HAYAMIN.ORG
חדשות ודיונים => דיון כללי => נושא נשלח על ידי: אֹהד על יולי 18, 2007, 23:57:42
-
אוטו-אנטישמים שמאלנים טוענים שערים יהודיות הינן ערים "ערביות" במקור (כלומר ערים שבנה הגוי הערבי הנאצי על אדמת ארץ ישראל). אין הרבה יותר שקרים הזויים וחולניים מזה:
שכם :
שכם היא העיר הראשונה בא"י שאליה הגיע אברהם - היא הייתה בידינו מאז ימי השופטים והתנחלו בה יהודים, ואף הייתה בירת ממלכת ישראל (שומרון). עם הזמן גנבו אותה הגויים הערבים הנאצים שהתעללו ביהודים עד שהפכו למיעוט.
ג'נין:
בג'נין התנחלו השבט יששכר וחלק מאנשי שבט לוי בזמן הכיבוש וההתנחלות של ארץ ישראל.
טול כרם:
טול כרם מוזכרת בתלמוד וידועה מתקופת התלמוד, והתנחלו בה יהודים - עוד לפני 2,000 שנה. ב-1947 היא נכבשה ע"י "ירדן" הנאצית וזוהמה על ידי גויים ערבים נאצים, ומאז, יש שם רוב גויי ערבי נאצי שמזהם את אדמתנו.
עזה:
העיר היהודית עזה (העיר; ברצועה קיים יישוב יהודי רציף שהושמד על ידי מדינת "ישראל" ב-2005) הייתה בירת הפלישתים ששלטו שם עד אשר באו האשורים וגנבו את עזה. במאה ה-1 לפני הספירה בעת המרד החשמונאי נכבשה עזה ע"י יהודים והפכה להיות יהודית כפי שייעד לה בורא עולם . נמצאו שם בתי כנסת עתיקים. אנחנו בעיר זו בן 2000 שנים, בשביל עוד מידע, קראו כאן:
http://daat.co.il/encyclopedia/value.asp?id1=1692
שפרעם:
שפרעם (העיר שבה מסר נפשו על קידוש השם הגיבור היהודי עדן נתן זדה הי"ד) היא עיר שיושבה בידי יהודים החל מימי המרד החשמונאי ומימי התנאים והאמוראים, ואף מושב הסנהדרין היה ממוקם שם לזמן מה, לאחר פרעות ביהודים ע"י הערבים, גורשו היהודים מהעיר בימי מלחמת העולם הראשונה.
יפיע:
יפיע הייתה העיר החשובה ביותר באזור נצרת, גם היא יושבה ע"י יהודים בערך מימי החשמונאים, והייתה עיר חשובה בארץ ישראל, אך שוב, הגויים הערבים טבחו ביהודים והם גורשו מהעיר.
לוד:
לוד היא אחת הערים העתיקות בעולם, היא בת 4,000 שנים. גם העיר הזו יושבה על ידי יהודים החל מימיו של מרד החשמונאים ושלטונם. לאחר חורבן בית שני לאחר כשלון מרד בר כוכבא הפכה לוד למרכז יהודי גדול מאוד, בעיר הייתה הישיבה של רבי עקיבא שמנתה כ24,000 אנשים. כיום, הגויים הערבים מטילים שם טרור ואימה, וחיי היהודים נמצאים בסכנה בכל עת.
יפו:
יפו גם היא אחת הערים הערים העתיקות בעולם שהייתה תחת שליטתנו עוד בזמן בתנ"ך. חלק מנחלת שבט דן ודרכה עברו העצים ששימשו לבניית בית ראשון. עם הזמן, ובעיקר עם הכיבוש הגויי ערבי נאצי ירדה חשיבות העיר. ב-1926 ביצעו הגויים הערבים הנאצים שואה ביהודים מה שגרם לבריחתם וכיום כמעט ואין בה יהודים, אלא רק בעיר תל אביב, השוכנת אליה, אשר אליה ברחו רוב יהודי יפו.
אם יש לכם עוד אשמח אם תוסיפו.
-
תודה רבה על המידע המצויין, דקסטר.
עבודה מעולה !
-
הוספתי עוד ערים לרשימה :
נצרת
שפרעם
יפיע
יפו
לוד
-
תודה על המידע, אחי. זה מאוד מעניין..! :)
-
תודה, מידע חשוב.
-
זה לא הערים היחידות, אבל עדיין תודה רבה.
-
ביקשתי שאם ידוע על עוד בבקשה שיכתבו .
-
חברון ויריחו בולטות בחסרונן .
-
אבל יריחו זוהי העיר הראשונה שכבשנו בכניסה לארץ..
-
האשכול נפתח
-
עכו תמיד היתה יהודית , והיא נכבשה ונכבשת יום יום על יד "ערביי ישראל" בחסות בדמוקרטיה
הוכחות כמה עכו היתה יהודית בעברה
תקופת התנ"ך: תל עכו=הר נפוליאון
1-המקום בו עבר אברהם בדרכו מחרן לשכם.
2-מקום בו חיו בני שבט אשר.
3-קבר דבורה הנביאה.
רחוב אשר בעכו העתיקה
4 על שם שבט אשר שזכה לכלול את עכו בנחלתו.
רחוב בן שושן, בעבר רחוב דבורה הנביאה.
5 על שם דבורה, הקבורה סמוך לתחילת הרחוב.
תקופת בית שני : רחוב יהונתן החשמונאי בעכו
6-שלוש פעמים עובר כאן יהונתן בן מתתיהו עד שנלכד בה, ואנשיו נרצחים .
שער היבשה בכניסה לעכו העתיקה
7-עד לכאן מגיע שמעון בן מתתיהו במלחמתו באויבי היהודים.
8-מסמל את המקום בו נקבר אלעזר בן חשמונאי, בעלה של אחות יהודה המכבי.
רחוב שער ניקנור המרינה פסל הדג על המזח.
9-כולם קשורים לנס המופלא שארע לניקנור האלכסנדרוני בימי הורדוס.
תקופת המשנה והגמרא :החמאם בית המרחץ השוק.
10-מסמלים את הספור על רבן גמליאל השני, העכואי במרחץ אפרודיטי, ועל ישיבתו על ספסל של גויים בשבת .
ספינה גדולה בנמל עכו
11-מסמלת את הוראתו של האמורא רבי אבא דמן עכו להציב שמירה, על ספינה שהובילה ציר דגים .
תקופת הראשונים רציף הרמב"ם מרינה עכו.
12-המקום בו ירד הרמב"ם יחד עם בני משפחתו, כדי לנסות להתיישב בעכו בשנת 1166.
אולמות האבירים האזור הצלבני בכלל
13- המקומות בהם חיו ופעלו גדולי ישראל במאה ה-13. רבי שמשון משנץ יחד עם רבי יהונתן מלוניל, רבי יחיאל מפריס וישיבתו בה למדו כ-300 תלמידים,הרמב"ן, רבי יצחק דמן עכו ועוד רבים שהפכו את עכו למרכז תורני עולמי.
מסגד אל מועליק=דאהר אל עומר
14 - בית הכנסת של הרמב"ן לדעת החוקר דרומי.
תל עכו==הר נפוליאון .
15 - מקום קבורת הצדיקים:רבי שמשון משנץ, רבי יהונתן מלוניל, רבי יחיאל מפריס,רבי יוסף משיינוש, רמב"ן.
תקופת האחרונים - מסגד אל מועליק=דאהר אל עומר .
16-בית הכנסת שבו התפלל רבי חיים בן עטר ושנה אחריו רמח"ל.
17-ישיבת "כנסת ישראל" של רבי חיים בן עטר בשנים 1741-1742.
בית הכנסת "רמח"ל" בעכו העתיקה .
18-שימש את יהודי עכו משנת 1752 לערך ועד תחילת שנות השישים של המאה ה-20.
חארת אל יאהוד=רחוב היהודים, סמוך לביהכ"נ רמח"ל.
19 האזור בו גרו הרבה מיהודי עכו.
תל עכו=הר נפוליאון=הר ריצרד לב הארי
20 - מקום קבורת הרמח"ל.
ליד מסגד אל מועליק
21 - בית רבי חיים פרחי, שר האוצר של מוחמד אל גזאר ושל המושלים אחריו.
תקופת המאה העשרים - גשר מסילת הברזל על נהר נעמן.
22- הגשר נבנה על ידי יהודי עכו בשנת 1922.
23-באזור זה היה בית מטבחיים יהודי בראשית המאה ה-20.
ככר פרחי=חארת אל-עלא .
24-מסעדת "האחדות", כשרה, של משפחת לוריא 1925-1927 לערך.
25-בית הקוון היהודי בשנות ה-20.
הבית המפואר ביציאה מחאן א-שווארדה .
26-ביתו של המוכתר אברהם חיים צורי.
בית חרושת "נור" רחוב בן עמי- נוסד 1922.
27- מפעל לגפרורים שהיה בבעלות משפחת וייצמן ,יוצאי קובנה.
סיפק עבודה למאות יהודים וערבים בשנות ה- 20.
28 - בית משפחת ויצמן והמנהל בקומה שניה.
29-בחצר המפעל נישאו הורי הסופרת לאה נאור, אשתו של ההסטוריון אריה נאור. שבאו מפתח תקוה בשנת 1926.
חוות הנסיונות החקלאיים מערבית לרחוב בורלא.
30 - מקום עבודת הרבה מיהודי עכו ובהם אביו של עייזר ויצמן בשנות ה-20.
כביש עכו נהריה
31 - נסלל על ידי פועלים יהודיים מכלא עכו בשנות ה-20 המאוחרות.
חאן אל פראנג וכן סמוך לכלא עכו.
32 - המבנים שם שימשו כבית ספר בו למדו כל הגילאים בחדר אחד בעשורים הראשונים של המאה. מורים בולטים במיוחד מ-1923 היה יהושע מיוחס, ובשנות ה-30 המורה האינטלקטואל וההיסטוריון דרומי .
33 –מגורי הדייגים הסלוניקאים בשנות ה-20 באזור החאן.
אזור בית הספר לקציני ים
34 - תחנת הרכבת בה השתמשו יהודים רבים כגון: פועלי הזיפזיף מקבוצת יוצאי רוסיה בשנות ה-20, וכן ההסטוריון יהושע לוריא, כילד בדרכו לבית הספר בחיפה.
35 –הפארק ובו מזרקה ששימש למנוחה ליהודים וערבים בשנות ה-20.
קבר הסבון בבית העלמין הישן של עכו.
36 -הקבר הראשון בעכו. הקבר נכרה זמן קצר אחרי שחרור עכו במלחמת השחרור. מתואר על ידי הרב ברוך ישר בספרו-עכו היהודית- הוצאת עירית עכו תשי"ג.
קבר זאכי ויפה נתח בית העלמין עכו.
37-יהודים יקרים שנשארו לגור בעכו גם ולמרות מאורעות תרפ"ט,תרצ"ו-תרצ"ט ותש"ח.
שכון 2 ושכון 3
38.השכונות הראשונות שנבנו אחרי הקמת המדינה בראשית שנות ה-50
39.בית הכנסת המפואר של יוצאי קווקאז.ברוך מרדכי.
תחנת המשטרה עכו
40.מקום בו התנהל הקרב המכריע לשחרור עכו בחודש מאי 1948.
-
עוד הוכחות שעכו יהודית מאז ומתמיד
גדולי ישראל בעכו
בשם עכו, רמוזים ערכים חשובים ביהדות, עכו בנוטריקון ע מוד כ גבר ו התגבר, מה שמזכיר את הפתיחה לספר ההלכות הידוע ,השולחן ערוך המתחיל במילה "יתגבר" ,מילה המבטאת את ההבדל המהותי בין תרבות הגויים בה נמדד כל דבר לפי ,"מבחן התוצאה", לעומת התורה המעריכה אותנו לפי המאמץ, כאמור בסוף פרקי אבות: "בן הא הא אומר לפום צערא אגרא (=לפי הצער השכר )". עכו בגימטריא ע =70 חברי הסנהדרין המנהיגים למעשה את העם גם במובן הגשמי, כו =26 מכוון לשם הוויה ברוך הוא דהיינו, הפן הרוחני של חיי עם ישראל.
עכו התברכה בכך שגדולי ישראל בקרו בה,ואף התישבו בה לאורך כל הדורות,החל במייסד האומה העברית,אברהם אבינו ,ועד ימינו עת ישב בה הרב הצדיק שלום לופס זצוק"ל.
שבט אשר נחל את עכו, החל מחלוקת ארץ ישראל לשבטים, חלוקה שהתבצעה הן על פי הגורל והן בהתאם לאורים ותומים. מאזור זה הובא השמן למנורת המקדש,מה שמסביר את העובדה שהחשמונאים היו צריכים שמונה ימים ,להכין שמן טהור. מכל מקום האשרים ירשו את עכו לפני כ3200 שנה ,אך כאמור בספר שופטים א לא: "אשר לא הוריש את ישבי כו" ,כלומר לא השמיד .או גרש אותם ,ובחר לשבת בתוך הכנעני בעיר עכו .
תלמיד אלמוני של הרמב"ן מעיד לפני כ-700 שנה :"סמוך לעכו בתחום שבת יש שם הר (תל אלפכר=גבעת נפוליאון) ושם בית הקברות בארץ ישראל ,י"א כי שם קבר דבורה הנביאה" .
בתקופת התנ"ך עכו היא ארץ ישראל מכל שלוש הבחינות: קדושת הארץ,מקיימים בה מצוות התלויות בארץ, וכמובן היושב בה מקיים את מצות ישוב ארץ ישראל.
למרות שמתקופת הבית השני ואילך, מתיחסים לעכו כספק אם כבשוה עולי בבל,ומכאן הספק אם היא ארץ ישראל מאחד הצדדים 2 .יושבים בה רבים מגדולי ישראל . תנאים ---רבן גמליאל השני, רבי שמעון בן יהודה איש כפר עכו-תלמיד רשב"י, ורבי יהודה בן אגרא איש כפר עכו. אמוראים--- כרבי תנחום בן אילעי, רבי אבא דמן עכו ,רבי יצחק איש כפר עכו ורבי חזקייה עכייה.ראשונים--- רמבם, רמב"ן,רבי שמשון משאנץ, רבי יהונתן מלוניל , מקובלים-- כרבי יצחק דמן עכו ,אחרונים-- כרבי חיים בן עטר המכונה "אור החיים הקדוש", רמח"ל ותלמידי הגר"א .מגדולי תנועת החסידות-- כרבי נחמן מברסליו, ומאחרוני האחרונים הרב שלום לופס.
אפשר וכדאי לבקר בעכו ב"מסלול היהודי" הכולל — דרך אברהם, קבר דבורה,עצי זית של שבט אשר,מרחץ רבן גמליאל,ספינת רבי אבא,רציף הרמב"ם,מסגד אל-מועליק/בית כנסת של רבי חיים בן עטר,וישיבת ה"הסדר עכו".
-
כמו שאמר מו"ר הרב כהנא הי"ד לערבים ב"אום אלפאחם": "אני רוצה להגיד לכלבים שעומדים שם - אין דבר כזה כפר ערבי בארץ ישראל. יש דבר כזה כפר יהודי שמאוכלס זמנית על ידי ערבים, אבל רק זמנית"
-
כמו שאמר מו"ר הרב כהנא הי"ד לערבים ב"אום אלפאחם": "אני רוצה להגיד לכלבים שעומדים שם - אין דבר כזה כפר ערבי בארץ ישראל. יש דבר כזה כפר יהודי שמאוכלס זמנית על ידי ערבים, אבל רק זמנית"
בס"ד
זה היה משפט חזק!
הוא חדור אצלי בלב עד היום
חבל שהורידו את הסרטון מיוטיוב
איפה אפשר לצפות בו עכשיו?
-
בס"ד
זה היה משפט חזק!
הוא חדור אצלי בלב עד היום
חבל שהורידו את הסרטון מיוטיוב
איפה אפשר לצפות בו עכשיו?
http://www.youtube.com/watch?v=qNtbv1qy4eo
מדקה 0:25
-
בס"ד
תודה רבה!
הרב כהנא הי"ד היה צדיק הייתה לו אפילו רוח בקודש