HAYAMIN.ORG

יהדות ותורת ישראל => שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי => נושא נשלח על ידי: בייקר על מאי 28, 2007, 21:52:26

כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: בייקר על מאי 28, 2007, 21:52:26
http://rotter.net/forum/scoops1/5765.shtml
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: אילן208 על מאי 28, 2007, 21:56:11
כמה שזה נכון
אבל לא מתאים לדיון כללי לדעתי זה יותר מתאים לפורום הרעיון היהודי או משהו בסגנון הזה
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: בייקר על מאי 28, 2007, 21:58:21
מתאים מתאים מדובר על חזירים סינים ויתכן שהם קומוניסטים.
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: שלמה על מאי 28, 2007, 22:15:10
אנשים במערבמתחיליפם לפסיק לאכול חזירים.
זה פשוט משמין מזיק והבשר הגרוע ביותר שיש.
כשהיתי בן 3-4 אכלתי חזיר וגם כן סרטנים,ארנבים ודגים לא כשרים.
טוב אני זוכר טוב את הטעם שלו וזה כמו ללעוס גוש שומן אבל סרטנים זה באמת טעים.
טוב לא צריך לגרות כאן תאנשים בדברים לא כשרים  ;)
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: Aaron על מאי 28, 2007, 22:18:38
מה הנימוק של התורה ל- למה אסור לאכול פירות ים, חזירים, סרטנים וכו'? ומה העונש שהקב"ה נותן למי שאוכל את זה?
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: ליאו על מאי 29, 2007, 01:00:14
לא בריא כי הסינים קמצנים כ"כ שהם מערבבים מלנין באוכל של חיות מחמד שמיוצאות ארה"ב ובגלל זה מתו הרבה כלבים וחתולים (מלנין = חומר חנקתי שמזוהה כחלבון  , והינו רעיל)

הסינים סוגדים לכסף.

כל מדינה מתוקנת צריכה לשים מכסי ענק על היבוא מסין.





נ.ב


מה הנימוקים בכשרות?
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: אֹהד על מאי 29, 2007, 09:51:03
לא בריא כי הסינים קמצנים כ"כ שהם מערבבים מלנין באוכל של חיות מחמד שמיוצאות ארה"ב ובגלל זה מתו הרבה כלבים וחתולים (מלנין = חומר חנקתי שמזוהה כחלבון  , והינו רעיל)

הסינים סוגדים לכסף.

כל מדינה מתוקנת צריכה לשים מכסי ענק על היבוא מסין.





נ.ב


מה הנימוקים בכשרות?

המורה שלי לבר מצווה אמר ש אין הסבר וכי צריך לעשות ורק אז לשמוע (כנראה..) . כלומר לעשות (לשמור על כשרות) ולשמוע (לקבל הסבר) ..
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: אֵיתָן על מאי 29, 2007, 09:52:30
הכי הגיוני נראה לי
חזיר  זו חיה  מסריחה

מכניסה  כל דבר  בפה

סתם ניחוש  פרוע
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: בייקר על מאי 29, 2007, 10:00:20
יש דיני כשרות:מעלה גרה,מפריס פרסה,שוסע שסע...
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: שלמה על מאי 29, 2007, 10:00:52
הכי הגיוני נראה לי
חזיר  זו חיה  מסריחה

מכניסה  כל דבר  בפה

סתם ניחוש  פרוע

זו לא הסיבה.
אני מניח שחזיר שזו חייה מאוד משמינה ופשוט הורגת אנשים.
במכומות שבהם אוכלים חזירים אורך החיים פשוט נמוך יותר.
סים לב לגרמניה להם יש סל תרופות ענק ואין ערבים אבל בישראל אנשים חיים יותר
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: אֹהד על מאי 29, 2007, 10:01:38
יש דיני כשרות:מעלה גרה,מפריס פרסה,שוסע שסע...
זה בכל זאת לא מסביר מה הסיבה לכשרות .
וד"א, זה שוסע פרסה לא שוסע שסע .
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: בייקר על מאי 29, 2007, 10:03:31
החזיר הוא טמא,יסבירו לך.זה באמת דיון לפורום הרעיון היהודי
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: Aaron על מאי 29, 2007, 12:11:54
החזיר הוא חיה מלוכלכת ומגעילה כמו חיות אחרות שהם כן כשרות. גם פרה וכבש הן חיות מסריחות. אני בטוח שיש נימוק חוץ מזה שזה מסריח ומגעיל.
בסדר, נגיד ואסור לאכול חזיר כי הוא לא בריא וכו'. אבל למה אסור לאכול פירות ים? (צדפות, סרטנים, שרימפס וכו'), לא שאני אוכל אותם, אבל מה רע בהם?, למה הוחלט שהם אסורים לאכילה?
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: אֹהד על מאי 29, 2007, 12:16:36
החזיר הוא חיה מלוכלכת ומגעילה כמו חיות אחרות שהם כן כשרות. גם פרה וכבש הן חיות מסריחות. אני בטוח שיש נימוק חוץ מזה שזה מסריח ומגעיל.
בסדר, נגיד ואסור לאכול חזיר כי הוא לא בריא וכו'. אבל למה אסור לאכול פירות ים? (צדפות, סרטנים, שרימפס וכו'), לא שאני אוכל אותם, אבל מה רע בהם?, למה הוחלט שהם אסורים לאכילה?
אין הסבר .
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: ליאו על מאי 29, 2007, 13:14:26
אני שומר כשרות על כל סעיפיה.


...נראה לי שיש סיבה אחרת לכשרות ....
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: אֹהד על מאי 29, 2007, 14:28:59
אין סיבה ברורה,
הנה הסיבות ע"פ רבנים שונים .

שיטת הרמב"ם
הרמב"ם במורה נבוכים חלק ג' פרק מ"ח כתב שטעם מאכלות אסורים הוא מפני שהקב"ה רצה להפריש אותנו ממאכלות המזיקות לבריאות, וכך כתב החנוך במצוה ע"ג והסביר זאת, מפני ש"הגוף צוות לנפש", שע"י הגוף עושה מצוות, ולכן התורה מצווה אותנו בענין האוכל, כדי שנהיה בריאים ונוכל לקיים מצוות התורה.

שיטת הרמב"ן
בשני מקומות מפרש הרמב"ן את שיטתו בטעם אסור מאכלות האסורות. על הפסוק (שמות פרק כב) "ואנשי קדש תהיון לי ובשר בשדה טרפה לא תאכלו לכלב תשלכון אתו". כתב הרמב"ן "ועתה כשבא להתחיל באיסור המאכל פתח ואמר ואנשי קדש תהיון לי, שראוי הוא שיאכל האדם כל מה שיחיה בו, ואין האסורין במאכלים רק טהרה בנפש, שתאכל דברים נקיים שלא יולידו עובי וגסות בנפש, על כן אמר ואנשי קודש תהיון לי, כלומר אני חפץ שתהיו אנשי קדש בעבור שתהיו ראויים לי לדבקה בי שאני קדוש, לפיכך לא תגעלו נפשותיכם באכילת הדברים המתועבים, וכך אמר (ויקרא יא מג - מד) אל תשקצו את נפשותיכם בכל השרץ השורץ ולא תטמאו בהם ונטמתם בם, כי אני ה' אלהיכם והתקדשתם והייתם קדושים כי קדוש אני. והנה השרצים משקצין הנפש, והטרפה אין בה שקוץ, אבל יש בשמירה ממנה קדושה".

המהר"ל בספר תפארת ישראל פרק ח'
המהר"ל גם הוא סבור שטעם המצוות כולן, כולל מאכלות אסורים הוא כדי לצרף בהם את הבריות, ולא מצד טבע הדברים עצמו. שאם לא כן "היתה התורה ספר רפואות או ספר טבע", ולכן שולל גישה זו לחלוטין. אע"פ שהמהר"ל מודה שיש גם ענין טבעי מזיק באותן המאכלות האסורות, אין זה טעם האיסור שהתורה התכוונה אליו.

דעת חז"ל במדרשים ובתלמוד
מקורות רבים בחז"ל עוסקים בשאלת טעם האסור של מאכלות האסורות, נעיין בדבריהם.
א. מובא בגמ' (יומא לט.) "תנא דבי רבי ישמעאל: עבירה מטמטמת לבו של אדם, שנאמר +ויקרא יא+ ולא תטמאו בהם ונטמתם בם אל תקרי ונטמאתם אלא ונטמטם". משמע שהאסור שקבע הקב"ה הוא שגורם את מקור הטומאה, הואיל ועובר על דבר ה' הרי הוא נטמא ומטמטם.
ב. מובא בילקוט שמעוני תורה פרשת קדושים רמז תרכו "אמר רבי אלעזר בן עזריה מנין שלא יאמר אדם אי אפשי לאכול בשר חזיר אי אפשי ללבוש כלאים אי אפשי לבא על הערוה אלא אפשי אבל מה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי, תלמוד לומר ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי, נמצא הפורש מן העבירה מקבל עליו עול מלכות שמים", משמע שהאוכל האסור מצד עצמו אין בו דבר רע, ויאמר אדם "אפשי ואפשי", ורק בגלל האסור של הקב"ה יפרוש ממנו.
ג. מובא ויקרא רבה (וילנא) פרשה יג, ג "ד"א וזאת הבהמה הדא הוא דכתיב (משלי ל) כל אמרת אלוה צרופה רב אמר לא נתנו המצות לישראל אלא לצרף בהן את הבריות וכל כך למה שנאמר (שם /משלי ל'/) מגן הוא לכל החוסים בו. א"ר יודן ברבי שמעון כל בהמות ולויתן הן קניגין של צדיקים לע"ל וכל מי שלא ראה קניגין של אומות העולם בעוה"ז זוכה לראותה לעוה"ב כיצד הם נשחטים בהמות נותץ ללויתן בקרניו וקורעו ולויתן נותץ לבהמות בסנפיריו ונוחרו, וחכמים אומרים זו שחיטה כשירה היא ולא כך תנינן הכל שוחטין ובכל שוחטין ולעולם שוחטין חוץ ממגל קציר והמגרה והשנים מפני שהן חונקין אמר רבי אבין בר כהנא אמר הקב"ה תורה חדשה מאתי תצא חדוש תורה מאתי תצא אמר רבי ברכיה בשם רבי יצחק אריסטוון עתיד הקב"ה לעשות לעבדיו הצדיקים לעתיד לבא וכל מי שלא אכל נבלות בעולם הזה זוכה לראותו לעוה"ב הה"ד (ויקרא ז) וחלב נבלה וחלב טריפה יעשה לכל מלאכה ואכול לא תאכלוהו בשביל שתאכלו ממנו לע"ל =לעתיד לבוא= לפיכך משה מזהיר לישראל ואומר להם זאת החיה אשר תאכלו". משמע כנ"ל שהמצוות באו כדי לצרף בהם את הבריות, למעט את התאוה, ולהתגבר על היצר. ולעתיד לבא יאכיל הקב"ה את הצדיקים בסעודה שיהיה בא שביכול אותם מאכלות שנאסרו, שור הבר והלויתן, שמסמלים את יצר הקנאה (שור), ואת התאוה (לויתן), מפני שיעביר את רוח הטומאה מן הארץ, ויצר הרע יתבטל מן העולם.
ד. מובא ילקוט שמעוני תורה פרשת שמיני רמז תקלו "לעתיד לבא הקב"ה מוציא כרוז כל מי שעסק בתורה יבא ויטול שכרו ואף הכותים אומרים תן לנו שכרנו שאף אנו עשינו מצות אמר הקב"ה כל מי שלא אכל בשר חזיר ושקצים ורמשים יבא ויטול שכרו באותה שעה הן נוטלין איפופסין שלהן שנאמר אוכלי בשר החזיר והשקץ והעכבר יחדיו יסופו נאם ה'". הנה הפרישה ממאכלות האסורות מסמלת את האדם ירא ה' שעוסק התורה, וכיון שלא נהנה מעולם הזה בדבר ה', יזכה ליטול שכרו בעוה"ב.
ה. מובא ויקרא רבה (וילנא) פרשה יג "אמר רבי תנחום בר חנילאי משל לרופא שנכנס לבקר שני חולים אחד לחיים ואחד למיתה אמר לזה של חיים זה תאכל וזה לא תאכל ושאינו לחיים אמר כל דבעי הבו ליה כך עובדי כוכבים שאינן לחיי העוה"ב כתיב בהם (בראשית ט) כירק עשב נתתי לכם את כל, אבל ישראל שהם לחיי העולם הבא זאת הבהמה אשר תאכלו". המדרש אינו אומר שאומות העולם לא נבראו לחיים בעוה"ז, אלא שלא נבראו לחיים של עוה"ב, וא"כ המאכלות האסורות אינן גורמות לתחלואי הגוף, אלא לתחלואי הנפש, בכך שעובר על דברי ה'.
ו. מובא ברש"י ויקרא פרק יא פסוק מה "כי אני ה' המעלה אתכם - על מנת שתקבלו מצותי העליתי אתכם. דבר אחר כי אני ה' המעלה אתכם, בכולן כתיב והוצאתי, וכאן כתיב המעלה, תנא דבי רבי ישמעאל אלמלי לא העליתי את ישראל ממצרים אלא בשביל שאין מטמאין בשרצים כשאר אומות, דיים, ומעליותא היא גבייהו, זהו לשון מעלה". והנה אם נאמר שטעם מאכלות האסורות הוא בגלל בריאות הגוף או בריאות הנפש, האם בגלל זה יצאנו ממצרים? משמע שעיקר הטעם הוא לקבל עבדותו יתברך, וא"כ טעם הדבר הוא בשמיעה בקול ה'.
כותרת: לא אוכלים סרטנים ושרימפס
תגובה על ידי: IRON_MAN על מאי 29, 2007, 16:48:54
בגלל שאין להם סנפיר וקשקשת.
כותרת: לא אוכלים סרטנים ושרימפס
תגובה על ידי: Aaron על מאי 29, 2007, 17:01:55
בגלל שאין להם סנפיר וקשקשת.
למה אסור לאכול מאכלים שאין להם סנפיר וקשקשת? - זאת הייתה השאלה.

דקסטר תודה על המידע.
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: DJ Luminus על מאי 29, 2007, 23:27:12
בשר חזיר דוקא טעים (לי מותר, אני לא יהודי), אבל הוא בהחלט לא בריא. החומצה המצויה בבשר החזיר חזקה פי 70-80 מזו המצויה בכל סוג אחר של בשר. בגלל זה הגוף מתקשה לפרק אותו וזה עלול לגרום לסרטן המעי הגס. בנוסף לכך החזיר אוכל את הצואה שלו, כך שהבשר שלו מכיל רעלים נוספים שפוגעים בבריאות.
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: פאקו411 על יוני 01, 2007, 08:38:14
למה חלק מכם חושבים שכבש פרה ועזים חיות מלוכלכות ומגעילות

אישית אני מאוד מאוד אוהב את החיות האלו ויכול לשבת איתם שעות ולטפל בהם
לדעתי חיות הם קסומות אני מאוד אוהב חיות ובמיוחד עזים (אני גם עובד בדיר עזים )

מי מבט ראשון הם ניראים ממש מגעילים וזה אבל למדתי לאהוב אותם אפילו קניתי תיש משלי חח...

(אבל זה אולי כי אין לי כבר אמון בבני אדם )
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: בייקר על יוני 01, 2007, 14:38:40
אתה שותה חלב עיזים?
כותרת: לא בריא ולא כשר
תגובה על ידי: tomsalts על יוני 01, 2007, 16:30:50
גם חלב ובשר הם לא בריאים ולא כשרים. בסין ובמזרח בכלל עם כל המחלות והזיהום ששם.
מצד שני גם קיש זה לא כל כך בריא  :-\