמה שיותר - עצם ההנאה הפיזית היא סוג של תגמול שידרבן זאת,
הכל בעולם שלנו עובד כמו שעון, הכל כל כך גדול וחכם - לכל דבר יש סיבה ודרך...
אף אדם לא יכול להמציא מנגנון כה גאוני כמו העולם שלנו והטבע שלו.
-
בעיניי זה אחלה סיפוק בלי שום קשר לפרו ולרבו
-
בעיניי זה אחלה סיפוק בלי שום קשר לפרו ולרבו
אבל המטרה פה היא לא סיפוק...
-
בעיניי זה אחלה סיפוק בלי שום קשר לפרו ולרבו
אבל בעיני בורא עולם השז"ל זה עוון חמור מאוד.
-
בעיניי זה אחלה סיפוק בלי שום קשר לפרו ולרבו
אבל בעיני בורא עולם השז"ל זה עוון חמור מאוד.
ונשאלת השאלה למה בעצם?
הרבה הגוף מייצר את זה כל הזמן,
זה לא שמדובר בדבר חד פעמי שאסור לבזבז,
הרי ידוע שגם גברים בני 80 אפילו יכולים להכניס אשה פוריה להריון...
-
בעיניי זה אחלה סיפוק בלי שום קשר לפרו ולרבו
אבל בעיני בורא עולם השז"ל זה עוון חמור מאוד.
ונשאלת השאלה למה בעצם?
הרבה הגוף מייצר את זה כל הזמן,
זה לא שמדובר בדבר חד פעמי שאסור לבזבז,
הרי ידוע שגם גברים בני 80 אפילו יכולים להכניס אשה פוריה להריון...
ישנם "מומחים" שטוענים שאין פסול בזה, ולהיפך, הם אפילו מעודדים את זה, למען שיפור הזוגיות (היינו, בן-זוג צופה איך בת-זוגו מספקת את עצמה, ולהיפך) וזה כביכול מקרבם זה אל זו וכך הם לומדים על מיניותם ומחזקים את מערכת היחסים. מיותר לציין שאני אישית לא מסכים עם זה, ומומחים אלו הם בעיקר מושפעים מהתרבות הזרה והנפסדת של המערב, תוצר של הבהמיות של שנות ה-60 בארה"ב, היפים שמסרבים להתבגר.
מעניין לציין שעל פי הרפואה הסינית (שכידוע אין בינה לבין היהדות שום קשר), קיום יחסי מין תכופים הוא לא בריא עבור גבר, במיוחד עבור גבר אחרי גיל 30, ומוזר הוא הדבר שהרפואה הסינית שמבוססת על עקרונות זרים ליהדות מתייחסת אל יכולת הפרייה של גבר בדיוק כמו היהדות---שהזרע הוא משאב יקר ויש לשמר אותו עד כמה שאפשר.
חובה על צעירים להתחתן כמה שיותר מוקדם (רצוי בשנות העשרה המאוחרות או בשנות העשרים המוקדמות) ולעשות כמה שיותר ילדים. אחרי אמונה ודבקות בקב"ה, ילדים הם מקור השמחה האמיתי.
כמו כן, ממחקרים שנעשו לאחרונה, מסתבר שאיכות הזרע של הגבר פוחתת עם גילו של הגבר, בדיוק כמו איכות הביצה של האשה. לכן חשוב לעשות ילדים כמה שיותר מוקדם בחיים, להקטין את הסיכויים של דפקטים ח"ו.
-
בעיניי זה אחלה סיפוק בלי שום קשר לפרו ולרבו
אבל בעיני בורא עולם השז"ל זה עוון חמור מאוד.
ונשאלת השאלה למה בעצם?
הרבה הגוף מייצר את זה כל הזמן,
זה לא שמדובר בדבר חד פעמי שאסור לבזבז,
הרי ידוע שגם גברים בני 80 אפילו יכולים להכניס אשה פוריה להריון...
עז77,
ידוע שהגוף מייצר תאים חדשים כל הזמן, לכן חבל לבזז אותם, בוא נפצע את גפינו, והגוף יתקן את עצמו ממילא ע"י התאים החדשים שנוצרים תמידית.
-
בעיניי זה אחלה סיפוק בלי שום קשר לפרו ולרבו
אבל בעיני בורא עולם השז"ל זה עוון חמור מאוד.
ונשאלת השאלה למה בעצם?
הרבה הגוף מייצר את זה כל הזמן,
זה לא שמדובר בדבר חד פעמי שאסור לבזבז,
הרי ידוע שגם גברים בני 80 אפילו יכולים להכניס אשה פוריה להריון...
ישנם "מומחים" שטוענים שאין פסול בזה, ולהיפך, הם אפילו מעודדים את זה, למען שיפור הזוגיות (היינו, בן-זוג צופה איך בת-זוגו מספקת את עצמה, ולהיפך) וזה כביכול מקרבם זה אל זו וכך הם לומדים על מיניותם ומחזקים את מערכת היחסים. מיותר לציין שאני אישית לא מסכים עם זה, ומומחים אלו הם בעיקר מושפעים מהתרבות הזרה והנפסדת של המערב, תוצר של הבהמיות של שנות ה-60 בארה"ב, היפים שמסרבים להתבגר.
מעניין לציין שעל פי הרפואה הסינית (שכידוע אין בינה לבין היהדות שום קשר), קיום יחסי מין תכופים הוא לא בריא עבור גבר, במיוחד עבור גבר אחרי גיל 30, ומוזר הוא הדבר שהרפואה הסינית שמבוססת על עקרונות זרים ליהדות מתייחסת אל יכולת הפרייה של גבר בדיוק כמו היהדות---שהזרע הוא משאב יקר ויש לשמר אותו עד כמה שאפשר.
חובה על צעירים להתחתן כמה שיותר מוקדם (רצוי בשנות העשרה המאוחרות או בשנות העשרים המוקדמות) ולעשות כמה שיותר ילדים. אחרי אמונה ודבקות בקב"ה, ילדים הם מקור השמחה האמיתי.
כמו כן, ממחקרים שנעשו לאחרונה, מסתבר שאיכות הזרע של הגבר פוחתת עם גילו של הגבר, בדיוק כמו איכות הביצה של האשה. לכן חשוב לעשות ילדים כמה שיותר מוקדם בחיים, להקטין את הסיכויים של דפקטים ח"ו.
אני זוכר שגם נאמר פעם ששפיכה באופן קבוע היא בעצם בריאה, כי הזרע ששוכב בגוף הרבה זמן הוא לא איכותי כמו חדש שנוצר לא מזמן,
דהיינו אם צעיר דתי צריך לחכות עד שיהיה נשוי כדי לשפוך את זרעו, והיות ושפיכה אצל זכר מתחילה בגיל 13,
אנחנו מדברים פה על תאים ששוכבים בגופו הרבה שנים - לכן זה מוזר שהיהדות אוסרת שפיכת זרע לבטלה,
אם כי אפשר להבין למה - אולי מהחשש שגבר שישפוך את זרעו הרבה לא ירגיש בדחף הטבעי להתרבות או להנשא לשם כך,
אבל היום המציאות היא שונה, היום הרצון להביא ילדים אצל יהודים אמוניים אינו מתבסס רק על הדחף הטבעי להגיע לסיפוק, אלא אידיאולוגי נטו,
אני בטוח שגם אם להביא ילד לעולם היה תהליך כואב ומייסר במקום כזה שמענג, עדיין יהודים היו עושים זאת במסירות נפש למען המצווה שבכך.
רוצה לשאול בעצם ככה, האם ההנחיה הזו היא "דבר ה'" או פרשנות\פסיקה של בני אנוש כדוגמאת חז"ל.
-
ברור שחייבים "להחליף מחסנית" מדי פעם אחרת יש איך שאומרים בלטינית "Huevos Calientes" ;)
-
ברור שחייבים "להחליף מחסנית" מדי פעם אחרת יש איך שאומרים בלטינית "Huevos Calientes" ;)
בס"ד
(נכתב ביום חול בגלות)
כמובן שברור!... ויש לעשות זאת עם אשתך היהודיה במסגרת נישואים כשרים כדת וכדין, תוך כדי שמירת כל הלכות טהרת המשפחה. ;)
-
ברור שחייבים "להחליף מחסנית" מדי פעם אחרת יש איך שאומרים בלטינית "Huevos Calientes" ;)
בס"ד
(נכתב ביום חול בגלות)
כמובן שברור!... ויש לעשות זאת עם אשתך היהודיה במסגרת נישואים כשרים כדת וכדין, תוך כדי שמירת כל הלכות טהרת המשפחה. ;)
לא ניראה שהוא התכוון למשהו אחר...
-
ברור שחייבים "להחליף מחסנית" מדי פעם אחרת יש איך שאומרים בלטינית "Huevos Calientes" ;)
בס"ד
(נכתב ביום חול בגלות)
כמובן שברור!... ויש לעשות זאת עם אשתך היהודיה במסגרת נישואים כשרים כדת וכדין, תוך כדי שמירת כל הלכות טהרת המשפחה. ;)
לא ניראה שהוא התכוון למשהו אחר...
אני יודע! ;)
-
ברור שחייבים "להחליף מחסנית" מדי פעם אחרת יש איך שאומרים בלטינית "Huevos Calientes" ;)
בס"ד
(נכתב ביום חול בגלות)
כמובן שברור!... ויש לעשות זאת עם אשתך היהודיה במסגרת נישואים כשרים כדת וכדין, תוך כדי שמירת כל הלכות טהרת המשפחה. ;)
ומה אני אמור לעשות עד שתגיע "אשתי היהודיה"? להסתובב עם ביצים כחולות? ???
-
ברור שחייבים "להחליף מחסנית" מדי פעם אחרת יש איך שאומרים בלטינית "Huevos Calientes" ;)
בס"ד
(נכתב ביום חול בגלות)
כמובן שברור!... ויש לעשות זאת עם אשתך היהודיה במסגרת נישואים כשרים כדת וכדין, תוך כדי שמירת כל הלכות טהרת המשפחה. ;)
ומה אני אמור לעשות עד שתגיע "אשתי היהודיה"? להסתובב עם ביצים כחולות? ???
לא צריך להגזים הביצים לא יהיו כחולות תאמין לי מה שצריך זה להוציא את כל מחשבות הטומאה מהראש ולנקות אותו ללימוד תורה בגיל הזה.
עד שבעזרת ה' תהיה לך אישה.
-
ברור שחייבים "להחליף מחסנית" מדי פעם אחרת יש איך שאומרים בלטינית "Huevos Calientes" ;)
בס"ד
(נכתב ביום חול בגלות)
כמובן שברור!... ויש לעשות זאת עם אשתך היהודיה במסגרת נישואים כשרים כדת וכדין, תוך כדי שמירת כל הלכות טהרת המשפחה. ;)
ומה אני אמור לעשות עד שתגיע "אשתי היהודיה"? להסתובב עם ביצים כחולות? ???
לא צריך להגזים הביצים לא יהיו כחולות תאמין לי מה שצריך זה להוציא את כל מחשבות הטומאה מהראש ולנקות אותו ללימוד תורה בגיל הזה.
עד שבעזרת ה' תהיה לך אישה.
אני לא הולכת לשאול אותך אם אתה "מנאף ביד", אבל אני חושבת שאפילו האדם(זכר) הכי צדיק בעולם לא יוכל להימנע מהדבר הזה
אז לכל מי שכתב פה, אני מקווה שאתם מקיימים את זה כמו שאתם כותבים
-
ברור שחייבים "להחליף מחסנית" מדי פעם אחרת יש איך שאומרים בלטינית "Huevos Calientes" ;)
בס"ד
(נכתב ביום חול בגלות)
כמובן שברור!... ויש לעשות זאת עם אשתך היהודיה במסגרת נישואים כשרים כדת וכדין, תוך כדי שמירת כל הלכות טהרת המשפחה. ;)
ומה אני אמור לעשות עד שתגיע "אשתי היהודיה"? להסתובב עם ביצים כחולות? ???
לא צריך להגזים הביצים לא יהיו כחולות תאמין לי מה שצריך זה להוציא את כל מחשבות הטומאה מהראש ולנקות אותו ללימוד תורה בגיל הזה.
עד שבעזרת ה' תהיה לך אישה.
אני לא הולכת לשאול אותך אם אתה "מנאף ביד", אבל אני חושבת שאפילו האדם(זכר) הכי צדיק בעולם לא יוכל להימנע מהדבר הזה
אז לכל מי שכתב פה, אני מקווה שאתם מקיימים את זה כמו שאתם כותבים
בוא נגיד ככה לפני שכל אחד הולך לעשות את הדבר הזה שיתחיל לחשוב זה בין הדברים החמורים ביהדות.
פשוט תרחיקו את הראש שלכם מהטומאה ותתרכזו בתורה.
-
רגע אתם מנסים להגיד לי שחיים הוא בעצם ''בתול בן 50''???? ??? ??? ??? ???
-
החשק המיני שונה מאדם לאדם, והוא תלוי בגנטיקה, מבנה הגוף, תזונה, אורח חיים, מצב גופני ונפשי וכמות החומרים בגוף. הצורך במין הוא טבעי לחלוטין והוא נובע לא רק מהצורך להתרבות אלא גם מהצורך להחליף חומרים בגוף. כאשר שקי הזרע (אלו איברים הנמצאים בחלק העליון של האשך ומטרתם לאכסן את הזרע עד הפרשתו) מלאים, הגוף מפריש הורמונים במטרה לדרבן את האדם לרוקן אותם. חוסר בפעילות מינית אצל אנשים מסויימים עלול לגרום לדיכאון, עצבנות, חוסר סבלנות ואפילו מחלות כמו סרטן האשכים והערמונית, אך שוב, זה שונה אצל כל אחד. כבר שמעתי סיפורים על כך שכאשר אדם שופך את זרעו לא באיבר האישה, נוצרים שדים כתוצאה מכך. לי זה נשמע לגמרי מגוכך. אם קיום יחסי מין מתוך סיפוק צרכי הגוף נחשב לחטא, מדוע האדם נברא עם הצורך הזה?
אני סובל מעודף טסטוסטרון (בעיה תורשתית), כלומר הגוף שלי מפריש יותר טסטוסטרון מאדם ממוצע. בנוסף לכך אני מתאמן במכון כושר, וזה מעלה עוד יותר את רמת הטסטוסטרון בגוף שלי, כך שהחשק המיני אצלי גבוה פי כמה מאשר אצל אנשים רגילים. אין זה אומר שאני לא יכול לשלוט בזה או שח"ו אתחיל לאנוס נשים (לעולם לא אעשה דבר כזה), אבל חוסר פעילות מינית אפילו במשך יום אחד עלול לגרום לי לחץ פיזי ודיכאון. אז מה, אסור לי לקיים יחסי מין עם חברה שלי או עם ידי הימנית (כשהיא לא בסביבה)? אם זהו חטא, מדוע הקב"ה נתן לי מערכת רביה פעילה באופן עד כדי כך אינטנסיבי, כדי לענות אותי? אני לא חושב.
-
החשק המיני שונה מאדם לאדם, והוא תלוי בגנטיקה, מבנה הגוף, תזונה, אורח חיים, מצב גופני ונפשי וכמות החומרים בגוף. הצורך במין הוא טבעי לחלוטין והוא נובע לא רק מהצורך להתרבות אלא גם מהצורך להחליף חומרים בגוף. כאשר שקי הזרע (אלו איברים הנמצאים בחלק העליון של האשך ומטרתם לאכסן את הזרע עד הפרשתו) מלאים, הגוף מפריש הורמונים במטרה לדרבן את האדם לרוקן אותם. חוסר בפעילות מינית אצל אנשים מסויימים עלול לגרום לדיכאון, עצבנות, חוסר סבלנות ואפילו מחלות כמו סרטן האשכים והערמונית, אך שוב, זה שונה אצל כל אחד. כבר שמעתי סיפורים על כך שכאשר אדם שופך את זרעו לא באיבר האישה, נוצרים שדים כתוצאה מכך. לי זה נשמע לגמרי מגוכך. אם קיום יחסי מין מתוך סיפוק צרכי הגוף נחשב לחטא, מדוע האדם נברא עם הצורך הזה?
אני סובל מעודף טסטוסטרון (בעיה תורשתית), כלומר הגוף שלי מפריש יותר טסטוסטרון מאדם ממוצע. בנוסף לכך אני מתאמן במכון כושר, וזה מעלה עוד יותר את רמת הטסטוסטרון בגוף שלי, כך שהחשק המיני אצלי גבוה פי כמה מאשר אצל אנשים רגילים. אין זה אומר שאני לא יכול לשלוט בזה או שח"ו אתחיל לאנוס נשים (לעולם לא אעשה דבר כזה), אבל חוסר פעילות מינית אפילו במשך יום אחד עלול לגרום לי לחץ פיזי ודיכאון. אז מה, אסור לי לקיים יחסי מין עם חברה שלי או עם ידי הימנית (כשהיא לא בסביבה)? אם זהו חטא, מדוע הקב"ה נתן לי מערכת רביה פעילה באופן עד כדי כך אינטנסיבי, כדי לענות אותי? אני לא חושב.
אני לא יודע מה בקשר לבני נוח אבל ליהודים:
בהחלט כן לא בשביל לענות אותך אלא בשביל שתוכל להתגבר כל פעם שאתה מתגבר אתה גם מתבגר. כמו שיש כאלו שנולדו להיות הומוים אבל זה חטא אז מה ה' רוצה לענות אותם? הוא רוצה שהם יעברו תהליך של התגברות על זה. כמו שאדם שנולד עצבני אנחנו לא נגיד לו עזוב ככה נולדת אז מותר לך להתעצבן לשבור חלונות ולהרביץ אלא נגיד לו כל פעם שאתה מתעצבן אתה צריך להגבר על זה כי ה' רוצה שתתבגר בעזרת זה. על כל התגברות שלך אתה צריך להודות לה' שנתן לך את זה.
-
החשק המיני שונה מאדם לאדם, והוא תלוי בגנטיקה, מבנה הגוף, תזונה, אורח חיים, מצב גופני ונפשי וכמות החומרים בגוף. הצורך במין הוא טבעי לחלוטין והוא נובע לא רק מהצורך להתרבות אלא גם מהצורך להחליף חומרים בגוף. כאשר שקי הזרע (אלו איברים הנמצאים בחלק העליון של האשך ומטרתם לאכסן את הזרע עד הפרשתו) מלאים, הגוף מפריש הורמונים במטרה לדרבן את האדם לרוקן אותם. חוסר בפעילות מינית אצל אנשים מסויימים עלול לגרום לדיכאון, עצבנות, חוסר סבלנות ואפילו מחלות כמו סרטן האשכים והערמונית, אך שוב, זה שונה אצל כל אחד. כבר שמעתי סיפורים על כך שכאשר אדם שופך את זרעו לא באיבר האישה, נוצרים שדים כתוצאה מכך. לי זה נשמע לגמרי מגוכך. אם קיום יחסי מין מתוך סיפוק צרכי הגוף נחשב לחטא, מדוע האדם נברא עם הצורך הזה?
אני סובל מעודף טסטוסטרון (בעיה תורשתית), כלומר הגוף שלי מפריש יותר טסטוסטרון מאדם ממוצע. בנוסף לכך אני מתאמן במכון כושר, וזה מעלה עוד יותר את רמת הטסטוסטרון בגוף שלי, כך שהחשק המיני אצלי גבוה פי כמה מאשר אצל אנשים רגילים. אין זה אומר שאני לא יכול לשלוט בזה או שח"ו אתחיל לאנוס נשים (לעולם לא אעשה דבר כזה), אבל חוסר פעילות מינית אפילו במשך יום אחד עלול לגרום לי לחץ פיזי ודיכאון. אז מה, אסור לי לקיים יחסי מין עם חברה שלי או עם ידי הימנית (כשהיא לא בסביבה)? אם זהו חטא, מדוע הקב"ה נתן לי מערכת רביה פעילה באופן עד כדי כך אינטנסיבי, כדי לענות אותי? אני לא חושב.
תודה על הסיכום ממש יפה היה פה כמה דברים שלא ידעתי ;)
-
החשק המיני שונה מאדם לאדם, והוא תלוי בגנטיקה, מבנה הגוף, תזונה, אורח חיים, מצב גופני ונפשי וכמות החומרים בגוף. הצורך במין הוא טבעי לחלוטין והוא נובע לא רק מהצורך להתרבות אלא גם מהצורך להחליף חומרים בגוף. כאשר שקי הזרע (אלו איברים הנמצאים בחלק העליון של האשך ומטרתם לאכסן את הזרע עד הפרשתו) מלאים, הגוף מפריש הורמונים במטרה לדרבן את האדם לרוקן אותם. חוסר בפעילות מינית אצל אנשים מסויימים עלול לגרום לדיכאון, עצבנות, חוסר סבלנות ואפילו מחלות כמו סרטן האשכים והערמונית, אך שוב, זה שונה אצל כל אחד. כבר שמעתי סיפורים על כך שכאשר אדם שופך את זרעו לא באיבר האישה, נוצרים שדים כתוצאה מכך. לי זה נשמע לגמרי מגוכך. אם קיום יחסי מין מתוך סיפוק צרכי הגוף נחשב לחטא, מדוע האדם נברא עם הצורך הזה?
אני סובל מעודף טסטוסטרון (בעיה תורשתית), כלומר הגוף שלי מפריש יותר טסטוסטרון מאדם ממוצע. בנוסף לכך אני מתאמן במכון כושר, וזה מעלה עוד יותר את רמת הטסטוסטרון בגוף שלי, כך שהחשק המיני אצלי גבוה פי כמה מאשר אצל אנשים רגילים. אין זה אומר שאני לא יכול לשלוט בזה או שח"ו אתחיל לאנוס נשים (לעולם לא אעשה דבר כזה), אבל חוסר פעילות מינית אפילו במשך יום אחד עלול לגרום לי לחץ פיזי ודיכאון. אז מה, אסור לי לקיים יחסי מין עם חברה שלי או עם ידי הימנית (כשהיא לא בסביבה)? אם זהו חטא, מדוע הקב"ה נתן לי מערכת רביה פעילה באופן עד כדי כך אינטנסיבי, כדי לענות אותי? אני לא חושב.
מסכימה!!
שאלה מעניינית היא מי המציא את העניין של הזרעים שיוצאים לבטלה הם שדים ושטן ..
דמיון מפותח
-
החשק המיני שונה מאדם לאדם, והוא תלוי בגנטיקה, מבנה הגוף, תזונה, אורח חיים, מצב גופני ונפשי וכמות החומרים בגוף. הצורך במין הוא טבעי לחלוטין והוא נובע לא רק מהצורך להתרבות אלא גם מהצורך להחליף חומרים בגוף. כאשר שקי הזרע (אלו איברים הנמצאים בחלק העליון של האשך ומטרתם לאכסן את הזרע עד הפרשתו) מלאים, הגוף מפריש הורמונים במטרה לדרבן את האדם לרוקן אותם. חוסר בפעילות מינית אצל אנשים מסויימים עלול לגרום לדיכאון, עצבנות, חוסר סבלנות ואפילו מחלות כמו סרטן האשכים והערמונית, אך שוב, זה שונה אצל כל אחד. כבר שמעתי סיפורים על כך שכאשר אדם שופך את זרעו לא באיבר האישה, נוצרים שדים כתוצאה מכך. לי זה נשמע לגמרי מגוכך. אם קיום יחסי מין מתוך סיפוק צרכי הגוף נחשב לחטא, מדוע האדם נברא עם הצורך הזה?
אני סובל מעודף טסטוסטרון (בעיה תורשתית), כלומר הגוף שלי מפריש יותר טסטוסטרון מאדם ממוצע. בנוסף לכך אני מתאמן במכון כושר, וזה מעלה עוד יותר את רמת הטסטוסטרון בגוף שלי, כך שהחשק המיני אצלי גבוה פי כמה מאשר אצל אנשים רגילים. אין זה אומר שאני לא יכול לשלוט בזה או שח"ו אתחיל לאנוס נשים (לעולם לא אעשה דבר כזה), אבל חוסר פעילות מינית אפילו במשך יום אחד עלול לגרום לי לחץ פיזי ודיכאון. אז מה, אסור לי לקיים יחסי מין עם חברה שלי או עם ידי הימנית (כשהיא לא בסביבה)? אם זהו חטא, מדוע הקב"ה נתן לי מערכת רביה פעילה באופן עד כדי כך אינטנסיבי, כדי לענות אותי? אני לא חושב.
מסכימה!!
שאלה מעניינית היא מי המציא את העניין של הזרעים שיוצאים לבטלה הם שדים ושטן ..
דמיון מפותח
זה לא ככה יש רבנים שטוענים שכאשר יוצא זרע לבטלה אז כביכול נולדים ילדים רוחנים כמובן שביום שמגיע הקבורה של אותו אדם הם באים לבקש ממנו את רכושו כמו שהוא הותיר או לא לילדים הביולוגים ואם זה לא קורה ולרוב זה לא קורה הם עושים לאותו אדם יסורי מוות אבל זה רק טענות בעיקרון לפי התורה זה אסור וזה חטא חמור מאוד.
עצה שלי תשלטו ביצרים תתעלמו מכל הטומאה שהולכת היום בעולם.
-
החשק המיני שונה מאדם לאדם, והוא תלוי בגנטיקה, מבנה הגוף, תזונה, אורח חיים, מצב גופני ונפשי וכמות החומרים בגוף. הצורך במין הוא טבעי לחלוטין והוא נובע לא רק מהצורך להתרבות אלא גם מהצורך להחליף חומרים בגוף. כאשר שקי הזרע (אלו איברים הנמצאים בחלק העליון של האשך ומטרתם לאכסן את הזרע עד הפרשתו) מלאים, הגוף מפריש הורמונים במטרה לדרבן את האדם לרוקן אותם. חוסר בפעילות מינית אצל אנשים מסויימים עלול לגרום לדיכאון, עצבנות, חוסר סבלנות ואפילו מחלות כמו סרטן האשכים והערמונית, אך שוב, זה שונה אצל כל אחד. כבר שמעתי סיפורים על כך שכאשר אדם שופך את זרעו לא באיבר האישה, נוצרים שדים כתוצאה מכך. לי זה נשמע לגמרי מגוכך. אם קיום יחסי מין מתוך סיפוק צרכי הגוף נחשב לחטא, מדוע האדם נברא עם הצורך הזה?
אני סובל מעודף טסטוסטרון (בעיה תורשתית), כלומר הגוף שלי מפריש יותר טסטוסטרון מאדם ממוצע. בנוסף לכך אני מתאמן במכון כושר, וזה מעלה עוד יותר את רמת הטסטוסטרון בגוף שלי, כך שהחשק המיני אצלי גבוה פי כמה מאשר אצל אנשים רגילים. אין זה אומר שאני לא יכול לשלוט בזה או שח"ו אתחיל לאנוס נשים (לעולם לא אעשה דבר כזה), אבל חוסר פעילות מינית אפילו במשך יום אחד עלול לגרום לי לחץ פיזי ודיכאון. אז מה, אסור לי לקיים יחסי מין עם חברה שלי או עם ידי הימנית (כשהיא לא בסביבה)? אם זהו חטא, מדוע הקב"ה נתן לי מערכת רביה פעילה באופן עד כדי כך אינטנסיבי, כדי לענות אותי? אני לא חושב.
אני לא יודע מה בקשר לבני נוח אבל ליהודים:
בהחלט כן לא בשביל לענות אותך אלא בשביל שתוכל להתגבר כל פעם שאתה מתגבר אתה גם מתבגר. כמו שיש כאלו שנולדו להיות הומוים אבל זה חטא אז מה ה' רוצה לענות אותם? הוא רוצה שהם יעברו תהליך של התגברות על זה. כמו שאדם שנולד עצבני אנחנו לא נגיד לו עזוב ככה נולדת אז מותר לך להתעצבן לשבור חלונות ולהרביץ אלא נגיד לו כל פעם שאתה מתעצבן אתה צריך להגבר על זה כי ה' רוצה שתתבגר בעזרת זה. על כל התגברות שלך אתה צריך להודות לה' שנתן לך את זה.
יפה!
-
מתוך הספר אור הרעיון לרבינו מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד, פרק כ"ג:
ישראל הוא "ראשית" לה', ראשון וראש לכל העמים ועליון עליהם. ישראל הוא גם בכורו של הקב"ה, כמו שנאמר (שמות ד:כב) : "ואמרת אל פרעה, כה אמר ה': בני בכורי ישראל". לשון "בכור" קרובה ללשון "בחור" ו"נבחר" כי הקב"ה בוחר בראשון שנולד ו"לו משפט הבכורה", הבחירה. הסיבה לבחירת הבכור היא, שמן הסתם הבכור נולד בקדושה יתירה, שהרי היהודי הקדוש לא ישמש את מטתו לסתם זנות ולטומאה, אלא יחכה עד שישא לו אשה לשם קידושין, ואז ישמש את מטתו בפעם הראשונה, במטרה להוליד בנים. אם כן, הבכור בא מראשית הוצאת זרעו, משום שכבש את יצרו ועסק בתשמיש המטה רק למטרה קדושה של פריה ורביה, ולא נתן מזרעו להשחתה ולטומאה. משום כך נאמר אצל בכור (דברים כא:יז) : "כי הוא ראשית אונו", וכן בראובן (בראשית מט:ג) : "בכורי אתה, כחי וראשית אוני", כי האון הוא הכח, כמו שנאמר (ישעיהו מ:כו) : "מרוב אונים ואמיץ כח", והוצאת הזרע בתשמיש היא הוצאת כחו של אדם, והולד נוצר מכח זה. אם כן, כאשר הבכור נוצר, מן הסתם נוצר הוא בקדושה של ראשית אונו של אביו, ומשום כך הוא נתקדש ונבחר. ומ"מ צריך להבין שאון זה, כח זה של האדם, הוא מוגבל וארעי, ומשום כך ביטאה התורה גם את האבלות על מיתת האדם בלשון און, במלה "אנינות", כמו שנאמר (דברים כו:יד) : "לא אכלתי באוני ממנו", כדי שידע האדם שכוחו מוגבל כמו כל חייו, ושעליו להשתמש בכוחו זה לקדושה ולקבלת עול מלכות, ואל יהפוך את האון לאון, שעליו אמר הנביא (ירמיהו ד:יד) : "עד מתי תלין בקרבך מחשבות אונך", כי הרי בסופו של דבר (דברים צד:כג) : "וישב עליהם את אונם".
-
מתוך הספר אור הרעיון לרבינו מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד, פרק כ"ג:
ישראל הוא "ראשית" לה', ראשון וראש לכל העמים ועליון עליהם. ישראל הוא גם בכורו של הקב"ה, כמו שנאמר (שמות ד:כב) : "ואמרת אל פרעה, כה אמר ה': בני בכורי ישראל". לשון "בכור" קרובה ללשון "בחור" ו"נבחר" כי הקב"ה בוחר בראשון שנולד ו"לו משפט הבכורה", הבחירה. הסיבה לבחירת הבכור היא, שמן הסתם הבכור נולד בקדושה יתירה, שהרי היהודי הקדוש לא ישמש את מטתו לסתם זנות ולטומאה, אלא יחכה עד שישא לו אשה לשם קידושין, ואז ישמש את מטתו בפעם הראשונה, במטרה להוליד בנים. אם כן, הבכור בא מראשית הוצאת זרעו, משום שכבש את יצרו ועסק בתשמיש המטה רק למטרה קדושה של פריה ורביה, ולא נתן מזרעו להשחתה ולטומאה. משום כך נאמר אצל בכור (דברים כא:יז) : "כי הוא ראשית אונו", וכן בראובן (בראשית מט:ג) : "בכורי אתה, כחי וראשית אוני", כי האון הוא הכח, כמו שנאמר (ישעיהו מ:כו) : "מרוב אונים ואמיץ כח", והוצאת הזרע בתשמיש היא הוצאת כחו של אדם, והולד נוצר מכח זה. אם כן, כאשר הבכור נוצר, מן הסתם נוצר הוא בקדושה של ראשית אונו של אביו, ומשום כך הוא נתקדש ונבחר. ומ"מ צריך להבין שאון זה, כח זה של האדם, הוא מוגבל וארעי, ומשום כך ביטאה התורה גם את האבלות על מיתת האדם בלשון און, במלה "אנינות", כמו שנאמר (דברים כו:יד) : "לא אכלתי באוני ממנו", כדי שידע האדם שכוחו מוגבל כמו כל חייו, ושעליו להשתמש בכוחו זה לקדושה ולקבלת עול מלכות, ואל יהפוך את האון לאון, שעליו אמר הנביא (ירמיהו ד:יד) : "עד מתי תלין בקרבך מחשבות אונך", כי הרי בסופו של דבר (דברים צד:כג) : "וישב עליהם את אונם".
תודה על הציטוטים פשוט מדהים דוקא_כך!
-
כנס לפה תקראו את זה..מאוד מעניין..
http://rabenu.co.il/ordavid/qa/kdushat.shtml
זה האתר של הרב דניאל זר שליטא
-
בס"ד
תדוה רבה אח שלי!
-
בס"ד
תדוה רבה אח שלי!
בבקשה אחי..אגב יש באתר הזה עוד כמה דברים מעניינים כדי לך לבדוק..
-
תודה על הקישור, underground.
יש לי מספר דברים לומר, ואני מקווה שבכתיבת הודעה זו אני לא חורג מגבולות הטעם הטוב.
בחיים הקודמים שלי (לפני התשובה) קראתי על כל מיני נושאים, וביניהם גם מידע על ע"ז של דתות המזרח. הנזירים הבודהיסטים פיתחו כל מיני שיטות, תרגילים גופניים, שאיפשרו לתלמידיהם הצעירים (שטופי ההורמונים, כמו כל הצעירים) לרסן את האנרגיה המינית שלהם ולנתבה לאפיקים אחרים, וכך קנו תלמידיהם את המשמעת ואת היכולת להחליף תאווה גופנית בחוזק נפשי ועומק רוחני. כמובן שזה שכל הפילוסופיה שלהם מסתכמת בע"ז---על זה אין מה להתווכח. מצד שני, "מכל מלמדי השכלתי", ובעניין של קדושה וטהרה, המטרה מקדשת את האמצעים. הרי אפשר ללמוד גם מעובדי ע"ז. לדעתי, אם תרגילים מסוימים וגישה מסוימת עוזרים להימנע מחטא זה, אפילו אם נוצרו במסגרת פילוסופיה של ע"ז, למה לא?
השורש של העבירה של הוצאת ז"ל הוא האנוכיות, ה"אני", האגו הגברי, (משורש זה צומחים גם כל שאר החטאים). הסיבה הכי חשובה לא לחטוא בחטא זה היא כמובן שהתורה הקדושה אסרה זאת עלינו (הגברים). אבל יש הרבה סיבות "פרקטיות" לא לחטוא בהוצאת ז"ל, סיבות שכנראה ידברו יותר לחילוניים שבינינו, אבל אולי גם לאמוניים.
1. הגוף של גבר משתמש באנרגיה המשובחת ביותר ליצור זרע. כל פליטת זרע מהווה איבוד אנרגיה זו, שעל הגוף לאגור וליצור מחדש. ככל שגבר פולט זרע בצורה תכופה יותר, כך הוא מזדקן מהר יותר. הרפואה הסינית גילתה עובדה זו לפני אלפי שנים. (אל תקשיבו לכל ה"מומחים" והסקסולוגים השרלטנים שטופי הזימה החילוניים והחולניים של היום, גם בארץ וגם בחו"ל, שמעודדים אנשים ונשים "לגלות את המיניות" שלהם, ומעודדים להפר את סדרי הטבע ולהתנהג בצורה סוטה ובהמית.)
2. אוננות מרגילה את הגבר להיות חלש אופי ואנוכי. המטרה העיקרית של גבר (בחדר המיטות) היא לענג את האשה (וזו לא רק דעתי האישית, אלא זו מצווה---לספק את עונתה), ולא את עצמו (אלא אם כן המטרה היא פרו ורבו, ואז יש סיבה טובה להוציא זרע). לענג אשה---זה דורש משמעת (כן, משמעת!), סבלנות והקרבה, ביטול ה"יש", ה"אני". מיהו גיבור? הכובש את יצרו!
3. לגברים שאכפת להם, ושרוצים לענג את בנות זוגן, כדאי לדעת שאוננות פוגעת בתפקוד שלהם בחדר המיטות, בכך שמרגילה אותם "לגמור" מהר מדי, ובכך לאכזב את נשיהם. היכולת של גבר להחזיק מעמד הרבה זמן תלויה בחוזק של שרירים פנימיים מסוימים (שאותם ניתן לפתח ע"י אותם התרגילים הנ"ל). המהות של התרגילים היא התנגדות ליצר, צמצום היצר, וזה בדיוק ההיפך מאוננות שהיא הגברת היצר ואיבוד שליטה. ככל שגבר עושה יותר מאמצים להתגבר על היצר ולהימנע מהוצאת זרע, כך הוא משתפר בזאת. התמדה בתרגילים אכן יכולה להביא לשליטה מלאה ולכיבוש מוחלט של היצר! (ואז אפשר לחטוא בעריות בלי שזה יביא להוצאת ז"ל, רח"ל, למרות שעדיף להימנע משניהם גם יחד ולנהל אורח חיים צנוע ומקודש.).
קדושים תהיו לי
שבת שלום,
דוקא_כך
ותהא מיטתי שלמה לפניך (מתוך קריאת שמע שעל המטה)
-
בס"ד
דוקא_כך מצוין!
-
אחלה מאמר אחי..
שבת שלום
-
בס"ד
בין הקטעים הטובים במאמר:
השורש של העבירה של הוצאת ז"ל הוא האנוכיות, ה"אני", האגו הגברי, (משורש זה צומחים גם כל שאר החטאים). הסיבה הכי חשובה לא לחטוא בחטא זה היא כמובן שהתורה הקדושה אסרה זאת עלינו (הגברים). אבל יש הרבה סיבות "פרקטיות" לא לחטוא בהוצאת ז"ל, סיבות שכנראה ידברו יותר לחילוניים שבינינו, אבל אולי גם לאמוניים.
-
ראשית גם בקיום יחסי מין מאבד הגבר תאי זרע.
שנית אוננות לפני יחסי מין יכולה לגרום לגבר יכולת להחזיק מעמד במשגל פרק זמן יותר ארוך.
מצב של אי קיום יחסי מין או אוננות יביא לקרי לילה וגם אז זאת הוצאת זרע לבטלה לא רצוני.
ואכן קיים מצב שבו מאוננים ומקיימים יחסי מין.
האם ניתן להסיק מדבריך שלאישה מותר לאונן כי היא אינה מוציאה זרע לבטלה?
-
ראשית גם בקיום יחסי מין מאבד הגבר תאי זרע.
שנית אוננות לפני יחסי מין יכולה לגרום לגבר יכולת להחזיק מעמד במשגל פרק זמן יותר ארוך.
מצב של אי קיום יחסי מין או אוננות יביא לקרי לילה וגם אז זאת הוצאת זרע לבטלה לא רצוני.
ואכן קיים מצב שבו מאוננים ומקיימים יחסי מין.
האם ניתן להסיק מדבריך שלאישה מותר לאונן כי היא אינה מוציאה זרע לבטלה?
בס"ד
אלו השאלות הכי גדולות בנושא.
-
התשובה חיובית לנשים מותר לאונן.
הוצאת זרע לבדיקה רפואית בודאי תהיה מותרת.
אי אפשר להתווכח עם ההלכה אבל מי מקיים תרי"ג מצוות?מי הוא הצדיק שמקיים את כל המצוות?
יש מצוות שאי אפשר להסבירן ומקיימים אותן.
-
עכשיו שדווקא כך יסביר לנו על השרירים או שנלך להתאמן במנזר בודהיסטי בקרטה.
-
דוקא כך, השיטות לחיזוק השרירים הטבעתיים הן תרגול מומלץ אבל אני לא חושב שהן באמת מונעות פז"ל. השרירים האלה סוגרים את השופכה וכך הפליטה נעצרת בתוך הגוף אבל היא בכל זאת מתקיימת.
-
התשובה חיובית לנשים מותר לאונן.
הוצאת זרע לבדיקה רפואית בודאי תהיה מותרת.
אי אפשר להתווכח עם ההלכה אבל מי מקיים תרי"ג מצוות?מי הוא הצדיק שמקיים את כל המצוות?
יש מצוות שאי אפשר להסבירן ומקיימים אותן.
בס"ד
צדיקים ללא ספק.
-
התשובה חיובית לנשים מותר לאונן.
הוצאת זרע לבדיקה רפואית בודאי תהיה מותרת.
אי אפשר להתווכח עם ההלכה אבל מי מקיים תרי"ג מצוות?מי הוא הצדיק שמקיים את כל המצוות?
יש מצוות שאי אפשר להסבירן ומקיימים אותן.
ישנה מחלוקת אם מותר להוציא לבדיקות שהן מפני פיקוח נפש (כמו הזרעה מלאכותית), חלק מהפוסקים בני זמננו אוסרים לגמרי הזרעה מלאכותית (ציץ אליעזר) וחלק מתירים בתנאי שמקטינים את הסיכוי שיוצר מצב שבו הזרע ילך לאבדון (ואז הוא עובר על שז"ל), מקטינים ע"י שתי אחיות יראות שמיים(שיטת הגר"ע יוסף) ורבו הדינים בדינים אלו ולא כאן המקום להאריך.
בנוגע לנשים-מצאתי תשובה בעניין בשו"ת היכל יצחק- ולא נראה שמותר לכ"ע לנשים לעשות זאת, ואקרא את התשובה מחר, ואכתוב כאן סיכום מחר
-
התשובה חיובית לנשים מותר לאונן.
הוצאת זרע לבדיקה רפואית בודאי תהיה מותרת.
אי אפשר להתווכח עם ההלכה אבל מי מקיים תרי"ג מצוות?מי הוא הצדיק שמקיים את כל המצוות?
יש מצוות שאי אפשר להסבירן ומקיימים אותן.
ישנה מחלוקת אם מותר להוציא לבדיקות שהן מפני פיקוח נפש (כמו הזרעה מלאכותית), חלק מהפוסקים בני זמננו אוסרים לגמרי הזרעה מלאכותית (ציץ אליעזר) וחלק מתירים בתנאי שמקטינים את הסיכוי שיוצר מצב שבו הזרע ילך לאבדון (ואז הוא עובר על שז"ל), מקטינים ע"י שתי אחיות יראות שמיים(שיטת הגר"ע יוסף) ורבו הדינים בדינים אלו ולא כאן המקום להאריך.
בנוגע לנשים-מצאתי תשובה בעניין בשו"ת היכל יצחק- ולא נראה שמותר לכ"ע לנשים לעשות זאת, ואקרא את התשובה מחר, ואכתוב כאן סיכום מחר
בס"ד
אם זה בדיקה לבדיקת לפוריות וכו' ברור שמותר.
-
התשובה חיובית לנשים מותר לאונן.
הוצאת זרע לבדיקה רפואית בודאי תהיה מותרת.
אי אפשר להתווכח עם ההלכה אבל מי מקיים תרי"ג מצוות?מי הוא הצדיק שמקיים את כל המצוות?
יש מצוות שאי אפשר להסבירן ומקיימים אותן.
ישנה מחלוקת אם מותר להוציא לבדיקות שהן מפני פיקוח נפש (כמו הזרעה מלאכותית), חלק מהפוסקים בני זמננו אוסרים לגמרי הזרעה מלאכותית (ציץ אליעזר) וחלק מתירים בתנאי שמקטינים את הסיכוי שיוצר מצב שבו הזרע ילך לאבדון (ואז הוא עובר על שז"ל), מקטינים ע"י שתי אחיות יראות שמיים(שיטת הגר"ע יוסף) ורבו הדינים בדינים אלו ולא כאן המקום להאריך.
בנוגע לנשים-מצאתי תשובה בעניין בשו"ת היכל יצחק- ולא נראה שמותר לכ"ע לנשים לעשות זאת, ואקרא את התשובה מחר, ואכתוב כאן סיכום מחר
בס"ד
אם זה בדיקה לבדיקת לפוריות וכו' ברור שמותר.
שו"ת אגרות משה אבן העזר ח"ד סימן כז
...וליקח ממנו זרע לעשות ברור שקורין טעסט אם הוא ראוי להוליד אסור, ואף שלפעמים יש להתיר ע"י הרהור לצורך להתירו לבא בקהל כדאיתא ביבמות שם ריש דף ע"ו, הכא כיון שמותר לבא בקהל אין שום צורך בזה דהא ישא אשה ואיך שיהיה יהיה והידיעה בזה לא מעלה ולא מוריד שלכן אסור.
שו"ת ציץ אליעזר חלק ט סימן נא - קונ' רפואה במשפחה פרק א ד"ה י"א אי
י"א אי אפשר לקבוע זמן וגבול כמה שישהה הבעל עד שיותר לו לעשות בדיקה משלו. [למשל בשו"ת מנחת יצחק בח"ג שם קובע עשר שנים, ובשו"ת אגרות משה ח"ב שם קובע חמש שנים. ואילו החזו"א התיר אפילו כשלא עברו כי אם ב' שנים, כדלעיל על בכזאת] אלא הכל תלוי לפי המסיבות, ולפי מצב אות י"ד, ויתכן שהי' מתיר אפילו בפחות ורק נשאל האשה ולאור הטיפולים שכבר קיבלה והתוצאות שהרופאים קובעים לכושרה להולדה.
עולה מכל הדברים הללו שלא "ברור שמתור" אלא הדבר צ"ע. והדין משתנה מאדם לאדם. ורבו הדינים בזה, וגם שמותר להוציא זרע לבדיקות רפואיות יש לכך דרכים מיוחדות ולא כאן המקום לפרט
-
התשובה חיובית לנשים מותר לאונן.
הוצאת זרע לבדיקה רפואית בודאי תהיה מותרת.
אי אפשר להתווכח עם ההלכה אבל מי מקיים תרי"ג מצוות?מי הוא הצדיק שמקיים את כל המצוות?
יש מצוות שאי אפשר להסבירן ומקיימים אותן.
ישנה מחלוקת אם מותר להוציא לבדיקות שהן מפני פיקוח נפש (כמו הזרעה מלאכותית), חלק מהפוסקים בני זמננו אוסרים לגמרי הזרעה מלאכותית (ציץ אליעזר) וחלק מתירים בתנאי שמקטינים את הסיכוי שיוצר מצב שבו הזרע ילך לאבדון (ואז הוא עובר על שז"ל), מקטינים ע"י שתי אחיות יראות שמיים(שיטת הגר"ע יוסף) ורבו הדינים בדינים אלו ולא כאן המקום להאריך.
בנוגע לנשים-מצאתי תשובה בעניין בשו"ת היכל יצחק- ולא נראה שמותר לכ"ע לנשים לעשות זאת, ואקרא את התשובה מחר, ואכתוב כאן סיכום מחר
בס"ד
אם זה בדיקה לבדיקת לפוריות וכו' ברור שמותר.
שו"ת אגרות משה אבן העזר ח"ד סימן כז
...וליקח ממנו זרע לעשות ברור שקורין טעסט אם הוא ראוי להוליד אסור, ואף שלפעמים יש להתיר ע"י הרהור לצורך להתירו לבא בקהל כדאיתא ביבמות שם ריש דף ע"ו, הכא כיון שמותר לבא בקהל אין שום צורך בזה דהא ישא אשה ואיך שיהיה יהיה והידיעה בזה לא מעלה ולא מוריד שלכן אסור.
שו"ת ציץ אליעזר חלק ט סימן נא - קונ' רפואה במשפחה פרק א ד"ה י"א אי
י"א אי אפשר לקבוע זמן וגבול כמה שישהה הבעל עד שיותר לו לעשות בדיקה משלו. [למשל בשו"ת מנחת יצחק בח"ג שם קובע עשר שנים, ובשו"ת אגרות משה ח"ב שם קובע חמש שנים. ואילו החזו"א התיר אפילו כשלא עברו כי אם ב' שנים, כדלעיל על בכזאת] אלא הכל תלוי לפי המסיבות, ולפי מצב אות י"ד, ויתכן שהי' מתיר אפילו בפחות ורק נשאל האשה ולאור הטיפולים שכבר קיבלה והתוצאות שהרופאים קובעים לכושרה להולדה.
עולה מכל הדברים הללו שלא "ברור שמתור" אלא הדבר צ"ע. והדין משתנה מאדם לאדם. ורבו הדינים בזה, וגם שמותר להוציא זרע לבדיקות רפואיות יש לכך דרכים מיוחדות ולא כאן המקום לפרט
בס"ד
אוקיי תודה על ההסבר.
-
דוקא כך, השיטות לחיזוק השרירים הטבעתיים הן תרגול מומלץ אבל אני לא חושב שהן באמת מונעות פז"ל. השרירים האלה סוגרים את השופכה וכך הפליטה נעצרת בתוך הגוף אבל היא בכל זאת מתקיימת.
זה לא רק עניין של חיזוק שרירים (ומעורבים שרירים נוספים מעבר לאלו שציינת), אלא גישה שונה לחלוטין לעניין. למעשה, הדבר הכי חשוב הוא הרפייה, מכיוון שההיפך (התכווצות, התקשות, חוסר סבלנות) הוא המוביל לפליטה. אני רואה שקצת קראת, וזה טוב, אבל עדיין הידע שלך שטחי (ואשריך, מכיוון שאני בטוח שזה בגלל שאתה משקיע זמן יותר בת"ת, כפי שכולנו צריכים לעשות...) אני יכול להביא מקורות, אבל אני לא בטוח שזה נאות לפורום כמו שלנו. בקשר לזה שהפליטה נעצרת בתוך הגוף---אתה כנראה מדבר על זה שהזרע כבר יצא מבלוטת הערמונית והוא בדרכו אל השופכה. במקרה כזה, זה כבר מאוחר, ואסור לעצור פליטה זאת באמצעים מלאכותיים כמו חסימת צינור השופכה על ידי הפעלת לחץ עם האצבעות, מכיוון שזה מסוכן לבריאות. אבל כל עוד הגבר לא הגיע אל הנקודה שממנה אין דרך חזרה, כל עוד הזרע נמצא עדיין בבלוטת הערמונית, אין כאן עניין של פליטה, אלא צמצום היצר ושליטה עצמית.
מי שמעוניין, יכול למצוא וללמוד ממקורות על טנטרה יוגה. רק אל תשכחו שטנטרה יוגה במהותה היא ע"ז. המטרה צריכה להיות תמיד קידוש השם.
-
עכשיו שדווקא כך יסביר לנו על השרירים או שנלך להתאמן במנזר בודהיסטי בקרטה.
במדינת ישראל שטופת הזימה וע"ז של היום, אני בטוח שללא תתקשה למצוא מקורות על טנטרה יוגה... קח מהם רק את מה שצריך יהודי בשביל לספק את אשתו, להיות בריא ונמרץ, ולקדש שם שמיים.
-
קראתי וזה מסובך מדי בשבילי לביצוע.אני מאמין בסקס רגיל.
-
בסוף למישהו כאן יגרם דלקת של הערמונית רק מקריאת האשכול הזה...
-
קראתי וזה מסובך מדי בשבילי לביצוע.אני מאמין בסקס רגיל.
בס"ד
ככה נמדדים כמה קשה ככה השכר יותר גדול.
-
כל אחד והחולשות שלו.
-
הנה אתר+פורום של אנשים (בעיקר יראי שמיים) שנכשלו בפגם הברית ומעוניינים לתקן,מחשבות והרהורים בנוגע לעבירה ועצות מועילות כיצד להינצל מפגם חמור זה.
http://www.atzat-nefesh.org/an/iforum/display_forum_topics.asp?ForumID=4
-
מצאתי גם פורום לגמילה מפורנוגרפיה ואוננות(תמיכה).שיהיה בהצלחה חברים!!!
http://www.tapuz.co.il/Communa/userCommunaMsges.asp?Communaid=17885
-
בס"ד
תודה על הלינק קיצוני ימני.