HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: Eternal על ספטמבר 25, 2007, 09:45:04
-
http://www.notes.co.il/ori/7058.asp (http://www.notes.co.il/ori/7058.asp)
-
אני מסכים עם המאמר בעיקרון. ישנה מגמה מובהקת של אמנים שמאלניים לזוּז ימינה בשנים האחרונות, או של אמנים ימניים 'שתקנים' לצאת מהארון ולומר בגלוּי את עמדותיהם.
-
אני מסכים עם המאמר בעיקרון. ישנה מגמה מובהקת של אמנים שמאלניים לזוּז ימינה בשנים האחרונות, או של אמנים ימניים 'שתקנים' לצאת מהארון ולומר בגלוּי את עמדותיהם.
בשן אני קצת לא מסכים איתך פה,הדור המוזיקלי הישראלי כרגע הוא כלי המשמש את הממסד למכור לנוער שלנו "חינוך" טוב.אותם אמנים שמחביאים את דעותיהם האמיתיות בגלל שהם מפחדים על הכיס הפרטי שלהם,הם יותר גרועים מאשר להיות שמלאנים(זה מזכיר לי את התשובה שחיים ענה לך על יהורם גאון).
"האמנים" בישראל הם צבועים,רוצים לחיות חיים של כוכב רוק אמריקאי.
עכשיו יש את הנושא של טיפש נולד(כוכב נולד),והנוער בארץ ממש נסחף אחרי הזבל הזה,ואם נדבר על מוזיקה מבחינה טכנית וכשרונית,בארץ פשוט אין את זה.
כדי לעשות מוזיקה בארץ,אתה צריך למכור את נשמתך לשטן השמלאני.
-
בשן אני קצת לא מסכים איתך פה,הדור המוזיקלי הישראלי כרגע הוא כלי המשמש את הממסד למכור לנוער שלנו "חינוך" טוב.אותם אמנים שמחביאים את דעותיהם האמיתיות בגלל שהם מפחדים על הכיס הפרטי שלהם,הם יותר גרועים מאשר להיות שמלאנים(זה מזכיר לי את התשובה שחיים ענה לך על יהורם גאון).
"האמנים" בישראל הם צבועים,רוצים לחיות חיים של כוכב רוק אמריקאי.
עכשיו יש את הנושא של טיפש נולד(כוכב נולד),והנוער בארץ ממש נסחף אחרי הזבל הזה,ואם נדבר על מוזיקה מבחינה טכנית וכשרונית,בארץ פשוט אין את זה.
כדי לעשות מוזיקה בארץ,אתה צריך למכור את נשמתך לשטן השמלאני.
זו לא שאלה של הסכמה או אי-הסכמה. זאת עובדה. וטוב שכך. אמנים שמאלניים-לשעבר היום זזים ימינה בהדרגה ואמנים ימניים ששתקוּ וּפחדוּ לומר את דיעותיהם בַּגלוּי, היום חוששים פחוֹת. זה כל מה שאמרתי. וזה כן לטובתנוּ. לא דיברתי כלל על המִמסד או על תעשיוֹת-הזבל שלו הנִקראות בפיו "מוסיקה".
לגבי הכשרונות בארץ בנושא מוסיקה – האמן לי שאנחנוּ דווקא גדוּשים כאן בכשרונות אדירים. העם היהוּדי תמיד בלט בִּתחוּמי המדעים והאמנוּיוֹת ביחס מִספּרי שעולה על כל עם אחר לעוּמת שאר העולם. הבעיה היא שוּב האליטוֹת הגדולות בישראל ששולטוֹת על המדיה והמִמסד. אלה משמשים אותן כמכשיר לתעשיית כסף על חשבון הרמה והאיכוּת שמועברוֹת לַציבּוּר ולַדור הצעיר (האחרונים מעניינים אותן כִּקְליפּת-השׁוּם). בְּמָקוֹם שבו יש כסף אין אמנוּת, וּלְהיפך.
-
זו לא שאלה של הסכמה או אי-הסכמה. זאת עובדה. וטוב שכך. אמנים שמאלניים-לשעבר היום זזים ימינה בהדרגה ואמנים ימניים ששתקוּ וּפחדוּ לומר את דיעותיהם בַּגלוּי, היום חוששים פחוֹת. זה כל מה שאמרתי. וזה כן לטובתנוּ. לא דיברתי כלל על המִמסד או על תעשיוֹת-הזבל שלו הנִקראות בפיו "מוסיקה".
לגבי הכשרונות בארץ בנושא מוסיקה – האמן לי שאנחנוּ דווקא גדוּשים כאן בכשרונות אדירים. העם היהוּדי תמיד בלט בִּתחוּמי המדעים והאמנוּיוֹת ביחס מִספּרי שעולה על כל עם אחר לעוּמת שאר העולם. הבעיה היא שוּב האליטוֹת הגדולות בישראל ששולטוֹת על המדיה והמִמסד. אלה משמשים אותן כמכשיר לתעשיית כסף על חשבון הרמה והאיכוּת שמועברוֹת לַציבּוּר ולַדור הצעיר (האחרונים מעניינים אותן כִּקְליפּת-השׁוּם).
אולי אתה צודק,אני לא ממש שומע מויזקה ישראלית ,וגם לא מתעניין בכל מה שקורה בסצינה המטורללת הזאת.ממה שאני ראיתי והכרתי,אני רואה רק פופליזם,מוזיקת רייטינג,ומוזיקה אנטי יהודית.
בעם היהודי יש המון כשרונות במיוחד במוזיקה,אבל יש הבדל בין מוזיקה ישראלית לבין מוזיקה יהודית.הנוער שלנו נסחף אחרי המוזיקה באופן קיצוני,שומעי ההיפ-הופ או קראפ,הולכים כמו כושים מארה"ב,ויש חבורות,יש את הרוקרים,כאילו יצאו מחדר המתים,ויש עוד הרבה עופות מוזרים בסצינה.....
-
אולי אתה צודק,אני לא ממש שומע מויזקה ישראלית ,וגם לא מתעניין בכל מה שקורה בסצינה המטורללת הזאת.
בעם היהודי יש המון כשרונות במיוחד במוזיקה,אבל יש הבדל בין מוזיקה ישראלית לבין מוזיקה יהודית.
אני בא מהעולם הזה (של המוסיקה), כך שאני בהחלט אומר את הדברים מתוך ידע וּנְגיעה אישיים. :)
לגבי ההבדל בין מוסיקה "ישראלית" לבין מוסיקה "יהוּדית" – זה נושא לדיוּן ארוך שמַצריך ראשית-כּל בירוּר טרמינוֹלוֹגי לְמה אתה קורא "מוסיקה יהוּדית" וּלְמה אתה קורא "מוסיקה ישראלית" (אוּלי לדיוּן אחר, בפורום אחר.. ::)).
-
אני בא מהעולם הזה (של המוסיקה), כך שאני בהחלט אומר את הדברים מתוך ידע וּנְגיעה אישיים. :)
לגבי ההבדל בין מוסיקה "ישראלית" לבין מוסיקה "יהוּדית" – זה נושא לדיוּן ארוך שמַצריך ראשית-כּל בירוּר טרמינוֹלוֹגי לְמה אתה קורא "מוסיקה יהוּדית" וּלְמה אתה קורא "מוסיקה ישראלית" (אוּלי לדיוּן אחר, בפורום אחר.. ::)).
מבחינת מוזקלית אני ממש בור,אני מנגן על גיטרה(נגן מדורות,אחד חובבן כזה),אני חושב שאני די מבין במוזיקה,אולי יחסית אליך אני ממש לא יודע.
איך אפשר להגדיר מוזיקה ישראלית,אממממ...... נושא למחשבה,ליריקה סתמית,דעות שמלאניות,כל מיני "סיפורי אהבה" כושלים,שובנסטיות,אני בטוח שיש עוד הרבה דברים רעים.
מוזיקה יהודית,אתה מרגיש בשמיעה שיש במוזיקה משהו יהודי,בכל סוג של מוזיקה יהודית(חסידי,כליזמר,רוק,תימנית,אני בטוח שיש עוד הרבה סיגנונות).לכל "עדה" יש כמעט יש מוזיקה משלה,והיהודים שמנגים,פשוט מרגישים מהמוזיקה,שזאת מוזיקה יהודית לכל דבר.
אולי אני טועה,פשוט זה מה שיצא לי מהראש כרגע.
-
מבחינת מוזקלית אני ממש בור,אני מנגן על גיטרה(נגן מדורות,אחד חובבן כזה),אני חושב שאני די מבין במוזיקה,אולי יחסית אליך אני ממש לא יודע.
איך אפשר להגדיר מוזיקה ישראלית,אממממ...... נושא למחשבה,ליריקה סתמית,דעות שמלאניות,כל מיני "סיפורי אהבה" כושלים,שובנסטיות,אני בטוח שיש עוד הרבה דברים רעים.
מוזיקה יהודית,אתה מרגיש בשמיעה שיש במוזיקה משהו יהודי,בכל סוג של מוזיקה יהודית(חסידי,כליזמר,רוק,תימנית,אני בטוח שיש עוד הרבה סיגנונות).לכל "עדה" יש כמעט יש מוזיקה משלה,והיהודים שמנגים,פשוט מרגישים מהמוזיקה,שזאת מוזיקה יהודית לכל דבר.
אולי אני טועה,פשוט זה מה שיצא לי מהראש כרגע.
אכן סוּגיה מעניינת. אבל שְׁאלת ההגדרה מה זה "מוסיקה ישראלית" וּמה זה "מוסיקה יהוּדית" היא שאלה הרבה יותר מורכבת. לדעתי זה כבר נושא למחקר, ואנחנוּ נִכנסים כאן לִתחוּם רחב-יריעה שלא נוּכל להכילוֹ בפורום זה.
בכל אופן, אם לצורך העִניין נשׂים רגע את כל השׁאלוֹת בַּצד וניקח את ההגדרוֹת שלך בתור נקודת-מוצא ואת האבחנה שלך בין שני המושׂגים כבסיס מנחה,- אני יכול לומר לך שאתה אכן צודק: בישראל יש גרעון עצוּם במוסיקה מהסוּג שאתה קורא לו "מוסיקה יהודית", לטובת הסוּג שאתה קורא לו "מוסיקה ישראלית" (כהגדרתך– ליריקה סתמית, דעות שמלאניות, כל-מיני "סיפורי אהבה" כושלים, שובנסטיוּת). אבל זה לא קשוּר לַמוסיקה עצמה, או לכישרון (או להעדרם), אלא לערכים (או להעדרם, יותר נכון). :)
-
אכן סוּגיה מעניינת. אבל שְׁאלת ההגדרה מה זה "מוסיקה ישראלית" וּמה זה "מוסיקה יהוּדית" היא שאלה הרבה יותר מורכבת. לדעתי זה כבר נושא למחקר, ואנחנוּ נִכנסים כאן לִתחוּם רחב-יריעה שלא נוּכל להכילוֹ בפורום זה.
בכל אופן, אם לצורך העִניין נשׂים רגע את כל השׁאלוֹת בַּצד וניקח את ההגדרוֹת שלך בתור נקודת-מוצא ואת האבחנה שלך בין שני המושׂגים כבסיס מנחה,- אני יכול לומר לך שאתה אכן צודק: בישראל יש גרעון עצוּם במוסיקה מהסוּג שאתה קורא לו "מוסיקה יהודית", לטובת הסוּג שאתה קורא לו "מוסיקה ישראלית" (כהגדרתך– ליריקה סתמית, דעות שמלאניות, כל-מיני "סיפורי אהבה" כושלים, שובנסטיוּת). אבל זה לא קשוּר לַמוסיקה עצמה, או לכישרון (או להעדרם), אלא לערכים (או להעדרם, יותר נכון). :)
להיפך,יכול להיות בן אדם כשרוני בעל מוזיקה שאף אחד לא מתחבר,לאחד שיודע רק לנגן סולמות ואקרודים וזה נשמע הרבה אבל הרבה יותר טוב.
הערכים הם גם אלו שהורסים את הכשרון,הם מנוונים אותו,ואני ראיתי את זה על הרבה.אני בא ממשפחה מוזיקלית,וראיתי את זה על אחי הגדול שהוא גיטריסט שלא ראיתי מישהו שמנגן על הגיטרה כמוהו חוץ מאבא שלי כמובן :),אבל עם הזמן הוא התקלקל.
-
אני בא מהעולם הזה (של המוסיקה), כך שאני בהחלט אומר את הדברים מתוך ידע וּנְגיעה אישיים. :)
אתה יכול לפרט? ::)