HAYAMIN.ORG
יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: שלמה על אוקטובר 06, 2007, 22:04:26
-
היום חשבתי על שאלה מענינת ביותר.
לפי חוקי הצניעות מותר לנשים ללבוש מכנסים נשיים?
חשבתי וחשבתי ולפי דעתי התשובה היא כן.
הרי שום גבר בעולם (נורמלי) לא ילבש מכנסים כאלה!
המסכנה שמדובר בבגד נשי לחלוטין אומנם לא מסורתי ומכובל אבל בהחלט נשי.
מה דעתכם בנושא?
-
היום חשבתי על שאלה מענינת ביותר.
לפי חוקי הצניעות מותר לנשים ללבוש מכנסים נשיים?
חשבתי וחשבתי ולפי דעתי התשובה היא כן.
הרי שום גבר בעולם (נורמלי) לא ילבש מכנסים כאלה!
המסכנה שמדובר בבגד נשי לחלוטין אומנם לא מסורתי ומכובל אבל בהחלט נשי.
מה דעתכם בנושא?
כשאשה לובשת מכנס, אבריה המוצנעים מודגשים כמו שכולנו וודאי יודעים אם חטאנו אחרי עיננו פה ושם,
לכן לדעתי חל האיסור על האשה ללבוש בגדים אשר חושפים את קימוריה האינטימיים של האישה כמו מכנסיים,ג'ינס או חצאית צמודה
-
הקטע פה זה שייחשפו כמה שפחות איברים מגרים אצל האישה.
יש אנשים שיכולים להשתגע מאצבע של אישה,אז על אחת כמה וכמה.
רק שלא יהיו גברים חלשים אם כבר אפשר יהיה לתלבש ככה... אבל זה רק בגאולה ב"ה..
-
עריכה: לא משנה
-
עופרסט , צר לי להגיד לך אבל כשבנות מתלבשות לא צנוע זה מחריב עולמות . למה ? כי לגבר יש ברית עם הקב"ה שהוא פוגע בה בגלל נשים לא צנועות ה' ירחם .
אתה מבין ? אעז גם אם האיברים המוצנעים של הגבר לא מוצנעים כמו שצריך , עדיין לגברים יש הרבה הרבה יותר מה להפסיד .
-
ראיתי לנכון להביא דברים מתוך מסילת ישרים להרמח"ל:
ועל זה הדרך אסרו בענין זה של העריות כל מה שהוא ממינו של הזנות, או הקרוב אליו, יהיה באיזה חוש שיהיה, דהינו, בין במעשה, בין בראיה, בין בדבור, בין בשמיעה, ואפילו במחשבה.
ועתה אביא לך ראיות על כל אלה מדבריהם זכרונם לברכה: ...
בראיה, אמרו זכרונם לברכה (ברכות סא, יא) "יד ליד לא ינקה רע" (משלי יא, כא), כל המרצה מעות מידו לידה כדי להסתכל בה, לא ינקה מדינה של גיהנם. ואמרו עוד (שבת סד, א), מפני מה הצרכו ישראל שבאותו הדור כפרה? מפני שזנו עיניהם מן הערוה. אמר רב ששת, מפני מה מנה הכתוב תכשיטין שבחוץ עם תכשיטין שבפנים? לומר לך, שכל המסתכל באצבע קטנה של אשה, כאלו מסתכל במקום התרף (ברכות כד, יא). ואמרו עוד (עבודה זרה כ, א) ונשמרת מכל דבר רע (דברים כג, י), שלא יסתכל אדם באשה נאה ואפילו היא פנויה, באשת איש ואפילו היא מכוערת.
בענין הדבור עם האשה, בהדיא שנינו (אבות פ"א, משנה ה), כל המרבה שיחה עם האשה גורם רעה לעצמו.
ובשמיעה אמרו (ברכות כד, א), קול באשה ערוה. עוד בענין זנות הפה והאוזן, דהינו, הדיבור בדברי הזנות או השמיעה לדברים האלה, כבר צווחו ככרוכיא ואמרו (ירושלמי תרומות פ"א, ה"ו), ולא יראה בך ערות דבר (דברים כג, טו), ערות דיבור, זה ניבול פה. ואמרו (שבת לג, א), בעוון נבלות פה צרות מתחדשות ובחורי שונאיהם של ישראל מתים. ואמרו עוד (שם) כל המנבל פיו מעמיקים לו גיהנם. ואמרו עוד (שם), הכל יודעים כלה למה נכנסת לחופה, אלא כל המנבל פיו ואומרו, אפילו גזר דין של שבעים שנה לטובה, הופכים לו לרעה. ואמרו עוד (חגיגה ה, ב), אפילו שיחה קלה שבין איש לאשתו, מגידים לו לאדם בשעת הדין. ובענין השמיעה הרעה הזאת גם כן אמרו (שבת לג, א), אף השומע ושותק, שנאמר (משלי כב, יד), זעום ה' יפול שם. הרי לך שכל החושים צריכים להיות נקיים מן הזנות ומעניינו.
אין דברים אלו מורים לאשה איך להתלבש, אלא לגבר היהודי להזהר בדברים האסורים. כמובן שאשה יהודיה שמתלבשת בצניעות עוזרת לגבר היהודי לשמור על טוהר מחשבותיו.
-
אשה לא צריכה ללכת עם מכנסים.
-
ראיתי לנכון להביא דברים מתוך מסילת ישרים להרמח"ל:
ועל זה הדרך אסרו בענין זה של העריות כל מה שהוא ממינו של הזנות, או הקרוב אליו, יהיה באיזה חוש שיהיה, דהינו, בין במעשה, בין בראיה, בין בדבור, בין בשמיעה, ואפילו במחשבה.
ועתה אביא לך ראיות על כל אלה מדבריהם זכרונם לברכה: ...
בראיה, אמרו זכרונם לברכה (ברכות סא, יא) "יד ליד לא ינקה רע" (משלי יא, כא), כל המרצה מעות מידו לידה כדי להסתכל בה, לא ינקה מדינה של גיהנם. ואמרו עוד (שבת סד, א), מפני מה הצרכו ישראל שבאותו הדור כפרה? מפני שזנו עיניהם מן הערוה. אמר רב ששת, מפני מה מנה הכתוב תכשיטין שבחוץ עם תכשיטין שבפנים? לומר לך, שכל המסתכל באצבע קטנה של אשה, כאלו מסתכל במקום התרף (ברכות כד, יא). ואמרו עוד (עבודה זרה כ, א) ונשמרת מכל דבר רע (דברים כג, י), שלא יסתכל אדם באשה נאה ואפילו היא פנויה, באשת איש ואפילו היא מכוערת.
בענין הדבור עם האשה, בהדיא שנינו (אבות פ"א, משנה ה), כל המרבה שיחה עם האשה גורם רעה לעצמו.
ובשמיעה אמרו (ברכות כד, א), קול באשה ערוה. עוד בענין זנות הפה והאוזן, דהינו, הדיבור בדברי הזנות או השמיעה לדברים האלה, כבר צווחו ככרוכיא ואמרו (ירושלמי תרומות פ"א, ה"ו), ולא יראה בך ערות דבר (דברים כג, טו), ערות דיבור, זה ניבול פה. ואמרו (שבת לג, א), בעוון נבלות פה צרות מתחדשות ובחורי שונאיהם של ישראל מתים. ואמרו עוד (שם) כל המנבל פיו מעמיקים לו גיהנם. ואמרו עוד (שם), הכל יודעים כלה למה נכנסת לחופה, אלא כל המנבל פיו ואומרו, אפילו גזר דין של שבעים שנה לטובה, הופכים לו לרעה. ואמרו עוד (חגיגה ה, ב), אפילו שיחה קלה שבין איש לאשתו, מגידים לו לאדם בשעת הדין. ובענין השמיעה הרעה הזאת גם כן אמרו (שבת לג, א), אף השומע ושותק, שנאמר (משלי כב, יד), זעום ה' יפול שם. הרי לך שכל החושים צריכים להיות נקיים מן הזנות ומעניינו.
אין דברים אלו מורים לאשה איך להתלבש, אלא לגבר היהודי להזהר בדברים האסורים. כמובן שאשה יהודיה שמתלבשת בצניעות עוזרת לגבר היהודי לשמור על טוהר מחשבותיו.
האם לבעל מותר לשמוע את אשתו או בנותיו שרות?
-
האם לבעל מותר לשמוע את אשתו או בנותיו שרות?
אני לא יודע מה ההלכה, אבל אני כמעט בטוח שליהודי מותר לשמוע את אשתו שרה. לא יודע בקשר לבנותיו.
-
ראשת חשוב לצין שיש מכנסים רחבים נשים.
ששוב ספק שגבר כלשהוא ילבש אותם והם לא חוספות יותר מאשר חצאית.
שנית:
יש הבדל בין חשיפה ל"צמוד".
-
ראשת חשוב לצין שיש מכנסים רחבים נשים.
ששוב ספק שגבר כלשהוא ילבש אותם והם לא חוספות יותר מאשר חצאית.
שנית:
יש הבדל בין חשיפה ל"צמוד".
"צמוד" לא חושף את העור אולי, אבל הוא מגלה לגבר את הפרטים של האיזורים האינטימיים, אני לא רוצה להרחיב אבל אפשר להבין למה אני מתכוון
-
האם לבעל מותר לשמוע את אשתו או בנותיו שרות?
מותר גם וגם...
-
אני רוצה להביא עוד משהו שמצאתי ב"כיפה"
http://www.kipa.co.il/ask/show/120599
-
אני לא יודע מה זה בשבילכם מותר ואסור...
כיאלו אסור זאת אמרת שאמור להיות חוק שאוסר לנשים ללכת במכנסיים?
לדעתי אין עם זה שום בעיה,וגם עם צמוד אין לי בעיה(אני דווקא נהנה להסתכל)
-
וגם עם צמוד אין לי בעיה(אני דווקא נהנה להסתכל)
נו באמת רומא...
כל הפואנטה של הדיון היא שאתה לא אמור להנות מזה.
-
אני כאדם חילוני לא רואה בזה בעיה
אבל השאלה שלי הייתה,אתם בעד להנהיג פה משטרת צניעות?(כמו באיראן(
-
הממ ע"פ היהדות אי ןשום קטע בלהכריח אדם לקיים מצווה כי אחרת זה סתם תפל.
צריך שהאדם יעשה את זה מרצונו.
ונשמע לי די ברור שלא ילכו ויהרגו אישה רק בגלל שהלכה עם מכנסיים כמו באירן.
-
השאלה שלך אם יהיה "מדינת הלכה"?
אני אישית נגד, לדוגמא:מישהו אחד מתחיל עם איזה בחורה אז שוטר בא אליו ונותן לו קנס. זה לא אמור לעבוד ככה.