HAYAMIN.ORG

יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: Aaron על יוני 05, 2007, 18:28:40

כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: Aaron על יוני 05, 2007, 18:28:40
''דִּבְרֵי עָמוֹס, אֲשֶׁר-הָיָה בַנֹּקְדִים מִתְּקוֹעַ: אֲשֶׁר חָזָה עַל-יִשְׂרָאֵל בִּימֵי עֻזִּיָּה מֶלֶךְ-יְהוּדָה, וּבִימֵי יָרָבְעָם בֶּן-יוֹאָשׁ מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל--שְׁנָתַיִם, לִפְנֵי הָרָעַשׁ. וַיֹּאמַר--יְהוָה מִצִּיּוֹן יִשְׁאָג, וּמִירוּשָׁלִַם יִתֵּן קוֹלוֹ; וְאָבְלוּ נְאוֹת הָרֹעִים, וְיָבֵשׁ רֹאשׁ הַכַּרְמֶל. כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי דַמֶּשֶׂק, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ: עַל-דּוּשָׁם בַּחֲרֻצוֹת הַבַּרְזֶל, אֶת-הַגִּלְעָד. וְשִׁלַּחְתִּי אֵשׁ, בְּבֵית חֲזָאֵל; וְאָכְלָה, אַרְמְנוֹת בֶּן-הֲדָד. וְשָׁבַרְתִּי, בְּרִיחַ דַּמֶּשֶׂק, וְהִכְרַתִּי יוֹשֵׁב מִבִּקְעַת-אָוֶן, וְתוֹמֵךְ שֵׁבֶט מִבֵּית עֶדֶן; וְגָלוּ עַם-אֲרָם קִירָה, אָמַר יְהוָה. כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי עַזָּה, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ: עַל-הַגְלוֹתָם גָּלוּת שְׁלֵמָה, לְהַסְגִּיר לֶאֱדוֹם. וְשִׁלַּחְתִּי אֵשׁ, בְּחוֹמַת עַזָּה; וְאָכְלָה, אַרְמְנֹתֶיהָ. וְהִכְרַתִּי יוֹשֵׁב מֵאַשְׁדּוֹד, וְתוֹמֵךְ שֵׁבֶט מֵאַשְׁקְלוֹן; וַהֲשִׁיבוֹתִי יָדִי עַל-עֶקְרוֹן, וְאָבְדוּ שְׁאֵרִית פְּלִשְׁתִּים--אָמַר, אֲדֹנָי יְהוִה. כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי-צֹר, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ: עַל-הַסְגִּירָם גָּלוּת שְׁלֵמָה, לֶאֱדוֹם, וְלֹא זָכְרוּ, בְּרִית אַחִים. וְשִׁלַּחְתִּי אֵשׁ, בְּחוֹמַת צֹר; וְאָכְלָה, אַרְמְנוֹתֶיהָ.''

(עמוס, א, א'-י')



בערב ראש השנה תשס"ו נקראה פרשת השבוע הנ"ל:
"ואבני גולד ילקחו עימהם לארזים הרחוקים וחמת שמים בהם וגשמים עמיריםישטפו
הארזים ושורשי הארזים חזקים המה ולא יכניעום וישמעו קולם עד מערתאליהו ואף
רחוקה מזה ולית דין ולית דיין ויבוא השליט חי מארץ הדרום ויבוא קול רעה גדולה
מבבל פרס כי המה לא שמעהו לקול שוועתי וירעישו בניי גם הם בקול רעה גדולה
עוד יותר והגאלם ביסורים גדולים"

תרגום :
אבני גולד (שמות החטופים גולדווסר ורגב) וילקחו לארזים (ארץ לבנון) חמת שמים בהם
וגשמים(מבצע גשמיזעם של צה"ל ) עמירים (מסתתר עמיר פרץ) ושורשי הארזים חזקים
(חיזבאללה חזק ולא נישבר ) ישמעו קולם עד מערת אליהו ( מערה בחיפה )ואף רחוקה
מזה (חדרה עפולה ) ויבוא השליט מארץ דרום(גלעד שליט הנמצא בעזה ) ויבוא קול
רעה גדולה מבבל פרס ( כנראה נותקף מאיראן ) וירעישו בניי גם הם (ישראל תגיב )
בקול רעה גדולה עוד יותר (כניראה ישראל תשתמש בנשק גרעיני ) והגאלם ביסורים גדולים.


מה אתם אומרים?
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: tm1 על יוני 05, 2007, 19:10:52


קיבלתי את פרשת השבוע ההיא במייל לפני שנה ואני נדהם כמו אז .
תחזית די מדוייקת של מלחמת לבנון 2 ומה שעוד מצפה לנו חס וחלילה אם לא נשנה את הדרך .
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: יוחאי על יוני 05, 2007, 19:32:10
פשוט מדהים יישר כח!
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: בייקר על יוני 05, 2007, 21:36:58
פרשנות דחוקה כי השמות רק דומים.
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: Aaron על יוני 05, 2007, 21:52:03
פרשנות דחוקה כי השמות רק דומים.
ומה תגיד על הנבואה של עמוס?
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: mashras על יוני 05, 2007, 21:54:03
עוד אחד מסימני הגאולה - הוא סוף שלטון ה"ערב-רב".
"תיפח רוחם של מחשבי קיצין", אבל שימו לב - עוד 11 יום ייתקיים דיון בדלתיים פתוחות בקנדה בעיניין בנו של הרב עוזי משולם הי"ו. אם ירצה ה', דיון זה יהווה אות לתחילת סוף שלטון ה"ערב-רב".
היכנסו לאתר http://www.zeakat-emet.com (http://www.zeakat-emet.com).
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: שׂריון על יוני 05, 2007, 22:02:00
אם אפשר לדעת מאיפה הקטע השני לקוח אודה לך. ובעניין עמוס...
לפי הכתוב בתנ"ך יושבי אשדוד,עזה,עקרון,גת ואשקלון שם ישבו הפלשיתים בכלל.
דבר שני אין רמז לכך שהנבואה מדברת על אחרית הימים ואם כבר אז הנבואה התממשה
כי הפלשיתים באמת נעלמו מן העולם.
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: Aaron על יוני 05, 2007, 22:07:31
אם אפשר לדעת מאיפה הקטע השני לקוח אודה לך. ובעניין עמוס...
לפי הכתוב בתנ"ך יושבי אשדוד,עזה,עקרון,גת ואשקלון כמדומני שם ישבו הפלשיתים בכלל.
דבר שני אין רמז לכך שהנבואה מדברת על אחרית הימים ואם כבר אז הנבואה התממשה
כי הפלשיתים באמת נעלמו מן העולם.

את הקטע השני העתקתי מאיזה תגובה לכתבה ב- YNET, ולא צויין שם מאיפה זה לקוח.

בקטע הראשון כתוב על דמשק ועל עזה. אדום - אלה מדינות אירופה וארה"ב - מדינות המערב. לדעתי זה כן שייך לאחרית הימים. כי עזה ודמשק הם ערים יחסית חדשות ולא היו קיימות בתקופות קדומות. אני לא יודע. אני לא מבין בעיניינים האלה. שכל אחד יסיק מזה מה שהוא רוצה.
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: ליעד על יוני 05, 2007, 23:05:17
יותר אהבתי את הקטע השני...
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: אלירן על יוני 05, 2007, 23:16:18
תקראו תספר "קהלת" שנימצא בתנ"ך..זה העביר בי צמרמורת..וגם חיזק אותי קצת בדת..
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: mr.z על יוני 06, 2007, 16:52:18
ציטוט של: אהרון link=topic=5747.msg38310#msg38310 date=
ציטוט של: dhdoron link=topic=5747.msg38309#msg38309 date=
אם אפשר לדעת מאיפה הקטע השני לקוח אודה לך. ובעניין עמוס...
לפי הכתוב בתנ"ך יושבי אשדוד,עזה,עקרון,גת ואשקלון כמדומני שם ישבו הפלשיתים בכלל.
דבר שני אין רמז לכך שהנבואה מדברת על אחרית הימים ואם כבר אז הנבואה התממשה
כי הפלשיתים באמת נעלמו מן העולם.

את הקטע השני העתקתי מאיזה תגובה לכתבה ב- YNET, ולא צויין שם מאיפה זה לקוח.

בקטע הראשון כתוב על דמשק ועל עזה. אדום - אלה מדינות אירופה וארה"ב - מדינות המערב. לדעתי זה כן שייך לאחרית הימים. כי עזה ודמשק הם ערים יחסית חדשות ולא היו קיימות בתקופות קדומות. אני לא יודע. אני לא מבין בעיניינים האלה. שכל אחד יסיק מזה מה שהוא רוצה.

זה שהשמות דומים זה לא אומר שזה אותו מקום בימינו (כמו שבני ברק של ימינו זו לא הבני ברק שמסופר עליה בהגדה של פסח) צריך סימוכין יותר רציניים כדי להוכיח שזה אותו מקום.
ולגבי אדום, כך נכתב בדעת מקרא: אדום- יש משערים שאדום, האמורה כאן, אינה אדום שבדרומה של ארץ יהודה אלא ארץ אדון (=אדנה, ארץ הדננים או הדנאים), והוא אחד משבטי יוון.
מה שנאמר בפירוש כאן זה שיש דעה אחת שאומרת שאדום זה איזה שהוא מקום בארץ-ישראל, וי"א שזה איזה שההוא שבט יווני. איך הגעת למסקנה שאדום זה ארה"ב ואירופה, איני יודע.
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: האלקשי על יוני 06, 2007, 18:47:36
מלכות אדום של חז"ל היא סמל לתרבות היוונית-רומית המקבילה לתרבות המערב של היום, ומצוין כמה פעמים בחז"ל שאבי רומא הוא עשו.

לאדום של חז"ל יש מאפיינים סוציאולוגיים דומים לתרבות המערב של היום - התמקדות ביופי החיצוני, בכח הזרוע, בבניה, בספורט
וגם נרמז במדרש:
"ולמה נמשלה מלכות אדום לחזיר, אלא מה חזיר מפסע טלפיו בשעת שהוא רובץ, כלומר ראו שהוא טהור, כי מפריס פרסה
הוא והכל אומרים והוא גרה לא יגר טמא הוא - כך מלכות אדום הרשעה גוזלת וחומסת ומפזרת מעותיה, כלומר שהוא עושה חסדים,
ועליו הכתוב אומר וחסד לאומים חטאת" (מדרש לקח טוב)
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: mr.z על יוני 06, 2007, 23:53:27
מלכות אדום של חז"ל היא סמל לתרבות היוונית-רומית המקבילה לתרבות המערב של היום, ומצוין כמה פעמים בחז"ל שאבי רומא הוא עשו.

לאדום של חז"ל יש מאפיינים סוציאולוגיים דומים לתרבות המערב של היום - התמקדות ביופי החיצוני, בכח הזרוע, בבניה, בספורט
וגם נרמז במדרש:
"ולמה נמשלה מלכות אדום לחזיר, אלא מה חזיר מפסע טלפיו בשעת שהוא רובץ, כלומר ראו שהוא טהור, כי מפריס פרסה
הוא והכל אומרים והוא גרה לא יגר טמא הוא - כך מלכות אדום הרשעה גוזלת וחומסת ומפזרת מעותיה, כלומר שהוא עושה חסדים,
ועליו הכתוב אומר וחסד לאומים חטאת" (מדרש לקח טוב)

הדברים ידועים, אבל האם ניתן להקיש ע"י אגדתות ורמיזות לגבי המצב בימינו? (אני לא בטוח)
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: אֹהד על יוני 07, 2007, 10:29:17
לפי דעתי הנבואות הנ"ל אינן רלוונטיות, הן היו רלוונטיות רק לאותה העת .
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: שׂריון על יוני 07, 2007, 11:44:39
יש כלל ידוע שנביא מנבא אך ורק לבני דורו ולא לזמן הרחוק.
אלא אם כן ממש מפורש שהנבואה היא של אחרית הימים ועדיין לא התממשה וגם בזה יש סייגים.
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: האלקשי על יוני 07, 2007, 16:19:25
יש כלל ידוע שנביא מנבא אך ורק לבני דורו ולא לזמן הרחוק.
אלא אם כן ממש מפורש שהנבואה היא של אחרית הימים ועדיין לא התממשה וגם בזה יש סייגים.

בדיוק להיפך! כל הנביאים שנכנסו לתנ"ך הם נביאים שנבואתם הוצרכה לכל הדורות.

וכך אומרת הגמרא: "הרבה נביאים עמדו להם לישראל, כפלים כיוצאי מצרים, אלא, נבואה שהוצרכה לדורות - נכתבה,
ושלא הוצרכה - לא נכתבה" (מגילה דף י"ד עמוד א)
 
ועוד: "כל הנביאים כולן לא נתנבאו אלא לימות המשיח" (ברכות ל"ד עמוד ב)
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על יוני 08, 2007, 10:17:03
לפי דעתי הנבואות הנ"ל אינן רלוונטיות, הן היו רלוונטיות רק לאותה העת .
יש כלל ידוע שנביא מנבא אך ורק לבני דורו ולא לזמן הרחוק.
אלא אם כן ממש מפורש שהנבואה היא של אחרית הימים ועדיין לא התממשה וגם בזה יש סייגים.
אז איזה הסבר ראציונלי אחר יש לחזון עובדיה?
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: שׂריון על יוני 08, 2007, 11:38:54
על הגמרא הנ"ל לא שמעתי וטוב שהבאת אותה.
אני דווקא שמעתי דעה המנוגדת לכך, אולי באותו המקום יש מחלוקת.
ונץ, בחזון עובדיה כתוב בפירוש "והיה ביום ההוא"...משמע אחרית הימים.
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: נץ וגאה בזה על יוני 09, 2007, 22:44:27
כמה סימנים אתה צריך בשביל להבין סוף סוף את קרבתנו ל"אחרית הימים"?
סופה של הציויליזציה המערבית (אדום) קרב, ישמעאל יותר פרא אדם מאי פעם, הסינים מרימים ראש, רוסיה משמיעה נהמות קרב, התנגשות הציוילזיציות, אם כל המלחמות כשברקע מהדהדת קריאת הקרב: "אללללללללללללללללללללללללללה הו אכבר".
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: אֹהד על יוני 10, 2007, 01:28:53
כמה סימנים אתה צריך בשביל להבין סוף סוף את קרבתנו ל"אחרית הימים"?
סופה של הציויליזציה המערבית (אדום) קרב, ישמעאל יותר פרא אדם מאי פעם, הסינים מרימים ראש, רוסיה משמיעה נהמות קרב, התנגשות הציוילזיציות, אם כל המלחמות כשברקע מהדהדת קריאת הקרב: "אללללללללללללללללללללללללללה הו אכבר".
מצב זה היה בין ארה"ב, נאט"ו ושאר בנו בריתה (כמו ישראל) לבין ברית המועצות ושאר בנות בריתה, העולם היה על סף מלחמה אטומית כ50 שנה, היה בארה"ב ציד מכשפות, ברית המועצות הפגינה את עוצמתה הצבאית, אך לבסוף לא קרה דבר, מי אמר שהמצב כיום אינו שונה מהמצב פעם?
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד על יוני 21, 2007, 07:07:17
כמה סימנים אתה צריך בשביל להבין סוף סוף את קרבתנו ל"אחרית הימים"?
סופה של הציויליזציה המערבית (אדום) קרב, ישמעאל יותר פרא אדם מאי פעם, הסינים מרימים ראש, רוסיה משמיעה נהמות קרב, התנגשות הציוילזיציות, אם כל המלחמות כשברקע מהדהדת קריאת הקרב: "אללללללללללללללללללללללללללה הו אכבר".

נץ, על תאליב עת האכברים! ;D
כותרת: נבואות מהתנ"ך על המלחמה הקרבה
תגובה על ידי: tomsalts על יוני 21, 2007, 13:50:39
''דִּבְרֵי עָמוֹס, אֲשֶׁר-הָיָה בַנֹּקְדִים מִתְּקוֹעַ: אֲשֶׁר חָזָה עַל-יִשְׂרָאֵל בִּימֵי עֻזִּיָּה מֶלֶךְ-יְהוּדָה, וּבִימֵי יָרָבְעָם בֶּן-יוֹאָשׁ מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל--שְׁנָתַיִם, לִפְנֵי הָרָעַשׁ. וַיֹּאמַר--יְהוָה מִצִּיּוֹן יִשְׁאָג, וּמִירוּשָׁלִַם יִתֵּן קוֹלוֹ; וְאָבְלוּ נְאוֹת הָרֹעִים, וְיָבֵשׁ רֹאשׁ הַכַּרְמֶל. כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי דַמֶּשֶׂק, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ: עַל-דּוּשָׁם בַּחֲרֻצוֹת הַבַּרְזֶל, אֶת-הַגִּלְעָד. וְשִׁלַּחְתִּי אֵשׁ, בְּבֵית חֲזָאֵל; וְאָכְלָה, אַרְמְנוֹת בֶּן-הֲדָד. וְשָׁבַרְתִּי, בְּרִיחַ דַּמֶּשֶׂק, וְהִכְרַתִּי יוֹשֵׁב מִבִּקְעַת-אָוֶן, וְתוֹמֵךְ שֵׁבֶט מִבֵּית עֶדֶן; וְגָלוּ עַם-אֲרָם קִירָה, אָמַר יְהוָה. כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי עַזָּה, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ: עַל-הַגְלוֹתָם גָּלוּת שְׁלֵמָה, לְהַסְגִּיר לֶאֱדוֹם. וְשִׁלַּחְתִּי אֵשׁ, בְּחוֹמַת עַזָּה; וְאָכְלָה, אַרְמְנֹתֶיהָ. וְהִכְרַתִּי יוֹשֵׁב מֵאַשְׁדּוֹד, וְתוֹמֵךְ שֵׁבֶט מֵאַשְׁקְלוֹן; וַהֲשִׁיבוֹתִי יָדִי עַל-עֶקְרוֹן, וְאָבְדוּ שְׁאֵרִית פְּלִשְׁתִּים--אָמַר, אֲדֹנָי יְהוִה. כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי-צֹר, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ: עַל-הַסְגִּירָם גָּלוּת שְׁלֵמָה, לֶאֱדוֹם, וְלֹא זָכְרוּ, בְּרִית אַחִים. וְשִׁלַּחְתִּי אֵשׁ, בְּחוֹמַת צֹר; וְאָכְלָה, אַרְמְנוֹתֶיהָ.''

(עמוס, א, א'-י')



בערב ראש השנה תשס"ו נקראה פרשת השבוע הנ"ל:
"ואבני גולד ילקחו עימהם לארזים הרחוקים וחמת שמים בהם וגשמים עמיריםישטפו
הארזים ושורשי הארזים חזקים המה ולא יכניעום וישמעו קולם עד מערתאליהו ואף
רחוקה מזה ולית דין ולית דיין ויבוא השליט חי מארץ הדרום ויבוא קול רעה גדולה
מבבל פרס כי המה לא שמעהו לקול שוועתי וירעישו בניי גם הם בקול רעה גדולה
עוד יותר והגאלם ביסורים גדולים"

תרגום :
אבני גולד (שמות החטופים גולדווסר ורגב) וילקחו לארזים (ארץ לבנון) חמת שמים בהם
וגשמים(מבצע גשמיזעם של צה"ל ) עמירים (מסתתר עמיר פרץ) ושורשי הארזים חזקים
(חיזבאללה חזק ולא נישבר ) ישמעו קולם עד מערת אליהו ( מערה בחיפה )ואף רחוקה
מזה (חדרה עפולה ) ויבוא השליט מארץ דרום(גלעד שליט הנמצא בעזה ) ויבוא קול
רעה גדולה מבבל פרס ( כנראה נותקף מאיראן ) וירעישו בניי גם הם (ישראל תגיב )
בקול רעה גדולה עוד יותר (כניראה ישראל תשתמש בנשק גרעיני ) והגאלם ביסורים גדולים.


מה אתם אומרים?

מדהים  :o